1 614 7

Експерти изтъкнаха 5 причини за трагедията край Своге

Какво е актуалното състояния на пътя?

Венцислав Михайлов

"Забелязах, че условията за пътна безопасност в тази отсечка не са спазени. Бетонното съоръжение е изяло голяма част от пътното платно. Това нещо би могло да се реши с две стоманобетонови греди. Това е и една от основните причини за катастрофата. Втората причина е липсата на отводнителни съоръжения по пътното платно”, коментира в "Здравей, България" по "Нова телевизия" инж. Владимир Жиянски, пътен експерт и проектант, работил по виадуктите на "Витиня".

Той изтъкна и трета причина за инцидента, която се вижда с просто око. По думите му е редно асфалтовата настилка да има т. нар. набита фракция, която повишава сцеплението при всякакви атмосферни условия.

"Във всички опасни участъци в България трябва да има такова нещо”, допълни той. Особено внимание трябва да се обърне на мостовите съоръжения и виадуктите по магистралите.

„Четвъртата причина е, че поставената мантинела не върши никаква работа. В такива опасни участъци е редно да се сложат големи стоманобетонови блокове, които се наричат „Ню Джърси” и масово се прилагат в Западна Европа и в нашите съседки. За съжаление у нас все още няма задължението да бъдат поставени такива предпазни съоръжения. Ако ги имаше, автобусът нямаше да пропадне”, обясни инж. Владимир Жиянски.

Като пета причина той изтъкна субективния фактор.

"Не е нормално на шест месеца да се проверява техническото състояние на автобуса, а да не се провеждат курсове за шофьорите. В дадения случай шофьорът на автобуса е попаднал в нестандартна ситуация и при условие, че не е обучен, това е и крайният резултат”, на мнение е Жиянски.

"При полагането на асфалт трябва да се съобразяваме с натоварените условия по българките пътища. Инцидентът не би се случил, ако се бяха положили други технологии, които вече съществуват. Полимерите повишават качествата на асфалтовата смес”, обясни експертът в производството на асфалтови смеси Иван Стателов.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • незнайко
    Отговор
    1 09:58  30.08.18
    Един час разглеждах пътя в Гугъл заснет през 2012 година. Видимост прекрасна. Стеснение има и никой не би карал с голяма скорост. Шофьора който разказва в една статия, че синът му е спял на задната седалка с колан ли е бил в легнало положение ??? В дясно му е бетонната стена, но той е сякал завоя и не е избягал в дясно към стената !!! Рейса го удря в задната врата !!! В този момент е възможно шофьора на автобуса да се е мъчил да избегне удара и е свил в дясно където е урвата с мантинелата . НА 100% СЪМ СИГУРЕН, ЧЕ ПРИЧИНАТА Е КОЛАТА !!!

    Коментиран от #5

  • гост
    Отговор
    2 10:09  30.08.18
    И аз го мисля това
  • Просия
    Отговор
    3 10:30  30.08.18
    Тези 5 факта и без да си експерт са очевадни ! Проблема е ЗАЩО не се спазват... и то МАСОВО !!! Хората карат буквално по стъкло... НУЖНИ СА ДЕЙСТВИЯ, другото е губене на време....
  • БЛЯ БЛЯ БЛЯ
    Отговор
    4 10:48  30.08.18
    ПЕТ ПРИЧИНИ ДРУГ ПЪТ , ПРИЧИНАТА Е ЕДНА ЕДИНСТВЕНА , РАЗСЕЯН ШОФЬОР, А КАКВО Е ПОКАЗВАЛ ТАХОШАЙБАТА Е ЯСНО , ЧЕ ТАХОГРАФЪТ Е МАНИПУЛИРАН ДА ПОКАЗВА НИСКА СКОРОСТ, ДО 89год СЕ КАРАШЕ ПО ПАВАЖ, А НА ПАВАЖА СЦЕПЛЕНИЕТО НЕ Е ПО ДОБРО ОТ И НА НАЙ ЛОШИЯТ АСФАЛТ !
  • СтарТИРаджия
    Отговор
    5 11:02  30.08.18

    До коментар #1 от "незнайко":

    Плюс гуми!!! Изключително важни за автобуси и камиони: на двигателния мост! Масово се кара с китайци и регенерат. Каучукът им е под всякаква критика относно сцепление, в сравнение с изпитаните и качествени аналози - мишлен, дънлоп, бриджстоун и др. ИААА под чиято шапка са всички МПС с тегло над 3.5 тона и над 9 седящи места, в анонс с рисковите ни при лоши метеорологични условия пътища, трябва да ЗАДЪЛЖИ (според мен) транспортните фирми, да ползват на двигателните мостове на МПС-тата си само гуми от доказани производители! Ако трябва и по списък!!! Г-н Рановски, свършете нещо полезно още в началото на назначението си!
  • Рамзес3
    Отговор
    6 11:36  30.08.18
    До шофьорите! Не си мислете че ако купите гуми мишелин. дьнлоп.континентал и др.Че качеството е сьщото като на запада.За българия искат евтино и качесвено но няма как да стане.Евтино за сметка на материалите в продукта всичко е така всяка част в българия
  • 666
    Отговор
    7 14:41  30.08.18
    Като цяло всичко е много комплексно.Собствениците на фирми за превоз не влагат нищо а искат само да печелят,ако се направи сериозна и обхватна проверка съм сигурен , че над 70 % от автобусите ще бъдат спряни, а за шофьорите да не говорим и при тях като всичко в този бранш е пълно мазало.А господата ,,милиционери'' да вземат малко да ги по-проверяват , защото те са едни от най- големите нарушители на правилата за движение,защото това е поредния случай и за съжаление ако не се вземат мерки няма да е и последния.

Напиши коментар:


Публикувай