Катастрофите стават основно заради безразсъдни млади хора, които се опитват да докажат, че могат да карат мотори.
Това заяви пред Факти.бг комисар Тенчо Тенев от СДВР.
„Не можем да обвиняваме като цяло мотористите“, отбеляза Тенчо Тенев. Той заедно с представители на мотоциклетните клубове в София дадоха пресконференция за старта на сезона.
Тази година той стартира под наслов „НЕ на агресията на пътя”. Началото ще се даде в 9 часа и ще се проведе като обиколка на София от Александър Невски до резиденция „Бояна“.
„Хубаво в тези мотоклубове е , че хората, които членуват, са изключително дисциплинирани“, отбеляза комисар Тенчо Тенев от СДВР. Той все пак не пропусна да припомни, че Пътна полиция вече разполага с модерни коли и камери, с които може да „охлади“ любовта към високите скорости сред мотористите.
При подаден светлинен сигнал от наша кола или мотоциклет всеки водач е длъжен да отбие в дясно и да спре. Всеки нарушител ще бъде наказван, обясни процедурата Тенчо Тенев.
Той не пропусна да отбележи, че нехайството и неразумността на водачите на леки автомобили също допринася за инциденти. Често шофьори, които не поглеждат в страничните си огледала, създават опасни ситуации, каза комисар Тенчо Тенев.
През 2016 година е имало 129 тежки инцидента на пътя с мотоциклети. При тях 6 са загинали, други 135 са ранени.
За миналата 2017 година са се случили общо 109 катастрофи с мотори. При произшествията са загинали 5 души, а 111 са пострадали. В това отношение статистиката показва понижаване.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Лъже като дърт циганин
14:26 21.03.2018
2 Morgoth
14:56 21.03.2018
3 Ники
15:14 21.03.2018
4 Кат
Коментиран от #9
15:54 21.03.2018
5 Георги
15:58 21.03.2018
6 ИВАН
17:03 21.03.2018
7 моторист
Коментиран от #8
17:26 21.03.2018
8 GIPS
До коментар #7 от "моторист":
По принцип филтрирането, или както е по-известно в България, карането по осевата линия не е регламентирано в ЗДП. Съответно КАТ няма основание да глобява мотористите. Като цяло въздържането от филтриране обезмисля напълно ползването на мотоциклет в града, което от своя страна ще увеличи задръстванията. Градовете с претоварен трафик като Лондон например са вкарали в техния ЗДП, че фитрирането е разрешено. Друг е въпроса, че фитрирането с висока скорост между спрели ,или почти спрели автомобили си е сериозна предпоставка за инцидент, но както знаем две неща са безкрайни :)17:38 21.03.2018
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 коко
17:45 21.03.2018
11 Рекет
17:47 21.03.2018
12 Азззз
18:00 21.03.2018
13 Бат Мишо
истинския въпрос тука е
ЗА КОЕ ЩЕ ГИ ФАНЕ
чи кът зная тес корумпенца кви шофъори са
кви са самоотвержени в професията лъвчоци
си мисля че ще е за ....аспуха фащането
Коментиран от #14
18:36 21.03.2018
14 гостът
До коментар #13 от "Бат Мишо":
Бат Мишо, за кой ,,ауспух,, ще ги хващат? Оня от вожата...18:54 21.03.2018
15 важна инициатива
Основен проблем при мотористите е, че не владеят машините си. Например ... Далеч не всеки е наясно с явлението кънтърстийринг, т.е. при скорост над 50 км/ч , за да завиеш наляво е необходимо да завъртиш кормилото леко надясно ,иначе казано - в обратната посока. Има ред други особености при управление на мотоциклет, необходимо е да залегнат като базово обучение при карането на курсове за двуколесни.
19:20 21.03.2018
16 Клъвтунь
19:34 21.03.2018
17 Бат Мишо
фащането ще е за оня същия аспух на мотора с двата коша
Коментиран от #19
19:38 21.03.2018
18 Каруцар
19:42 21.03.2018
19 Каруцар
До коментар #17 от "Бат Мишо":
Драмите да се чете драките,а баражите-барабите.19:47 21.03.2018
20 vasik atanasova
19:53 21.03.2018
21 Бат Мишо
още помня по тошово как с едно разбито балканче ги праеф да си говорят сами в Варна край автото
още помня с фашиста и рогача как ги гърбехме на тенекияния мост срещу пожарната хххххххххх
единия си метна палката по мене кат артисаха с патрулката от другя край на мосчето
щото спряф да им отдам чест със средния пръст и оня я метна по мене
прибраф я разбира се палката
после кът си зехме ЕТЗ та и онес УМРЯХА ПРАВИ
редовно кълвяха на следния номер
караме на тумба 20 мотора и един двама с книжки естествено другото джигити със симсончета и балканчета
махат кретените тумбата спираме и някой с МЗ с книжка отпори
,,да бяга,, - фантетата фукват след него настървени щот ден няма са не ги праим криви ..... ний безкнижиците запалим и спокойно се изнижем с балканчетата
ОНЯ СПИРА С КНИЖКАГА ФУКНАЛИЯ след 3 минути
И СОРИ НЕ ВИДЯХ ЧЕ СТЕ МИ МАХНАЛИ
-ДАЙ КНИЖКАТА -ЕТО ЗАПОВЯДАЙТЕ
И ЧАК ТОГАС СА СВЕТВАХА ЧЕ ИСТИНСКИТЕ НАРУШИГЕЛИ СА БИЛИ СПРЕЛИТЕ
(имаха и МЗ250 чат пат фащаха и пребиваха по някой по навобранец де, че и чупеха мотора)
АМА да имам язе 1 хонда кат сегашната ми Магна 1100 140 коня
и да ма фане хххххххххх
случай -
излизам язе с магничката от Сф за Пернииииик каската на облегалката озаде и копитата дигнати на горните степенки и фатмака маха ......(иам книжка иам сичко ама се води на умрял човек с пълномощно я зех преди 21 години и плащам данъка на негово име щог готско я е
Коментиран от #22
20:14 21.03.2018
22 Клъвтунь
До коментар #21 от "Бат Мишо":
Верно бе ,аз имах с 5 скорости,на луди калинки ставаха.Нищо че бях културен водач пак си позволявах някои нередности...Сега си имат бързите мотори но и родната полиция ни пази с некви БМВ гледам масово...Кой кого ???Не ми е ясно.20:32 21.03.2018
23 333
Ама не мога да разбера защо всички говорят за скрити номера. В гаража в който е моя има 5 мотора на 5 моториста, нито един не е със скрит номер.
02:29 22.03.2018