5 071 13

Катастрофата на „Тракия“ е очевиден пропуск в законодателството

Венцислав Михайлов

Катастрофата на „Тракия“ е очевиден пропуск в законодателството. Това е становището на екипа от Института по пътна безопасност. В тяхната позиция се казва:

По същество този инцидент е можело да бъде избегнат, ако бяха съобразени няколко много съществени факта. На първо място трябва да обърнем внимание на това, че в момента, съгласно действащото българско законодателство е допустимо по автомагистрала да се движи нископодов градски автобус.

Този тип превозни средства позволява превозването на правостоящи пътници. В конкретния случай е допуснато автобус, който не разполага с достатъчно обезопасителни средства да се движи по автомагистрален път, където другите участници в движението имат право да развиват скорости до 140 км/ч. Това е очевиден пропуск в законодателството ни.

От друга страна обаче е притеснително и това, че длъжностните лица в Столична община и всички останали, които са утвърждавали общинската транспортна схема на София, са разрешили движението на нископодов градски автобуси по магистрала. В конкретния участък има алтернативен път, който би осигурил повече безопасност и нормално предвиждане на автобусите.

Най-вероятно поради икономически причини маршрута на автобуса е моделиран така, че част от трасето да преминава през АМ Тракия. Очевидно е, че никой не е поставил безопасността на пътниците пътуващи в градския транспорт на първо място, както и никой не е помислил за останалите участници в движението, които използват АМ Тракия. Още по-притеснително е и това, че Линия № 5 в сайта на Центъра за градска мобилност е означена като „Крайградска линия“ № 5 „Автостанция Гео Милев“- с. Лозен, а реално линията се изпълнява от нископодови градски автобус. Разликата между нископодови градски автобус и нископодови крайградски автобус е в това, че при градския може да се возят правостоящи пасажери, а при крайградските се возят само седнали пасажери.

Следва да поставим някой въпроси като това, че катастрофиралия автобус, за да гарантира безопасност на правостоящите пътници не би следвало да вдига скорост по-висока от 30-40 км/ч., а с тази скорост превозното средство ще пречи на останалите участници в движението. Ако обаче допуснем, че шофьорът на ППС-то увеличи скоростта до 70-80 км/ч, то той ще застраши сериозно живота на пасажерите, но в другия случай при скорост 40-50 км/ч, то застрашени ще са останалите ползватели на магистралата.

Този случай е очевиден пропуск в законодателството и очевидно всички длъжностни лица, които трябва да се грижат за безопасността на хората поне по линиите на градския транспорт са допуснали твърде много пропуски, с които са позволили да се стигне до днешния инцидент, в който по чудо няма загинали. Но до кога ще разчитаме на късмета и до кога ще заплащаме със собственото си здраве и живот за пропуските на държавата?

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Кардинално
    Отговор
    1 10:30  24.05.18
    Да се ограничи скоростта на магистрала на 40 км този участък по маршрута на автобуса и да се сложат камери ( от новите ) за контролиране на водачите и.....пълнене на бюджета !

    Коментиран от #7

  • Гост
    Отговор
    2 10:31  24.05.18
    "Следва да поставим ***НЯКОИ*** въпроси като това, че катастрофиралия автобус..."
  • goni
    Отговор
    3 10:33  24.05.18
    Така и очаквах! Турчина не е виновен! Голям майтап! "пропуск в законодателството!" Тираджията трябваше да направи тая катастрофа в Турция!:) Щеше да види да ли там има пропуск!:) Няма пропуск, няма пропуск!
  • mediator37
    Отговор
    4 12:30  24.05.18
    Той нископодовият се е преобърнал, на който центърът на тежестта е ниско, а ако беше високоподов, още по-юнашки щеше да се преобърне. Дали резнякът ще блъсне високо или нископодов автобус резултатът ще е еднакъв, дори при високоподовия автобус повече щяха да са пострадалите, защото се мятат от двата метра през глава.

  • Решението
    Отговор
    5 13:21  24.05.18
    До село Лозен и/или до Верила пътния участък да не е магистрала и максимална скорост 80 км/час. А журналята да не пишат глупости, защото пропуски има в празните им глави без мисъл.
  • 1234
    Отговор
    6 15:09  24.05.18
    Какво излиза от констатацията?Че ,хората назначени да вършат тая РАБОТА,изобщо не са за там.Тия нямат и най елементарно мислене.ТЕ не се съобразяват с безопасността на пътниците които превозват.За тях това е някакъв товар който трябва да бъде превозен от точка А до точка Б . Гледано е да се мине по най прекия път,с по малко разходи,но не е съобразено с безопасността.НЕ МОЖЕ един административен ,,началник"на когото работата му е да закара тия хора да не се съобрази и с безопасността им.Просто претупана работа.В тая община има хора за ,,всичко",но явно не си гледат работата.те трябва да МИСЛЯТ,ДА ПРОБВАТ ВАРИАНТИ ДА ОГЛЕЖДАТ ОТВСЯКЪДЕ ИМАЛИ СЛАБИ МЕСТА. Всички катастрофи стават от НЕДОГЛЕЖДАНЕ,ако всеки си гледа действията които прави, много нещастия няма да се случват.
  • простотия българска
    Отговор
    7 16:38  24.05.18

    До коментар #1 от "Кардинално":

    Нещо по умно не можа ли да измислиш , или толкова ти е мозъка. Това е магистрала , как ще ограничиш скоростта на 40/50 . В такъв случай защо ги строим тези магистрали. Естествено , че трябва да се измени маршрута на градския транспорт , там място няма , има алтернатива да се използва. Заради такива прости умници като теб сме на тоя хал.
  • Петко
    Отговор
    8 19:50  24.05.18
    Калинка.калинка малоумници докопали се да пишат закони.Още по лошо ще става.
  • 100 процента Българин
    Отговор
    9 22:33  24.05.18
    Да но по този маршрут са три ленти + една аварйна така че да не ни обясняват че не може .Има място за всички просто турските шофьори неспазват забраните и карат докото минат България и Румъния и после стават примерни
  • Гостъ
    Отговор
    10 09:23  25.05.18
    Отдавна трябваше да се предвидят по строги санкции за шофьорите на тирове. Te нанасят на осаналите участници в движението много по големи щети, ето защо наказанията трябва да са в пъти по-големи за тях. Второ те са по защитени участници в движението от гледна точка на безопасността, това ги прави по невнимателни, затова трябва законът да им заостри вниманието.

    Коментиран от #11

  • СтарТИРаджия
    Отговор
    11 13:28  25.05.18

    До коментар #10 от "Гостъ":

    ГостЪнино, аз пък предлагам да вкарат закон кола с по-малко от трима души да не се движи! Вече с колите ходите и за кафе до автомата на ъгъла! Кво ша кажеш, а? Като ще "законотворим". Хем по-малко ще се пречкате на камионите (а те за разлика от такива като теб имат работа), хем една сюрия тъпи кифли и батки дето дори не знаят, че има ЗДП ще ходят пеша, с колелото или обществен транспорт!
  • Грос
    Отговор
    12 14:36  25.05.18
    Какви закони, какви ниско подови автобуси са причина за катастрофата?! Тия смрадливи резняци идват с презункцията да убиват защо знаят, че тУРския посралник ще се намеси и всичко ще им се размине. Трябва да се забрани на смрадливите резняци да влизат в България - тираджии и гастербайтери!
  • bobi
    Отговор
    13 09:36  27.05.18
    Верила и Лозен са част от София,нормално е да има градски автобус и не е незаконно да се движи по магистралата,иначе и автобусите от Пловдив,Пазарджик и от кадето и да са е редно да не са на магистралата и те,както и градския са участници в движението,а че турския тир си е недоспал -защото знам за тях със сигурност,че особено през България карат като идиоти,а и в чужбина са така-гледам ги всеки месец като пътувам за там.Така,че турският тир си е виновен-автобуса е ударен отзад,защото е бил невнимателен. И друго -та това е 8 метра превозно средство и е оранжево и е голямо и да не го видиш-егати и тираджията. Та не са проблем автобусите ,а колоездачите намиращи се магистралата,мотопеди съм виждал и трактори дори. А дори може да го е насмел някой български Шумахер,както напоследък има много.Трябва да спрът да раздават книжките на бутките на Лавка и на българина да се бърка в джоба постоянно за нарушения-телефон,фарове,гуми,превишена скорост,грубо отношение и държание на пътното платно.

Напиши коментар:


Публикувай