98 528 64

Няма да се ходи в КАТ при покупка на кола

Новата услуга ще може да бъде извършвана единствено от нотариус, който притежава квалифициран електронен подпис

Венцислав Михайлов

От днес стартира системата за обмен на данни между МВР и Нотариалната камара за регистрацията на автомобили при тяхната покупко-продажба.

Чрез нея служителите на МВР ще получават информация за всички сделки с превозни средства на територията на страната в реално време.

Въвеждането на информационния портал „Единство“, за свързаност между МВР и нотариусите, става след промените в Закона за движение по пътищата, които влязоха в сила в края на миналата година, предаде БНТ.

Предложението за новата система е на Нотариалната камара. Тя ще се използва само при сделки с вече регистрирани пътни превозни средства у нас.

"Множество справки извършени за секунда по електронен път. Това е иновативното на практика", каза Димитър Танев, председател на Нотариалната камара.

Улеснението за гражданите е, че регистрацията на автомобила ще става непосредствено след подписване на договора и те няма да губят време, като отидат в звената на Пътна полиция.

Това може да стане, само ако адресните регистрации на страните по сделката са в един и същ регион, не се налага смяна на регистрационния номер, има сключена застраховка „Гражданска отговорност“ и автомобилът е преминал технически преглед.

"В реално време собствеността е прехвърлена и фактическия състав на регистрацията е извършен. Той отива в КАТ само да си получи свидетелството за регистрация", каза Димитър Танев.

Предвижда се и възможност при нотариуса да се заявява електронно отпечатване на Свидетелство за регистрация на МПС, а новият собственик да си го получи по пощата.

Новата услуга ще може да бъде извършвана единствено от нотариус, който притежава квалифициран електронен подпис. Нотариусите ще могат да проверяват данни в регистрите само във връзка с конкретна сделка на лицата, които са се явили пред него. Вече проверените данни ще се подават към системата "Единство".

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ало
    Отговор
    1 09:23  24.02.18
    Предлагам за закупуване на презервативи да се изисква договор с нотариална заверка
  • Петър
    Отговор
    2 09:26  24.02.18
    Е няма да отпаднат при продажба на на МПС тия лакомии нотариусите,500 човека са в България и си правят отчисления на политиците и те си ги държат за да им снасят златни яйца
  • Петър
    Отговор
    3 09:29  24.02.18
    Аз прехвърлям БЕЗПЛАТНО мотопеди,мотоциклети до 350 кубически сантиметра и ремаркета и полуремаркета с обща маса да 10 тона-може и по пощата

    Коментиран от #36

  • ПНСД
    Отговор
    4 09:30  24.02.18
    1. "Няма да се ходи в КАТ при покупка на кола" 2. "...Той отива в КАТ само да си получи свидетелството за регистрация" Един трезво мислещ журналист или политик/управник остана ли в тази България или само уроди има???

    Коментиран от #21, #26, #45


  • onq s konq
    Отговор
    5 09:43  24.02.18
    Продавам беенве - нафтово - бес префръгане и ходене до кат

    Коментиран от #17

  • Eee
    Отговор
    6 09:57  24.02.18
    Писал си в заглавието че няма да се ходи в КАТ ,а после че ще се ходи да си получиш талона.Че тя ситуация става по-сложна и платена.
  • 333
    Отговор
    7 10:18  24.02.18
    Сега вместо да се ходи само в КАТ, ще се ходи и на нотариус. Браво голямо улеснение са измислили нашите управници.

    Коментиран от #9, #40, #64

  • все същият шит
    Отговор
    8 10:26  24.02.18
    и все пак ходенето до кат си остава с всички неудобства от това. В другите страни номерата се купуват от реповете, тук е е.аси сложната и ртомава система с нацупени лелки и смърдящи гишета като в комунизма.....

    Коментиран от #33

  • незнайко
    Отговор
    9 10:26  24.02.18

    До коментар #7 от "333":

    При нотариус и сега се ходи, като се продава регистрирана кола ! Който не е прехвърлял колата си през нотариус знае последиците !!! Четете и мислете !!!
  • Петър
    Отговор
    10 10:37  24.02.18
    През 2013 година имаше идея нотариалната заверка при покупко продажба на автомобили да отпадне, но си кихнаха там където трябва нотърчетата и всичко остана по старому
  • Fr бг
    Отговор
    11 10:38  24.02.18
    Тук във франция никои не ходи при нотариос,дърпаш от интернет и разпечатваш три бланки попълваш и си продал или купил мпс.За съмия талон ходиш в някои голям сервиз с една фактура за ток или вода и адрез плащаш си таксата за талона,не сменяш номера като в бг,и до седмица по пощата ти идва талона и няма простотии като в бг.

    Коментиран от #19, #38, #53

  • Гого
    Отговор
    12 10:53  24.02.18
    Това е само за вече регистрирани коли демек с номера!!!
  • БРАВО
    Отговор
    13 11:56  24.02.18
    БРАВО По добре при нотариус и да си спокоен,че всичко е гарантирано,отколкото да висиш по опашките в КАТ. Който е висял на опашката заедно автотърговците и с фирмичките близки до настоящи/бивши катаджии той знае за какво става въпрос
  • кат
    Отговор
    14 12:07  24.02.18
    БРАВО,нещо не си разбрал. Като идеш с автотърговците пак ще си висиш по опашките, а като отидеш от нотариуса за талона, ще висиш на по малката опашка.
  • Кабагайдаров
    Отговор
    15 12:28  24.02.18
    Добре де ако ти продадат автомобил със манипулиран номер върху рамата или с друг двигател кой ще извърши проверката за да ти гарантират че не е крадена и второ след като съм я купил но след известно време реша да я продам и новия собственик установи че номера на рамата дет съ вика е подправен -да не вземат да ме изкарат виновен...........

    Коментиран от #44

  • куровед
    Отговор
    16 12:35  24.02.18
    Писна ми от това - ще. Трябва да бъде задължително за всички от тази дата.Електронният подпис е на смешна цена за нотариус, който взима маса пари.
  • Оня С Коня
    Отговор
    17 12:53  24.02.18

    До коментар #5 от "onq s konq":

    Ей ,,Тупан'' спри да ползваш чужди никове , по-скоро си оня с магарето .... Няма нито едно ,,мнение'' дадено от теб което да отговаря поне на 10% истина , пишеш само глупости и то огромни !!!
  • Шаран БГ
    Отговор
    18 13:02  24.02.18
    Разбира се, че процедурата става още по-тежка, по тромава ,и естествено - по-скъпа за гражданите!! За времето , което ще губят, отново нито един чиновник не прави сметка. "Няма да се ходи до КАТ " Да, ама не! Ще трябва да отиде САМО да си получи свидетелството за регистрация ! Ако си закупил автомобил от друг окръг/ т.е. адресната регистрация на продавач-купувач"не е от един и същи РЕГИОН"/, ОТНОВО ще гостуваш на КАТ, като преди това трябва да платиш застраховка, да минеш технически преглед, за да ти сложат нови регистрационни номера с твоя окръг/област,РЕГИОН/. Някой от тези процедури да са случайно по-бързи или по-евтини за гражданите ? Впрочем, какви ще бъдат паричните такси при нотариусите или те ще вършат "електронната услуга" за Бог да прости, срещу лъжица варено жито ???? Чувал съм, че "простите" италианци си купували регистрационния номер на колата и той си е негов до гроб, ако ще да смени десет автомобила. Просто прехвърля сам номерата от старата /продадена, бракувана/ кола на новата. Регистрацията /че вече този номер не е на Фиат , а на БМВ/ става в пунктовете за технически преглед !!!Тук някой обяснява и френците как "усложняват" живота на галските петли. РБ е чиновническа държава. Нейните управници не вършат нищичко за облекчаване живота на гражданите си, а напротив - колкото се може по-сложно, с по-вече ядове и по- скъпо !!
  • Сам Боха
    Отговор
    19 13:41  24.02.18

    До коментар #11 от "Fr бг":

    В ЮК даже и до сервиз не се ходи. Онлайн се попълват данните за новия собственик, взимаш си талона от стария такъв и по пощата ти пристига новия талон на твое име до 1 седмица. Плащаш си пътния данък онлайн, правиш си застраховка пак онлайн и караш. Номерата на автомобила се слагат при първа регистрация и отиват на скраб заедно с него, без значение колко собственика смени. Не се дава една стотинка за прехвърляне, издаване на талони, номера и всички такива путки майни с които в БГ те цоцат здраво. Да не говорим, че в БГ като вземеш кола, 2 дни се редиш по опашки в КАТ и данъчното. Всички бели държави имат работещи системи, но нали нашите трябва да изработят избирателя за да покажат, че и те могат да "работят". Олио да ги попари всичките!
  • 999
    Отговор
    20 13:57  24.02.18
    Е, то няма нотариус без КЕП /квалифициран електронен подпис/.
  • Доктора
    Отговор
    21 14:31  24.02.18

    До коментар #4 от "ПНСД":

    Не се казва уроди, а ми ХОРА В НЕРАВНОСТОЙНО ПОЛОЖЕНИЕ, нали сме Европейци все пак. И аз искам да кажа : ПОЛУЧОВЕЦИ или ПОЛУОЛИГОФРЕНИ С ГОЛЕМИ НО КУХИ КРАТУНИ , но не го казвам, нали.
  • Експо
    Отговор
    22 14:43  24.02.18
    На всички тези умници които надигат вой до небесата им трябва да си купят по една запорирана трошка и тогава минаването през нотариусите ще им се види рай а живота им ще стане Ад.
  • Нищо ново
    Отговор
    23 15:24  24.02.18
    И досега си бе така!не виждам разлика
  • Експо
    Отговор
    24 16:16  24.02.18
    Сега вече ще я видиш
  • 1234
    Отговор
    25 16:18  24.02.18
    Забравяте, че при покупка на МПС има и данък придобиване към съответната община. Който се харчи от кмета като собствен приход. Така, че кой е по на далавера?
  • Гост
    Отговор
    26 19:04  24.02.18

    До коментар #4 от "ПНСД":

    Те умните хора отдавна избягаха извън границите на бг.В държавата останаха само боклуци и хора който обичат екстремния живот.

    Коментиран от #62

  • Иванчо
    Отговор
    27 19:19  24.02.18
    Докога в тази скапана държава ще печелят само часници,всичко се прави срещу народа,докога ще им пълним джобовете .
  • Тъй Тъй
    Отговор
    28 20:07  24.02.18
    Нотариусът е все пак някаква гаранция, че не са ти гепили колата и заставили да я прехвърлиш насила. Ако сме като в ЮК, ще стане мазало. Мутренските времена не са кой знае колко далеко останали и имам чувството, че се завръщат. На ден пак се крадат по няколко десетки коли. Така че нотариусът е необходимо зло.
  • Заза
    Отговор
    29 20:47  24.02.18
    В германия е най- лесно. Купуваш коло, ако искаш и без договор. Ако имаш в ръката си талоните на колата ,65 евро и 20 - 40мин свободни. Трагваш и караш
  • Troll
    Отговор
    30 21:15  24.02.18
    Във Великобритания колата се ражда и умира с един номер.Прехвърлянето става между купувач и продавач с част от талона,която се праща по пощата и след няколко дни новия собственик си получава талона.Няма нотариуси,КАТ и секакви други педали,които само да лапат от това.че двама души искат да си направят сделка.Номерата можеш да си напечатиш и сам стига да отговарят на стандарта.Е кога ще ги стигнем.....................?

    Коментиран от #32

  • Troll
    Отговор
    31 21:20  24.02.18
    Забравих да кажа,че всичко е безплатно!!!
  • Гоголондон
    Отговор
    32 00:29  25.02.18

    До коментар #30 от "Troll":

    Да правилно ви глаголи Troll и #19Сам Баха също не ви излъга,Това е положението в Англия.Държавата и службите мислят за живеещите тук.А нашите главоци в България се чудят как да прецакат собствения си народ.Като не могат да мислят поне да разгледат законадателствата на други държави.
  • Gost
    Отговор
    33 01:18  25.02.18

    До коментар #8 от "все същият шит":

    В кои точно страни се купуват номера от реповете.... в САЩ например се ходи в местното dmv (американския кат) , подават се документи, плаща са такса и ти пращат до няколко дни номера по пощата.

    Коментиран от #34

  • Гост1
    Отговор
    34 01:22  25.02.18

    До коментар #33 от "Gost":

    А във Флорида например си когато си продаваш колата си взимаш номера и си го слагаш на следващата кола, т.е.. номерът си е твой завинаги, независимо колко коли ще смениш...
  • Пашата
    Отговор
    35 08:10  25.02.18
    Тези глупаци в парламента се занимават с свевазможни глупостите а не решават значителни неща свързани с икономиката ни

    Коментиран от #39

  • А каравани може ли да се прехвърлят така
    Отговор
    36 09:41  25.02.18

    До коментар #3 от "Петър":

    А каравани може ли да се прехвърлят по този начин?
  • Шеклесар
    Отговор
    37 10:01  25.02.18
    И кой точно очакваш да ти отговори ?
  • Закривай
    Отговор
    38 10:10  25.02.18

    До коментар #11 от "Fr бг":

    Там е Франция тук сме в българия.Разлика от земята до небето.Доколкото до КАТ най-добре е са се закрие.
  • Гост
    Отговор
    39 10:12  25.02.18

    До коментар #35 от "Пашата":

    Вие икономика нямате от 1990 година.Тогава фалира СССР и БеГЕТО.
  • Възмутена
    Отговор
    40 10:18  25.02.18

    До коментар #7 от "333":

    ... що досега кой ти изповядва сделката... папата ли. Мислете малко с тез глави. Винаги се е ходило и при нотариус и в КАТ
  • 41 10:29  25.02.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Тихомир
    Отговор
    42 10:35  25.02.18
    Ето ви още един вариант, в Литва купуваш с договор между продавач и купувач с личните данни на двамата после продавача отива в Регитра, техният кат и описва колата като своя собственост обажда се да и, извести купувача и той в двуседмичен срок я поставя на свое име. Процедурата трае до половин час инспектор поглежда номера на рамата, с газово ли е или не, няколко снимки и срещу 15 Евро получаваш талон на свое име, никакви нотариуси, никакви прегледи. Там прегледа е За две години, ако е изтекъл имаш шест месеца да си оправиш колата и да минеш, иначе автоматично системата ти я снема от регистрация
  • Mariqn
    Отговор
    43 10:51  25.02.18
    Вие сте много изостанал народ извън бг всичкохе по пощата даже си ти пращат и номера ако поискаш
  • СссереМ
    Отговор
    44 13:41  25.02.18

    До коментар #15 от "Кабагайдаров":

    Ама верно си гайда, чети и мисли.
  • Политик съм глупав
    Отговор
    45 14:42  25.02.18

    До коментар #4 от "ПНСД":

    Браво-каза го много точно
  • Ооооо
    Отговор
    46 15:39  25.02.18
    ПО ДОБРЕ САМО ЧРЕЗ НОТРИУС. БЕЗ КАТ. А ЗА НОМЕРА НЯМА КАК В КАТ
  • Митьо
    Отговор
    47 15:50  25.02.18
    Да видят в Англия как е.
  • Митьо
    Отговор
    48 15:53  25.02.18
    Да видят в Англия как е.без нотариуси без лапачи.
  • Тюрко
    Отговор
    49 16:36  25.02.18
    Овчия народ трябва да се държи винаги под напрежение.
  • Eдин от вас
    Отговор
    50 17:23  25.02.18
    Хубаво е че се ядосвате, но само с мърморене в нета, на масата в къщи или пък под юргана, нещата няма как да се променят. Пропуснахте да споменете и за обирджийската такса за превод при заплащане на услугите в КАТ. Аз сам колкото и да желая да променя нещо в полза на българския народ съм безсилен пред статуквото. Можем да имаме някакъв шанс да променим нещо единственно заедно. Можем да направим стр. във фейсбук напр. и да обсъждаме проблемите. Ако има сънародници мислещи подобно на мен и искащи
  • Eдин от вас
    Отговор
    51 17:34  25.02.18
    искащи нещо да променят или поне да опитат могат да ми пишат на: kostbarmanolov@mail.bg
  • До тъпунгерите
    Отговор
    52 17:39  25.02.18
    До всички недоволни идиоти, които не разбират как това ще ги улесни! След извършената документация при специализирания нотариус, документите ще ви чакат готови в КАТ, би следвало да има едно гише на което ще ви попитат за лични документи. Предоставяге ги. Взимате си новите талони и това е ;
  • Ники
    Отговор
    53 17:46  25.02.18

    До коментар #11 от "Fr бг":

    Тук в Чехия е същата работа, само дет са 2 не 3 бланки една за теб и една за продавача/купувача ,цялата работа за няма и 2 часа без да се буташ по гишета и да се нервираш излишно...
  • Бай хой
    Отговор
    54 17:58  25.02.18
    Да ама тука е Бг. един сватба друг брадва. Някой някъде сега търка ръчички. Миришеми на яко измами.
  • Вълчан
    Отговор
    55 19:31  25.02.18
    Слава богу...Чувал съм че във КАТ София искат по 10лв за да минеш без проблем и по бързо канала.Аз лично регистрирах кола преди 10 дена и ми провериха абсолютно всичко..спирачки..аптечка..катализатор...светлини...А покраи мен си минаваха без да ги гледат много много.Защо ли.
  • Каруцар
    Отговор
    56 19:48  25.02.18
    Тъпн'и!!! Направете колите както са каруците! Толкова ли ценни са тия тенекета...
  • БАЙ ГАН4О
    Отговор
    57 20:29  25.02.18
    Каква е разликата ,че не разбрах
  • Шаран БГ
    Отговор
    58 09:02  26.02.18
    Работата е ясна за всички нас! Нито тенекиените каруци, нито ние сме много скъпи на държавниците ни - ще ли ни оставят така да се избиваме по пътищата !?? Много сме им ценни като данъкоплатци и платци на всички останали приумици, дето ги измислиха в демократичната епоха ! Иначе как да разберем, че сме в света на бленувания капитализъм? Но най-сме ценни по избори ! Случва се , да ги виждаме по- отблизко/естествено пак с охрана/... И как хубаво лъжат ..! Не ме интересуват нотариусите - на 10 години един път я купя каруца, я не.... Искам в годината два пъти да има избори - резултатите ги знам от 1992 година !
  • П.Е.
    Отговор
    59 18:00  17.03.18
    Здравейте!Моля за съвет.Юни 2017 г. се наложи да продам колата си на брат ми,тъй като бях застрашена да ми я отнемат като на поръчител по кредит на бившия ми съпруг.Имаме договор за покупко-продажба,но тогава не задействахме никакви процедури по пререгистрация.Данъкът,талонът са си на мое име и аз съм реалният ползвател.Сега след направените промени в закона,не знам какво в редно да предприема.Реално погледнато колата винаги е била на мое име,и ако сега извършим с брат ми процедура по откупуването и,електронната система моментално ще отчете:уж купувам колата от брат си,а документално и пред властите (КАТ,общината) винаги е била на мое име.Може би е по-добре да не предприемаме нищо в този случай.Предварително благодаря!
  • т .т
    Отговор
    60 12:45  29.03.18
    след колко часаот нотариуса се ходи в Кат эа талоните

  • 61 02:26  23.04.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Гостенката
    Отговор
    62 13:29  08.05.18

    До коментар #26 от "Гост":

    Точно!
  • Светлин
    Отговор
    63 03:30  24.07.18
    Мисля че става въпрос за автомобила, а не за собственика. Автомобила няма да ходи до КАТ ако е с регестрация на адреса на новия собственик, тъй като не се налага подмяна на рег. номера.
  • далтонист
    Отговор
    64 20:00  19.08.18

    До коментар #7 от "333":

    Те ли са го измислили? Но това е гениално? Представям си нотариуса как става от бюрото, слага ръкавици, взема табелите и инструменти и идва до колата и ми плставя номера.

Напиши коментар:


Публикувай