2 349 34

Българските превозвачи срещу Макрон: Ще инициираме референдум за напускане на ЕС

Транспортни фирми готвят протести в Брюксел

Венцислав Михайлов

"Днес с целия български транспортен бранш информирахме министъра, че ако тези мерки, предложени от ЕК, бъдат приети в този вид, на българския транспортен бизнес няма да му остане нищо друго, освен да инициира референдум за излизане на България от ЕС. Ние ще бъдем принудени да работим против правилата, с които предварително ще бъдем обречени на фалит". Това каза Йордан Арабаджиев от Съюза на превозвачите след срещата с транспортния министър в интервю за предаването „12+3“.

„Ние отдавна с министър Московски сме уточнили всички предложения от българската страна и компромисните текстове, които бяха поискани от еврокомисаря по транспорта, са внесени от българското правителство в работните групи, на които се обсъждат възможни компромисни текстове. Но оттам насетне тези текстове не бяха възприети от Франция, Германия, Белгия и Холандия и ние сме притеснени, че въпреки всички компромиси, които правим, се отива в посока тези рестриктивни мерки да бъдат приети без оглед на мнението на голяма част от държавите в ЕС“, обясни Арабаджиев.

"Не е нормално да се търси подход, при който един бизнес да бъде изхвърлен чрез административни мерки", уточни той.

Арабаджиев посочи, че евродепутатът Ангел Джамбазки е инициирал действия за провеждане на протест в Брюксел.

Предстои в 17 часа българско време да бъдат гласувани мерките в ЕК. Евродепутатът Андрей Новаков заяви, че е направено всичко възможно: „Буквално всичко възможно, което можеше да се направи е направено. Буквално с всеки един колега, включително и с тези, които са абсолютно непреклонни спрямо тяхната позиция, им е отделено достатъчно внимание.

Единствената дума, която описва това, което се случва е ЕП е опълчение. Всичко се променя постоянно. Първоначално имахме пълната подкрепа на колегите от Централна Европа. Сега се наблюдава разколебаване. Имаме проблеми и с позицията на колегите от Италия, тъй като явно политическата нестабилност в страната им пречи да координират своите позиции“.

Новаков беше категоричен, че, ако бъдат приети мерките, предложени от Еманюел Макрон, това ще бъде катастрофа за българския бизнес: "Ако минем на вариант Б, това означава, че трябва да блокираме досието в Съвета, така че неговото прилагане да отнеме толкова време, че да изтече мандатът на Комисията".

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • ССС
    Отговор
    1 14:51  04.06.18
    За първи път виждам хора толкова настойчиво да отказват европейски условия на работа и европейско заплащане.

    Коментиран от #21, #26

  • Макрончо
    Отговор
    2 14:53  04.06.18
    Да карат за п'Росия и Турция, където им е мястото.Мръсни червени боклуци.Всички им плащаме, винетки пък файда от тях никаква. Не може да подбиват пазара.Това е все едно някой да ми каже, че турските краставици са по-добри от българските.

    Коментиран от #5, #11, #25, #27

  • Българина
    Отговор
    3 14:55  04.06.18
    Рано или късно ще се стигне до тук, ес вече е мрежа от лъжи и лобизъм и ще става по зле! Немския министър на икономиката иска изключения от сащ за митата за специалната стомана, а сащ са склонни да отстъпят защото не можели без тях..... С други думи всеки се спасява по единично както трябва да е! Едно търговско споразумение е достатъчно е не политическо обединение като ес където богатите печатат парите и режат баницата, така не може повече

    Коментиран от #16

  • Гост
    Отговор
    4 14:56  04.06.18
    Никъде не прочетох и не видях да питат шофьорите,само шефове. ,"Журналистика "

  • Българина
    Отговор
    5 14:56  04.06.18

    До коментар #2 от "Макрончо":

    Тъкмо България ще влезе в ес и всичко ще се разпадне..... На есен избори
  • ГосТ
    Отговор
    6 14:58  04.06.18
    Оффф,тея па референдум ше иницират. Да отива жандармерията и да ги пръска.Ами така е,далаверката ще им отпадне. Те не протестират шофьорите,а тарикатчетата с фирмичките,които експлоатират шофьорите
  • guest
    Отговор
    7 14:59  04.06.18
    Сигурен съм че обикновения гражданин изобщо не знае какви са предимствата и недостатъците на това България да е в ЕС и кое е по добре, дали да е в ес или да го напусне

    Коментиран от #14

  • BILL
    Отговор
    8 15:04  04.06.18
    "Публикувано във факти.бг: на българския транспортен бизнес няма да му остане нищо друго, освен да инициира референдум за излизане на България от ЕС" Тези кои си мислят че са? Не е ли българския бизнес този, който има пали за s класи и джипове, този който има пари за силиконови к*рви, за iphone, със свалено ДДС през фирмата, но не и пари за достойни заплати и условия на труд на работниците и служителите?
  • гост
    Отговор
    9 15:22  04.06.18
    ЕС ... 10 години мизерия, кражби, корупция, престъпност, циганизация!
  • БУМ
    Отговор
    10 15:36  04.06.18
    Който напусне първи потъващия кораб, ще кяри! Да здраствует нерушимия съюз с братски Китай! Почваме магистралата София - газовия хъб - Пекин - Ванкувър... и обратно...
  • Расулюлах
    Отговор
    11 15:40  04.06.18

    До коментар #2 от "Макрончо":

    Ми по хубави са турските краставици
  • Morgoth
    Отговор
    12 15:41  04.06.18
    Смях в залата! Ако напуснем ЕС не просто ще ви вкарат нечестни правила - директно ще ви изгонят всички.
  • Bingo
    Отговор
    13 15:43  04.06.18
    Да плашиш човек, който и без това не ни иска в ЕС с напускане е все едно да плашиш куче със салам.
  • Morgoth
    Отговор
    14 15:44  04.06.18

    До коментар #7 от "guest":

    За съжаление си напълно прав. А не е и само българския гражданин в такова неведение - англичаните показаха, че са също толкова неграмотни. Но докато те могат да се оправят и без ЕС ние бихме потънали като котва!
  • Тряс
    Отговор
    15 15:47  04.06.18
    Абе вие за некви кинти ли сте? По-важно е, че краставиците ни са прави, кокошките са щастливи, а гейпарадите се провеждат редовно!
  • Тошко бързо
    Отговор
    16 15:48  04.06.18

    До коментар #3 от "Българина":

    Доста комунистическо изказване. Само парите от емигранти които влизат биха били немислими ако не бяхме в ес.
  • шшш
    Отговор
    17 16:11  04.06.18
    какво ли ще стане когато ЕС реши да въведе минимална ставка за заплащането в рамките на съюза
  • Шефьор
    Отговор
    18 16:11  04.06.18
    Ей българския транспортен бизнес е ненаситен. Да правим скъпо платени от клиентите в Западна Европа курсове. Например тръгваме от България за Германия, разтоварваме в Германия и ни дават курс от Германия за Холандия. Да прекрасно е, курса е на територията на две държави дето стандарта на живот е много по-висок от българския. Товародателя плаща едни малко по-евтини цени от цените на местния пазар, на нашата транспортна фирма и идва супер печалба, щото заплата на геврека на волана е по българския стандарт. Ел за това не изнася бг босовете в сектоpа.
  • Шефьор
    Отговор
    19 16:11  04.06.18
    Ей българския транспортен бизнес е ненаситен. Да правим скъпо платени от клиентите в Западна Европа курсове. Например тръгваме от България за Германия, разтоварваме в Германия и ни дават курс от Германия за Холандия. Да прекрасно е, курса е на територията на две държави дето стандарта на живот е много по-висок от българския. Товародателя плаща едни малко по-евтини цени от цените на местния пазар, на нашата транспортна фирма и идва супер печалба, щото заплата на геврека на волана е по българския стандарт. Ел за това не изнася бг босовете в сектоpа.

    Коментиран от #28

  • Стойчев
    Отговор
    20 16:27  04.06.18
    А какво да кажем ние пчеларите? Мафията внася евтин китайски шербет и радиоактивен украински мед и заради това ни изкупуват меда без пари, щото били имали... Ще спра дотук, защото ще започна да ги кълна до трето коляно.

    Коментиран от #23

  • СссереМ
    Отговор
    21 16:27  04.06.18

    До коментар #1 от "ССС":

    Отказват ги оялите се собственици а не горките шофьори.
  • Шефьор
    Отговор
    22 16:33  04.06.18
    Българските превозвачи за курсовете в Западна Европа да плащат като на Западноевропейските шофьори и проблема ще изчезне.
  • BILL
    Отговор
    23 17:13  04.06.18

    До коментар #20 от "Стойчев":

    Не зная какво да кажете Вие, но аз мога да Ви кажа, че нито от магазини нито от производители съм успявал да си купя нефалшифициран мед. Вие сте едни от най-големите измамници.
  • пост
    Отговор
    24 17:40  04.06.18
    Тези мутри с транспортните фирми са много нагли. Щели да предлагат референдум за напускане от ЕС. Нека те да напуснат ЕС и България. Чудя се на шофьорите, които им работят за без пари. На запад хората им дават 2200-2500 евро чисто.
  • СтарТИРаджия
    Отговор
    25 18:11  04.06.18

    До коментар #2 от "Макрончо":

    Не си прав за винетката. 1608 лв. ми е на камион! За някои неща сте много заблудени, а се изказвате 'ей така, като политик в ма'алата!
  • 123.300д
    Отговор
    26 18:13  04.06.18

    До коментар #1 от "ССС":

    Страх ги е да не загубят голяма пара,ако съм на макрон ще ги принудя да плащат данъци защото им крадат работата на техните превозвачи...нека да се научат че хората не са балсами....АЗ ПОДКРЕПЯМ НАПЪЛНО МАКРОН
  • СтарТИРаджия
    Отговор
    27 18:16  04.06.18

    До коментар #2 от "Макрончо":

    А 4000 лв. ГО на влекач. От тази година. Кво ще кажеш, а?!

    Коментиран от #29

  • 123.300д
    Отговор
    28 18:25  04.06.18

    До коментар #19 от "Шефьор":

    Не говори за глупости-товарене и разтоварване,никой не се интересува от теб ти за глупости пишеш проблема друг-искат да ги накарат да си плащат подобаващо и да не подбиват цените,виж за какво ревът-ще им секнат парите за тях и не мислят изобщо за теб,никой не ти е забранил да почиваш 45 часа на хотел като бял човек,разбираш ли техните опасения-за това казват че има свобода на движение на хора и стоки, което и след това ще го има но ПАРИТЕ, ПАРИТЕ СА МАЛКО...
  • 123.300д
    Отговор
    29 18:32  04.06.18

    До коментар #27 от "СтарТИРаджия":

    Ти мене пита ли ме дали да си купиш камиони,като ти е скъпо продай ги и няма да се харчиш или теб само приходи те интересуват-като караш вътрешен в Европа годишна винетка за България ли имаш или караш шофьорите да купуват след 12 вечерта...на колко осигуряваш шофьорите си-на 1900 € или 460 лв? Не мисли че си по-голям дявол от дявола-и на него някой му е сложил рога...аман от чорбаджии...

    Коментиран от #30, #31

  • ivan4o
    Отговор
    30 19:07  04.06.18

    До коментар #29 от "123.300д":

    То тоя ако оситурява на 1900 евро шофьорите си ше обяви фалит на 2рия месец. Та ще плашат еу с напускане, та ако стане нащо такова гладни ше умрем!

  • СтарТИРаджия
    Отговор
    31 19:34  04.06.18

    До коментар #29 от "123.300д":

    Значи първо "вътрешно" не карам! Карам си Източен ЕС, "нашите си хора"! Единият камион сиго карам лично, другият - приятелче, общо взето на франчайз (както се казва модно). Винаги се придвижваме с месечни винетки - привърженик съм на "икономията е майка на мизерията". Аз се осигурявам тройно - водач, управител, рък. тр. дейност!!! Другото момче общо на около 1000 лв.! Парите, които си ги изкарва чисто, отделно са около 2500 лв! Спазваме си стриктно почивките, че и отгоре! Другото което е важно, ако аз или такива като мен, а ние не сме малко, с по 1, 2, 3 до 5 камиона, зарежем това от което разбираме, а и бая влагаме от икономическа гледна точка, такива като теб, бюджетари, сигурно ще ни издържат, а! Ами дай всичките частници като имаме проблем да затваряме! И кво ша правите?!

    Коментиран от #32

  • 32 19:50  04.06.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ЕС ще се разпадне
    Отговор
    33 21:40  04.06.18
    ЕС ще се разпадне!!
  • 123.300д
    Отговор
    34 21:43  04.06.18

    До коментар #32 от "СтарТИРаджия":

    Щом е така защо се притесняваш тогава,ти не им крадеш работата,а такива като теб са много малко /ако е вярно всичко написано от теб/ и ако си бил принуден да стачкуваш ще те разбера...това че не приеха закона на макрон не бива да ги радва,това е затишието пред бурята,ще измислят нещо което ще попречи и на такива като теб

Напиши коментар:


Публикувай