20 938 31

Идея: Регистрацията на автомобили вън от КАТ?

Корупцията се подхранва от липсата на добра организация

Венцислав Михайлов

Регистрацията на автомобили да бъде извадена от „Пътна полиция“ и от МВР, настояват от Института за пътна безопасност. Това е начин за справяне с хидрата на корупцията в КАТ, заяви Богдан Милчев, член на управителния съвет на института.

Той припомни, че такъв законопроект е бил подготвен по време на второто правителство на премиера Бойко Борисов, но е останал нереализиран.

Корупцията се подхранва от липсата на добра организация, добави Богдан Милчев. Наред с това нормативната база е сложна, в КАТ няма специализирана информация за граждани и те разчитат на благоволението на отделни служители или на посредници.

Повече от 70% от работното време на началниците на отдел „Пътна полиция“ е заето с въпроси, свързани с регистрацията на автомобили и затова не им остава време да се занимават с пътната безопасност, коментира Милчев.

„И затова в момента сме в ситуация, че, от една страна, пътната безопасност страда, от друга страна, самите началници в „Пътна полиция“ нямат тези умения - юридически и технически, за да управляват този процес. Това е още един довод, че е необходимо регистрацията на моторни превозни средства да бъде извадена от „Пътна полиция“, аргументира се той.

Дългите опашки в КАТ са свързани с лошата материална база, недобрата подготовка, лошия мениджмънт и противоречивото и неефективно законодателство. „От друга страна ние не трябва да изключваме и възможността, когато лошо менажираш този процес, ти създаваш предпоставките именно за тази корупция, която тормози и трови цялото ни общество“, обясни Богдан Милчев.

Затова решението е нова организация на процеса и изваждане на регистрацията на автомобили от КАТ и дори от МВР, смята той.

„Чакаме отговор от министър Валентин Радев какво се случи с проекта за тези действия на Румяна Бъчварова, която имаше такова намерение, заявено още през 2015 г. До колкото ние имаме информация този проект е бил готов, просто не му стигна време да бъде реализиран. Кой го убеди и разубеди, че това, което е в момента, тази ситуация, е правилната“, запита Милчев.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 13:32  30.05.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • pinokio
    Отговор
    2 13:40  30.05.18
    Сега ще сътворят още една държавна институция, която ще бъде още по-неефективна и корумпирана, ама за сметка на това ще има повече служители с повече заплати и по-високи цени за гражданите.
  • Русенец
    Отговор
    3 13:45  30.05.18
    КАТ от създаването си доказват , че само пречат а след 1989г. са и супер корумпирани. За да се оправят нещата, трябва да се въведе една кола един регистрационен номер, който да се дава при първоначално регистриране на колата и след това да въври с нея до бракуването и ! Така няма да има рекет, ако не си от съответния град и базата данни на КАТ ще се намали многократно с ненужните пререгистрации. Всяко следващо прехвърляне на собственноста на колата да става при нотариусите и те да издават новите голям и малък талони, а КАТ да регистрират колата само при първоначален внос в България.

    Коментиран от #8

  • Бай Шиле
    Отговор
    4 13:50  30.05.18
    Ми той Милчев го е казал бе... ХИДРА... Лернейската хидра е била с девет глави... Като извадите регистрация от КАТ реже едната... Ами останалите??? Някой друг живот!?!?

  • Миризливия Пор
    Отговор
    5 13:55  30.05.18
    Господина Милчев просто да седне и да помисли защо е това положение все пак до скоро и той беше от тази система. Ако всичко вървеше по канален ред и всеки можеше да си регистрира колата сам в рамките на 2-3 часа абсолютно никой нямаше да дава пари на определени личности за да му регистрират колата. За сметка на това си има редовни "сривове в системата", "спиране на профилактика", "регламентирани почивки" от там чакане в тесни задушни пространства на 2-3 опашки през лятото няма климатик и е 40 градуса и т.н. колата стои без номера на произвола, трепят ти поне 2 дена или плащаш за репатрак ако не можеш да регистрираш през деня. Алтернативата я знаем всички - плащаш си колата, правиш едно пълномощно, оставяш парите за регистрацията и на другия ден колата ти е регистрирана и "доставена" на адрес. Сега ако ми кажете че хората които регистрират коли за 2 часа срещу 50-100 лева не са известни на въпросните началници в КАТ сериозно ще се изненадам. Просто системата е изградена и много хора много трудно ще изпуснат кокала.
  • Имали
    Отговор
    6 14:00  30.05.18
    Един затри СОТ с "икономически мотиви", Друг ще закрива регистрацията с "корупционни" ..ама то където пипнеш все се краде и все корупция, та цял свят го вижда и ни го казва.... Ама то държава вече имаме ли...кой знае??????

    Коментиран от #24

  • СССР
    Отговор
    7 14:07  30.05.18
    Да не би този бивш псевдо шеф на КАТ да прокарва интереси на собствениците на пунктове, които искат да гушкат много пари с още повече корупция, безпроблемно регистриране на крадени коли и т.н. Милчев пита..., абе аз те питам какъв капацитет си та стана член на управителния съвет на този измислен институт, пълен с капацитети. То като знам, че и Войновски стана зам. директор на Автомобилна администрация, вече съвсем се отчаях.
  • куку руку ку
    Отговор
    8 14:13  30.05.18

    До коментар #3 от "Русенец":

    А това с нотариусите пък каква далаверка е... Как се регистрира кола в Германия (лични преживявания). Колата се намира в малко селце и е без регистрационни табели (не може да се движи по пътищата), но с валиден TUV. 1 Купува се с договор (написан на ръка върху кариран лист). 2 Прави се застраховка ГО (по VIN на автомобила). 3 Обаждате се в произволно кметство в съседни по-големи селища и обяснявате, че автомобилът не може да се закара на място. В първото кметство искат оглед. В следващото заявяват, че им трябват само документите. 4 Отива се в кметството, плаща се таксата. На едно листче е записан номерът, който трябва да се сложи на колата. 5 Излиза се от сградата на кметството, влиза се във фургонче отсреща и там една яка кака вади заготовки, реди матрица и пред очите на клиента щампова рег. табели. 6 С табелите под мишничка се отива до автомобила, монтират се собственоръчно и 'айде по пътищата. Общо време... в 8 сутринта влязох в кметството, а след час и половина подкарах колата по пътищата, при положение че двете селища бяха на 20 км едно от друго. Второ действие- регистрация на автомобила в КАТ Варна (при положение, че имам познати там, но без да пререждам опашки) 1 В 6 сутринта на опашката... 2 В 16 без 1-на, след скандал от страна на едната ми позната с монтажниците, защото на 10 автомобила табелите са в едно стайче, но никой не ги вади от 15;20 часа, а чакат края на работния ден. Табелите ми бяха монтирани и успях да приключа за 1 работен
  • Петър
    Отговор
    9 14:44  30.05.18
    Регистрирането на МПСета е административна услуга предоставяна на гражданите от държавата. По закон този вид услуги се извършват само от държавни органи. Корупцията не се бори с прехвърляне на горещия картоф от един орган на друг. На ден в КАТ-СДВР се регистрират около 800 МПСета. От тях на каналите минават около 400. Щатът на гишетата в КАТ - СДВР е намалял в пъти спрямо тодорживково време. Някой от дискутиращите знае ли по онова време колко коли на ден са се регистрирали? Съществени промени в правилата за регистриране няма, освен машинното издаване на талоните. При 40 лева регистрация може и да достигне да 1000 МПСета на ден. Някой знае ли в Румъния колко струва регистрацията?

    Коментиран от #10

  • куку руку ку
    Отговор
    10 14:52  30.05.18

    До коментар #9 от "Петър":

    Вярно, административна услуга. Какво пречи да се извършва в районните кметства? Между колко точки ще се пръснат всички, които в момента чакат на едно място? За Румъния не знам, но в Германия преди 10 години ми струва 37 евра, а после тук 80 и няколко лева.
  • Лост
    Отговор
    11 14:59  30.05.18
    В Италия, пътна полиция не се занимава с регистрация и отрегистрация на ППС. Има си автомобилен клуб на Италия.
  • Лост
    Отговор
    12 15:01  30.05.18
    Нещо като СБА
  • националиста
    Отговор
    13 15:11  30.05.18
    пак ще се крадат пари ако се направи това
  • Дионтей
    Отговор
    14 15:36  30.05.18
    Едно време катаджиите са проверявали целия трафик - коли, камиони, автобуси. Сега камионите и автобусите минаха към ДАИ и както се вижда не е било добро решение. Надявам се да не повторят грешката си.
  • Радилов
    Отговор
    15 15:53  30.05.18
    Да не забравяме, че Богдан Милчев е бивш началник на КАТ, доста безцеремонно изгонен на времето.... Нормално е сега да има реваншистки настроения в него!
  • Този Богдан Милчев
    Отговор
    16 16:07  30.05.18
    е същия идиот, които, когато беше шеф на КАТ каза в изявление, че най - важно за катаджията е да е с вратовръзка???
  • не че нещо ама е така
    Отговор
    17 16:54  30.05.18
    Как няма да има корупция като основните заплати на редовите катаджии са им покрай минималната за страната? Иначе корупция е имало и преди 89-та ще има и след нас. Все пак като изведоха ГТП извън КАТ катастрофите скочиха в пъти, а и жертвите, така че ако регистрацията е частна ще иде съвсем коня в ряката...
  • rio
    Отговор
    18 17:02  30.05.18
    да махнат копчето за системата всеки петък система няма това се убедих че е система никой да не мърда и кат не е вече за дървеница а някъде на широко с голям паркинг ........
  • Иван
    Отговор
    19 17:25  30.05.18
    Тези от т.н. институт за пътна безопасност са луди, сигурно те искат да регистрират колите, няма да има корупция. Целият проблем на КАТ е че регистрират коли, само много гениален некадърник може да измисли това или авторът на информацията си я измислил.
  • @@@@@@@@@@@@
    Отговор
    20 17:51  30.05.18
    То по таз логика и парламента да мине в частни ръце и да се приключва....Пардон, той отдавна е в частни ръце... Подхвърлят една такава новина, после вземе ,че все повече се тиражира, после отива на обществен дебат, през парламента и ето ти закона за частното регистриране и текването на пари в частните джобове, че все по трудно става да се точат от държавата, хората започнаха да питат и да се интересуват... Вместо дават такива предложения, нека се анализира проблема и се намери човек ,който да го реши, ама тогава как ще вкараме бизнеса за милиони в частни ръце ?! Построиха магистрали с еврофондове и държавни пари и искат частник да взима печалбата от ТОЛ системите... Алооо, не сме толкоз прости?!
  • Колю
    Отговор
    21 18:05  30.05.18
    Закрийте държавата. Последния да изгаси лампите и включи частния СОД.
  • Шишо Бакшишо
    Отговор
    22 18:22  30.05.18
    Хамериканците са измислили най безболезнения начин по този въплос.Купуваш си кола нова стара няма значение,плащаш на човека от който си я купил и провите един договор по между си с двама свидетели.Ако купувате колата от фирма получавате фактура.Това са ви документите за собственост.Няма нотариуси няма излишни разходи,нерви и губене на време.Следва най интересното.Кола винаги се купува без номера.Ако ги имо то те са невалидни защото предния собственик ги е отписал в полицията и де факто такъв номер не съществува в базата данни.Номера си вземаш като отидеш в близкия магазин,бензиностанция или авто сервиз.Купуваш си номера срещу лични документи и те завеждат в базата данни че този номер се води на съответния човек.На каква кола го слагаш никой не го интересува.Ако утре продадеш колата си сваляш номерата и си ги слагаш на друга кола примерно.Ако не ти трябват отиваш в полицията и ги отписваш.Няма КАТ,няма опашки няма корупция
  • VIKTOR
    Отговор
    23 18:42  30.05.18
    БРАВО,НАЙ-ПОСЛЕ ЩЕ СПРЕ ТОРМОЗА С КИЛОМЕТРИЧНИТЕ ОПАШКИ
  • Пешо
    Отговор
    24 19:43  30.05.18

    До коментар #6 от "Имали":

    Наистина СОД май беше закрит по "икономически" причини, но за някои други...
  • Буко Баламата
    Отговор
    25 19:43  30.05.18
    Богдан да каже какво "работеше" едно време в Турция после да дава акъл!!!!
  • Трошката
    Отговор
    26 22:43  30.05.18
    Във Франция само ми се издава талона от полицията така наречената префактура а номерата си ги взех от лизензиран магазин за номера и дрехи два нита нови номера транзитни и айде към бг

    Коментиран от #31

  • Дрейк Р.
    Отговор
    27 01:14  31.05.18
    А аз си мислех, че само в разградкия КАТ е корупция и безпросветна тъмнина

  • Румен
    Отговор
    28 07:03  31.05.18
    Направете го като в Германия,по горе е описано .От мен една добавка всеки да си има свой номер и той да се прехвърля на всеки закупен автомобил.Номера е собственост на притежателя не на автомобила,така е най-лесно и бързо,проследимо и удобно.

    Коментиран от #29

  • Бриго Бичкията
    Отговор
    29 21:55  31.05.18

    До коментар #28 от "Румен":

    И аз съм за, правилно си го описал.
  • Тошо
    Отговор
    30 22:35  31.05.18
    Регистрацията трябва да се прехвърли на застрахователите и без това всеки минава от там има ги в почти всички градове , няма опашки няма чакане имат данни за автомобилите и т.н
  • Цеко сифоня
    Отговор
    31 00:22  01.06.18

    До коментар #26 от "Трошката":

    Трошкин, нещо си чул, ама не си го дочул. Не се пише- префАктура, а префЕктура. И полиция и префектура са две съвсем различни неща ! Там полицията с това не се занимава ! И номерата можеш да си ги поръчаш във всеки сервиз, бензиностанция или магазин за авточасти. Къв специализиран магазин те гони ? Явно некой друг ти е свършил работата.

Напиши коментар:


Публикувай