5 778 72

Чакаме оферти от 7 държави за нов изтребител

Става дума за 8 самолета за до 1,8 млрд. лв.

Мария Атанасова

Министерството на отбраната ще поиска оферти за 5 нови изтребителя и 7 втора ръка от 7 държави, съобщи "Дневник", като се позова на проекта за инвестиционен разход, който бе приет от правителството миналата седмица. Сега документът трябва да бъде приет и от парламента, за да започне процедурата по избор на самолет.

САЩ ще бъдат питани за цени и конкретно предложение за новопроизведени бойни самолети F-16 блок 60 (или 70) и F/A-18E/F Super Hornet, както и за употребявани F-16, модернизирани до варианта OFP М6, и втора ръка F/A-18E/F Super Hornet. До Португалия ще бъде изпратено искане за предложение за F-16 MLU OFP М6, което ще бъде с логистичен пакет и въоръжение от САЩ.

Израел се очаква да предостави оферта за употребявани F-16 C/D, модернизирани до варианта OFP М6. Предложението е дошло след визита на Каракачанов в Израел. От Италия ще се чака отговор за втора ръка Eurofighter Tranche 1, а от Германия - за нов Eurofighter от последната модификация Tranche 3. Франция трябва да даде предложение за нови и употребявани Dassault Rafale.

Този изтребител се включи в полезрението на Министерството на отбраната, след като президентът Румен Радев летя на такъв при посещението си във Франция. От Швеция освен за нови Gripen C/D ще се иска предложение и за употребявани Gripen, модернизирани до текущата конфигурация на въоръжение в страните - членки на НАТО (Унгария и Чехия).

България вече веднъж мина по пътя на избор на самолет, като на финалната права останаха "Грипен", португалски F-16 и италиански Eurofighter. Накрая обаче той се провали, не и без съпътстващи спорове, подхвърляния, внушения и скандали, включително и между ГЕРБ и президента.

Инвестиционният проект "Придобиване на нов тип боен самолет" предвижда покупката на 16 самолета на два етапа. През първия етап, който е финансово осигурен с 1.8 млрд лв. с ДДС, е предвидено да се придобият не по-малко от 8 изтребителя. С тези средства се предвижда придобиването на летателните апарати, средствата за наземно обслужване, средствата за обучение, обучението на състава, първоначалната интегрирана логистична поддръжка (за период от 3 г.) и въоръжението. Шест фирми са проявили интерес, а оферти ще се приемат както за нови самолети, така и за употребявани, съобщи военният министър Красимир Каракачанов.

Планира се доставките да се извършат в шест последователни години с начало не по-рано от 12 месеца от сключване на договора. Основният риск е, че няма пари да се купят 16 самолета с един договор. Това може да доведе до невъзможност да се купи същият самолет след 6-7 г., от което да последва затруднение при поддръжката на два вида конфигурации и непредсказуемо оскъпяване на проекта при придобиването на самолети в друга конфигурация.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 681 БГ
    Отговор
    1 08:58  27.05.18
    Да купят F- 35 най- доброто за Сега!

    Коментиран от #11, #12

  • Диди
    Отговор
    2 09:00  27.05.18
    За какво са ни толко скъпи самолети и то втора ръка.А после десетки милиони поддръжка за година.По-евтино ще е ако НАТО ни пази.
  • СссереМ
    Отговор
    3 09:05  27.05.18
    За тия пари могат да се вземат 9 ф35,и ще имаме най доброто.
  • mediator37
    Отговор
    4 09:08  27.05.18
    За какво са ни 16 скъпи самолета, като нямаме сухопътна армия. Турците като ни залеят по суша като хлебарки, за какъв чеп са ни самолетите. Нашите изтребители и да се включат в битката за небето след 10 минути са свалени, защото онези имат 250 изтребителя, което в пари ще рече 1,8млрд. в канала за десет минути. После ко прайм? Напълно сбъркана отбранителна доктрина. Първо трябва да се изгради модерна сухопътна армия наситена с танкове и тежка артилерия, после всичко останало. Гръбнакът на отбраната. Настрана оставям въпроса, че в избора на самолети задължително трябва да участва и Русия.

    Коментиран от #7, #37


  • става въпрос за
    Отговор
    5 09:25  27.05.18
    "Съюзнически" рекет...
  • Знам го сигурно
    Отговор
    6 09:26  27.05.18
    за 1.8 млрд лв купуваме 30 гръцки F-16 C/D, модернизирани до варианта 50+
  • Иванов
    Отговор
    7 09:38  27.05.18

    До коментар #4 от "mediator37":

    Прав сте, но не съвсем. Това ще са пари хвърлени на вятъра. Скоро Турция ще има 100 броя ф35 и самолети не са ни нужни. Нужно ни е мобилно хамерско пво и джавелини в достатъчни количества. Моментално въвеждане на Швейцарската система и оръжията да се раздадат на запасните. Примерно- пия си каавето на чардака и ми идват някакви чалми на кон. Вадя джавелина, правя ги на дармадан и си наливам втора чаша. Със самолетите същата работа, ф16 Бум, ф35 Тряс!!! Пехотата няма какво да я спираме, те като видят къде са попаднали и ще сцепат ветъро към Германия или Гърция, щото са млади хора и им се живей, а не да бият глава у земьо и мюезинът да вие като някой вълк. п.п. В каментара са използвани някои елементи от Сун Дзъ, за което се извинявам на китайците.

    Коментиран от #23, #27, #41

  • Бесен Язовец
    Отговор
    8 09:41  27.05.18
    Е бе да окачат оферта че изкупуват СКРАБ С АМЕРСКИ ПРОИЗХОД НА ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ИЗГОДНИ ЦЕНИ.
  • Townboy
    Отговор
    9 09:42  27.05.18
    Втора ръка самолети е абсурдно предложение. Решението е просто да се види какво използват в Израел и да купят същите щото ония разбират как да се пазят. Сложното е с комисионните от сделката затова се размотават. Вероятно ще закупят самолети които вече не стават за нищо, така че по-добре парите да ги дадат за образование и здравеопазване.
  • далавери за милиарди
    Отговор
    10 09:43  27.05.18
    Пак се връщаме на "Португалската" сделка. Някой вероятно си е получил парите, за да лобира така активно толкова години. Иначе, лобистите за американски самолети се знаят.
  • не става
    Отговор
    11 09:47  27.05.18

    До коментар #1 от "681 БГ":

    Американците не продават F- 35 на който го поиска. Освен това, трябва да произвеждат и за собствената си армия. Вече имат няколко договора, които ще изпълняват следващите 10 години.
  • SAAB
    Отговор
    12 09:49  27.05.18

    До коментар #1 от "681 БГ":

    F- 35 е проект НЕ завършен .....дори ще бъде спрян ! Който купува такава машина трябва освен да има финансова възможност да го сервизира и да го ъпдейтва до 100% ! F-16 е стар но завършен ..... Освен това не ни е нужен .....и без това ни прехвърлиха към анадола ! може да се пъчим пред макетата ...само !
  • гост
    Отговор
    13 09:50  27.05.18
    Щом са втора ръка ще имат ли катализатори ? Или още по добре е да закупят направо електрически самолети .
  • SAAB
    Отговор
    14 09:54  27.05.18
    Най-важният критерий е : кой ще гушне % Ако си въобразявате , че нещо зависи от " Русенския Македонец " .....сте в грешка ! :)

    Коментиран от #48

  • ЛЕСНО СЕ КУПУВА
    Отговор
    15 09:59  27.05.18
    А КАК СЕ ОБСЛУЖВАТ И ПОДДЪРЖАТ. КОЛКО АПАРАТУРА Е НУЖНА ЗА ЦЕЛТА, А ЗАПАСНИ ЧАСТИ А СПЕЦИАЛИСТИ ? А ЗАЩО НЕ С РУСИЯ С НОВИ МИГОВЕ ИЛИ СУ ? ИЛИ ПАК - ХУБАВА РАБОТА АМА БЪРГАРСКА. ИЛИ - да имаш акъла на българина ама дето му иде от после !
  • Истината
    Отговор
    16 10:00  27.05.18
    Чакаме оферти от 7 държави за да купим 1 изтребител, за да му ползват двигателя още 10 други. Жалки сме за съжаление.
  • Философи
    Отговор
    17 10:03  27.05.18
    Хърватска си купи 12 Израелски 2 ръка ,модернизирани с още 30 г ресурс ние що не ,да не сме по богати
  • ЛЕСНО СЕ КУПУВА
    Отговор
    18 10:05  27.05.18
    А КАК СЕ ОБСЛУЖВАТ И ПОДДЪРЖАТ. КОЛКО АПАРАТУРА Е НУЖНА ЗА ЦЕЛТА, А ЗАПАСНИ ЧАСТИ А СПЕЦИАЛИСТИ ? А ЗАЩО НЕ С РУСИЯ С НОВИ МИГОВЕ ИЛИ СУ ? ИЛИ ПАК - ХУБАВА РАБОТА АМА БЪРГАРСКА. ИЛИ - да имаш акъла на българина ама дето му иде от после !
  • гост
    Отговор
    19 10:05  27.05.18
    Не е ли по-добре да се купят няколко С 400 , някой друг танк Т 90 за тия пари ?
  • коко
    Отговор
    20 10:06  27.05.18
    СУ 37 са най-добрите
  • Глупак
    Отговор
    21 10:07  27.05.18
    По-добре е да купим С-400 И да си осигурим здравето и образованието на децата.

    Коментиран от #30

  • С КОГО ще воюваме ?
    Отговор
    22 10:08  27.05.18
    Сите сме у НАТО, СИРЕЧ - РОДА. С РУСИЯ СМЕ КРЪВНИ РОДА ? ОТ КЪВ ЗОР ?

    Коментиран от #36

  • mediator37
    Отговор
    23 10:10  27.05.18

    До коментар #7 от "Иванов":

    Напълно съм съгласен, вместо да даваме милиарди за скъпи самолети, които ще ги няма след първите 10 минути въздушен бой, можем да наситим частите и обектите със съвременна ПВО и това е.
  • Иван
    Отговор
    24 10:10  27.05.18
    В Горубляне, Дупница там някъде не провериха ли за нещо втора ръка на малко км? :D
  • пецата
    Отговор
    25 10:10  27.05.18
    ислямска държава също ни е направила оферта,дървени самолети,които не ги лови никакъв радар
  • 658
    Отговор
    26 10:15  27.05.18
    СУ-57!!! И без това трябва да се махаме от рекетьорската организация НАТО, в замяна на което руснаците ще ни предоставят безплатно не 5, а 50 от най-добрия изтребител създаван някога, върховният СУ-57!

    Коментиран от #34

  • Иван
    Отговор
    27 10:27  27.05.18

    До коментар #7 от "Иванов":

    Прави си пратизанска стратегия при една вода е най-доброто което можем да направим в това няма съмнение, само че става дума не за стратегия а за еър полисинг. имамае задължения като член на Нато в това отношение и няма как трябва да изхарчим тези пари за да може, ако се случи това което си го описал да имаме очи да искаме помощ. В такъв смисъл най-евтиното е най-добро в случая. Грипен е с най-ниски разходи за пъдръжка и летателен час-8хил долара. След това по памет е Ф16 около 10 хил долара и някъде 3 пъти отгоре идва Еурофайтър-около 20 хил долара или евро все тая.
  • Богаташа
    Отговор
    28 10:44  27.05.18
    Ще ви разкрия една пазена руска тайна. Много чужди репортери не показват истинското лице на Москва. Хиляди московчани се къпят в мръсната река Москва. На брега на реката край Кремъл всеки ден изгарят трупове на умрели на кладите и ги хвърлят в реката.В близост до тях скитат безпризорни кучета и мечки,деца се къпят в реката.Други вярващи се потапят в реката да измолят прошка от бог Ленин.Не е Индия,това е лицето на Русия!
  • Kcaniba
    Отговор
    29 10:50  27.05.18
    членската карта на клуба нато, си има цена!!! Яко рекет вав куба!!! Пари на вятъра!! Колко ще ни струва година експлоатация? Обучение на пилотите ни?? Кйде са цифрите , молим!???
  • Пешо
    Отговор
    30 11:04  27.05.18

    До коментар #21 от "Глупак":

    Прав си на 100 процента. Другото ще е поредната далавера.
  • Ауууууу
    Отговор
    31 11:13  27.05.18
    За тия пари ще си купим двойно повече чисто нови китайски изтребители!
  • да бе да
    Отговор
    32 11:26  27.05.18
    F-22 Raptor - най-добрият изтребител на всички времена, всеки момент ще излезе от забрана за продажба извън САЩ и може да сме първите, които ще се наредят на опашката. Хубаво беше поне едно формално запитване да пратим. От всички останали варианти F-16/70 изглежда най-добро решение - зависи от крайната цена. Задачата на тези самолети е 100% Air-Policing, и нищо друго. Няма как да се бият нито срещу турска, нито срещу руска армия - това оставяме на НАТО. Но съвсем без самолети не може. Подкрепям Швейцарския наборен модел - на всеки българин от 18 до 55г. - Калашник, 4 пълнителя и мешка с бойна готовност, (за жени - по желание), но в български вариант - само при декларирана Християнска принадлежност, завършено средно образование, владеене на граматичен български език, постоянен адрес в България и периодични краткотрайни учения, стрелби и психотестове. И разбира се, тежки присъди за злоупотреба ли немарливо отношение към оръжието. Алтернативен вариант - само регистрация към определен сборен пункт по местоживеене, където му се съхранява оръжието.
  • Дрън та пляс
    Отговор
    33 11:34  27.05.18
    Работата е ясна! 100% ще купуваме клозети 6-та употреба.
  • да бе да
    Отговор
    34 11:36  27.05.18

    До коментар #26 от "658":

    Договорът ни с НАТО беше гласуван единодушно в Парламента. Отде-накъде пък са РЕКЕТЬОРСКА организация ? Руски самолети ? Абсурд, нали сме в НАТО ? Плюс това - има САНКЦИИ. И кога руснаците са ни доставяли нещо БЕЗПЛАТНО ? Напротив, ОДИРАЛИ са ни до шушка ! На два пъти ни обират ЗЛАТНИЯ резерв , и ни цакат с двойни и тройни цени за газа и други суровини. Колкото по-далече от руснака, толкова по-добре. Освен това по мнението на много специалисти, Су-57 изобщо не е 5-то поколение, а ъпгрейдвано 4-то, тоест много по-назад от F-35. И няма как да е иначе при сравнението на 80-милиарден със 800-милиарден военен бюджет.
  • Да да
    Отговор
    35 11:38  27.05.18
    Ракетите са новата сила! ПВО и 2-3 ядрени за Истанбул,Анкара и една резервна. С малък обсег на действие,най-много до Москва!
  • да бе да
    Отговор
    36 11:41  27.05.18

    До коментар #22 от "С КОГО ще воюваме ?":

    Отде-накъде пък реши, че с Русия сме КРЪВНА РОДА ? Нямаме НИЩО ОБЩО - поне това показват ДНК - тестовете.

    Коментиран от #39, #45

  • да бе да
    Отговор
    37 11:44  27.05.18

    До коментар #4 от "mediator37":

    Ти имаш ли си понятие колко струва една сухопътна армия ? И откъде ще се вземат такива пари ? Това ще фалира България за шести път, в рамките на няколко месеца. И има ли смисъл да се поддръжа такова чудо след като НАТО ни пази ?

    Коментиран от #52

  • НКВД
    Отговор
    38 11:46  27.05.18
    Търся да си купят вехтории и да набутат отново пари в гушата на сородоидни западни марионетки така са им разпоредили от US посолството!
  • 39 11:47  27.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ****
    Отговор
    40 11:50  27.05.18
    Събират срабта от сметищата на света.Те ако са стока,никой няма да иска да се отърве от тях,а наще кълвът като шарани.Пълни нещастници ни управляват,то и за това младите бяга от тук,тъй като не могат да се примирят с малоумното управление на държавата.
  • Дясната ръка на...... Г
    Отговор
    41 11:53  27.05.18

    До коментар #7 от "Иванов":

    Брато, Ти си най-големият! Направо ми взе думите от устата.Евала!
  • там има
    Отговор
    42 12:04  27.05.18
    нов тип самолет-а бе що не кажете некои дето е изгнил в нафталина
  • патриотъ
    Отговор
    43 12:09  27.05.18
    То държавата изчезва,тия самолети купуват!Американците пак ще ни набутат боклуци,които за нищо не стават и после за това удоволствие ще плащаме поколения наред!Ама какво да правиш,като Боко им лиже добре и гледа да го потупат по рамото и да го погалят по главичката,защото завижда на Макрон за това достижение!Докато го търпим,така ще е!
  • питам
    Отговор
    44 12:13  27.05.18
    до 28 Богаташа-Ти за това ли не се къпеш та вониш тук да не идеш на кладата
  • Дана Интернешънъл
    Отговор
    45 12:15  27.05.18

    До коментар #36 от "да бе да":

    Прав си, мислиме еднакво.
  • Фърчипляктор 35
    Отговор
    46 12:20  27.05.18
    Фърчило 35 сърбите ги събаеят направо с 50 годишните съвецли радари шот им избушват електроникара след облъчване. Даце нема да ни е нужно ПВО
  • Има ли надежда за България?
    Отговор
    47 12:20  27.05.18
    Време е да придобием най-съвременните самолети, танкове и ПВО в света -руските. Напускане на престъпните съюзи нападащи и унищожаващи по-слабите държави с комерсиална цел. Но за това трябват много пари, смелост на управляващите и разчистване на НПО-тата. Господарите знаят, че това няма да стане... лесно А сега сме голи като тупани. НО, Живеем с надежда!
  • Армия
    Отговор
    48 12:25  27.05.18

    До коментар #14 от "SAAB":

    То се знае кой.Който ходи на гости често често и говори по телевизията че е по- добре да си вземеш марков модел от преди 30 -40години ,но скъп отколкото нов на друга фирма но по евтин щото този ни бил голям“приятел”
  • Граф Монте Христо
    Отговор
    49 12:27  27.05.18
    Ако трябва да бъдем честни, при потенциален враг Турция /с около 200 самолета в момента и купувайки сега 100 броя F 35/ ще ни трябват поне 300 изтребителя среден клас и минимум 60 броя F 35 иначе ще ни еб.т до 1 час ако тръгнат насам.

    Коментиран от #60

  • патриотъ
    Отговор
    50 12:31  27.05.18
    И защо трябва да даваме милиарди за стари ,пък и за нови самолети,като военната ни доктрина е отбранителна,а не нападателна?!Това е пълен абсурд,защото оръжия ни трябват само за отбрана.Трябва да се договорят и купят няколко С-400 и нищо друго не ни трябва!Ще си спестим страшно много пари,които могат да се използват за нуждите на държавата,а отбраната ни ще бъде много добра и ефективна.Нашите политици не мислят с главите си и лакомията им за комисиони погубва България!

    Коментиран от #53

  • Stefan
    Отговор
    51 12:54  27.05.18
    Само нов боен самолет! Никакви втори употреби. Трябва ни модерна техника за да имаме достъп до новите технологии, все пак трябва да имаме и хора с модерни технически и военни познания.
  • mediator37
    Отговор
    52 13:42  27.05.18

    До коментар #37 от "да бе да":

    Приличен руски танк струва 1,5 млн. $. Една танкова бригада има 120 танка. Това ще рече, че с парите за самолети, които няма да ги има след десет минути война, подсигуряваш танковете за десет танкови бригади- 1200 танка. Хиляда и двеста български танка като излязат на Тракийското поле ще е малко по-различно, ако полето е празно, май да?

    Коментиран от #54

  • Армия
    Отговор
    53 14:16  27.05.18

    До коментар #50 от "патриотъ":

    Ако искаш мир готви се за война.Най важното е подготовката и бойния духТова което се дава за отбрана в съвременните условия се връща под друга форма Стабилност кредитен рейтинг подготовка на висококвалифицирани специалисти разработка производство и обслужване на боини системи.Бългрия печелеше от това през 80 те години много повече отколкото от розово масло.
  • ТАНКИСТ
    Отговор
    54 14:41  27.05.18

    До коментар #52 от "mediator37":

    На времето служих в Карлово - танкист. Като ни вдигнеха по тревога... не могат да си представят някои списвачи тук , каква сила бяха 2000 ,,калпака" с техника от всички родове войски. А танковете....нямам думи !И за да не се плюнчат тука някои , които не са ходили войници - имаше и ракети, насочени към комшиите от юг, та чак до жабарите.

    Коментиран от #59

  • Истината боли много
    Отговор
    55 16:01  27.05.18
    Самолетите са ни нужни само за дежурство по охраната на държавните ни граници.За защита най доброто са С400 и производство на собствени бронирани машини и ДРОНОВЕ.В дроновете е бъдещето на една евентуална защита от нашественици от югоизтока......

    Коментиран от #57

  • 56 16:34  27.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Ник
    Отговор
    57 18:35  27.05.18

    До коментар #55 от "Истината боли много":

    И кой ще ти даде да произвеждаш каквото и да било , ония отатък океана поставят условия всичко да се купува от тях
  • Юрий
    Отговор
    58 19:28  27.05.18
    Трябва да се плати данък(рекет) на нато. Затова трябва да купим самолети задължително. Никой не ни пита съгласни или не. Това е Абсурдистан. За всяко нещо се нарежда отгоре и както беше в казармата ”търкай и не мъркай”. Знаете поговорката за кервана. Който не му харесва отдавна се е изнесъл с 300. И децата му , котката ,кучето и любовниците даже. Съжалявам само за спомените си.
  • Юрий
    Отговор
    59 19:31  27.05.18

    До коментар #54 от "ТАНКИСТ":

    Един ”град” и дорам с 2000+ калпака. Няма да имат време дори да се напикаят от страх.

    Коментиран от #66

  • гост
    Отговор
    60 19:37  27.05.18

    До коментар #49 от "Граф Монте Христо":

    Първо, Гърция има самолети и кораби за случая турция... а второ докато Турция прави трикове на американците, нито f-35 ще получи, нито f-16 ще излетят.

    Коментиран от #61

  • Ник
    Отговор
    61 19:54  27.05.18

    До коментар #60 от "гост":

    И за това Турция вече обмисля закупуване на су-57

    Коментиран от #64

  • Наско
    Отговор
    62 20:05  27.05.18
    Eurofighter Typhoon, F18 ef superhornet.Това са самолетите ако вземаме натовски. СУ 35,37 за руски. И ново зареждане C400 и Patriot за да седят мирни фесовете.
  • Петър
    Отговор
    63 20:23  27.05.18
    Абе,прав си ама донякъде..! За някой бойни задачи си трябват и добри изтребители,които ние се съмнявам да купим.Първо щото решението ще е политическо,а не на нашите пилоти,или поне хора които разбират от самолети...т.е. ще го избират хора които разбират само от % комисионни,като Цв.Цв..Второ най-добри РЗК,имат руснаците,-С-400 ама ние не сме като турците сами да решаваме какво и кое да купуваме.И трето,в предишния първи опит най-добро съотношение като цена,и тех.параметри беше наистина „Gripen".И аз наистина се доверявам на президента Радев като човек професионалист в тази сфера. Другите са „политически гарвани” които както им кажеш така грачат. Днес така,утре иначе..!
  • гост
    Отговор
    64 20:33  27.05.18

    До коментар #61 от "Ник":

    В авиацията не е лесно да се премине, след 70 години употреба, от западна инфраструктура, подкрепа, образование и т.н., на руска. И ние ще имаме същия проблем. Су-57 все още не съществува и Турция скоро няма да има пари за нищо. Най-вероятно ще напусне Русия, ще се върне в прегръдките на НАТО и ще остане с f-16.

    Коментиран от #67

  • Петър
    Отговор
    65 20:42  27.05.18
    Докато Ердоган е начело на Турция се съмнявам че ще си оправят отношенията САЩ. Или трябва да му спретнат 2-ри преврят,или да му дадат оня шеф на кюрдите дето живее в САЩ,за да му откъсне главата и да миряса. А ако му откажат и доставката на Ф-35, и ненормалника се обърне към руснаците отново. Ще видиш колко бързо ще му доставят една ескадрила Су-57 реално,нищо че проекта все още е отворен за подобрения. Който плаща добре,той поръчва музиката :)
  • гост
    Отговор
    66 20:42  27.05.18

    До коментар #59 от "Юрий":

    Явно не си бил войник и не знаеш далекобойността на ,,град", а за тактика на боя- изобщо не си и чувал !
  • Ник
    Отговор
    67 21:59  27.05.18

    До коментар #64 от "гост":

    В Сирия НЛО ли летя като не съществува??? Турция пари за въоръжение си има и много хубаво казаха на онея дето искат да се бъркат в цял свят , че С400 ще го купят. Ердоган правилно им каза че това си е тяхна работа и нямат право да им казват какво ще купуват

    Коментиран от #68

  • Вили
    Отговор
    68 00:00  28.05.18

    До коментар #67 от "Ник":

    Като иска самостоятелно да се откаже от Европа и НАТО, а не да прави номера.

  • Аристотел
    Отговор
    69 05:12  28.05.18
    Армията объркана?????България е тотално объркана-управлявана от папуаси!!!Самолети не ни трябват!За организирана ПВО да се закупят лъкове и стрели-по евтино ще излезе!
  • Ник
    Отговор
    70 07:57  28.05.18
    Да се отказва . Европа също да се откаже от НАТО и да се прави европейска коалиция , и без това ония нищо не дават за Европа а само гледат собствените си интереси
  • Простак
    Отговор
    71 09:16  28.05.18
    Ако има добри ьадкормилни устройства,почти няма значение каква кола карат,стига да е читава
  • ganio
    Отговор
    72 13:59  29.05.18
    Защо унищожихме 90 броя МИГ 23, които въпреки че бяха стари имаха все още ресурс и параметри идеални за air policing

Напиши коментар:


Публикувай