919 3

КЗП иска Топлофикация да сключва индивидуални договори с клиентите си

Ако оспорите като надписана дадена сметка, дружеството няма право да иска плащане до произнасяне по жалбата, напомни председателят на Комисията Димитър Маргаритов

Министерството на енергетиката и Комисията за защита на потребителите сформират работна група, чиято чел е изработване на предложения за подобряване на нормативната уредба за работата на топлофикационните дружества.

Много хора определят така наречената такса сградна инсталация като несправедлива или неясна от гледна точка на изчисляване на сумите. Търсим начин за установяване на справедливост в отношения между доставчика на топлоенергия и потребителите, обясни инициативата председателят на КЗП Димитър Маргаритов пред телевизия "Алфа".

В работната група са включени и граждански организации, които от години работят по изясняването на тези проблеми и са поставяли основните от тях.
"Започваме с идеята за индивидуалните договори. Всеки потребител ще трябва да може да подпише договор, в който да е посочено какво му струва единицата на това, което той ползва, съответно – как се измерва и да е напълно проследим този процес”, обясни председателят на КЗП. Той изрази мнение, че така голяма част от натрупаните с годините проблемите ще намерят решение.

„Когато говорим за останалите сектори в т. нар. монополизиран пазар, симптоматично продължават да са най-много жалбите за надписани сметки и оспорване на начислени такси – както по отношение на електроразпределителните дружества, така и по отношение на ВиК”, посочи Маргаритов. Той допълни, че това е дейност, изясняването, на която върви ръка за ръка и с дейността на експертите от Комисията за енергийно и водно регулиране.

Маргаритов напомни, че по потвърдено от съда решение на КЗП потребителите не могат да бъдат задължавани да плащат оспорена от тях сметка до произнасянето на доставчика по жалбата им.
„Ако имате сметка за ток, която Ви се струва, че е надписана, Вие можете да я оспорите в 30-дневен срок и електроразпределителното дружество е длъжно да се произнесе”, даде пример той. И направи важното уточнение, че през този период търговецът не може нито да задължи абоната си с каквито и да било плащания, нито да му спре услугата.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Експерт

    3 0 Отговор
    Експерти - вятър работа.... Тежкото наследство на заварената инфраструктура смазва всякакви опити за законова справедливост. Но - дерзайте, луд умора няма, само се поти....
  • 2 ред

    0 0 Отговор
    Колко народ загуби апартаментите си от тези измамници.
  • 3 Запознат

    0 0 Отговор
    Няма как да се сключват индивидуални договори при положение, че измервателният урез е един на целия вход. При вертикалната инсталация (каквато е в 90% от блоковете) не може да се постави измерител на всеки апартамент.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.