Шофьорските книжки на младите водачи ще бъдат прибирани, ако те не са преминали курс по „екстремно шофиране“. Такава мярка предвиждат от МВР, за да намалят катастрофите по пътищата, особено тези с младите водачи, става ясно от доклад на вътрешния министър Валентин Радев до Министерски съвет.
В него се посочва, че тепърва ще се обсъжда тази мярка, която е заимствана от Австрия. Там за срок от 3 до 9 месеца след получаване на свидетелство за правоуправление водачът трябва да изкара въпросния курс. Той включва шофиране на лед, мокра настилка, силен дъжд и т.н, предава "Монитор". Ако обаче той си спести обучението, то тогава книжката му автоматично ще става невалидна.
Смята се, че младите водачи са изключително рискови заради слабата си подготовка. Данните сочат, че като участници в движението на възраст от 18 до 24 години са загинали 60 души и са били ранени 1170 младежи и девойки. От тях като водачи смъртта си са намерили 26 човека, а ранените са били 593. Пътниците, които са пострадали заради невниманието им, пък са стряскащата бройка от 33 514 души, а пешеходците 5107.
„Тези и други положителни практики, прилагани в европейските страни, предопределят и по-високите знания и умения на техните водачи, което дава отражение и върху честотата на тежките катастрофи допускани от новите шофьори. За ограничаване на броя на тежките инциденти, допускани от новите водачи, в нашата страна би следвало да се предприемат мерки за изменение в програмите за обучение продължителността и обхвата на обучение и проверката на знанията и уменията“, посочва вътрешният министър.
В доклада се настоява да се заимства опит и от Франция, където младежите започват да шофират при изключително строги условия още от 15-годишна възраст.
Така те придобиват практически умения много по-рано от българските си колеги.
От силовото ведомство искат и създаване на система за регистрация на тежките пътнотранспортни произшествия, допуснати от нови водачи. Така ще се види къде са грешките по време на обучението.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 кОра
10:47 19.06.2018
2 Тъпотии
Коментиран от #3
10:56 19.06.2018
3 ай ся
До коментар #2 от "Тъпотии":
E за това дават гратис от 3 до 9 месеца. За да се натрупат повече от 30 часа практика и въртене на волана , да придобиеш малко рутина, рефлексите да свикнат с обстановката по пътищтата и най-вече с управлението на машината, и тогава да се ходи за повишаване на уменията. Ако този курс е включен в началния курс по курмуване, ефектът ще е нулев. Представи си млад курсант, никога не качвал се да управлява автомобил, и го сложиш след 20 часа да кара върху лед. Какво би очаквал човек от него? Аз лично виждам проблем в това и огромен риск към него и инструктура. :)Коментиран от #7
11:12 19.06.2018
4 Христо
11:31 19.06.2018
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 от преди
До коментар #3 от "ай ся":
Когато съм карал автомобилната школа във Видин преди няколко десетилетия, на нещо като магистрала се излезе след 1 месец, а карахме поне по 2 часа дневно, а на лед се качих на третия месец и щото инструктора видя, че правя компенсиращи завъртания, хвана волана и каза, че в такива случай въртенето наляво/дясно е почти безполезно и дори опасно. Колко от днешните го казват, а пък и колко ги чуват и разбират?12:26 19.06.2018
8 Бай кор
12:40 19.06.2018
9 guest
12:42 19.06.2018
10 куку руку ку
13:43 19.06.2018
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 гощо
08:17 20.06.2018
13 гост
08:56 21.06.2018