Last news in Fakti

24 Март, 2018 09:15 3 750 15

Тираджии на ”нокти”, карат ги да почиват на 3 седмици

  • tir-
  • тир-
  • стачка

Ако до един месец няма промяна, от бранша заплашват със затваряне на граници и протестни действия в столицата

Шофьори на тирове скочиха срещу предложение на министерството на транспорта и информационните технологии (МТИТ), което ги задължава да почиват задължително у дома след 3 седмичен курс.

От бранша предупредиха, че около 100 000 шофьори на камиони може да останат без работа, ако бъдат задължени да се прибират у дома поне веднъж на три или шест седмици.

В предложения на Европейския парламент пише, че водачите трябва така да организират работата си, че да се върнат у дома за седмична почивка най-малко веднъж в рамките на три поредни седмици.

Това ще ощети не само шофьорите, а и техните шефове, казват от бранша. Ако ги докараме в България след 3 седмичен курс, няма как да ги изкараме навън, казват превозвачи.

От Министерството на транспорта твърдят, че написаното в регламента вече е променено.

„Трите седмици, които се споменават в ефира, не са три, а шест седмици. У дома не значи прибиране по адресна регистрация. У дома е много общо понятие. То вече отпадна”, обясни зам.-министърът на транспорта Ангел Попов.

От транспортното министерство уточниха, че целта е да има еднакви правила за шофьорите в рамките на ЕС.

Ако до един месец няма промяна, от бранша заплашват със затваряне на граници и протестни действия в столицата.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 СтарТИРаджия

    20 3 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    Съществува извадка от тази част на човечеството, на която ти приятелю не можеш да стъпиш и на малкия пръст!

    Коментиран от #3

  • 3 цоле

    5 24 Отговор

    До коментар #2 от "СтарТИРаджия":

    най-големите престъпници на пътя

    Коментиран от #5, #7

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Гост

    17 5 Отговор

    До коментар #3 от "цоле":

    Като теб аз за разлика от теб съм всеки ден зад волана от 18 години и до сега нямам нито един фиш или акт а на такива като теб който не могат да карат все камионите са им виновни
  • 6 Здравко

    24 6 Отговор
    Много тежка професия!!!
    Заслужава уважение!
    Българските "тираджии" трябва да получават заплати, като западните си колеги и да да почиват повече и по-често!
    Та реването е от собствениците на фирмите превозвачи!

    Коментиран от #11, #13

  • 7 pompev

    9 3 Отговор

    До коментар #3 от "цоле":

    Колега малък,статистиката сочи че леките коли са много повече при птп-тата
  • 8 Pompev

    4 1 Отговор
    Който знае малко английски И иска да работи директно в чужбина за 2200 евро,8 часа на ден/22 в месеца давам адреса отново в Шввция:
    Rekryteringsgruppen

    Намерете телефона И maila в сайта им на Никлас И Фрида,те отговарят за транспортни кадри.
  • 9 Варна

    7 3 Отговор
    Това е заради тъпотията на онзи, който ни управлява. - Може би забравихте срещата на Борисов с Макрон и какво поиска от него Макрон. Нашият понеже е тъп, без да се замисли ще го направи без значение на това, колко работни места ще се загубят. - Така както стана с ТЕЦ Варна и пристанищата Варна и Бургас. Целият морски бранш бе смазан от тъпотията на Борисов.
    Като ще прилагат такива правила за сухопътният транспорт, да го приложат и за морският. Тогава Макрон и останалите ще загреят за какво иде реч.
    Западна Европа иска да сме толерантни когато става въпрос за техният бизнес, но когато става въпрос за нашият бизнес там... - Те говорят за мерки за защита на националният им интерес!
  • 10 Радо

    6 3 Отговор
    И с моряците по Дунава от 1г. е така - няма значение националността, повече от 4 седмици не могат да работят без почивка, после 2 седмици отпуск задължително, по избор може 4 седмици, свързано е с трудовата безопасност...хората са сметнали, че след 4 седмици без почивка по реките или 3 седмици зад волана, човек вече е уморен и става опасен не само за себе си, а и за останалите хора, и затова му трябва почивка.

    Коментиран от #14

  • 11 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "Здравко":

    Много точно.
  • 12 Гост

    8 2 Отговор
    Нямам нищо против почивките даже в момента така работя.реват само собствениците на камиони
  • 13 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "Здравко":

    Точно казано
  • 14 Варна

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "Радо":

    Не е това причината. - В морският транспорт контрактите са от 3 до 6 месеца, а там натоварването е по- голямо отколкото при речните кораби. Причината е в това да запазят работните си места срещу по-малко работа и повече пари.
    Сега е същото с шофьорите. - В момента е пълно с наши шофьори защото французи, германци, че и поляците вече не искат да работят за по 2000 евро таи работа. Местата им бяха заети от наши шофьори и шофьори от Източна Европа и онези увиснаха!
    Това е причината. Преди поляците държаха тази ниша в Западна Европа, но след като заплатите в Полша се изравниха... Полските шофьори им казаха, че няма да бачкат за толкова пари на вън от страната си.

    Коментиран от #15

  • 15 Pompev

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Варна":

    Не са се изравнили полските заплати-вътрешно в Полша земат 1000 евро,в западна Европа ок. 2 - 2200,a В България 500 евро.Основен разход храната няма разлика от нашите магазини.Само дето повечето имат наеми от по 500 евро на Месец на запад:80 % нямат жилища И така 1500 евро чисто,за да ги стигнем тука демек тряя да земаме 3000 лева на месец чисто-кой ги дава И къде
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове