1 703 17

Обявиха още подробности около катастрофата с военния хеликоптер

По правилник до изясняване на причините за катастрофата полетите в авиобаза Крумово ще бъдат спрени

Венцислав Михайлов

Като голяма трагедия определи министърът на отбраната Красимир Каракачанов катастрофата с военния хеликоптер Ми-17 в района на авиобаза Крумово в понеделник, при която загинаха двама военнослужещи, а един военен пострада. След полунощ във вторник министърът, ген. Петьо Мирчев - зам.-командир на ВВС, генерал Борислав Сертов - директор на Военна полиция, и бригаден генерал Димитър Иванов - командир на 24-та база, дадоха брифинг след близо двучасово съвещание в авиобазата. Там беше и ген. Андрей Боцев - началник на отбраната.

Военно-транспортен хеликоптер Ми-17 с трима души екипаж падна при тренировъчен полет в района на авиобаза „Крумово“ край Пловдив около 20.30 часа в понеделник. Загинаха двамата опитни пилоти. Бордовият инженер пострада при инцидента. Министърът изрази своите съболезнования към семействата и близките на загиналите – 48-годишния капитан Пламен Пантелеев от Бяла, Русенско, и 45-годишния капитан Стоян Неделчев от Елхово. Третият член на екипажа – бордовият инженер Алексей Каменов, е пострадал. Той е успял да напусне сам хеликоптера и е вървял стотина метра. Мъжът е настанен за лечение в пловдивската университетска болница "Св. Георги" с фрактура на глезена и на ребрата. Обмисля се дали да не бъде транспортиран във Военна болница в София.

Полетът е бил тренировъчен, на височина между 30 и 50 метра. Това е бил четвъртият полет на хеликоптера за деня с различни екипажи. Пилотите са били опитни, като капитан Пантелеев имал над 600, а капитан Неделчев - над 500 летални часа.

Машината се е завъртяла на 180 градуса и после рязко е паднала, станало е толкова бързо, че пилотите не са успели да съобщят в базата, стана ясно на брифинга.

"Рано е да се говори още за причината за катастрофата", каза пред радио „Дарик“ министър Каракачанов, като допълни, че при тези условия най-вероятно става дума за техническа неизправност. Машината е 30-годишна, през 2016 година е минала основен ремонт, а до следващия са оставали 200 летателни часа. С излизането на падналия хеликоптер от строя авиобазата вече няма нито един действащ Ми-17, при положение че общият им брой е пет.

"30 дни е срокът, в който експертна комисия трябва да се произнесе за причината на катастрофата", каза ген. Борислав Сертов. "Работи се по няколко версии. Машината е прекалено сложна, за да може да се каже категорично какво е причинило падането толкова скоро след инцидента", обясни той.

Фаталният полет на хеликоптера с борден номер 417 е бил четвърти за деня, предстояли са още два. Никой от предишните екипажи, летели с него същия ден, не е съобщил за технически проблем, каза бригаден генерал Димитър Иванов. Упражнението е било рутинно, а височината, на която се изпълнява - от ниските.

"Тази трагедия за пореден път доказва, че модернизирането на българската армия е спешно наложително", каза министър Каракачанов. "Много политици се упражняват на тази тема и дрънкат глупости", добави той.

По правилник до изясняване на причините за катастрофата полетите в авиобаза Крумово ще бъдат спрени.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Расулюлах
    Отговор
    1 07:04  12.06.18
    Закриите тва звено наречено армия и ввс виждате че е безполезно само излишни милиарди отиват политиците да ги крадат

    Коментиран от #4

  • Расулюлах
    Отговор
    2 07:05  12.06.18
    Ама и нови тоест 2 употреба фърчила да доидат пак ше има смъртища и умрели вии ко си мислити
  • СссереМ
    Отговор
    3 07:27  12.06.18
    Мир на праха им на пилотите,но те не са виновни за скапаната руска техника.
  • 4 07:28  12.06.18
    Този коментар е премахнат от модератор

  • Сами падат, без да ходим на война
    Отговор
    5 07:30  12.06.18
    Къв ВВС че то хеликоптерите ни сами падат без да е нужно да защитават България
  • Иванчо l-ви
    Отговор
    6 07:35  12.06.18
    На Българската армия война не и трябва Тя сама си умира...
  • Пловдив
    Отговор
    7 08:04  12.06.18
    Истината е една. Бюджетът на силовите министерства се харчи само за заплати, придобивки и корупция. Никой не се интерусува от нивото на подготовка на униформените и от състоянието на техниката. Резултатитите от това всички ги виждат. Оправданието няма пари затова не работим е много удобно за заетите в сектора, но статистиката показва, че България отделя най висок процент от бюджета за сигурност на глава от населението, спрямо останалите европейски държави. Следователно проблемът е в изтичането на средства и нулева ефективност при изразходването им. Втори инцидент министъра не поема отговорност. Може би си мисли, че са го назначили само да прибере комисионните от предстоящите сделки. Светла памет и лека им пръст на момчетата.
  • 666
    Отговор
    8 08:30  12.06.18
    Жалко за момчетата. Да я махат тази скапана армия. национална сигурност ДРЪН, ДРЪН, ДРЪН! Не са рекли не са минали отгорени като луди крави за 10 минути
  • Един
    Отговор
    9 08:48  12.06.18
    Има и други възможности: -"Нахакан"пич от поддръжката си е свършил работата само "на книга". - при предходния ремонт някой да е "спестил" нещо : я някоя част не е каквато трябва. - тъй като руската техника е "скапана" - някой е проявил самоинициатива да й помогне " да сгафи": а после ще купуваме много по- скъпите "надеждни" машини по стандартите на НАТО ( оха! и комисионната каквато е ....!!!) Та по повод "скапаната" руска техника : въртолетите "МИ" от базата зимуват по летището, а "Кугарите" се съхраняват в климатизиран хангар ! А защо има инциденти с MИ , а с "кугарите" няма? Елементарно: МИ летят, а "кугарите" са в хангарите - защото даже няма кой да ги ремонтира. (Защото там искат едни други пари ...) Още една истина : Армията при капитализма (както и при сегашната "демокрация" ) също е БИЗНЕС! И ТО ГОЛЯМ! Хайде лаладжии , коментирайте!
  • незнайко
    Отговор
    10 09:29  12.06.18
    Сега ще скъсат от разпити бордовият инженер Алексей Каменов . Само той може да обясни какво е станало !
  • ПЕЕВ
    Отговор
    11 10:36  12.06.18
    ДВИГАТЕЛЯТ Е СПРЯЛ ТО Е ЯСНО.

    Коментиран от #15

  • надежда
    Отговор
    12 11:08  12.06.18
    машина от 1989 година! и учения за спасителни акции... егати подигравката, жалко за хората и семействата им
  • paco112
    Отговор
    13 11:34  12.06.18
    Щели да спират полетите до изясняване на обстоятелствата, ми те са спрели, този бил единствения годен да лети. Аман от глупостите на шапкарите! Мир на праха им, жалко за летците!

  • АГЕНТ ИВАН
    Отговор
    14 12:07  12.06.18
    КОЙ ПРИБРА ПАРИЧКИТЕ ЗА ОСНОВНИЯ РЕМОНТ НА ХЕЛИКОПТЕРА ИЗВЪРШЕН през недалечната 2016 година?! На машината са и оставали още 200 летателни часа до следващото обслужване!!! Посочете точно КОЙ ИЗВЪРШИ ОСНОВНИЯ РЕМОНТ ДОВЕЛ ДО СМЪРТТА НА ДВАМАТА ПИЛОТИ?!!
  • ДО 11
    Отговор
    15 12:09  12.06.18

    До коментар #11 от "ПЕЕВ":

    АБЕ ПЕЕВ, КАК ЩЕ СПРЕ ДВИГАТЕЛЯ , КАТО САМО ПРЕДИ ГОДИНА Е ПРАВЕН ОСНОВЕН РЕМОНТ НА МАШИНАТА!!! КОЙ ПРАВИ РЕМОНТА И КОЙ ПРИБРА ПАРИЧКЕТЕ ЗА ДА СЕ ПРЕВЪРНЕ ХЕЛИКОПТЕРА В КОВЧЕГ НА ДВАМА ПРОФЕСИОНАЛНИ ПИЛОТИ?!
  • МААТ
    Отговор
    16 12:41  12.06.18
    ОСНОВНИЯ РЕМОНТ на превърналият се в КОВЧЕГ ХЕЛИКОПТЕР не беше ли извършен в частната фирма АВИОНАМС АД ?? Може би борисов ще се престраши и ще ни отговори за това КОЙ И КАК ПРИВАТЗИРА ТАЗИ ФИРМА и колко милиона плати за дълговете й държавата на съдия изпълнителя за да я върне?! КОЛКО СТРУВА РЕМОНТА НА ТОЗИ ХЕЛИКОПТЕР И КОЙ ЩЕ ПЛАЩА ЗА ОТНЕТИЯ ЖИВОТ НА ДВАМАТА ПИЛОТИ ЗАГИНАЛИ НЕЛЕПО ЗАРАДИ НЕКАЧЕСТВЕНИЯ РЕМОНТ НА ЧАСТНАТА ФИРМА?! КАКТО И ПРИ СЛУЧАЯТ ХИТРИНО, ДАНЪКОПЛАТЕЦА ЩЕ Е ТОЗИ КОЙТО ЩЕ ПЛАЩА БЕЗОБРАЗИЯТА НА ТЕЗИ КОИТО ВЛАДЕЯТ ПАРАЛЕЛНАТА ДЪРЖАВА!
  • ми като
    Отговор
    17 17:42  14.06.18
    ги карат момчетата да "летят" на 50-годишни рАЗИЯтски кошници, така ще е. А иначе данъците на златев, ТИМ и прочее крадци НЕ СЕ СЪБИРАТ, що да ги притесняваме хората!?!?

Напиши коментар:


Публикувай