1 844 7

Повреда в релсите причина за трагедията в Хитрино

Цистерната с пропилен не е отговаряла на условията за безопасност и не е трябвало да се движи

Венцислав Михайлов

Не високата скорост, а незаключена стрелка на релсовия път е причина за трагедията в Хитрино през декември 2016 г.

Това обясни Светослав Първанов - заместник-управител на "Булмаркет". Той цитира експертиза, поръчана от фирма в чужбина, защото български експерти отказали с мотив, че биха били в конфликт на интереси.

Цистерната с пропилен не е отговаряла на условията за безопасност и не е трябвало да се движи, пише в заключението.

Като цяло жп инфраструктурата също не била добра. Два пъти е подавано напрежение в съборената контактна мрежа и така се е стигнало до волтови дъги, които е възможно да са причинили взрива, каза Първанов.

Миналата седмица Шуменският окръжен съд даде ход по същество на делото за влаковата катастрофа в село Хитрино.

Двамата подсъдимите - 41-годишния машинист Димитър Михнев и 60-годишния му помощник Радослав Петков, не се признаха за виновни.

Те са обвинени за това, че на 10 декември 2016 г. при управление на подвижен железопътен състав по непредпазливост са причинили смъртта на 7 души и телесни повреди на други 14 души в шуменското село Хитрино, като случаят е особено тежък. Причинени са и значителни щети на близките административни и жилищни сгради.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 13:45  12.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • неизбягал
    Отговор
    2 14:21  12.03.18
    когато малките щъркелчета оцвъкали гнездото си казали на майка си че отиват на друго дърво!!! това си ти,а ние още се мъчим да ти остъргваме цвъчките,защото това си е все пак нашето гнездо,перушино!!!!!
  • иванчо
    Отговор
    3 14:47  12.03.18
    Истината ще излезе наяве. Години безхаберие към поддръжката на инфрастуктурата плюс човешка намеса от подстанцията.
  • ГОСТ
    Отговор
    4 15:32  12.03.18
    Някой за по- лесно се опита да си измие ръцете и да се отърве от отговорност за сметка на двамата машинисти.ДАНО НЕ ПОСТРАДАТ ,А ИСТИНСКИТЕ ВИНОВНИЦИ ДА СИ ПОЛУЧАТ ЗАСЛУЖЕНОТО. ЖАЛКО ЗА ЖЕРТВИТЕ И ПОТЪРПЕВШИТЕ. ПОНЯКОГА И ИСТИНАТА ТРЯБВА ДА ПОБЕЖДАВА В БЪЛГАРСКОТО ПРАВОСЪДИЕ.
  • Служител ня БДЖ
    Отговор
    5 15:40  12.03.18
    Помъчиха се да припишат вината на машинистите, но те не се поддадоха, въпреки, че са ги заплашвали и пари са им предлагали и обещания, че няма да лежат. Браво на тях, че истината излиза наяве и не се оставиха да бъдат изкупителните жертви. Едва ли обаче цялата истина ще лъсне как БДЖ се източва и източените пари отиват в частни джобове и в партийната каса на ГРОБ. Трябва да се знае, че поддръжката на железния път и прилежащите съоръжения се стопанисва от частни фирми. Същите тези ферми, които придобиха почти без пари техниката от поддръжка БДЖ и от Транспортни войски. Приватизаторите се знаят и още повече се знае, че нищо ну се поддържа, а само се краде и то с милиони. На книга се пише, че ся подменени стрелки и км.железен път, а реално нищо ну е пипано. Пише се че е сменен контактенодник, но и там нищо не е пипано. Локомотиви и вагони влизат за ремонт и излизат от ремонтното депо без да е правено нещо по тях. Краде се, като за последно. Просто не можете да си представите за какви далавери става на въпрос. Не случайно всяка година БДЖ е с около 800 млн.на загуба. Познайте защо и къде отиват тези пари!

    Коментиран от #7

  • Значи Борисов
    Отговор
    6 15:46  12.03.18
    Както пак се получи, едно е Борисов да се перчи, друго е да накара подопечните си да си вършат работата. А това включва цялата инфраструктура: жепе, пътища и т.н. Т.е. пак нещата опират да е виновен Борисов. Ако той е велик и е направил магистрали (макар и на бабуни), то той трябва да понесе и отговорността за ненаправените неща. Да си подаде оставката.
  • иванчо
    Отговор
    7 18:57  12.03.18

    До коментар #5 от "Служител ня БДЖ":

    Само в България може да фалира рафинерия и железопътият транспорт. Това го няма никъде по света

Напиши коментар:


Публикувай