Над 100 000 български шофьори може да останат без работа, твърдят от бранша. Превозвачи от цялата страна се събират в София, за да търсят съдействие от държавата.
Притеснението е свързано с директива на ЕК, която предстои да се приеме. Промяната предвижда на всеки три седмици българските шофьори от Европа да се прибират у нас.
На практика камионите спират да работят, а превозвачите не могат да изпълнят договорите си, пише "Труд".
"Ако това стане, фалираме, а хиляди шофьори остават без работа", заяви Петко Ангелов от Камарата на автомобилните превозвачи в България.
70 хил. са българските камиони, които возят стоки в Европа. Големите страни в ЕС се страхуват, че българските, полските, унгарските и румънските камиони вземат дял от пазара им.
Най-много за приемане на новата регулация настояват Германия и Франция.
Родните превозвачи обмислят протести и настояват българското правителство да се възползва от европредседателството и да постави остро въпроса.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ТИР
08:49 23.03.2018
2 Това ли очаквахме
08:50 23.03.2018
3 80 процентен
Коментиран от #16
08:54 23.03.2018
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 тираджията
08:56 23.03.2018
6 boreto2
08:59 23.03.2018
7 Гнида
Коментиран от #45
09:18 23.03.2018
8 MasterBoy
09:21 23.03.2018
9 иван
Коментиран от #13
09:34 23.03.2018
10 Да да нали
09:37 23.03.2018
11 Рррр4рррррррт
09:51 23.03.2018
12 Бриго Бичкията
Темата е сериозна и както виждате засяга много хора и тяхните семейства.
Бих помолил некомпетентните по темата да се поинтересуват преди за напишат коментар.
По горни постове дават добри отговори на случващото се, все пак се борим за по добри условия на труд и заплащане, и докато наще
" бизнесмени" не могат да ги осигурят трябва да се намесят по големи сили от тях, тоест тяхните/нашите/ работодатели, хората които дават голям процент от товарите.
Подкрепям директивата.
Коментиран от #19
09:58 23.03.2018
13 БАБА ТИ СЕ В МАГАЗИНА ЛИЙ ВИСЯЛА
До коментар #9 от "иван":
МАЙ НЕ АМА ВА НАПРАВИ ХОРА ТЕБ И РОДИТЕЛИТЕ ТИ.АЙЛЯКЧИЯ ГОТОВАНЕЦ И КОНСУМАТОРСКО ЧОВЕЧЕ ТВА СИ СЯ.10:05 23.03.2018
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 един
10:16 23.03.2018
16 Гостът
До коментар #3 от "80 процентен":
Идеята е да спрат българските камиони и предпочитат да живеят като кучета в камионите за да не живеят като кучета в България те и техните семейства.Дефакто са избрали по-доброто зло.Не съм тираджия да подчертая.Коментиран от #38
10:20 23.03.2018
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Бриго Бичкията
Аз дъ добър пример за това, нает от Швейцарска фирма отпреди 10 години, времето когато нашите босове казваха:
- еми ако не щеш, още десет чакат за твойто място.
Сега обаче нещата търпят обрат в полза на работника, и тези които издевателствуваха над нас, сега са притиснати в ъгъла и започват да се жалват.
Но дано никой не ги чуе, така както никой не чу нашите викове за справедливост.
Коментиран от #55
10:44 23.03.2018
19 Монтьора
До коментар #12 от "Бриго Бичкията":
Прав си,но ми се струва,че всичко това ще е в наш ощърб.С това прибиране на 3 седмици,1900€ заплата ще се стопи на половина.Знаеш масовия шофьор що за човек е и представи си как ще си завариш кабината след сменника.За съжаление нищо хубаво не виждам в тази директива.Целта на съюза е просто да удари източноевропейските превозвачи.И в момента има фирми с прави курсове и такива за по 1 месец,но заплатата е различна,определено не е 1900€.Та предвид “глада” за шофьори в момента,водачите имат доста опций как да работят.Това ,че на повечето им трябват пари и карат вътрешно по 3 месеца си е техен личен избор,а и условията не са чак толкова страшни,кой както си го направи.А сега представете си,ако наистина 70 000 шофьори карат в Европа,какво ще стане ако се приеме тази директива.Всеки един от тях издържа я майка и баща,я жена и дете........10:47 23.03.2018
20 джи пи
10:47 23.03.2018
21 гост
Заплатите им са едни от най големите,аман от тираджий!!!
Коментиран от #65
10:52 23.03.2018
22 Ото
Коментиран от #52
10:52 23.03.2018
23 OMG WTF
Фмирисаната германка и геронтофила са тандем! България още да плюе по Русия!
10:52 23.03.2018
24 Pompev
Коментиран от #25, #33
10:53 23.03.2018
25 iQ-5
До коментар #24 от "Pompev":
С 2200€ в Швеция си кръгла 0 квартирите започват от 700€ нагоре.2200€ в Швеция е минималната заплата авт.ставаш бял роб!
11:00 23.03.2018
26 Pompev
11:01 23.03.2018
27 Pompev
11:03 23.03.2018
28 iQ-5
11:04 23.03.2018
29 Pompev
11:07 23.03.2018
30 Pompev
11:08 23.03.2018
31 Карачо
На ви демокрация и мечтан ЕС. Свобода също няма. Навсякъде яка цензура и измислени правила и закони. Ако не ми вярвате вървете в Германия и си вдигнете ръката като нацистки поздрав и 1 г. Влизате на топло без шанс да се отървете. .аси якото а. Или си татуирайте пречупен кръст и отидете на басейн. От този ЕС единствуната полза е че можеш да щъкаш навсякъде из него. Нищо друго.
Коментиран от #47
11:09 23.03.2018
32 Pompev
11:11 23.03.2018
33 Радко
До коментар #24 от "Pompev":
Поинтересувайте се малко колко взимат автовозните шофьори, за 1900-2000 Евро на месец няма да си вдигнат телефона. На вътрешно в момента се кара между 2300-2700 Евро.Няма по-високоплатени от тях в сухопътния транспорт.
11:11 23.03.2018
34 Pompev
11:15 23.03.2018
35 Pompev
11:18 23.03.2018
36 Pompev
11:24 23.03.2018
37 Pompev
Rekryteringsgruppen
11:29 23.03.2018
38 Да ама не
До коментар #16 от "Гостът":
Дефакто говориш безсмислици1 - мисля съвсем човешки е след месец нон стоп в камиона ШЕФЧЕТО да ти даде някой ден свободен /платен/
2 - никой не ограничава ШЕФЧЕТО да регистрира фирмата в която и да е страна в ЕС
11:34 23.03.2018
39 Jack Bauer
Коментиран от #41
11:35 23.03.2018
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Бриго Бичкията
До коментар #39 от "Jack Bauer":
Там е бедата, че не е описано коректно и насочва общественото мнение в грешна посока.Искам да отговоря и на по горни постове относно командировката:
- обикновенно шофьорите са командировани за не по малко от три месеца като може и повече стига да искаш" за повече пари" , но три месеца е минимума.
Това се отнася за 90% от българските фирми
които принуждават шофьорите.
Западните фирми обикновенно имат различни схеми на работа:
- командировките започват от три, четири, пет и шест седмици / според договорките/като след това задължително има компенсация която забележете е платена, докато българските фирми масово не плащат почивката.
Осигуряват шофьорите на минимума/ тука държавата трябва да се намеси/крадат ги по всевъзможни начини и заплатата примерно от 1900€ става 1500€ в някои случаи и по малко.
И не завиждайте на тези пари защото те са искарани с много труд и лишения и не на последно място все пак тези пари трябва да компенсират малко или много стандарта в държавата където е командирован шофьора, глоби, храна, пари за тоалетна, обществена пералня и др. така както в други държави това е подсигурено със закон и командировката зависи от държавата в която си командирован.
Друго важно нещо, западните фирми осигуряват на шофьора по време на почивка не по малко от елементарни битови условия, някои дори и квартири, а познайте бай Петко с десетте си камиона какво може да подсигури, там на полето да те пече жегата и да нямаш дори и кенеф, не говорим
12:09 23.03.2018
42 iQ-1
До коментар #40 от "ГОСТ 1":
Като тебе да кесат на центове от НПО ли?12:13 23.03.2018
43 Бриго Бичкията
Темата наистина е сериозна и трябва да се помисли от страна на държавата да регулира бранша и да постави ясни условия за транспортните работници и тяхните командировки и условия на труд.
12:14 23.03.2018
44 Pompev
Byt till svenskaTranslitterera
Ремарке с подвижен теглич-тях ги има само в Скандинавия-колегите знаят
12:27 23.03.2018
45 Я изкарай Гано
До коментар #7 от "Гнида":
Е как, всички градове над 25хил. жители в момента си разкопават мегданите, трошат старите шадравани, сменят мрамори с цимент, въртят едни багери за средно 4.5млн. лева на обект. Ако си переспективен пенсионер, има да храниш гълъбите и да проклиняш ниската си пенсия(ако си хванал), пък децата ти да бачкат на смени за насъщния, отдавна скъсали ненужните си дипломи, ядейки тестяни закуски и ослушвайки се за работа поне в Чехия...12:47 23.03.2018
46 k;k;jknt
Коментиран от #53
12:50 23.03.2018
47 Николенко
До коментар #31 от "Карачо":
Не значи, че щом не можеш да си покажеш селенията, си цензуриран или са ти отнети човешки права . Самият факт, че можеш да дрънкаш глупости наляво и надясно, без да чукаш камъни в Белене доживот, е достатъчно красноречив за вредата от демокрацията ...12:52 23.03.2018
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 от Германия
14:16 23.03.2018
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Pompev
15:27 23.03.2018
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 азеланд
До коментар #46 от "k;k;jknt":
от там ни командват, от тук ни крадат бойковци, държавата, частници, лекари.. как да оживеем!Трябва да се излезе от тоя евросъюз и комунистите в Сибир!
Мутрите сами ще избягат.
15:56 23.03.2018
54 мдааа
чували с пари се изсипаха там за камиони..
15:59 23.03.2018
55 Точно така.
До коментар #18 от "Бриго Бичкията":
Българските превозвачи да осигуряват на шофьора полагаемата почивка, а ако нямат пари за сменник, да карат камиона сами. Не им харесва? Да емигрират. Никой не ги спира.16:31 23.03.2018
56 Тира
В Германия е пълно с обяви за шофьори за вътрешне превози и предлагат 2500 евро хората,не като нашите бг. Измекяри 2000 лв.
Заради шофьорите е тази директива направена за да си видят семействата и да си починат ,не да правят катастрофи по пътищата..
16:31 23.03.2018
57 Въздушно килимче
Коментиран от #58
16:34 23.03.2018
58 Лили
До коментар #57 от "Въздушно килимче":
Шофьорите сами избират да са такива. Защо не връщат всички други на 3 седмици - мед.сестри,лекари,бавачки,гледачки на възрастни хора и т.н. ??????БГ шофьорите им пречат и се чудят какво да измислят - хотели и разни други неща.
Коментиран от #66
16:52 23.03.2018
59 психолог
17:24 23.03.2018
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Бриго Бичкията
До коментар #58 от "Лили":
Поради естеството на работа се налага това.Не сравнявай професиите по толкова елементарен начин.
20:22 02.04.2018
67 JamesPed
07:57 18.10.2018