Last news in Fakti

23 Март, 2018 08:43 20 886 67

Евродиректива оставя 100 хил. BG шофьори без работа

  • тир-
  • tir-
  • работа-
  • шофьори

От бранша ще търсят съдействието на държавата

Над 100 000 български шофьори може да останат без работа, твърдят от бранша. Превозвачи от цялата страна се събират в София, за да търсят съдействие от държавата.

Притеснението е свързано с директива на ЕК, която предстои да се приеме. Промяната предвижда на всеки три седмици българските шофьори от Европа да се прибират у нас.

На практика камионите спират да работят, а превозвачите не могат да изпълнят договорите си, пише "Труд".

"Ако това стане, фалираме, а хиляди шофьори остават без работа", заяви Петко Ангелов от Камарата на автомобилните превозвачи в България.

70 хил. са българските камиони, които возят стоки в Европа. Големите страни в ЕС се страхуват, че българските, полските, унгарските и румънските камиони вземат дял от пазара им.

Най-много за приемане на новата регулация настояват Германия и Франция.

Родните превозвачи обмислят протести и настояват българското правителство да се възползва от европредседателството и да постави остро въпроса.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ТИР

    155 6 Отговор
    Да си сменят гражданството. Тук никой няма да си мръдне пръста за тях.
  • 2 Това ли очаквахме

    142 5 Отговор
    Е, уж сме в ЕС, а то всяка коза за своя крак!
  • 3 80 процентен

    125 13 Отговор
    да си купуват имоти или да се регистррат под наем и готово бе - тя идеята е да ги накарат да се върнат да си легнат в леглото, че иначе живеят по-зле от кучета в тея камиони...

    Коментиран от #16

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 тираджията

    140 12 Отговор
    никой няма да фалира това са пълни глупости просто мрънкат защото трябва да си прибират камионите до българия постоянно да не би фирмите които са на този принцип са фалирали??? айде стига глупости алчните собственици на камиони ще прибират по малко пари това е цялата истина
  • 6 boreto2

    133 4 Отговор
    "Притеснението е свързано с директива на ЕК, която предстои да се приеме. Промяната предвижда на всеки три седмици българските шофьори от Европа да се прибират у нас." ---- Никой не казва камиона да се връща в БГ. Просто трябва да има сменник на който да се плаща!!! В БГ камиона е по скъп от човека/шофьора/
  • 7 Гнида

    124 34 Отговор
    Е , Южен поток спряхме заради евросъюза , тецове и рудници искат да спират , четири блока на Козлодуй и т.н. Аз полза от този съюз не виждам ....

    Коментиран от #45

  • 8 MasterBoy

    87 16 Отговор
    Нали за това сме в ЕС, да ни регулират както им е изгодно.
  • 9 иван

    29 90 Отговор
    вие слепи ли сте,глухи ли.маи ви се приизка соца.по-младите не помнят,а е хубаво да им се каже,че нямаше нищо-ни в магазините ни пари.за москвич чакаш 10 години.това ли ви се е приизкало.

    Коментиран от #13

  • 10 Да да нали

    96 9 Отговор
    то сега много хубаво. Шофьорите търкалят с месеци по пътищата и децата им ги гледат на снимка. Готвят си по паркингите и спят по кабините. Ми ще се бръкнете в джобовете и ще им плащате самолетни билети за да спазите и регламента и договорите. Тарикати ниедни.
  • 11 Рррр4рррррррт

    69 2 Отговор
    Такаа ърябва да стане аз бях тираджия 4 месеца несе прибираш по зле си от куче трянва да има сменници на шофьорите
  • 12 Бриго Бичкията

    70 4 Отговор
    Ако някой не знае какво значи командировка от три месеца, че и повече в отвратителни в повечето случаи на труд и почивка условия, моля да не пише коментари от сорта " общи глупости".
    Темата е сериозна и както виждате засяга много хора и тяхните семейства.
    Бих помолил некомпетентните по темата да се поинтересуват преди за напишат коментар.
    По горни постове дават добри отговори на случващото се, все пак се борим за по добри условия на труд и заплащане, и докато наще
    " бизнесмени" не могат да ги осигурят трябва да се намесят по големи сили от тях, тоест тяхните/нашите/ работодатели, хората които дават голям процент от товарите.
    Подкрепям директивата.

    Коментиран от #19

  • 13 БАБА ТИ СЕ В МАГАЗИНА ЛИЙ ВИСЯЛА

    25 6 Отговор

    До коментар #9 от "иван":

    МАЙ НЕ АМА ВА НАПРАВИ ХОРА ТЕБ И РОДИТЕЛИТЕ ТИ.АЙЛЯКЧИЯ ГОТОВАНЕЦ И КОНСУМАТОРСКО ЧОВЕЧЕ ТВА СИ СЯ.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 един

    57 6 Отговор
    Няма да останат без работа шофьорите,а ще бъдат наети от коректни европейски работодатели,които ще им плащат по европейски. Нашите десарски фирми като не щат да плащат да фалират.
  • 16 Гостът

    30 6 Отговор

    До коментар #3 от "80 процентен":

    Идеята е да спрат българските камиони и предпочитат да живеят като кучета в камионите за да не живеят като кучета в България те и техните семейства.Дефакто са избрали по-доброто зло.Не съм тираджия да подчертая.

    Коментиран от #38

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Бриго Бичкията

    48 0 Отговор
    Нямаш представа колко си прав.
    Аз дъ добър пример за това, нает от Швейцарска фирма отпреди 10 години, времето когато нашите босове казваха:
    - еми ако не щеш, още десет чакат за твойто място.
    Сега обаче нещата търпят обрат в полза на работника, и тези които издевателствуваха над нас, сега са притиснати в ъгъла и започват да се жалват.
    Но дано никой не ги чуе, така както никой не чу нашите викове за справедливост.

    Коментиран от #55

  • 19 Монтьора

    14 12 Отговор

    До коментар #12 от "Бриго Бичкията":

    Прав си,но ми се струва,че всичко това ще е в наш ощърб.С това прибиране на 3 седмици,1900€ заплата ще се стопи на половина.Знаеш масовия шофьор що за човек е и представи си как ще си завариш кабината след сменника.За съжаление нищо хубаво не виждам в тази директива.Целта на съюза е просто да удари източноевропейските превозвачи.И в момента има фирми с прави курсове и такива за по 1 месец,но заплатата е различна,определено не е 1900€.Та предвид “глада” за шофьори в момента,водачите имат доста опций как да работят.Това ,че на повечето им трябват пари и карат вътрешно по 3 месеца си е техен личен избор,а и условията не са чак толкова страшни,кой както си го направи.А сега представете си,ако наистина 70 000 шофьори карат в Европа,какво ще стане ако се приеме тази директива.Всеки един от тях издържа я майка и баща,я жена и дете........
  • 20 джи пи

    16 8 Отговор
    Стига сме се натискали за Европа Ганьо пак е нае- ан Донесоха ни разруха 700 милионери и7 милиона издьхващи бьлгари
  • 21 гост

    3 38 Отговор
    Това ли е тема с която да занимаваме цяла България?
    Заплатите им са едни от най големите,аман от тираджий!!!

    Коментиран от #65

  • 22 Ото

    39 2 Отговор
    Всичко е много просто като цяло. Проблема идва в това, че им подбиваме вътрешните пазари. На нашите шофьори заплатите са доста по-ниски, от там и крайната цена на услугата е доста по-ниска, от там доста местни фирми пестят пари, като ползват услугите на нашите - БГ фирми. В един момент се оказва, че нашите фирми са започнали да прибират голям процент от тяхните пазари и това вече не е ОК. Друг е въпроса, че в края на краищата шофьорите го отнасят. Заплатите на БГ шофьори са два пъти по-ниски, а може би и повече. Но услугата, за която фирмата прибира парите, не е два пъти по-ниска от западните, а примерно 20-25 % по-ниска. Шефа печели най-много. Отделно, че спят в тези кабини месеци на ред. Шифа и от това пести. За хотел не му се плаща, а и да му се плаща, услугата му ще стане скъпа, колкото на западна фирма. Та така. Експлоатацията на бг шофьор ще намалее. Печалбата на маститите олигарси хептен. Кое е добре и кое не мога да преценя, да ви кажа честно. Другото, което ми се набива на око е това, че ние можем да им бъдем само чистачи, сервитьори, миячи на чинии, копачи по полетата. Захапем ли от по-апетитната част от пицата и ни рязват както си искат. И тъй де...

    Коментиран от #52

  • 23 OMG WTF

    24 5 Отговор
    ЕС Е ЕДНА АЛЧНА ИПОДЛА МАЩЕХА КОЯТО СИ ГЛЕДА ЗА НЕЙНИТЕ ДЕЦА ПО-НАПРЕД!
    Фмирисаната германка и геронтофила са тандем! България още да плюе по Русия!
  • 24 Pompev

    6 6 Отговор
    Който иска да вози вътрешно в Швеция за 2200 евро да ми каже,на бяло има възмижност да вземе И семейството си

    Коментиран от #25, #33

  • 25 iQ-5

    19 0 Отговор

    До коментар #24 от "Pompev":

    С 2200€ в Швеция си кръгла 0 квартирите започват от 700€ нагоре.
    2200€ в Швеция е минималната заплата авт.ставаш бял роб!
  • 26 Pompev

    7 8 Отговор
    Ако знае малко английски още по добре,квартири има по 300 евро
  • 27 Pompev

    6 6 Отговор
    За 700 вземаш з стаен
  • 28 iQ-5

    14 3 Отговор
    Да има у тайгата и по 150€ там до полярния кръг има и безплатни Иглу!
  • 29 Pompev

    3 5 Отговор
    Заплатите в Швеция на шофиорите са до 25000 крони 10 крони равно на 1 еври
  • 30 Pompev

    3 6 Отговор
    От 11 години летата бачкам там И знам
  • 31 Карачо

    24 9 Отговор
    Вместо 16-та република на СССР ни направиха 27-ма дупка на кавала на ЕС... :(
    На ви демокрация и мечтан ЕС. Свобода също няма. Навсякъде яка цензура и измислени правила и закони. Ако не ми вярвате вървете в Германия и си вдигнете ръката като нацистки поздрав и 1 г. Влизате на топло без шанс да се отървете. .аси якото а. Или си татуирайте пречупен кръст и отидете на басейн. От този ЕС единствуната полза е че можеш да щъкаш навсякъде из него. Нищо друго.

    Коментиран от #47

  • 32 Pompev

    3 2 Отговор
    Минимална няма в Швеция по закон,но неписано е около 15000 крон
  • 33 Радко

    2 3 Отговор

    До коментар #24 от "Pompev":

    Поинтересувайте се малко колко взимат автовозните шофьори, за 1900-2000 Евро на месец няма да си вдигнат телефона. На вътрешно в момента се кара между 2300-2700 Евро.
    Няма по-високоплатени от тях в сухопътния транспорт.
  • 34 Pompev

    3 1 Отговор
    Тоo човек IQ мисли че в Швеция ей тaй ги дават без да ги броят ве братя
  • 35 Pompev

    1 1 Отговор
    Вътрешно почваш 2200 /22000 крони
  • 36 Pompev

    2 0 Отговор
    Които иска да каже-с АДР е по добре
  • 37 Pompev

    4 0 Отговор
    Давам името на фирмата в сайта им има телефоните,maila,шведи са -сички знаят английски,търсете Niklas Или Фрида ,те отгoварят за транспортния сектор
    Rekryteringsgruppen
  • 38 Да ама не

    12 1 Отговор

    До коментар #16 от "Гостът":

    Дефакто говориш безсмислици
    1 - мисля съвсем човешки е след месец нон стоп в камиона ШЕФЧЕТО да ти даде някой ден свободен /платен/
    2 - никой не ограничава ШЕФЧЕТО да регистрира фирмата в която и да е страна в ЕС
  • 39 Jack Bauer

    5 3 Отговор
    Не разбирам нищо от транспортен бизнес, но Европейската директива така описана в статията, създава неравнопоставеност между страните членки на ЕС. Или казано простичко в ЕС всички са равни, НО някои са по-равни (големите държави).

    Коментиран от #41

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Бриго Бичкията

    15 0 Отговор

    До коментар #39 от "Jack Bauer":

    Там е бедата, че не е описано коректно и насочва общественото мнение в грешна посока.

    Искам да отговоря и на по горни постове относно командировката:
    - обикновенно шофьорите са командировани за не по малко от три месеца като може и повече стига да искаш" за повече пари" , но три месеца е минимума.
    Това се отнася за 90% от българските фирми
    които принуждават шофьорите.
    Западните фирми обикновенно имат различни схеми на работа:
    - командировките започват от три, четири, пет и шест седмици / според договорките/като след това задължително има компенсация която забележете е платена, докато българските фирми масово не плащат почивката.
    Осигуряват шофьорите на минимума/ тука държавата трябва да се намеси/крадат ги по всевъзможни начини и заплатата примерно от 1900€ става 1500€ в някои случаи и по малко.
    И не завиждайте на тези пари защото те са искарани с много труд и лишения и не на последно място все пак тези пари трябва да компенсират малко или много стандарта в държавата където е командирован шофьора, глоби, храна, пари за тоалетна, обществена пералня и др. така както в други държави това е подсигурено със закон и командировката зависи от държавата в която си командирован.
    Друго важно нещо, западните фирми осигуряват на шофьора по време на почивка не по малко от елементарни битови условия, някои дори и квартири, а познайте бай Петко с десетте си камиона какво може да подсигури, там на полето да те пече жегата и да нямаш дори и кенеф, не говорим
  • 42 iQ-1

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "ГОСТ 1":

    Като тебе да кесат на центове от НПО ли?
  • 43 Бриго Бичкията

    6 0 Отговор
    За течаща вода пък дори и да не е питейна.
    Темата наистина е сериозна и трябва да се помисли от страна на държавата да регулира бранша и да постави ясни условия за транспортните работници и тяхните командировки и условия на труд.
  • 44 Pompev

    2 0 Отговор
    В момента търсят И в Шенкер/филиала в Стокхолм за вътрешно в Швеция.Проблемът е че колегите не могат да паркират с 26 метров екипаж И Ремарке с подвижен теглич-тях ги има само в Скандинавия-колegite znaqt



    Byt till svenskaTranslitterera

    Ремарке с подвижен теглич-тях ги има само в Скандинавия-колегите знаят
  • 45 Я изкарай Гано

    6 0 Отговор

    До коментар #7 от "Гнида":

    Е как, всички градове над 25хил. жители в момента си разкопават мегданите, трошат старите шадравани, сменят мрамори с цимент, въртят едни багери за средно 4.5млн. лева на обект. Ако си переспективен пенсионер, има да храниш гълъбите и да проклиняш ниската си пенсия(ако си хванал), пък децата ти да бачкат на смени за насъщния, отдавна скъсали ненужните си дипломи, ядейки тестяни закуски и ослушвайки се за работа поне в Чехия...
  • 46 k;k;jknt

    6 5 Отговор
    Кво ревете бе нали искахте да сте в ЕС. Ай сега изпълнявайте безумните им евродирективи. Аз полза от този ЕС не видях, ако някой може да ми каже, какво спечелихме с това наше членство нека да ми каже. Не виждамq какви са ползите на българския народ от това членство. Заплатите ни ли скочиха, стандарта ни на живот ли? И преди си бяхме сиромаси и сега също сме сиромаси само дето сега ни командват койq от където свари от гадния ЕС. Виждам само забрана след забрана за нас и нищо положително. Нека някой ме опровергае ако може, но с факти. Ние разбираме само от едно пълен портфейл и хладилник. Щом това го няма да ти пи*ам на ЕС.

    Коментиран от #53

  • 47 Николенко

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "Карачо":

    Не значи, че щом не можеш да си покажеш селенията, си цензуриран или са ти отнети човешки права . Самият факт, че можеш да дрънкаш глупости наляво и надясно, без да чукаш камъни в Белене доживот, е достатъчно красноречив за вредата от демокрацията ...
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 от Германия

    9 1 Отговор
    Просто ще намалеят малко печалбите на ненаялите се бизнесмени, които не може да плаща да се качва той или децата му на камиона
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Pompev

    7 0 Отговор
    Така е колега,може да купи парцел И да напрай паркинг И общежитие,не е много скъпо
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 азеланд

    6 1 Отговор

    До коментар #46 от "k;k;jknt":

    от там ни командват, от тук ни крадат бойковци, държавата, частници, лекари.. как да оживеем!
    Трябва да се излезе от тоя евросъюз и комунистите в Сибир!
    Мутрите сами ще избягат.
  • 54 мдааа

    6 1 Отговор
    Петко Ангелов и и ПИМК-а са ДПС - на Доган.
    чували с пари се изсипаха там за камиони..
  • 55 Точно така.

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "Бриго Бичкията":

    Българските превозвачи да осигуряват на шофьора полагаемата почивка, а ако нямат пари за сменник, да карат камиона сами. Не им харесва? Да емигрират. Никой не ги спира.
  • 56 Тира

    5 0 Отговор
    Абе шофьори вземете научете малко немски.
    В Германия е пълно с обяви за шофьори за вътрешне превози и предлагат 2500 евро хората,не като нашите бг. Измекяри 2000 лв.
    Заради шофьорите е тази директива направена за да си видят семействата и да си починат ,не да правят катастрофи по пътищата..
  • 57 Въздушно килимче

    2 2 Отговор
    Тука има работа за целия китайски народ - селата и нивите пустеят, а те хукнали шофьори да стават.

    Коментиран от #58

  • 58 Лили

    0 4 Отговор

    До коментар #57 от "Въздушно килимче":

    Шофьорите сами избират да са такива. Защо не връщат всички други на 3 седмици - мед.сестри,лекари,бавачки,гледачки на възрастни хора и т.н. ??????
    БГ шофьорите им пречат и се чудят какво да измислят - хотели и разни други неща.

    Коментиран от #66

  • 59 психолог

    1 0 Отговор
    Да грабват камионите и право в Брюксел,Стига сте се церемонили с този Евросъюз
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Бриго Бичкията

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "Лили":

    Поради естеството на работа се налага това.
    Не сравнявай професиите по толкова елементарен начин.
  • 67 JamesPed

    0 0 Отговор
    Заказать seo поисковую оптимизацию сайта, Заказать услуги по продвижению сайта По всем возникшим вопросам Вы можете обратиться в скайп логин pokras7777 Аренда выделенных серверов по приемлимым ценам Раскрутка сайта под ключ
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове