1 341 3

162 "участъци на смъртта" по родните пътища

27 са жертвите от началото на годината по българските автомагистрали

Графика: NOVA
Графика: NOVA
Мария Атанасова

Над 162 са опасните участъци по високоскоростните пътища в страната. Става въпрос за изходите на градовете в посока на магистралите, пътят Русе-Бяла, Креснеското дефиле, отсечката между Бургас и Варна и още много други, алармират от "Нова телевизия".

В разгара на летния сезон се засилва и трафикът по скоростните пътища на страната. За жалост черната статистика на тежки пътнотранспортни произшествия продължава да слага черните точки на смъртта на картата на България. 27 са жертвите от началото на годината по българските автомагистрали. За 2017-а загиналите по широките и високоскоростни пътища у нас са 62-ма.

Сред опасните участъци са изходите на градовете посока автомагистралите. В Пловдивска област най-опасна е автомагистрала "Тракия" от 107 до 149-тия километър, в който участък само за една седмица загинаха 7 души, сред които е 2-годишно дете.

На територията на Пловдивска област по пътищата от Републиканската мрежа са загинали 16 души, а 222-ма са ранени.

„Съветваме пътуващите да съобразяват своето поведение с метеорологичните условия”, посъветва гл. инспектор Бетьо Гергинов от Пътна полиция – Пловдив.

В участъците с опасност от произшествия има засилено полицейско присъствие.

„Активните действия от страна на полицейските сили са разпоредени до приключване на летния сезон”, каза гл.инспектор Гергинов.

Кресненското дефиле и проходът Предел. Това са така наречените пътища-убийци в Югозапада. Кресненското дефиле между Симитли и Кресна. Това е един от пътните участъци в Благоевградска област, в които ако попаднете зад волана трябва да сте изключително внимателни. Трафикът от тежкотоварни камиони и коли е много интензивен, видимостта в дефилето на много места е изключително слаба, а правите участъци много често лъжат шофьорите, затова и огромният брой на пострадали и загинали при катастрофи не изглежда никак случаен.

„От началото на тази година до настоящия момент имаме 124 тежки ПТП-та с 11 убити и 159 ранени,което за радост наша радост в сравнение с миналата година имаме намаление по всички показатели”, заяви ст. Инспектор Петър Овнарски от Пътна Полиция – Благоевград.

За 2017-та година произшествията са 136, в които са загинали 18 души. За 2016-а от Пътна полиция и Агенция „Пътна инфраструктура” отбелязват 126 отсечки с концентрация на пътни произшествия.

Една от най-невралгичните точки на магистрала „Марица” е в нейния край, където тировете преминават в скоростната лента, а автомобилите буквално профучават край тях.

Въпреки че е сравнително нова, по магистрала „Марица” не липсват и проблеми с настилката, особено в стария участък от Харманли до Свиленград. Там те се запълват почти всяка година.

Пътувайки към морето, посока Бургас има няколко опасни точки. Сред тях е участъка от 165-ти до 208-ми километър на магистрала „Тракия”.

Един от най-опасните участъци в Бургаския регион е този при разклона за Атия , заради тази пешеходна пътека , която пресича главния път от Бургас до Созопол и след множеството инциденти тук са поставени стационарен радар , както и ленти , ограничаващи скоростта за движение.

На мястото през 2017-та 6-годишно момче е загина на място, след като е беше блъснато от джип на пешеходна пътека.

В Русенска област пътят с най-много черни точки на смъртта е отсечката Русе- Бяла. Голям наклон, остър завой и стесняване на пътя – Беленския баир, едно от най-опасните места между Русе и Бяла . По статистика на КАТ през първите 6 месеца на годината по този път са станали 21-а катастрофи с 36 Ранени и двама загинали.

„Тенденцията е увеличаване броя на ПТП-тата в този участък от пътя”, каза началникът на Пътна полиция – Русе, Михаил Манов.

За сравнение през цялата 2017-та година са станали 33-тежки катастрофи с 59 ранени и 4-ма загинали. Засиленият трафик , високата скорост и неправилните маневри са причините , водещи до повече катастрофи през летния сезон.

От началото на годината между Монтана и Видин са станали 100 пътно-транспортни произшествия с 5 загинали и над 30 ранени. Основната причина е несъобразената скорост.

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Петър
    Отговор
    1 15:22  14.07.18
    Какви пътища са това.... само с тънко разнесен асфалт не става, трябва адекватна маркировка, знаци, банкети, пътно връзки....... От Видин до София е кушмар по Е79 (обозначението Е го класифицира като международен) , е няма такъв път в Европа. Бойко, Бойко и ти Лиляно искам само да ви повозят с камиона до Видин и обратно. След въвеждане на ТОЛ система промяна в състоянието ъ пътищата няма да има има, пример за това са други идиотски държави като нашата.,.........

    Коментиран от #2

  • СтарТИРаджия
    Отговор
    2 01:24  15.07.18

    До коментар #1 от "Петър":

    А от Русе до Търново направо трябва да е забранен за трафик над 20 тона! Честно. Е.аси и дългите почти прави спускания, и прави изкачвания! С 35 - 40 тона си е жив кошмар! Нагоре ще си изплюва турбината, надолу се чудиш как да го спъваш, без естествено да запалиш спирачките! Обаче алтернатива - няма. България буквално трябва да я изтрият от пътната карта на Европа. Трябва да си луд, за да кажеш, че разполагаме с поне един път, отговарящ 100 % на класа си! Ама то само луди могат да пратят 40 тонни камиони по стария път на Витиня! Това е жив геноцид към хора и машини! И защо ли го търпим...
  • Дикембе Мутомбо
    Отговор
    3 14:24  15.07.18
    Т.е. ако не карате по някой от опасните участъци, можете да си безчинствате на воля. Там произшествия не стават!

Напиши коментар:


Публикувай