30 992 35

Стрелочникът от Хитрино проговори, опроверга версията за релсите

Машинистите не разбрали за катастрофата

Светослава Ингилизова

За първи път проговори стрелочникът от гара Хитрино пред бТВ. Ирфан Хасан е мъжът, чиито очи са видели адския взрив на цистерни, който погуби 7 души през декември 2016 година.

Разказът му за драматичните минути на експлозията опровергава версията на собственика на композицията, обявена вчера, че не скоростта, а повредена жп стрелка е причина за трагедията.

Ирфан вижда с очите си всичко. Оцелява по чудо. Разказва, че влакът летял с много висока скорост, а машинистите първоначално не разбрали за катастрофата.

„Той направо идваше да ни убива, друго какво да ти кажа… Цялото село гори, слизат машинистите и викат на дежурния – защо ни спря. Нямаше намерение изобщо да спре, ако не беше се скъсал”, разказа Ирфан Хасан.

Той е отговорен за стрелките на коловозите във фаталната сутрин. Убеден е, че не съоръжението е причината.

„Стрелката си е заключена, стрелката не съм я обръщал цяла нощ и не се обръща, тя пета стрелка е сигурно най-здравата стрелка, няма проблеми”, коментира той.

Експертиза, поръчана и платена от транспортната фирма-собственик на композицията сочи, че дерайлирането се дължи на незаключена стрелка. Взривът пък станал заради повторно пускане на електричеството по контактната мрежа.

„Единият от хората там, които са на гарата, е казал, че изпуска газ и въпреки всичко е пуснато електричеството отново? Не мога да ви кажа”, заяви Станко Станков, управител на „Булмаркет”.

Решението за повторно пускане на електричеството вероятно е взето от диспечера.

Според прокуратурата експертизите на "Булмаркет" не могат да служат за промяна в изводите на обвинението и са категорични, че виновна е високата скорост.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • дядо Поп
    Отговор
    1 20:51  13.03.18
    ''тои е отговорен за стрелките на коловозите във фаталната сутрин''..................... ми тоя ще държи ,че скоростта е причината като е ясно че стрелката е виновна те тои..............
  • миседниш накура
    Отговор
    2 21:46  13.03.18
    защо не се чуе мнението на машинистите.а все разни там "експерти стрелочници" или други които не са били свидетели-МАШИНИСТИТЕ СА НЕВИННИ,просто са изкупителна жертва....и между другото ми писна да слушам за "катастрофата,трагедията и ада в Хитрино"...да ме прощават жертвите и техните близки,но и в други села имаше трагедии които останаха "ненатрапени" макар да имаше взривове,наводнения и други човешки трагедии....
  • Юююбряяяяя
    Отговор
    3 21:50  13.03.18
    И кой е собственика - кои са реалните убийци?!

    Коментиран от #26

  • Голям прос
    Отговор
    4 22:36  13.03.18
    Като се обърне колата, пътища мнооого... Чудно е, че няма една професионална, непредубедена техническа експертиза. Всяка е платена и защитава определена страна. Работата няма да върви, очаквайте следващото Хитрино. Както имаше и взривове по разни погреби за експлозиви. Някой да изкараха виновен "техническите експертизи"?

    Коментиран от #7


  • Гост
    Отговор
    5 22:42  13.03.18
    Виновен е тъпия амуджа дето лъже че стрелката е била заключена.Затова твърди че влакът е идвал с голяма скорост.Машинистът с побелялата коса със сигурност минава по този път за минимум стотен път,ако ли не и за хиляден.И понеже тъпите и калпави полицаи -респективно разследващи полицаи им е по лесно да не разнищят случая, предпочитат да отидат да стачкуват за по високи заплати.
  • арто
    Отговор
    6 22:58  13.03.18
    Госте, разследването не е водено от полицай,това разследване е в компетенцията на следствие и прокуратура.
  • #12#
    Отговор
    7 01:51  14.03.18

    До коментар #4 от "Голям прос":

    Машинистите нямат никаква вина! Виновните се стремят всячеки, всичко да падне вурху машинистите за да не им търсят отговорност за прибраните пари за поддръжките на саураженията , но само на хартия? А на практика: Парите у джоба и другите да са виновни? Така работи цялата българска система! Затова сме на тоя хал! Едните си живеят живота за сметка на Народа и колкото повече крадът, толкова повече викат че работят, защото: кражбата вече им е станала професия, та я отчитат като работа? А народа, кучета го яли!

    Коментиран от #24

  • #12#
    Отговор
    8 02:27  14.03.18
    Машинистите нямат никаква вина! Виновните се стремят всячеки, всичко да падне вурху машинистите за да не им търсят отговорност за прибраните пари за поддръжките на саураженията , но само на хартия? А на практика: Парите у джоба и другите да са виновни? Така работи цялата българска система! Затова сме на тоя хал! Едните си живеят живота за сметка на Народа и колкото повече крадът, толкова повече викат че работят, защото: кражбата вече им е станала професия, та я отчитат като работа? А народа, кучета го яли!
  • Айдаааааа
    Отговор
    9 02:54  14.03.18
    Така е , виновен е катаджията, не е виновен шофьора който превишава скоростта, и не спазва правилата.
  • САП
    Отговор
    10 04:59  14.03.18
    За да стане такава катастрофа никога не е само една причина. 1. В участъка имаме стар релсов път(машинистите са знаели това) 2. Висока скорост на влака(основен фактор за инцидента, но не единствен) 3. Вероятно поради високата скорост стрелката е подала (повредила се е и се изместила със сигурност е стара) 4. Гръмналия вагон цистерна не е трябвало да се движи изобщо. С дебелина на дъното 7,8 мм(с тази дебелина става само за стационарен с диаметър до 1,4м) не отговаря на никакви стандарти. Миниума за дебелина на дъното за ЖП резервоар е 14 мм. 1980 г. този модел вагон цистерни са спрени защото са се появявали пукнатини по дъната при маневри(не при катастрофа). Има и специални предписания, за тях които не са изпълнени. За това трябва да се търси отговорност на вагоно собственика и издалите сертификата на вагона. Нито един от другите стандартни вагони резервоари не се пробил, но те са с дебелина на 22 мм. 4. Пуснали са тока 4 мин. след катастрофата, а са знаели че изтича газ(това при изтичане не се прави никога). Напълно е възможно това да е причина за взрива. От интервюто с директора на превозвача излезна нещо важно, но никой не му обърна внимание. По това, което каза ИЗЛИЗА, ЧЕ В МОМЕНТА ПО РЕЛСИТЕ В БЪЛГАРИЯ СЕ РАЗКАРВАТ ОЩЕ ТАКИВА РЕЗЕРВОАРИ БОМБИ.

    Коментиран от #11

  • ЕВАЛАТА
    Отговор
    11 05:23  14.03.18

    До коментар #10 от "САП":

    ЗА КОМЕНТАРА.... ЗВУЧИ НАПЪЛНО ПРОФЕСИОНАЛНО И ПРАВДОПОДОБНО...!!!!!!

    Коментиран от #34

  • Истина
    Отговор
    12 07:17  14.03.18
    Този е голям лъжец ,мъчи се да отърве затвора!Стрелката не е била заключена!
  • джи пи
    Отговор
    13 07:22  14.03.18
    да бе пак машинистите Итози стрелочник льже Нарочени са за осьждане
  • Айде-айде
    Отговор
    14 07:26  14.03.18
    Всеки дърпа чергата към него. И никой не е виновен... Вероятно умрелите са най виновни, по стара Българска традиция...
  • ссср
    Отговор
    15 07:46  14.03.18
    Eкспертиза, поръчана и платена от транспортната фирма-собственик на композицията сочи, че дерайлирането се дължи на незаключена стрелка. Няма какво повече да се каже, всеки може да си направи изводите...
  • mediator37
    Отговор
    16 07:59  14.03.18
    Експертизата на прокуратурата също е платена. Вещите лица на прокуратурата също вземат пари, но от ... държавата. Така че, нали се сещате, че държавата е собственик на релсите и стрелките и тя трябва да излезе невинна. Който плаща, той поръчва музиката. Този амуджа на снимката пълни идиотизми говори- шест вагона на пестил, трясък, грохот, и машинистите нищо не знаели и чак питали защо ни спря, сякаш им махнали със стоп палката и те спрели, всичко било наред, ама ето на- безпричинно спрели.

    Коментиран от #25

  • Без име
    Отговор
    17 07:59  14.03.18
    Има си определено време за което трябва да се закара стоката.Ако я закараш по-бързо печелиш повече.Ако закаснееш губиш.Фирмята ще плаща експертизата и чакайте да е реална
  • 18 08:02  14.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост
    Отговор
    19 08:26  14.03.18
    Колко ти платиха за да оправдаеш кражбите в БДЖ!Имаш ли нова къща?
  • Бивш от НКЖИ
    Отговор
    20 08:37  14.03.18
    Всяка година технически лица от НК"ЖИ"преглеждат съоръженията и се прави график за текущ ремонт.Според телеграмата за работа на НК"ЖИ"тази стрелка е била предвидена за ремонт със стрелкова подновена машина B-41UE-2.Но е било отложено.Значи стрелката е имала проблем.Това е в отговорностите на Жп секция Г.Оряховица със Директор кадър на ДПС.ДА не се крие тази мижитурка зад технически експертизи направени От НКЖИ!!!Тоест от негови началници и колеги.Работил съм в НКЖИ....и то точно по текущия ремонт на железния път.
  • кум вълкан
    Отговор
    21 08:39  14.03.18
    Вината е на доста хора. Сега ще осъдят само машинистите, защото само тяхната вина е неоспорима.
  • кум вълкан
    Отговор
    22 08:41  14.03.18
    Вината е на доста хора. Сега ще осъдят само машинистите, защото само тяхната вина е неоспорима.
  • НКЖИ!
    Отговор
    23 08:45  14.03.18
    Има книжки разписания където е записано с каква скорост да се движи локомотива през всеки един участък от пътя.Има скоростомера на локомотива където на лента се записва скоростта във всеки един момент.Взема се и се гледа.Какво ще ми казва стрелочник а каква била скоростта според него?!.Ако сокостта е била висока, това ще се види на лентата!Това не е нещо ново а от години се записва.Над 40 г.поне.
  • Кики
    Отговор
    24 09:24  14.03.18

    До коментар #7 от "#12#":

    Чакай малко, машинистите са влезнали с двойна на разрешената скорост, каква вина има стрелочника? Доклада е пуснат в сайта на министерството и е достъпен за всички, там има снимки, както и на стрелките, така и на разпоредителния апарат! Ако стрелката не е била заключена няма как да се отвори редовен входен сигнал, това го знаят всички работещи на РУКЗ!
  • Кики
    Отговор
    25 09:29  14.03.18

    До коментар #16 от "mediator37":

    Машинистите още в самото начало казаха, че не са разбрали за катастрофата!
  • ШМ сме
    Отговор
    26 09:34  14.03.18

    До коментар #3 от "Юююбряяяяя":

    Бе няма птроблем нали някой казал някогоо за газтаг
  • Кики
    Отговор
    27 09:41  14.03.18
    Има и друго защо държавното разследване е видимо за всички, качено в сайта на министерството, а частното го няма никъде и е покрито? В държавното всичко е обяснено подробно!
  • Темида
    Отговор
    28 10:19  14.03.18
    "Разказът му за драматичните минути на експлозията опровергава версията на собственика на композицията" Описание на БГ журналистиката в момента. Някой казва, че не е виновен => това е абсолютната истина и няма две мнения. А съда е даже по-зле. Ама народа прост!
  • Асен
    Отговор
    29 10:47  14.03.18
    e, той нормално да извърта нещата и да не си признава, все пак ако се докаже, че е виновен, ще отиде в затвора. затова е логично да прехвърля вината върху фирмата. хич не му е лесно на човека, то е ясно, но аз не очаквам да е обективен, все пак пази себе си, то си е човешко
  • Роки
    Отговор
    30 11:29  14.03.18
    Е оставаше да каже, че той е виновен :) Хайде малко по-сериозно!
  • Грую
    Отговор
    31 12:18  14.03.18
    " Проговори " след година и половина, в същия ден , в който и шефа на фирмата извади наяве фактите от разследването. Виновниците да му платили да " проговори". Продажно племе!

  • Цветан Борисов
    Отговор
    32 13:43  14.03.18
    Защо едва сега проговори. Дали сега няма следствена тайна. Разбирам човека. Трябва да отърве кожата. Ще слуша. Аз също ще направя. Но да каже как е измерил скоростта. На око.
  • Мунчо
    Отговор
    33 17:56  14.03.18
    Какво стана с бойковите обещания,много снимки много реклама,пък и много пари....и най накрая май всеки си бере гайлето , жалко за невинните хорица,на тяхен гръб се изгавриха,и май спечели само кмета на селото,първата дружка на Бойко ,ей така се печелят избори герб и герб,че чак до гроб
  • Тодор
    Отговор
    34 18:41  14.03.18

    До коментар #11 от "ЕВАЛАТА":

    Ако не е заключена стрелката не може да се даде вход за влака,така че като не разбирате,не коментирайте
  • 35 19:28  14.03.18
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай