605 11

Такситата искат 1 лев на километър

Шофьорите, които ежедневно си изкарват хляба зад волана, настояват за по-високи цени

Венцислав Михайлов

Скок в цената на такситата. Браншът настоява тарифите да се повишат с около 20%, или до 1 лев на километър през деня и 1,13 лева през нощта, посочва Нова телевизия.

От общината обаче казват, че дневната тарифа в София трябва да бъде средно около 0,95 лева на километър. В момента повечето компании возят за 0,70 до 0,90 лева на километър.

Шофьорите, които ежедневно си изкарват хляба зад волана, настояват за по-високи цени. В момента работели под минимума.

Чуваха се гласове дори за 2,50 лева на километър, но превозвачите се обединиха около 1 лев за дневна тарифа и 1,13 лева за нощна. Общината обаче предлага по-малко.

Идеята на промените е да се сложи край на така наречените „копърки”, както и на тези, които надуват сметките и на тези, които возят под пазарните стойности.

Ако новите цени не влязат в сила, фирмите прогнозират протести и фалити, а ако влязат, хората щели да заменят жълтите коли с метрото.

На практика общината няма право на избор - по закон, минимална и максимална цена трябва да има. Таванът вече е определен, но окончателната стартовата цена ще ясна до седмици.

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • гост
    Отговор
    1 09:06  28.05.18
    Като искат да си напишат че карат за 1 лев и готово.
  • Иванчо
    Отговор
    2 09:12  28.05.18
    Като искат, тогава да са с чисти коли, изкъпани, спретнати и любезни! Защото 90% са гнусни простаци.

    Коментиран от #7

  • Пешо с магарето
    Отговор
    3 09:14  28.05.18
    И как точно с вдигането на цената ще се сложи край на копърките? Последните може да бъдат пресечени само с конфискация на колата и това е.
  • Къртев 🐓
    Отговор
    4 09:18  28.05.18
    Всеки ден ползвам такси, ако вдигнат цената на 1 лв, ще търся алтернатива. Вярно, че тази услуга е доста по скъпа в държави, като Германия, Австрия и др., но в България стандарта е по-нисък. От друга страна в последно време е доста трудно да си наемеш такси в пиковите часове, а човек си взима такси, защото бърза, ащко се вдигнат цените, мпже да се получава по-лесно.

    Коментиран от #8, #10


  • някой си
    Отговор
    5 09:29  28.05.18
    Бакшишите са бивши затворници, изхвърлени от живота шушумиги и некадърни отрепки. Във Варна на паркинга на гранд мол точно бакшиши е опитаха да ми разбият колата и избягаха. Нищо не става от тях. Кви пари??

    Коментиран от #9

  • Владимир Симеонов
    Отговор
    6 10:25  28.05.18
    Умнико,един от многото документи,които се изискват ,за да бъдеш"бакшиш",е свидетелство за съдимост.Вероятно ти си утрепката.Като не знаеш,по-добре не артикулирай глупости!
  • хахах
    Отговор
    7 15:45  28.05.18

    До коментар #2 от "Иванчо":

    Същото важи и за клиентите процента при тях е същият
  • хахах
    Отговор
    8 15:47  28.05.18

    До коментар #4 от "Къртев 🐓":

    Е няма как таксито да е по евтино от гр.транспорт а в момента е точно така
  • хахах
    Отговор
    9 15:49  28.05.18

    До коментар #5 от "някой си":

    Ми има бивши затворници лошото е че няма бивши глупаци при теб е за постоянно това състояние
  • гост
    Отговор
    10 15:52  28.05.18

    До коментар #4 от "Къртев 🐓":

    Ползваш дръжки мой стиснат приятелю
  • Телевизора на Елвис
    Отговор
    11 07:51  30.05.18
    Нямам нищо против лобито на бакшишите. По цял свят си го имат. Това което не ме кефи е, че тихомълком си попромениха правилата за годността на автомобилите. Пак някой прирева и им увеличиха годините. Резултат: пак се возим на раздрънкани кенефи, а парите са повечко отпреди 10-15 години, когато всички ревяха срещу Жигулките и прочее каруци. Един таксиметров автомобил в столицата върти между 80 и 120 хкм годишно. Мисля че е редно максимум на 7-мата година да се бракува. Съвременните автомобили като цяло изобщо не са разчетени за такива километри... Ето тогава ако щат и 2 лева километър да го направят. Като са им чисти и нови колите- халал да са им.

Напиши коментар:


Публикувай