4 892 17

Сплит-мастик асфалт, мултидот маркировка и бетонен пояс на "Тракия"

Ремонтът на 22-километровата отсечка между 134-и и 156-и километър върви по план

Снимка: АПИ
Снимка: АПИ
Константин Карагьозов

Областният управител Здравко Димитров, заместникът му Петър Петров и шефът на МВР-Пловдив, старши комисар Атанас Илков, направиха инспекция на ремонтните дейности на 22-километровата отсечка от автомагистрала "Тракия“ в участъка от Пловдив до Стара Загора.

Рехабилитацията върви по план и до началото на идната седмица полагането на последния покриващ слой от сплит-мастик върху платното в посока София ще бъде приключило. След това ще бъде нанесена специалната пътна маркировка мултидот и висок клас разделителни мантинели, а между двете платна ще бъде изграден бетонен пояс, който няма да позволява да се събира вода и да се образува аквапланинг.

Сплит-мастик асфалтът (СМА) е една от основните най-разпространени пътни настилки в цял свят. Създаден е от немски учени в средата на 60-те години на миналия век при технологичното разработване на резистентна настилка срещу спайковете (шиповете) на гумите. В днешни дни в Германия над 80% от автомагистралите са настелени със сплит-мастик-асфалт и негови модификации - например СМА с полимермодифициран битум. Добавянето на около 1% до 5% полимерна маса (еластомери, дуропласти и термопласти) към СМА повишава значително резистентността на настилките срещу деформация (образуването на “коловози”) в горещите летни дни и срещу термокрекинг (напуквания) при зимни условия

В момента отсечката е с временна организация на движение, което се извършва двупосочно в реновираната лента. Старши комисар Атанас Илков информира, че в района има постоянно присъствие на "Пътна полиция“, която следи за спазване правилата на движение.

Паун Иванов от фирмата изпълнител "ИСА 2000“ заяви, че напълно реновираната отсечка може да бъде пусната и предсрочно.

Целта е ремонтните дейности и в двете посоки да завършат до 30 юни - преди началото на активния туристически сезон.

Пловдив / България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • вес
    Отговор
    1 17:55  08.06.18
    Ха минал е покрай сплит-мастик асфалта. Това, което полагат от 8 години е асфалт менте, затова хората масово гинат

    Коментиран от #4

  • Ироничен
    Отговор
    2 17:57  08.06.18
    И направо Мастика да го наречете асфалта, давайте го, че състоянието на АМТ е много лошо. То е лошо и до 168 киломентър, където се разделят двете магистрали, ама хайде, нали нещо се прави.
  • бай онзи
    Отговор
    3 18:01  08.06.18
    а останалите 80км кога?
  • Жоро Хубавеца
    Отговор
    4 18:10  08.06.18

    До коментар #1 от "вес":

    Да бе, заради асфалта се трепят, а не щото 99% от булгаристанците са неандерталци ...

    Коментиран от #9


  • Анонимен
    Отговор
    5 18:13  08.06.18
    Брейй, зашеметиха ни с термини! А лууп детектори, информационни гантрита, VMSи и маслоуловителни станции ще има ли?
  • mi ta ka
    Отговор
    6 18:17  08.06.18
    ква файда от тези глупости сплит млит доти нам си ко като след 2рата зима пак ще се кърпят дупки.
  • Вярно
    Отговор
    7 18:22  08.06.18
    Асфалта е напукан и друса до километър 208.
  • Даааа
    Отговор
    8 18:45  08.06.18
    А ремонтираната отсечка в посока Бургас друса в лявата лента
  • куку руку ку
    Отговор
    9 19:11  08.06.18

    До коментар #4 от "Жоро Хубавеца":

    Точно между Пловдив и Стара Загора има места, в които при дъжд се образуват локви в лентата за изпреварване. И после защо като завали имало толкова катастрофи...
  • Алфа Ромео
    Отговор
    10 20:01  08.06.18
    Абе на тоя селски калдаръм Тракия как може да има разрешена скорост 140км/ч, нормални ли сте бе, по тия кривотии със 140-150.... Като преминеш границата и влезеш в Сърбия колата престава да подскача по пътя, а ние сме в ЕС, ХА-ХА-ХА, държава-кенеф....
  • Анонимен
    Отговор
    11 22:16  08.06.18
    Невежи, и на интересни даже не умеят да се правят: казва се Stone Mastic Asphalt. И силно се съмнявам, че асфалтовите бази все още умеят да го произвеждат. И Gold Mastic Asphalt да полагат, пътищата ни се продънват заради неадекватна основа от лош рециклиран материал, който няма необходимия PSV, а уплътняването не постига желания CBR.
  • Разбирател
    Отговор
    12 22:22  08.06.18
    Не давайте за пример Германия защото там под асфалта има 30 см бетон,затова там 1 км магистрала струва повече от при нас и никога не пропада.Ако не слагат бетон при тях 1 км магистрала ще струва по-евтино от тук и пак ще е по здрав.
  • Цървул
    Отговор
    13 22:51  08.06.18
    Какъф то и асфалт да полагаш 4 см не стигат

  • Сттаврю
    Отговор
    14 23:09  08.06.18
    Малиии то голяма работа бе
  • Василев
    Отговор
    15 00:46  09.06.18
    Селяни, карайте внимателно и може и да доживеете до Светлото бъдеще, когато ще летите! Агент Рукавишников. Рускосмос!
  • Public Owner
    Отговор
    16 03:33  09.06.18
    А осветление на АМ-то КОГА!?
  • хаха
    Отговор
    17 09:26  09.06.18
    Създаден е от немски учени в средата на 60-те години на миналия век! СКОРО ОЧАКВАЙТЕ И У НАС.

Напиши коментар:


Публикувай