1 845 12

Автосервизите да дават 6 месеца гаранция след ремонт

Мартин Христов

Шест месеца гаранция за качество след ремонт на колата в сервиз – тази идея е записана в нов закон за движение по пътищата, който разделя досегашния на три. В момента само най-големите автосервизи дават гаранции.

Ако направите колата си в кварталния гараж при познатия ви майстор, при възникването на проблем отговорността си е ваша. Идеята на новите законови промени е всеки шофьор да получава шест месеца гаранция за свършеното в сервиза, а самите сервизи да излязат на светло, като се регистрират. Почти всеки шофьор има история с лошо свършена работа в сервиз.

В сервиза на Калин Балканлиев дават шест месеца гаранция за свършената работа. Нова повреда след ремонт не значи задължително грешка на майстора.

„Всичко зависи от самия детайл, работа, ремонт какво се е случило. Невинаги е за сметка на сервиза, но е възможно”, заяви собственикът пред БТВ.

Доста сервизи у нас не са регистрирани никъде и не дават гаранции. Това им позволява да работят по-евтино и да подбиват цените на останалите. Те няма да се затварят, а ще трябва да гарантират работата си, включително кой работи в тях.

„Засега това, което предвиждаме в закона, е ние да ги регистрираме и при извършване на тежки нарушения от специалистите ще ги изключваме от регистрите и ще имат забрана за тази дейност от две години”, поясни Дамян Войновски, главен секретар на „Автомобилна администрация”. Друга новост е вкарването на всички коли в електронен регистър, в който те да имат досие за направените ремонти, произшествия и задължения. Ако законът бъде приет, той ще регулира и резервните части от автоморгите. Автосервизът, който е монтирал съответната част, ще носи отговорност за нея. Целта е да се гарантира безопасността на пътя.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Слави
    Отговор
    1 21:01  21.02.18
    Нещастници!!

    Коментиран от #3

  • Къртев
    Отговор
    2 21:11  21.02.18
    Тия закони са ясни. Против малкия бизнес. Но нали се сещат, господата депутати, че гаража на кварталния майстор си е създал клиента с качество. В големите сервизи първо е скъпо, второ най-некъдърните работят там. Където за да смени маслото отваря гугъл за да види как се прави.
  • доктор
    Отговор
    3 22:46  21.02.18

    До коментар #1 от "Слави":

    Що бе,щастливец,искаш ли така да те излекувам ,че след два дена да пукнеш
  • Димитров
    Отговор
    4 23:02  21.02.18
    Тези мошенници Калин Балканлиев и партньора му Любо Мулетаров защо още не са в затвора.Толкова хора измамиха и счупиха колите в сервизите им на ЕМ комплект 33 с некачествен ремонт и части менте

  • Гост
    Отговор
    5 23:25  21.02.18
    Сменени комплект ремъци + ролки + водна помпа във фирмения сервиз ! Както уж си трябва... След 16000 км една сутрин колата не пали !? Пак там, "Амиии, превъртял бил нещо зъбния ремък с 3-4 зъба" !!!? Скандал, вие колко км. ми давате след смяна, във фирмения сервиз и с оригинални части !? Ааа, не можем да дадем ! Що бе !? И оооще 400 лв. за пълен комплект... Щото и други работи се били прецакали ! На всичкото отгоре след 4-5 дни ми се обажда някаква мисирка от централен софийски офис да пита доволен ли съм от ремонта и бих ли препоръчал сервиза !?!?!? И сега ГЕЙБерастията гнусна и проста измислила била закон ! Не за гаранцията, а за да вземат парите на дребния сервиз !
  • Тъпотии
    Отговор
    6 07:18  22.02.18
    Майко мила.Даже не дочетох статият до края.Само до момента с електроните регистри.Ми дайте и Егн да им боднем на колите.Абе я се осъзнайте.Каква е тази важност,която се придава на една купчина желязо.На всякъде по света,колата е собственост,като часовника,като телефона в джоба,а тук се издига на пиадестал дори над недвижимото имущество.Ето виждате ли драги сънродници до къде се докарахме с простотията си.
  • оня с коня
    Отговор
    7 08:54  22.02.18
    Абе вие луди ли сте - нали като дам гаранция и ще фалирам. Гаранция в оторизиран сервиз при мене днес си ти, утре е друг и така вече съм 15 години с 5 работника. Как да им плащам заплати, а и имам да изплащам Ауди А8. Сметайте - 600 лева на механик, 1200 лева за колата, 3000 лева горе долу за мене - със реално монтирани скъпи части няма да изкарам да си покрия разходите, а и 2000 лева за сервиза и тока. (" Цитат "). Така че си вярвайте, като си слагате скъпи части - слагат ви дори по - леко употребени!
  • Slavic Vibes
    Отговор
    8 09:57  22.02.18
    Чудно ми е тая "гаранция" как ще я уважат. Аз мога да си потроша колата нарочно, че после да ми е поправят още по-детайлно. Звучи ми като някаква огромна простотия, и друга цел се крие зад това всичко!!
  • бай село
    Отговор
    9 10:27  23.02.18
    Целта е една единствена , а именно да се обхванат всички извъшващи подобна дейност да кихат на (държавата ) всичко друго е демагогия !Никой не се интересува от сигурността , здравето или живота на Българския гражданин , той отдавна е пътник , важни са ПАРИТЕ !
  • гост
    Отговор
    10 17:08  23.02.18
    пълни тотални глупости...ама пълни. Положителните ефекти ще са една огромна, кръгла НУЛА. Единствения ефект ще е още по-дълбоко бъркане в джобовете на бедния човек...той богатия и сега си прави колите в лицензирани сервизи.
  • Клиент
    Отговор
    11 17:01  01.07.18
    Защо да е глупост? Отиваш за смяна на ремък, след 5 дена ти се къса и - ааа не знаем... Е как не знаеш? Нали са нови части обслужени според спецификация на производителя с протоколи и т.н. ... Е ок. ще е по-скъпо ама ти е сигурна главата, че ако стане нещо те пазят. Утре ако си купиш ТВ и се развали мрънкаш, нали? ....
  • алекс
    Отговор
    12 19:49  09.07.18
    Здравейте.Реших да споделя горчив опит,защото това леко преминава границите на сервизна издънка .Преди повече от 2 месеца закарах Нисан Серена в емкомплект за ремонт на спирачки.Задържаха предните и тресеше при спиране.Казаха ми-рециклиране на спирачни апарати предни,струговане на дисковете и нови накладки.Ок,правете. .Казах им ,че минималната дебелина за дисковете по каталог е 24мм-ако не стават,да купим други.Взех си колата.След 2 дена пак започна да тресе при спиране,но реших да не се занимавам.Миналата седмица вече стана невъзможно да се спира,люлее се като пияна патица колата.Проверих как са цените на дисковете и взех 2броя.Като свалих старите,ми те се напукали.взех че ги измерих с шублера-19мм.Голямо струговане е паднало. .Представих си как се чупят по време на движение и ми стана .За това,че няма лепило на болтовете,не са изчистени и смазани водачите на супортите и не са сменени маншончетата им няма смисъл да споменавам .За мен това граничи с престъпна набрежност,да не кажа по-силна дума.Правете си сами изводите.Това е от уж добрите сервизи.

Напиши коментар:


Публикувай