Last news in Fakti

29 Март, 2018 11:02 33 406 78

Назрява бунт в софийското метро!?

  • метро-
  • метрополитен-
  • стачка-
  • столична община-
  • йорданка фандъкова-
  • ивайло московски

От над година подземната железница в столицата работи на загуба

Назрява бунт в софийското метро!? - 1
Снимка: Факти

В софийското метро назрява стачка. Изпълнителният директор на „Метрополитен“ ЕАД, общинското предприятие, управляващо софийското метро, - Стоян Братоев, официално е разпоредил да се спре изплащането на добавките към заплатите на работниците и служителите. Това узна ФАКТИ от свой вътрешен източник. Информацията не е оповестена публично.

Икономическата рамка на обществения транспорт в Столична община, приета от Столичния общински съвет, е със занижени показатели, а резултатите от дейността на дружеството са неблагоприятни. То отчита загуба по баланса си за цялата 2017 година и такава за първите два месеца от настоящата 2018 г. - януари и февруари. Недостигът на средства за покриване на всички разходи е системен, в това число и по Фонд работна заплата.

В заповедта, подписана от Братоев на 27 март, пише още, че всички неизплатени средства на персонала ще останат дължими, докато дружеството не отчете печалба в най-малко два последователни месеца. Следвайки простата логика и отрицателния баланс на "Метрополитен", шансът подобно нещо да се случи в близките няколко месеца е нищожен.

Всичко това значи, че възнаграждението на всички работещи в системата на софийското метро (машинисти, обслужващ персонал, администрация и т.н) ще бъде намалено осезаемо.

Назрява бунт в софийското метро!?

Куриозното в случая е, че през последните месеци министър-председателят Бойко Борисов, кметът на София Йорданка Фандъкова и Ивайло Московски не спряха да разгласят как софийското метро е "най-добрият и най-големият транспортен проект, който е в десетката на най-добрите проекти, финансирани с европейски средства".

Европейската комисия отпусна няколко многомилионни инвестиционни пакета за финансиране за по-нататъшното изграждане на третата линия на железницата, която се очаква да влезе в експлоатация през 2019 година.

Почти 500 млн. евро средства на ЕС бяха инвестирани в разширението на линии 1 и 2 през периода на финансиране 2007 — 2013 г. Миналата година пък ЕК прие първия пакет от инвестиции на стойност над 368 млн. евро от ЕФРР в подкрепа на изграждането на новата линия 3 на софийското метро, свързваща жилищните комплекси "Сухата река", "Хаджи Димитър", "Красно село", "Славия", "Белите брези", "Лагера" и "Хиподрума" с центъра на столицата. До края на 2019 г. ще бъдат изградени общо 43 метростанции и приблизително 48 км метролинии в столицата.

Назрява бунт в софийското метро!?

Преди седмица пък обявиха софийското метро за "най-успешен инфраструктурен проект на десетилетието". Призът получи именно Столична община и бе връчен на Йорданка Фандъкова от министъра за Българското председателство на Съвета на ЕС Лиляна Павлова на специална церемония в София

Какъв е изводът? Европейският съюз строи метро, а после Столична община го управлява на загуба. Строим още, но не можем да обслужваме и поддържаме дори функциониращите две линии.

Всеки може да се досети, че при един евентуален протест на служителите в метрото би пострадал сериозно целият транспорт в столицата. Дневно с железницата се придвижват около 350 000 души. Дори и само един ден без действащо метро би означавало само едно - тотално парализирана София.


Поставете оценка:
Оценка 1 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Фякти

    76 7 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Какъв е изводът? Европейският съюз строи метро, а после Столична община го управлява на загуба. Строим още, но не можем да обслужваме и поддържаме дори функциониращите две линии.
  • 2 Рентиер

    41 103 Отговор
    Защо не кажете колко взима един ватман в метрото?! 2000 лева им е заплатата, а образованието какво е?! А способностите какви са, като влака може и от компютър да се управлява?!

    Коментиран от #17, #18, #51, #61, #72, #77

  • 3 Столична1открадня

    171 5 Отговор
    Направете си сметка как се краде, щом при построено метро, при силно потребление не можем да излезем на печалба!
  • 4 бббббб

    128 6 Отговор
    Май се краде многооо.Само в БГ всичко е на загуба. Публикувано във факти.бг: "Дневно с железницата се придвижват около" 350 000 души"- по 1.60лв. билета прави 560 000лв.на ден.За месец 16 800 000 мл.лв.И разправят ,че не е на печалба?!?!?

    Коментиран от #7, #19, #49, #63

  • 5 Bahti

    66 3 Отговор
    Кражба като за последно!
  • 6 Бай Благой

    76 5 Отговор
    Парите на работниците са последното перо от което много губи този вид транспорт - но първи се орязва...незнайно защо....може би ако бях икономист щях да знам.
    Интересно е как се строи почти с безвъзмездни средства....а пък е на загуба...явно икономическите директиви и принципи на ЕС/на капитализма са по-сбъркани дори от тези на "социализЪма".
    Почти същото е и във водния сектор - оправяме водопроводите пък загубите на вода пак са големи...
  • 7 Къртев

    58 2 Отговор

    До коментар #4 от "бббббб":

    Краде се, много се краде!
  • 8 гост

    85 2 Отговор
    Щом не е на печалба при толкова много пътници и при поскъпнал билет то значи буквално го обират. Да направят ревизия на договорите и къде изтичат плащанията. Същото и при ЕРП, имат доходи, имат подарена паза, имат кадри на ниски заплати, а все на загуба, все нямали за инвестции. Отидете на Запад да видите какви инфраструктури се правят и какви заплати взимат и въпреки това са на печалба при постоянни инвестиции в подобрения и увеличаване на заплатите. Заплатата е най-малкото перо, от което може да се спести, а българските директори го отрязват първо, защото им е позволено. Я ги задължете да не могат да ги пипат и директорите да са солидарни със задълженията, защото този тумбак може да взима и 100х.лв заплата, знаеш ли го, а да реже 100лв бонус на хората. Хората там са на по 800-900лв заплати, не са по 2х.лв както пишат някои.
  • 9 Чичо

    8 66 Отговор
    Нема такава тъпня като метрото, нормално да са на загуба. Я си бримчим с ладичката до работа (и до където ми трябва) и не си губя времето с глупости!
  • 10 iQ-5

    72 9 Отговор
    Фандъкова пълни касичката на ГЕРБ с данъците на софиянци, това ееееееееееее!
  • 11 Ментърджиев

    37 6 Отговор
    Статията е манипулативна. Заплати и всички останали разходи се поемат от приходите от продажба на билети. Инвестицията е с помощта на целеви помощи от ЕС. А метрото си е ефективно и екологично, поне за София. Но тези три - приходи и разходи, инвестици, ефективност - групи са отделни и нямат нищо общо. Авторът на статията сигурно използва метрото, въпреки мнението си :)
  • 12 гост

    61 5 Отговор
    Машинистите вземали 2000, а колко да вземат? Като ти харесва стани машинист. Да не говорим че когато карат влака в тунела вземат добавка за работа под земя, а за участъците на естакадите над земята им се отдържат проценти от надбавката, помярска работа. Просто от въпросните половин милион оборот на ден, половината отиват в бюджета на общината, да може Фандъкова и Боко да си ремонтират Дондуков по техните тарифи.
  • 13 Иван

    49 1 Отговор
    99% от хората, които ползват метро са си платили за услугата. Или имат карти или ползват билети. При потребление от 350 000 на ден общината трябва да прави повече от достатъчно за да се издържа. Къде потъват тия милиони ?
  • 14 SAAB

    24 13 Отговор
    Нещо ни мотат за пореден път ! .....В този транспорт НЕ съм виждал " римлянин от РОМА " ......тоест приходите са налични !
    Искате да му оплюете на пожарникарчето проектите ли ?.....
    Решението е : билет 3.00лв , винетка / електронна / , и стикер с чип .......към всеки пътник ! :)
  • 15 Банишора

    21 28 Отговор
    Естествено в цял свят вероятно този транспорт е печеливш тук на минус.Вдигате билета,затваряте центъра на софия за автомобили и печалбата ще се върне веднага!
  • 16 П У Т И Н

    24 9 Отговор
    З А К Р И В А Й
  • 17 От ВАТМАН

    3 5 Отговор

    До коментар #2 от "Рентиер":

    Да го .....
  • 18 гост

    32 7 Отговор

    До коментар #2 от "Рентиер":

    Първото което е не е ватман,а машинист.Отговаря за много неща,едно погрешно взето решение и всичко се оплеска.Влака няма как да се управлява от компютър.

    Коментиран от #20, #42, #73

  • 19 Тато

    16 16 Отговор

    До коментар #4 от "бббббб":

    Какви милиони ти се привиждат бе пишман "счетоводител"?! От тия 350000 пътници сигурно 50%+ са с карти, отделно пенсионери и ученици с голямо намалени, отделно карти за 10 пътувания , които са по 1,2 лв пътуването!

    Коментиран от #24

  • 20 Батман

    19 1 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    По принцип в нашето метро няма как да се управлява от компютър, но посвета вече има много линии на метра без машинисти. За новтаа трета линия също ще може да се управлява без машинисти.
  • 21 onq s konq

    19 41 Отговор
    Метрото е неоспоримо "НАЙ -УСПЕШНИЯ ИНФРАСТРУКТОРЕН ПРОЕКТ НА ДЕСЕТИЛЕТИЕТО".Метрото е построено във тоя му вид със ПАРИ ОТ ЕВРОФОНДОВЕТЕ.Метрото ПРОДЪЛЖАВА ДА СЕ РАЗРАСТВА със пари от Еврофондовете.АКО НЕ БЯХМЕ В ЕС,НЯМАШЕ ДА ИМА МЕТРО.Добре е да не се забравя обаче ,че всяко нещо иска поддръжка и добро стопанисване,а това СТАВА С ПАРИ,КОИТО ПЪК ПАРИ ИДВАТ ОТ СТОЙНОСТТА НА БИЛЕТА.За сравнение билет за Метро в Зап.Европа СТРУВА МЕЖДУ 5 и 7 ЛЕВА,но тук в България протестират защо бил 1,60 лв!Е с пръдня боя не става другари и на който му е скъпо,да върви пеш.

    Коментиран от #39, #45

  • 22 Ник

    23 20 Отговор
    Няма такава конкретна програма от ЕС за изграждане на софиското метро. Това са отклонени пари от общите програми за страната, където наглият селялин от Банкя, Фандукова и още няколко души харчат само за София. Това са пари за цялата страна!

    Спрете със спекулацията че били на ЕС спезиално отделени за метрото в София. Има едни изхарчени милиарди от шопите, а това са пари на всички!
    Умряха хора от скъсани язовири и задръстени дерета, но наглостта на шопа няма край. -Парите трябва да останат за него и зялата държава му е длъжна
  • 23 Гост

    39 5 Отговор
    До 2
    Пилотите държат живота на 300 души а машиниста на 1000. Едно грешно движение и кървищата са мазало. Компютъра е за диагностика на системите като на колите. Машинистите нямат право на подземни нито на тунелни. Всичко им отнеха господата уппавници. Скоро ще имаме 60годишни машинисти да държат живота ни в треперещи ръце защото не им дават 1 категория труд. Много митове има но истината е друга.

    Коментиран от #53

  • 24 Лимонад

    21 5 Отговор

    До коментар #19 от "Тато":

    Точно и аз това щях да напиша. А съм почти сигурен, че парите от картите не отиват в метрото пак. Остават си за общината . Имайки всичко това впредвид - възможно е да са на загуба. Защото не слагат всички проходи на масата...
    за да увеличат прихода им трябват още клиенти... но влаковете са пълни... изводът - трябват още влакове и обслужващ персонал... а планират да съкращават разходи от заплати...
    някой ще направи ли извод?
  • 25 Къде са парите

    18 2 Отговор
    Влаковете пълни а заплати няма. Къде са кинтите уе? Ако пуснат още влакове требе още персонал и още кинти. Да спрат влаковете и нема да требат кинти. Проблем нема. Сичко точно
  • 26 оня същия

    18 1 Отговор
    "крадИ, крадИ не му мисли" е положението. Да видим кога ще играе брадвата
  • 27 Експерт

    12 3 Отговор
    Градският транспорт, включително метрото и железниците, в почти всички европейски страни е подпомагано финансово от държавата. Тук какво си мислите, че ще е по различно ли?
  • 28 alf

    21 8 Отговор
    добро утро. откога говоря че метрото в сегашния си вариант е неефективно защото борисов и група гангстери задигнаха над 700 мил лева отделно Плевела наля едни пари метрото да стига до биз парка прекара се кофти маршрут през дружба който не обхваща слатина и гео милев и както се вижда задр младост център са огромни а метрото губи
  • 29 Девил

    13 30 Отговор
    Тов, което би оправило нещата според мен, е дигане на цената на билетите - 1.60 е смешна цена, трябва да е поне 3 лв.!!!
  • 30 Ммм да

    22 3 Отговор
    Затова кметицата, а сега се включи и правителството, по всякакъв начин се мъчат да ограничат ползването на личните МПС. То не бяха нови правила за техническите прегледи, то не бяха ограничения за влзиането и паркирането в централната градска част, то не бяха нови данъци, то не бяха чудеса... Тази държава изобщо не мисли за поданниците си, а само за оцеляването на управляващата върхушка. За да се усвояват едни общи пари.
  • 31 Кметицата е виновна

    15 4 Отговор
    Въведе зелен билет за 1лв на ден и сега избива от работещите в метрото. Да плати от джоба си заплатите. Нагла кметица. Другата зима да вози безплатно и да накара всички да работят без пари.
  • 32 Шаран БГ

    30 1 Отговор
    Само да попитам Изпълнителния директор на Метрополитеин - София, многоуважаемия г-н Стоян Братоев: С колко ти си намали месечната заплата, г-н некадърник?
    Като ти е на загуба управляваното от тебе предприятие , аз ли съм виновен или АЕЦ Козлодуй че ти подава" замърсено" електричество. Но най-лесно е да намалиш парите на работника, който ти изкарва хляба. ТОВА Е БЪЛГАРСКИЯ БИЗНЕСМЕН !!
    Ради такива некадърници от страната се изнизаха млади и сбособни хора!! Сега няма кадри , но "бизнесмени" има бол !?!?
    Да са ни живи издрави - ще ги стигнем.............
  • 33 Гого

    13 10 Отговор
    Заплатите на чистачките е 1000 лева+100 лева ваучери за храна моя позната бачка там лошо няма ама билета да струва 1,60 е малко прекалено.

    Коментиран от #71

  • 34 смок

    9 1 Отговор
    А някой забеляза ли думата "добавки" в текста?
  • 35 Сокрес

    26 0 Отговор
    А рекламата в Метрото, рекламата!!!! Божееее. Вие знаете ли колко скъпа е тя, пробвали ли сте да разпитате за цените в самите метростанции и във вагоните (малките пана и стикери). Ами, че Метрполитен печели на месец няколко милиона ве Хора! Да не говорим за рекламите на Мониторите (телевизорите) на станциите на брой излъчвания и времетраене, или паната по коридорите към самите станции, там е отделно. Лъжци тотални са тия всичките от Метрополитен ЕАД. И само свои хора рекламират, не може всеки, има ред, има връзки. За наемите на помещенията в метростанциите е същото. Пробвал съм и там, убийствени цени на метър, при липсващи всякакви санитарни възли и условия.

    Коментиран от #62

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Сокрес

    12 3 Отговор
    Между другото чух от служител в минист на рег разв, че в министерството на рег развитие са направили специално за нея тоалетна с дръжки на стените и с нестандартно голяма тоалетна чиния от Германия, защото тя изглежда на нормална тоал чиния не може да седне. Отделно имала специален кетъринг само за нея, като един храноден излизал между 250 и 400 лева само специални неща деликатеси. Обаче Цачева бие в това отношение. Последната е оставила в ресторант за обяд (претъпкана маса само тя е била на масата) 760 лева. Какво е яла, остава загадка и дали е изяла нещо от тези пари. И после метрото нямало пари:)
  • 38 Боко схемата

    20 6 Отговор
    Търсете герберастка схема от там изтичат парите ! Вече толкова много хора се возят в метрото да не кажем, че на моменти трябват и япински бутачи, а те били на загуба !?!? Аве там, където има герберастки ръце, какво се учудвате пипат здраво !
  • 39 Овен

    15 6 Отговор

    До коментар #21 от "onq s konq":

    Що не сравниш заплатите какви са в западна европа бе тъп кон...

    Коментиран от #41

  • 40 Радев

    10 1 Отговор
    От прочетеното излиза , че бивши комунисти няма!
  • 41 guest

    10 1 Отговор

    До коментар #39 от "Овен":

    Съгласен съм с теб за заплатите.
    Отделно площта на Лондон е около 1600км2, а тази на софия 492км2, тоест 3 пъти по-малка, следователно и инфраструктурата на софийското метро е много по-малка и съответно евтина. Отделно частта, която е под земята и е наистина скъпа за направа е доста по-малка от тази в Лондон, така че цена за билет 1.60лв е ок.

    Коментиран от #44

  • 42 Батман

    2 3 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Пишеше, че новите мотриси дето са ги купили могат да се движат без машинист.А пък свиквайте, че много професии ще станат излишни. Сега в релсовия транспорт по установен маршрут.От там ще се започне в сферата на транспорта.
  • 43 Гост

    7 4 Отговор
    Госпожи и господа разбирачи, искам да попитам в коя държава в света градския транспорт е на печалба! Навсякъде е да обслужва хората и е създаден с цел да подпомага пътниците а не да се печели от това. Навсякъде допълнително се финансира от дадената община или държавата. Всеки си говори и пише без да е запознат.
  • 44 Гост

    5 9 Отговор

    До коментар #41 от "guest":

    Само че билета е 1.60лв за туристите. Всичко е с талони месечни карти и всеки ползва намаление който ползва метрото за работа. Билета е не повече от 1.20лв. Тоя дето се вози 3 пъти в месеца него ли ЖАЛИШ. В магазините дават отстъпки ако станеш редовен клиент и правиш количество. Пътува 1 садмично и отворил уста за отстъпка. 3лв за селянина требе е билетя
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Мраз

    7 2 Отговор
    Софийското метро - единственото губещо метро в света!

    Коментиран от #47

  • 47 Тихо

    0 1 Отговор

    До коментар #46 от "Мраз":

    Нещо си в голяма грешка. Не се изказвайбез да си наясно.
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Нико

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "бббббб":

    Да, но ако всички са билет от 1.60. Ако повечето са с карти които се пънят за 12лв, билета идва 1.20, а много са с карти на цялата транспортна мрежа.
    Но така или иначе е на печалба.
  • 50 Чича ти Пенчо

    9 0 Отговор
    Опа,подготвят ни ,че държавата е лош стопанин и видиш ли ,трябва да се приватизира,че новата селска новоизгряваща звезда с велик бизнес от малко българско градче,да си напазари едно губещо предприятие и д затъне у грижи велики.
  • 51 Цветомир

    15 3 Отговор

    До коментар #2 от "Рентиер":

    Над 80% от МАШИНИСТИТЕ са с ВИСШЕ образование. Повече от половината с магистърска степен и има един доктор! А заплатите са 2000 заради тежкия труд

    Коментиран от #52

  • 52 ДаДа

    9 0 Отговор

    До коментар #51 от "Цветомир":

    2мин на тъмно 30сек на изкуствено осветление и така 12 часа машиносмяна всеки божи ден. Когато влака се развали в тунела само машиниста може да ви изкара живи и здрави от тунела. Тези чакащи влак в Бг да се кара без машинист да палят свещи от сега развали ли се в тунела. В мрака паниката е огромна а компютрите се бъгват и забиват както и тези на колите ви записват грешки след грешки.Приликата с ватмана са само релсите а ватманите и те взимат 1500левчета.много шефове нехаят за машиниста но във водата,под земята и във въздуха се плаща повече от работа като шофер на земята.

    Коментиран от #54

  • 53 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    Ти не сравнявай машинист с пилот, че всички машинисти ще искат да станат пилоти след няколко дена. Влакът върви по релси, трябва внимание, определени точки за следене, но генерално е тръгни, задръж, спри. Един самолет колко параметра има за следене, комбинации и посоки на възмоно отклонение?
  • 54 Цветомир

    9 1 Отговор

    До коментар #52 от "ДаДа":

    Знам много добре. Шест години и половина съм машинист на метрото. Ако някой си мисли, че е лесно да заповяда да плати със здравето си за 2000лв заплата!
  • 55 Пътник балама

    5 1 Отговор
    Добре 350 хил. пътници средно по 1 лв. на ден = 350 хил. лева на ден.
    Колко персонал да имат 1000 души с администрацията със сигурност са помалко, но 350 000 лв : 1000работници = 350 лв. на ден за един работник, за пет дена заплатата на всички е изплатена. Въпросът е останалите 25 дни или
    8 750 000 лв. на месец къде са ? Разходи плащат ли ток него ли плащат, но 20 мотриси по 1000лв на ден ток да горят са 20 хил. лв. още толкова за осветление елеватори и пак не излиза.
    Извод краде се. Като натрупа задължения ще го предложат за приватизация.

    Коментиран от #56, #58

  • 56 ГГГГГ

    10 1 Отговор

    До коментар #55 от "Пътник балама":

    Както във всяко едно държавно предприятие парите не стигат, заради много раздутата администрация "приютила нашите верни хора" и взимащи бомбастични заплати без дори да знаят на каква длъжност са назначени!
  • 57 Злобен

    8 2 Отговор
    Преди 6,7 месеца по НОВА ТВ ДВЕ момчета бяха обиколили 24 държави в Европа с цел цената на билета в градския транспорт .С цена от 1.60 София е с НАЙ СКЪПИЯ .Спрямо стандарта и доходите разбирасе. Всички коментари и спорове които прочетох по - нагоре са смешни и нелепи !

    Коментиран от #59

  • 58 ДаДа

    3 0 Отговор

    До коментар #55 от "Пътник балама":

    Останалите 25дена мислят как да съкратят работници и да назначат администрация. Работника е трън в очите на власта. Да им се вземе винаги са готови. Има места за най желаните професии от народа за машинисти и чистачки има. Една чистачка чисти цели три станции на ден и изяде парите от билетите. Вземете им парите на всички работници до един и ги раздайте на гратисчиите които си намират оправдание цената на билета но се вози и неиска ходи пеш
  • 59 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #57 от "Злобен":

    Спрямо стандарта автобусите са МАН и МЕРЦЕДЕС не лади и частите им струват пак по европейските стандарти. По европейските стандарти парното не е половин минимална заплата. Храната в цял свят е по евтина като процент от доходите на хората но тук е скъпа.
  • 60 Метро Върбакова

    7 1 Отговор
    Унищожете метрото бързо защото говорих банката да ми даде пари да го купя
  • 61 МИЦИ

    7 2 Отговор

    До коментар #2 от "Рентиер":

    Ей, РЕНТИЕРче, нямаш ни най--малка представа от професията МАШИНИСТ/не ватман/. Грозно и тъпо е да вдигаш ръка, без да знаеш какви качества се искат за това!! Всеки ден тези момчета са под жестоко напрежение--работят с техника за милиони, отстраняват по път повреди, и т.н...За да може ти, и такива тулупи като теб да си настанят задниците, да се возят, и да пристигат навреме!!
  • 62 Мен

    6 0 Отговор

    До коментар #35 от "Сокрес":

    Рекламата в метрото е дадена на външна фирма. Метрореклама се казва. Регистрирана на адрес в Младост. Тоя там може и да прибира доста милиони... в джоба си.
  • 63 CERBER

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "бббббб":

    Грешни са ви сметките. Не всички прираст с билети. Има пътници, които пътес карти и такива, които са с намалени карти, като пенсионери, ученици и студенти. Излагате се като кръчмар на изпит по математика.
  • 64 Toмов

    3 2 Отговор
    Метрото ни е на загуба (то всъщност, КАКВО ЛИ В СОФИЯ Е НА ПЕЧАЛБА),транспорта ни вълци да го ядат,краднем от асфалта и от "павирането" на всяка улица и булевард (точно като Тиквата и Свинята),увеличаваме заплатите на "нашите скъпи милиционери-дебелосерковци",за да продължават НИЩОПРАВЕНЕТО СИ ПО ЦЯЛ ДЕН, КАТ вече се маскират като храстчета и цветенца по пътища и булеварди.........да продължавам ли ОЩЕ ????
    Ма що за държава сме СТАНАЛИ, ДАЛИ НЕ Е ВЕЧЕ ВРЕМЕ ДА "ЗАКРИЕМ" НАШАТА МНОГОСТРАДАЛНА ДЪРЖАВА ???
  • 65 Знаеш

    2 0 Отговор
    Последното метро на печалба беше Московското, но това беше преди 15-20 години. Няма метро в света, което да се самоиздържа само от приходи.
    Миналата година, журналята писаха - Софийското метро е на печалба 5 млн.лева. Истината беше - общината им дала 100 млн.лева, те усвоили 95 и "печалбата" - 5 млн. , а Общината назад със 100 млн.
  • 66 Иво

    4 0 Отговор
    Защо изтрихте коментари ми. Вероятно на някого не му харесва истината. А тя е, че силно е занижена икономическата рамка за експлоатацията на метрото за 2018г. Не са отчетени или по-скоро необосновано занижени безусловните реални разходи- ток почти 10млн.лв. за годината, полиция- почти 7 млн.лв / 235 души щат полиция охранява метрото, резервни части / те за този обект са сравнително малко - 4 млн.лв. за 52 влака и 18 системи за ел. снабдяване, управление,у автоматика и др. разположени на 40 км трасе, 35 метростанции диспечерски пункт, депо и др.
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 хаха

    0 1 Отговор
    тотална глупост , защо промениха маршрута на метрото в младост , щеше да минава под вътрешната улизца а пък мина по булеварда където на нищкой не му е удобно , само да спестят някой лев , или приберат , защото цената се знае каква е , ама колко икономии има не се знае
  • 69 киро японеца

    2 0 Отговор
    Ако направят транспорта безплатен , представете си колко народ ще напусне , няма да има нужда от будки и гишета за билети , няма да се печатат билети , няма да има заплати на вятъра за контрольори , тока ще го дава безплатно НЕК, и ще има заплати само за 3-4 машинисти и това е , а може и без машинисти , просто викнете инженери от Япония и за 2 месеца е готово.
  • 70 Гост

    5 0 Отговор
    Истината е, че пътниците си закупуват превозни документи от Центъра за градска мобилност /ЦГМ/ и приходите отиват за тях, а не за Метрополитен, т. е. Метрополитен прави разходите по превоз на пътниците, а приходите дори не стигат до Метрополитен, освен от билети по 1,60 лв/бр., чиято продажба рязко намалява след промяната на цените, електронни билети - 1,20 лв/бр. и Карти 1 ден, които Метрополитен закупува от ЦГМ почти на 4,00 лв/бр., т.е. и от тук няма никакви приходи.
  • 71 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #33 от "Гого":

    Коя е тази твоя позната....?Чистачки и касиери са на минимална заплата
  • 72 Призрака

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Рентиер":

    Специално за теб ще кажа че А.Буров е бил много прав че българина не яма да се отърве от измекярщината и завистта, бажи и за теб в пълна степен като гледам !!! Огроммната заплата е мит зависеща от фактори и то не един !!! Изискванията и условията за работа са не едно и най малкото е да си технически грамотен със ред изпити допълнителни курсове и т.н. и ако се питаш наистина голяма част са завършили инжинери както и не малка част са с друго висше образувание !!! И ако привлеках вниманието ти се работи в среда на висок шум и замърсяване най малко заради отлагания и триене създадено при движението на влаковете. Работата под земята действа също на организма как може да се ограмотиш сам преди да даваш отценки за каквато и да било работа на персонала в Метрото и ако имате претенции към цената на билета не само в метрото а в цялата градска мрежа обърнете внимание на ръководството на Градска Мобилност от която в частност зависи това
  • 73 Италианка

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Всички влакчета в града, в който живея, се движат самостоятелно....тоест без машинист!
    Освен това билетчето, съответно и картата, важат и за подземния и за надземния градски транспорт!
    Кога ще ги стигнем италианците?
  • 74 Елена

    0 1 Отговор
    Бойко да краде повече а пък ние да гладува народа и все пари няма
  • 75 Гоцева

    1 0 Отговор
    Знаете ли как се набират кадри за третият лъч на метрото ? Кадрите се взимат основно от системата на ДП"НКЖИ" и БДЖ.На действащи в момента ръководители движение и машинисти е подробно обяснено в телефонен разговор от Началник служба "Движение" г-жа Ганка Йосифова,че след като са подали заявление за работа в метрото,проучени са и одобрени трябва да дадат едномесечно предизвестие за напускане,след изтичането му да се регистрират в бюрото по труда за неопределен срок между 2 седмици и няколко месеца и те ще бъдат наети от Метрото чрез бюрото по труда...!?! Мотивите ,които изтъква за това условие са ,че Метрото не иска да си разваля колегиалните отношения и да не излиза ,че краде кадри от НКЖИ и БДЖ... Какво се случва с кандита за работа ,обаче ?!? Подава едномесечно предизвестие за освобождаване от длъжност в едномесечен срок и тъй като длъжността му не е съкратена ,предприятието не е фалирало , напускането е по взаимно съгласие и регистрацията в Бюрото по труда е на общо основание без никакво обезщетение за безработица !!! Чакането да те викнат продължава няколко месеца, ако това изобщо се случи ти предлагат смешна заплата ,но ти се съгласяваш,защото нямаш друг избор...месечните сметки текат и се трупат,деца,храна,здраве... и т.н.,междувременно си си намерил работа в кварталното магазинче... Заплатата ти ще бъде определена по осмотрение на г-жа Йосифова в диапазона от 650-750 / за рък.движение /,клас прослужено време също... Започваш стаж, изпити ,шестмес
  • 76 Гоцева

    0 0 Отговор
    Знаете ли как се набират кадри за третият лъч на метрото ?
    Чакането да те викнат продължава няколко месеца, ако това изобщо се случи ти предлагат смешна заплата ,но ти се съгласяваш,защото нямаш друг избор...месечните сметки текат и се трупат,деца,храна,здраве... и т.н.,междувременно си си намерил работа в кварталното магазинче... Заплатата ти ще бъде определена по осмотрение на г-жа Йосифова в диапазона от 650-750 / за рък.движение /,клас прослужено време също... Започваш стаж, изпити ,шестмесечен изпитателен срок ,и ако не те одобрят отиваш .... отново в бюрото по труда и от там кандидатстваш за НКЖИ или БДЖ.... Какво казва Кодекса на труда тук,наличие на прекъсване на трудов стаж, здравни осигуровки, непризнаване на пълен клас прослужено време... връзкарщината и Ганка... Намирате ли това за нормален начин за набиране на кадри в " Метрополитен" ЕАД и защо един действащ ж.п специалист с 10-20 год. стаж трябва да си причини всичко това?
  • 77 Батман

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Рентиер":

    Коментиращите Господа,моля,научете основното правило,че в метрото ,както и в железницата,няма Ватмани или Батмани,а Влакови Машинисти.И колкото и да е взимал така наречения от вас Ватман или Батман,а реално Машинист,както и много други от службите там,за чиято роля нищо не знаете,но без които не би имало сигурно движение,той е бил под земята на работа,а не на дивана да коментира завистливо като вас
  • 78 П У Т И Н

    0 0 Отговор
    АМИ КАК ЩЕ ИМ СТИГА, КАТО ПАРИТЕ ОТ РЕКЛАМИТЕ ОТИВАТ В ДРУГА ИЗЛИШНА ФИРМА; МЕТРОТО НЕ Е КЪМ ЦГМ, НО ПАРИТЕ ЗА КАРТИ ОТИВАТ В ЦГМ ПЪК МОЖЕ ДА СЕ ВЛЕЗЕ С ТЯХ И В МЕТРОТО; КРАДЕ СЕ
    МНОГО ОТ БАТ БОЙКО, ФАНДЪКОВА И НЯКОИ ДРУГИ КРАЛЕ-КРАДЯЩИ;
    ПОНЕ ПО МАЛКО ДА СЕ КРАДЕ, А НЕ ДА КРАДАТ МИЛИОНИ. А МЕТРОТО, КАТО ФАЛИРА ЩЕ ГО ПРИВАТИЗИРАТ (ЩЕ СТАНЕ ЧАСТНО МЕТРО) И ТЕ ЩЕ ПРИБИРАТ ЗАКОННО ПАРИТЕ! ДОРИ В РУСИЯ НЕ Е ТАКА СИГУРНО ВЪПРЕКИ, ЧЕ И ТАМ СЕ КРАДЕ НЕ МНОГО МАЛКО! ТАКА Е, КАТО НИ УПРАВЛЯВАТ КРАДЦИ, А НЕ ОБРАЗОВАНИ ХОРА ОТ НАРОДА!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове