1 217 9

Експерт: Пилотите не летят, а техниката е за скрап

Всеки екипаж е безценен за българската авиация и държава

Снимка: bTV
Снимка: bTV
Венцислав Михайлов

Пилотската професия е специфична и всеки екипаж с високо развитите си умения е безценен за българската авиация и българската държава. Това коментира в студиото на „Тази сутрин” преподавателят от Военната академия полк. проф. Димитър Недялков.

Той призна, че познава пилотите, които вчера загинаха при инцидент с Ми-17 в района на авиобаза Крумово и Летище Пловдив. Според него говорим за отказ на техниката: „Това е пределно малка височина, времето за реакция е изключително малко. При вертолетите изключително трудна ситуация е когато възникне отказ на стабилизиращия винт”.

Според Недялков бордният инженер Алексей Каменов вероятно е успял да се спаси, защото в кабината е между пилотите, но малко по-назад от тях и така може би не е поел удара в земята.

Той посочи, че вертолетът е на близо 30 години, но важното не е толкова възрастта на техниката, колкото нейната поддръжка: „Практиката в съюзни държави е на 10 години техниката да се възстановява и модернизира. Технологиите позволяват на такива по-стари платформи на база на смяна на оборудването да изпълняват задачите си”.

Недялков отбеляза, че и по-новата техника в Крумово не се поддържа оптимално и затова част от нея не лети.

По думите на полковника главният проблем на нашата авиация е че малко се лети: „Професионалното израстване, особено на младите хора, е свързано с достатъчно практика, достатъчно часове”.

Той припомни, че вертолетите от Крумово се използват за спасяване и гасене на пожари и по този начин са полезни за цялата държава. Затова и са демотивиращи коментарите, че за авиацията не трябва да се заделят средства, смята полковникът.

„Много е важно отношението на обществото към тази професия, тя е много рискова. От създаването на българските ВВС през 1912 г. досега са загинали 12% от българските бойни авиатори, по-голямата част – в мирно време. Средната продължителност на живота на българския боен пилот е 52 г. В българската авиация не се ходи за пари и за слава, но това, което е нужно на тези момчета е признание от обществото”, категоричен беше Недялков.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • още един специалист
    Отговор
    1 12:02  12.06.18
    Итози ги е наредил едни титли - полк. проф. Димитър Недялков! Абе професоре, Защо не кажеш къде е правено обслужването на това летатлно тяло през недалечната 2016 година?! Кой прибра парите за ОСНОВНИЯ РЕМОНТ на хеликоптера и ще отговаря ли за ТЕХНИЧЕСКАТА ПОВРЕДА която се е случила?! СТИГА С ТАЗИ ВАША ДЕЗИНФОРМАЦИЯ!! ИМА КОНКРЕТЕН ВИНОВНИК И ТОЙ ТРЯБВА ТОЧНО ДА БЪДЕ ПОСОЧЕН!!

    Коментиран от #3

  • Димитров
    Отговор
    2 12:08  12.06.18
    ПРИ ВЪНШЕН ДЪЛГ НАД 50 МИЛЯРДА........МВР+МО + ВСИЧКИ МИНИСТЕРСТВА ДА ги ЗАКРИЯТ..............ООД БЪЛГАРИЯ
  • 3 12:18  12.06.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • До Расулюлах
    Отговор
    4 13:16  12.06.18

    До коментар #3 от "Расулюлах":

    ОСНОВНИЯ ремонт е извършен от "КОНСОРЦИУМ АВИОНАМС" АД !! ВЪПРОСНАТА ФИРМА В ЛИЦЕТО НА НЕЙНИЯ ПРЕДСТАВИТЕЛ ЙОРДАН ГЕОРГИЕВ НОВАКОВ, СЛЕДВА ДА ДАДЕ ПО ОБСТОЯТЕЛСТВЕНИ ОБЯСНЕНИЯ ЗА ТОВА КАКВА Е ТЯХНАТА ОТГОВОРНОСТ ЗА СЛУЧИЛОТО СЕ. ЗА СЪЖАЛЕНИЕ НЯМА КОЙ ДА ПОПИТА ВЪПРОСНИЯ ГОСПОДИН ЙОРДАН ГЕОРГИЕВ НОВАКОВ, ЗАЩОТО НА ГЛАВАТА МУ ВИСЯТ МНОГО ФИРМИ като ТЕЛЕКОМ , ТЕРЕМ , ТЪРГОВСКИ ПАРК ТРАКИЯ. На него изобщо в момента не му е до "някакви си" загинали двама пилоти, на които ДЪРЖАВАТА по подобие на СЛУЧИЛОТО СЕ В ХИТРИНО ще плати обещетенията. Така е у нас. Има ПАРАЛЕЛНА държава, която калкулира само АКТИВИТЕ , има и такава на ДАНЪКОПЛАТЦИТЕ която пък осчетоводява само ПАСИВИТЕ. ХАЙДЕ ХАИРЛИЯ ДА ИМ Е , ДА ПРАВЯТ ПАРИ ОТ РЕМОНТИ НА ЛЕТАТЕЛНИ АПАРАТИ ПРЕВРЪЩАЩИ СЕ КОВЧЕЗИ НА ЕДНИ СВЕСТНИ БЪЛГАРСКИ ОФИЦЕРИ! СЕГА ПРИЗЕМЕТЕ ЦЯЛАТА АВИАЦИЯ ЗАРАДИ ТЕЗИ "ОСНОВНИ РЕМОНТИ"

    Коментиран от #7


  • Дъбов
    Отговор
    5 13:56  12.06.18
    Всички руски боклуци да се претопят за консервната ни промишленост.То ако бяха читави ние българите щяхме да си купуваме руски коли а не западни Ако ще се купува авиация само американско или западноевропейско производство .Стига вече с руските машини не струват руснаците имат само жени газ и нефт Те са една голяма бензиностанция и с това си изкарват прехраната и да не казвам с какво още визирайки сладките им женици:):)Трябва да им се забрани да си продават техниката /вывоз за рубеж/.

    Коментиран от #6

  • антрашпиц
    Отговор
    6 14:45  12.06.18

    До коментар #5 от "Дъбов":

    Наистина си голям дъб.А можеби и бук..
  • Вит
    Отговор
    7 15:09  12.06.18

    До коментар #4 от "До Расулюлах":

    Терем е извършил ремонта но си е наел две руски фирми за подизпълнители и те са поели 40% от дейностите. Уралски завод за гражданска авиация ОАО е извършил ремонта на редуктора . Но нека да ремонтират и Миг овете ,те ще изпопадат всичките . И после се чудете защо пилотите не искат да летят на машини ремонтирани в Русия или с двигатери ремонтирани в Русия. Да не са самоубийци ?

    Коментиран от #8

  • гого
    Отговор
    8 15:29  13.06.18

    До коментар #7 от "Вит":

    Ми кой да ги ремонтира, ако не производителя? Въпросът е кой е контролирал изпълнението. И кой е разрешил ресурсни възли да се експлоатират по състояние, а да не се подменят с нови след изтичане на назначения ресурс, защото нямало пари. Ама си траете и не го задавате. Защото ще трябва да признаете, че президентът Радев е прав - има за саниране (взимат от всички нас, а дават на някои - но това е друга тема), а за поддръжка и ремонт на техниката няма. Щели били да падат блоковете... Ай сиктир... А тия, които не се санират, наистина ли ще паднат?
  • незнайко
    Отговор
    9 11:07  14.06.18
    ( Публикувано във факти.бг: В българската авиация не се ходи за пари и за слава ) А ЗА КАКВО СЕ ХОДИ ??? За кеф ли ??? НЯМА СТАРА ТЕХНИКА !!! Има такава която е ИЗОСТАВЕНА !!!

Напиши коментар:


Публикувай