871 1

16 млн. лв. за 4 г. инвестира НКЖИ

Инвестицията е в съвременни автоматични прелезни устройства

Светослава Ингилизова

Новите прелезни устройства са автоматизирани, като за разлика от ръчните бариери (спускани и вдигани от прелезопазач), те се задействат автоматично от преминаването на влака. Всички нови прелезни устройства са съоръжени с допълнителна трета бяла бавно мигаща светлина, която индикира, че устройството не е повредено и безопасно може да се премине. За контрол и превенция допълнително се монтират камери.

От всички железопътни прелези - 757 на брой, 519 са съоръжени с автоматични устройства, осигуряващи безопасно преминаване на влак през прелеза. На 306 устройства са инсталирани шосейни светофари с трета бяла бавно мигаща светлина.

За периода 2018-2020 г. отново са предвидени 8 000 000 лв. за съоръжаване на 22 прелеза с
нови автоматични прелезни устройства.

По повод 10-тото издание на Международния ден за безопасно преминаване на железопътните прелези, на прелеза при с. Бели извор, Враца, беше изложен автомобил, претърпял злополука при неправилно преминаване през железопътен прелез.

Целта на акцията е да предизвиква вниманието на водачите на моторни превозни средства като им показва какви могат да бъдат последствията при неспазване на правилата. Прелезът се намира на околовръстния път на Враца, посока Видин, където е изключително интензивно движението на товарни МПС. Само през 2017 г. в НКЖИ са регистрирани 273 случая на повредени бариери вследствие на сблъсък с МПС или вандалски действия , като 73 от тях са се случили на този прелез. От началото на 2018 г. умишлените повреди на бариерните греди при с. Бели извор са 23.

Въпреки, че железопътната ни инфраструктура е с един от най-високите проценти на автоматични и технически средства за осигуряване на сигнализирането на жп прелези, статистиката на НКЖИ сочи, че само за последните 3 години (2015, 2016, 2017 г.), при инциденти на прелези са ранени 25 души, а загиналите са 11. До 1 юни 2018 г. инцидентите на прелези са 13, с 6 ранени и 2-ма загинали.

И тази година в началото на ученическата ваканция представители на Компанията раздаваха брошури в училища в близост до железопътната инфраструктура, напомняйки, че жп релсите не са място за игра и селфи.

"Апелирам всички водачи на моторни превозни средства – пазете своя живот и живота на своите близки. Няма опасни прелези, има неразумно преминаване през тях“ призова генералният директор на ДП НКЖИ инж. Красимир Папукчийски по повод Международния ден за безопасно преминаване през железопътните прелези.

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Шаран БГ
    Отговор
    1 20:07  12.06.18
    Всичкото хубаво- много пари са изхарчени, много специалисти са ангажирани.......Много писано, много казано - най-важното за преминаващите през прелезите граждани НЕ Е казано !!! КОЛКО МИНУТИ СЛЕД ПАДАНЕТО НА БАРИЕРАТА, ПРЕМИНАВА ВЛАКА??? Вярно е , няма опасни прелези - има сред ЖП майсторите големи философи, които си мислят, че като зададат 30 минути време от падане на бариерата до преминаването на влака, са решили въпроса с безопасността !?!? НАПРОТИВ !!! По тая логика бариерите трябва да са постоянно спуснати и три или четири пъти по един час да бъдат вдигнати, за да преминава"стадото" !?!?

Напиши коментар:


Публикувай