Шофьори на тирове скочиха срещу предложение на министерството на транспорта и информационните технологии (МТИТ), което ги задължава да почиват задължително у дома след 3 седмичен курс.
От бранша предупредиха, че около 100 000 шофьори на камиони може да останат без работа, ако бъдат задължени да се прибират у дома поне веднъж на три или шест седмици.
В предложения на Европейския парламент пише, че водачите трябва така да организират работата си, че да се върнат у дома за седмична почивка най-малко веднъж в рамките на три поредни седмици.
Това ще ощети не само шофьорите, а и техните шефове, казват от бранша. Ако ги докараме в България след 3 седмичен курс, няма как да ги изкараме навън, казват превозвачи.
От Министерството на транспорта твърдят, че написаното в регламента вече е променено.
„Трите седмици, които се споменават в ефира, не са три, а шест седмици. У дома не значи прибиране по адресна регистрация. У дома е много общо понятие. То вече отпадна”, обясни зам.-министърът на транспорта Ангел Попов.
От транспортното министерство уточниха, че целта е да има еднакви правила за шофьорите в рамките на ЕС.
Ако до един месец няма промяна, от бранша заплашват със затваряне на граници и протестни действия в столицата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 СтарТИРаджия
До коментар #1 от "Факт":
Съществува извадка от тази част на човечеството, на която ти приятелю не можеш да стъпиш и на малкия пръст!Коментиран от #3
09:33 24.03.2018
3 цоле
До коментар #2 от "СтарТИРаджия":
най-големите престъпници на пътяКоментиран от #5, #7
09:45 24.03.2018
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Гост
До коментар #3 от "цоле":
Като теб аз за разлика от теб съм всеки ден зад волана от 18 години и до сега нямам нито един фиш или акт а на такива като теб който не могат да карат все камионите са им виновни09:56 24.03.2018
6 Здравко
Заслужава уважение!
Българските "тираджии" трябва да получават заплати, като западните си колеги и да да почиват повече и по-често!
Та реването е от собствениците на фирмите превозвачи!
Коментиран от #11, #13
10:22 24.03.2018
7 pompev
До коментар #3 от "цоле":
Колега малък,статистиката сочи че леките коли са много повече при птп-тата10:22 24.03.2018
8 Pompev
Rekryteringsgruppen
Намерете телефона И maila в сайта им на Никлас И Фрида,те отговарят за транспортни кадри.
10:38 24.03.2018
9 Варна
Като ще прилагат такива правила за сухопътният транспорт, да го приложат и за морският. Тогава Макрон и останалите ще загреят за какво иде реч.
Западна Европа иска да сме толерантни когато става въпрос за техният бизнес, но когато става въпрос за нашият бизнес там... - Те говорят за мерки за защита на националният им интерес!
11:57 24.03.2018
10 Радо
Коментиран от #14
12:09 24.03.2018
11 Гост
До коментар #6 от "Здравко":
Много точно.12:11 24.03.2018
12 Гост
12:40 24.03.2018
13 Гост
До коментар #6 от "Здравко":
Точно казано12:44 24.03.2018
14 Варна
До коментар #10 от "Радо":
Не е това причината. - В морският транспорт контрактите са от 3 до 6 месеца, а там натоварването е по- голямо отколкото при речните кораби. Причината е в това да запазят работните си места срещу по-малко работа и повече пари.Сега е същото с шофьорите. - В момента е пълно с наши шофьори защото французи, германци, че и поляците вече не искат да работят за по 2000 евро таи работа. Местата им бяха заети от наши шофьори и шофьори от Източна Европа и онези увиснаха!
Това е причината. Преди поляците държаха тази ниша в Западна Европа, но след като заплатите в Полша се изравниха... Полските шофьори им казаха, че няма да бачкат за толкова пари на вън от страната си.
Коментиран от #15
17:27 24.03.2018
15 Pompev
До коментар #14 от "Варна":
Не са се изравнили полските заплати-вътрешно в Полша земат 1000 евро,в западна Европа ок. 2 - 2200,a В България 500 евро.Основен разход храната няма разлика от нашите магазини.Само дето повечето имат наеми от по 500 евро на Месец на запад:80 % нямат жилища И така 1500 евро чисто,за да ги стигнем тука демек тряя да земаме 3000 лева на месец чисто-кой ги дава И къде19:19 24.03.2018