29 308 33

Ето с колко километра в час се е движел автобусът-ковчег

Ето с колко километра в час се е движел автобусът-ковчег
Снимка: БТА

Автобусът-ковчег, който се преобърна край Своге, се е движел с 41 км/ч, показани на тахографа при снощната експертиза. Това съобщи пред “Труд“ присъствал на първоначалния оглед.

Информацията не е потвърдена от разследващите органи. Катастрофиралият край Своге автобус е покрит и ограден с полицейска лента.

Движението по шосето, от което се е отклонил и е попаднал в пропастта, се регулира от полицаи. Не е ясно все още дали днес ще се извърши повторна експертиза

Експерт посочи три основни версии за трагедията край Своге.

"Имайки предвид броя на жертвите, предполагам са били без предпазен колан. Ако автомобилът не е произведен с колан, не е задължително да има такъв. Трябва да стане задължително това нещо. След няколко часа ще се разберат повече подробности около ситуацията." Това каза бившият председател на Комисията по транспорт Настимир Ананиев пред bTV.

По думите му това е възможно тъй като автобусът е бил на повече от 10 години и е произведен по стари изисквания, според които не е задължителен коланът за пътниците. Според Ананиев не е ясен и въпросът дали пътниците са имали застраховка, защото не е ясно дали са им издадени билети за пътуването.

Три са факторите, които могат да станат причина за катастрофа - състоянието на автобуса, на пътя и на водача както и форсмажорни обстоятелства, обясни още Ананиев.

По повод състоянието на пътя той припомни становището на Института за пътна безопасност. Неправителствената организация е предупредила за дефекти по рехабилитирания през 2016 г. път през Искърското дефиле.

Институтът е получил информация от Агенция „Пътна инфраструктура", според която комисии са огледали пътя и са установили и описали гаранционни дефекти.

"Пътят е ремонтиран в края на 2016 година за 23 милиона лева. Има гаранционни дефекти, това се разбира от АПИ, които са сигнализирали на фирмата изпълнител. Това е доста притеснително. Има стена, която може би предпазва пропадането на камъни по пътищата, но ако има силна струя вода, може да стане река", допълни той.

"Време е самата държава, по-скоро изпълнителната власт, да изпълнява функциите на законите си. Призовавам Борисов да покани НПО в сектора, да седне изпълнителната власт, да говори и да направи нещо по въпроса. Ситуацията не е лека и аз знам за много случаи, в които собственикът на транспортната фирма шофира автомобила", сподели още Ананиев.

България
Поставете оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 цигането от София

    19 80 Отговор
    Корупцията в България ,води до тука ,,,,Купена шофьорска книжка ,,,,

    Коментиран от #28

  • 2 шкембе чорба

    50 34 Отговор
    много интересна и чудна работа ,,автобуса се движел с 40 км/ч , и се е преобърнал , нещо гнило има в тази катастрофа

    Коментиран от #3

  • 3 Dissapointed

    90 4 Отговор

    До коментар #2 от "шкембе чорба":

    По повод състоянието на пътя той припомни становището на Института за пътна безопасност. Неправителствената организация е ПРЕДУПРЕДИЛА ЗА ДЕФЕКТИ ЗА РЕХАБИЛИТИРАНИЯ през 2016 г. път през Искърското дефиле. Институтът е получил информация от Агенция „Пътна инфраструктура", според която комисии са огледали пътя и са установили и описали гаранционни ДЕФЕКТИ. "Пътят е ремонтиран в края на 2016 година за 23 милиона лева. Има гаранционни дефекти, това се разбира от АПИ, които са сигнализирали на фирмата изпълнител. ЕТО КАК КОРУПЦИЯТА УБИВА....
  • 4 волен сидеров

    89 7 Отговор
    Прокълнати сме всички в България не се ли променят управляващите и хората -алчност и злоба към ближният си не изчезне ли -така ще е още дълго време
  • 5 Гост

    61 7 Отговор
    Най вероятно причината е образувалата се река на пътя от силния дъжд, предпазната стена отсреща не позволява да се оттича водата. На стъклата на автобуса се е образувала мокра завеса от дъжда, автобусът е поднесъл на завоя от водата , шофьора се е паникьосал и е загубил контрол. Просто е трябвало да намали още скороста дори да спре. Жалко за пътниците. Бог да ги прости.

    Коментиран от #14

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор


  • 7 МиГ 23

    54 2 Отговор
    Какви НПО -та бе ей! Имаме мин.съвет, парламент , БАН, УЧЕНИ И Т.Н. Вън нпо-тата от държавата!
  • 8 Икономията-майка на мизерият

    42 19 Отговор
    С такива автобуси ковчези е пълно по улиците и шосетата! Вижте им гумите на повечето такива таратайки, със сигурност не са сменяни от както са произведени! Скапания български превозвач-предприемач му е важно на жена му в циците да са нови гумите, а на рейсовете кучета ги яли и да мрат пътниците!!! Затова само личен транспорт и това е!!!
  • 9 Автобус и

    20 5 Отговор

    До коментар #6 от "Ах леле":

    От място да се катурне на една страна ако си без колан падаш от два метра на земята..... И не пробвайте това в къщи БОЛИ
  • 10 коко

    29 1 Отговор
    Неправителствената организация е предупредила за дефекти по рехабилитирания през 2016 г. път през Искърското дефиле за 23 милиона толкова кво искате нали трябва да има за вдички
  • 11 Шаран БГ

    45 2 Отговор
    Нещо нормално е за Републиката, по настилката на нейните пътища по време на дъжд да тече вода като река или да се образуват локви, големи колкото Мандренското езеро до Бургас.Нормално е канавките да са тревясали, водостоците задръстени. Обрастването на пътищата е до такава степен, че дървета и храсти "милват" преминаващите МПС -та. Няма я оная организация и контрол върху пътищата, както е било в царска или социалистическа България . Няма го кантонера с количката, лопатата, кирката и косата !!! Достатъчно е било автобуса да излезе от пътя- скоростта му е без значение. Надолу започва да се търкаля , докато стигне до /в/ реката. Хорицата /без колани/ са били като в бетонобъркачка. От там и високата смъртност и травмираност. Поне това разбрах от фотографиите на произшествието. Аз все си мисля, че човек като се качи в превозно средство и държи в ръката си билет е застрахован. Друг е въпросът , дали държавата на този човек не е допуснала, застрахователната фирма да фалира. И като /евентуално/ фалира, за какво и е тази Конституция на тази държава, която не може да защити гражданите си ??
  • 12 Гост

    59 1 Отговор
    Така наречената "рехабилитация" на пътя в Искърското дефиле представлява 5см. асфалт...Един месец след ремонта се отвориха старите дупки-факт, както е факт и това, че кражбата е очебодна.Сами се сетете кой е прибрал основната сума..
  • 13 Западните Балкани

    40 6 Отговор
    Когато ТОЛ системата заработи за този път той ще ще цъвне и върже. То той вече е цъфнал, де. Тогава тези с автобусите няма да минават по него, т.к. няма да има пари да си платят таксата. Хората ще загиват в ж.п. транспорта и АПИ ще може да краде на воля. Сега обаче е редно Борисов да си подаде оставката. Може и да не я подава, да бъде арестуван за безотговорно управление на България. Това даже е по-добре.
  • 14 Boxer

    18 3 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    "Когато се обърне колата пътища много"...
  • 15 соросоидни кърлежи

    24 4 Отговор
    Публикувано във факти.бг: да покани НПО в сектора,..Абе ,хора нпо където стъпи трева не расте..вижте как Европа се разпада пред очите ни ,точно благодарение на нпо гризачи на жабока шорош..
  • 16 Т.о.ш.и.б.и.я.н

    13 6 Отговор
    Ако бях премиер щах да запаля джипа и лично ще застрелям от упор шефа на месното мвр кмета общинарите изпълнителя на отсечката и още 4 5 маимуни
  • 17 патриотъ

    22 3 Отговор
    Ако ти беше премиер,трябваше първо себе си да разстреляш!За другите също не споря,но ти трябва да си първи!

    Коментиран от #25

  • 18 Илия Йорданов

    6 8 Отговор
    Ако беше видял скала която е паднала на платното и неможе да премине щеше да спре.Но настилката е била мокра защо трябва да намали няма нужда.Несаобразената скорост а не максимално разрешена води до тези резултати.С камьона съм минавал няколко пъти от там и пътната настилка е с европейско качество но намесата е доста тясна за сажаление.

    Коментиран от #19

  • 19 313

    13 2 Отговор

    До коментар #18 от "Илия Йорданов":

    ЗАЩО СЕ КРИЯТ КОМЕНТАРИТЕ ЯВНО НЯКОИ НЕ ИСКА ДА ИЗЛЕЗЕ ИСТИНАТА КАКВА ДЪРЖАВА КАКЪВ НАРОД

    Коментиран от #31

  • 20 Ботев

    11 2 Отговор
    Обзалагам се, че автобусът е бил с най-евтините гуми. Така се пестят пари...гумата има редица технически характеристики, които не интересуват шефа...и гарнирано с мокър път върху асфалт също със съмнително качество...Едва ли умниците, които ще установяват причините ще споменат горната истина...Шефът е наш човек и трябва да се пази...Иначе ще има доста ала-бала...
  • 21 A3e

    10 2 Отговор
    Сега казаха, че се е движил с 53 км/ч., при ограничение 40 и там е имали мн катастрофи. Пътят е с наклон надолу и наляво към стена, около която се събира вода. 62г. водач с опит и не е карал бързо, нямал е и актове за превишена скорост. Странното е, че казаха, че автобуса е блъснал няколко коли. Но защо е паднал вдясно към пропастта, вместо да се "ожули" около стената вляво...

    Коментиран от #24

  • 22 Наблюдател

    9 0 Отговор
    Какви колани в автобусите, това не са колани, а "вързанки", и също както в самолетите са безсмислени. Не могат да удържат човек на седалката за нищо на света!
  • 23 Бусабуса

    10 0 Отговор
    А по този път за отбелязване е, че банкет напълно отсъства!!!! Немислимо е на междуградски път да няма ПОНЕ! 1 м широк банкет, на който да отбиеш или да избегнеш насрещнолетящо камикадзе! Пътищата в България са строени преди 50 години, когато и автомобилите са били с 50 см по-тесни! Не може по същия път сега да се движат немските къщоподобни СУВ-та и тям подобни безсмислени танкове без да се случват инциденти!!!
  • 24 Шерлок

    5 0 Отговор

    До коментар #21 от "A3e":

    Най-добре е да се попита шофьора, нали е жив! Защо е завъртял надяснл? Какво е усещането му за станалото?
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор


  • 26 Сиси

    5 0 Отговор
    Настимир от кога разбира от транспорт? Ако разбираше, шеше да знае, че при случайни превози, какъвто е бил този, не се издават билети, но това не означава, че хората нямат застраховка. Хайде да почете малко и тогава да говори по телевизията, а?
  • 27 SAAB

    6 2 Отговор
    Асфалт Паша и разбойковци нямат участие ........ те участват само в усвояването !
  • 28 чарли чаплин

    8 1 Отговор

    До коментар #1 от "цигането от София":

    и пак няма да има виновни освен шофиора че на ограничение 40 се е движил със несъобразената скорост от 41 километра..23 милиона за ремонт а в дания за 100000 евро се прави километър магистрала то бива бива крадене ама това ващо вече на нищо не прилича безбожна мафия и корупция на всякъде..излизайте на 16 септември на протест в софиа да свалим мафията която ни управлява вече 30 години криеща се зад бсп депесе герб и други ...
  • 29 Димчо

    3 0 Отговор
    След аквапланинг а и удара в стената, насрещните автомобили доста са помогнали да излети в пропастта.
  • 30 123

    4 0 Отговор
    Коланите ще ви спасят, идиоти малоумни!
  • 31 ТОЧКАТА

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "313":

    Народът няма вина!!!!!
  • 32 ВЪЗРАСТЕН

    3 3 Отговор
    НА НЕКАДЪРНИ ШОФЬОРИ ИМ ПРЕЧИ АСФАЛТЪТ И МАНТИНЕЛАТА!!!
  • 33 ШОФЬОР

    3 0 Отговор
    КАКВО ЛОШО ИМА В ТОВА ЧЕ СОБСТВЕНИКЪТ НА ФИРМАТА Е И ШОФЬОР ЕЙ МАМИЦАТА ВИ ДОЛНА САМО МОНОПОЛИ ЗА ГОЛЕМИТЕ РИБИ ИЗМИСЛЯТЕ И СЕ ВЪЗПОЛЗВАТЕ ОТ СИТУАЦИЯТА ЗА ЗАБЛУДА НА ХОРАТА

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.