Върховният административен съд днес е отхвърлил жалбите срещу Оценката за въздействие на околната среда (ОВОС) за изграждането на източния обход на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле, научи „Труд“.
Информацията е, че тричленен състав на ВАС е отхвърлил с окончателно решение жалбите на две физически лица и на сдружение „За земята – достъп до правосъдие“ срещу решение № 3-3/2017 г. от 19.10.2017 г. за ОВОС на министъра на околната среда и водите.
„С решението е одобрено осъществяването на инвестиционно предложение „Подобряване на трасето на Лот 3.2 на Автомагистрала „Струма“ по Източен вариант Г 10.50.“, посочват от съда.
Източният вариант разделя движението по магистралата на две самостоятелни и раздалечени едно от друго пътни платна. Едното ще води в посока Гърция и ще минава по сегашния път през Кресненското дефиле, който ще бъде ремонтиран. Обратно към София трасето ще минава по Кресненското плато.
С решението си, което според последните промени в закона е окончателно след първа инстанция, когато става въпрос за инфраструктурни проекти от национално значение, ВАС поставя край на жалбите на организациите от коалицията „За да остане природа в България“.
Близо 15 години те саботират изграждането на аутобана през пролома със съдебни процедури. Отделно непрекъснато пращат доноси до Брюксел, където клеветят България, че не спазва европейското екологично законодателство. Въпреки клеветите Постоянният комитет към Бернската конвенция, който следи за спазването на екозаконодателството в страните-членки на ЕС, не отваря наказателна процедура, тъй като няма причина.
След постановеното от съда вече няма пречка цялата АМ „Струма“ да бъде завършена до 2022 година, което е крайният срок. Ако аутобанът, част от Паневропейски коридор номер 4, свързващ Германия и Гърция, не бъде готов след 4 години, страната ни ще трябва да върне всички пари от европейското му финансиране – над 1.5 милиарда лева.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
08:36 24.05.2018
2 ИНТЕРЕС БЪЛГАРСКИ
08:38 24.05.2018
3 onq s konq
Коментиран от #4, #5, #9
08:44 24.05.2018
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 коня
До коментар #3 от "onq s konq":
Прр запни се,09:14 24.05.2018
6 333
Коментиран от #8
09:20 24.05.2018
7 12345
09:31 24.05.2018
8 някой
До коментар #6 от "333":
Чудесно чувство за хумор! А и много вярно и точно!10:05 24.05.2018
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 München
10:28 24.05.2018
11 Все тая
Коментиран от #13
10:42 24.05.2018
12 Ха ха
10:56 24.05.2018
13 Да да
До коментар #11 от "Все тая":
Има малко разлика да изпревариш на магистрала,скоростен път и на Кресненското дефиле! Има и разлика в разхода на гориво,да ръчкаш 2-3-4-5а или да си на темпомат със 100! Също като минат 2000 коли през село или град,вместо 200, риска да сгазят някой е 10 пъти по-голям! За финал ще отбележа че има и разлика във времето на шофиране! Това за леките коли! А как ти се струва за камиони и автубуси?11:39 24.05.2018
14 deadman1488
11:53 24.05.2018
15 гост
11:58 24.05.2018
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 ИНТЕРЕС БЪЛГАРСКИ
До коментар #16 от "Бай хойДД":
От руското ще ти дадат кора яйца/замътени/ за това изказване!19:53 24.05.2018
18 filo
01:05 25.05.2018
19 Макето
09:11 25.05.2018
20 Дебелата Винетка
Нали щехте да копате тунел бре?
Най-дългият, най-скъпият в Европа. Бехте се размечтали.
А и защо ще правите магистрала там?
Краднете парите и пуснете движението
Понеделник - посока Кулата
Вторник Кулата - София и така целата седмица., хем ще ви е мирна главата.
Най лесно е да вървиш по отъпкана пътека.
У нас където има магистрала, липсва алтернативан път. Поне така е на прословутата АМ Струма.
Виж докато я направят може Кресна - Пехчево да намести терена.
14:15 30.08.2018