14 536 82

КФН: Четири пъти по-скъпа „Гражданска отговорност“ за джигитите на пътя

В момента е ясно, че системата „бонус - малус“ трудно ще влезе в сила от новата 2019 г.

Венцислав Михайлов

Джигитите на пътя, които не спазват правилата за движение, ще плащат четири пъти по-скъпа „Гражданска отговорност“, съобщиха от Комисията за финансов надзор (КФН). Изрядните шофьори обаче ще имат 25% отстъпка от базовата цена на застраховката.

При въвеждане на системата всички собственици на моторни превозни средства и автомобили ще плащат базовата цена на „Гражданска отговорност“ и няма да получават нито увеличение, нито намаление на застрахователната премия.

В момента е ясно, че новата система трудно ще влезе в сила от новата 2019 г.

Днес КФН прие на първо четене проект на Наредба за единните изисквания за коригирането на застрахователната премия, в зависимост от поведението на водача на моторното превозно средство, покрито от застрахователен договор за задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите, по чл. 490, ал. 5 от Кодекса за застраховането (система „бонус-малус“)

Избраният от предложенията на международния консултант вариант е резултат от дейността на работна група, която включваше експерти от КФН, Министерство на вътрешните работи и Министерство на транспорта и съобщенията.

Предложената система „бонус-малус“ ще се прилага на територията на Република България. Предвидени са общо 20 класа, като базовият клас (8) е равен на базовата застрахователна премия – премията, както е определена от застрахователя без допълнителни изменения. Налице са седем класа бонус (1-7), които ще се прилагат по отношение на собствениците на автомобили с безрисково поведение на пътя и за които премията ще се намалява. Максималното намаление ще бъде с 25 на сто от базовата премия. Ще има и дванадесет класа за малус (9-20), които ще се прилагат спрямо собствениците на автомобили с рисково поведение на пътя, спрямо които премията ще се увеличава, като максималното увеличение ще бъде 400 % (четири пъти) спрямо базовата премия.

При въвеждане на системата

всички собственици на моторни превозни средства и автомобили ще бъдат поставени в базовия клас

и няма да получават нито увеличение, нито намаление на застрахователната премия.

Ако в рамките на една година от започването на системата не са причинени нарушения по пътя, нито са изплащани обезщетения за причинени вреди, съответният собственик или автомобил ще преминава в следващия по-нисък бонус-малус клас и при следващо сключване на застраховката ще получава намаление.

Когато са причинени вреди или нарушения при движението по пътищата „бонус-малус“ класът на собственика, съответно на автомобила, ще расте и при последващо сключване на застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите премията ще се увеличава.

Нарушенията в зависимост от тяхната тежест са класифицирани в 7 категории. Най- леките нарушения са класифицирани в първа категория и ще увеличават „бонус-малус“ класа с една степен.

Най-тежките нарушения са класифицирани в седма категория с деветнадесет степени, като собственикът или автомобилът отиват в най-високия „бонус- малус“ клас.

За да се избегнат манипулации, „бонус-малус“ класът на автомобила ще се запазва и при неговото прехвърляне, както и при прекратяване на регистрацията.

С проекта на наредба се цели създаването на механизъм, който да доведе до по-справедливо разпределение на застрахователната премия между лицата, които сключват застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите. С „бонус-малус“ лицата, които имат безрисково поведение ще бъдат стимулирани за сметка на лицата с рисково поведение.

Заедно с това се цели да се гарантира финансовата стабилност на системата

и да не се застрашава платежоспособността на застрахователния пазар, като режимът няма да предизвика събирането на по-високи средни премии от пазара, нито да способства за намаляване на тези средни премии.

Крайната и най-съществена цел е да се създадат условия за намаляване на пътнотранспортните произшествия и особено на тежките, които водят до загуба на човешки живот или трайно инвалидизиране и по този начин да бъдат предотвратени както лични страдания на жертвите на такива произшествия и техните близки, така и да бъдат ограничени вредите за държавата и обществото.

Проектът на наредба и мотивите, както и доклада на консултанта, са публикувани на страницата на Комисията за финансов надзор за обществено обсъждане в рамките на 30 дни.

България


Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • дедо
    Отговор
    1 15:42  06.11.18
    Както се казва: Най-после! Но не виждам наказания за честота на "прегрешенията". Ако аз 10 пъти спра неправилно и ме глобят, само един клас ли качвам. т.е. няма разлика между веднъж и 100 пъти на година.
  • Jacques Yves Moineau
    Отговор
    2 15:43  06.11.18
    Всичко звучи многи хубаво, само дето гражданската е за автомобил, а не за водач. Значи, колата е на мое име, жената прави глупости на пътя, аз плащам повече. Някак си не е равноправно:)

    Коментиран от #32, #47

  • иди от
    Отговор
    3 15:45  06.11.18
    и какво общо има собственика на автомобила (или самия автомобил ) с водачите с рисково/безрисково поведение? Застраховката трябва да е на водача.

    Коментиран от #8, #59, #61

  • хохо
    Отговор
    4 15:46  06.11.18
    Това го четем и слушаме вече 10 години и няма да стане. Нито милиционерите, нито застрахователите им се занимава със статистика. На първите, защото ще се види, че никакви ги няма когато трябва да работят, а другите защото е много по-лесно да стрижат стадото, вместо да преизчисляват за всяка овца.

  • Гост
    Отговор
    5 15:47  06.11.18
    Публикувано във факти.бг: За да се избегнат манипулации, „бонус-малус“ класът на автомобила ще се запазва и при неговото прехвърляне, както и при прекратяване на регистрацията... Тука малко не е измислено според мен. Ми примерно ако си купя кола втора ръка от някой джигит, аз каква вина имам, че той е правил нарушения и да плащам с надценка? Иначе за другите неща съм съгласен, така трябва, който спазва - плаща по-малко, който не спазва - дране и това е! Няма заради нехайството на едни да плащат всички!

    Коментиран от #51

  • Ivan
    Отговор
    6 15:47  06.11.18
    Само не разбрах как системата ще оценява поведението на водачите, а в същото време застраховката ще е за автомобил. Пише, че „бонус-малус“ класът на автомобила ще се запазва и при неговото прехвърляне, както и при прекратяване на регистрацията. Следователно застраховката ще е за автомобил, а не за водач, което не е справедливо. Ако колата се води на бабата на "джигит" как ще се определи застраховката? Ако джигит си купи нова кола от магазина без застраховка как ще сметнат класа, като тази кола още не е влизала в системата? Истината е, че ако има скъпи застраховки и те се влиаят от поведението на водача , трявба да са лични , а не за автомобила. Все пак иначе всеки джигит може да кара кола с чиста застрахователна история. Ако тя е лична за водача ще е друго.
  • Мирослав
    Отговор
    7 15:52  06.11.18
    Публикувано във факти.бг: "За да се избегнат манипулации, „бонус-малус“ класът на автомобила ще се запазва и при неговото прехвърляне, както и при прекратяване на регистрацията." Тия са тотално малоумни. Да очакваме обяви за автомобили от типа "Продавам запазена Лада, 37 годишна, Бонус клас 7, Или "продавам Голф, Малус клас 19"...
  • хохо
    Отговор
    8 15:53  06.11.18

    До коментар #3 от "иди от":

    Застраховката трябва да е за конкретен човек, каращ конкретен автомобил и да са базира на 1. Възрастта на водача, стажът му като шофьор и нарушенията. 2. Мощност на автомобила. Ако искаха да го въведат, просто трябваше да копират таблиците за застраховките на който и да е английски застраховател и да актуализират парите. Топлата вода е измислена отдавна.

    Коментиран от #15

  • 123
    Отговор
    9 15:56  06.11.18
    всичко е много хубаво на рпиказки но е само предложение...
  • Случаен
    Отговор
    10 16:01  06.11.18
    За да стане това номерата на автомобила трябва да се водят на определено име-без значение каква е колата. По този начин се знае-това са номерата на колата на Петкан, минал на червено с 200, да плаща 3 пъти повече. А след поредното нарушение на Петкан да му се откаже застраховка. Но има една малка особеност...по някое време Петкан може да реши, че може да кара и без застраховка.
  • ...
    Отговор
    11 16:02  06.11.18
    И джигита вместо да плати 600 лева примерно застраховка,ще пише колата на името на баба си,която няма нито едно нарушение и даже ще му излезне по-евтино.Опитват се някак си да си оправдаят за пред хората зверското увеличение на гражданската...поредната порция прах в очите...
  • Стига прах в очите
    Отговор
    12 16:02  06.11.18
    Това се пише и говори вече 5 години!!! Незнайно още колко ще изминат докато се въведе....
  • Гнида
    Отговор
    13 16:02  06.11.18
    Толкова са хитри , че не могат раздели на 2 магарета плявата..... Добре , че няма вече магарета , та ние да го отнесем ! Одраха но кожите и ГО стана колкото английската .... Искам да попитам , аз кога ще почна да работя за минимално заплащане 8 паунда за час ? Нали ривът , че всичко трябва да е като на запад ? КОГА ?
  • ivan
    Отговор
    14 16:05  06.11.18
    неможе два пъти да плащам 1път глоба 2път повисока ГО
  • SR20
    Отговор
    15 16:08  06.11.18

    До коментар #8 от "хохо":

    Така е но докато не я открият големите умове горе значи още не е открита. Ние сме по прави Английската не е подходяща за наще гении и така......
  • Гост
    Отговор
    16 16:10  06.11.18
    Не знам какво точно искат да направят, но и в момента застраховките са доста завишени след последното увеличение, и ако ги вдигнат още ще трябва да работим само за тях, за новите данъци винетки, а насреща не предлагат нищо само гледат да вземат парите и нищо не се подобрява.

    Коментиран от #44

  • АУДИттрс420
    Отговор
    17 16:11  06.11.18
    Пикая на тая тъпа и продънена система. Съгласен съм неадекватните да плащат повече, но когато си в средата на садвича особено през хубавите зимни сезони и ти наблъскат един хубав акт с несъобразена дистанция ще ти замине я бонуса я малуса.
  • 18 16:21  06.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • гост
    Отговор
    19 16:23  06.11.18
    Най-сетне нещо разписано и в правилната насока. Дано го въведат по-скоро. Само трябва да добавят младите шофьори трябва да стартират с висока ГО, ако базата е 250лв, то на младежите да е 500лв, а опитните и безаварийни шофьори да плащат 150лв. Също така е по-разумно да се вкара от базата данни за провинилите се, а не всички да са на едно, защото може 20г. да не си имал ПТП, а те слагат наравно с някой, който има по 5 акта и е с отнета книжка.

    Коментиран от #60

  • ani
    Отговор
    20 16:26  06.11.18

    До коментар #18 от "асддса":

    само един болен мозък може да измисли тази глупава идея ...нещастници
  • 21 16:29  06.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Джак
    Отговор
    22 16:29  06.11.18
    Перфектно е само дето не е персонална на водача. Автомобила после при продажба си носи "участта" и новият купувач също ще плаща за грешките на предишният собственик. Защо бе, защо поне една свястна промяна не измислихте до сега. Дано им дойде акъла и го модифицират това. Иначе адмирации за дълго чаканата промяна!
  • Гост
    Отговор
    23 16:29  06.11.18
    Всичко дигат, а заплатите не мърдат.
  • Българина
    Отговор
    24 16:35  06.11.18
    Когато продавам кола или купувам цената ще зависи и от историята й!!!! А не на собственика! Пълна глупост! Крайно време е да стане като в швейцария, ГО е на ШОФЬОРА ако ше да има 10 коли и сто жени. Един човек кара една кола , не кара две едновременно. Това е картел на застрахователите и е чиста измама. Всичко е за пари, ако е на човека не на колата, приходите им ше паднат НА ПОЛОВИНА, ТОВА Е ЦЕЛИЯ ИМ ЗОР НА МОШЕНИЦИТЕ! Кфн са в кюпа
  • Българина
    Отговор
    25 16:37  06.11.18
    Докато не обесим някой от кфн ще става по зле!
  • Тъпак 1
    Отговор
    26 16:39  06.11.18
    Гражданската отговорност умници трябва да е ПЕРСОНАЛНА! Лесно и практично като в белите страни!Яжте бананите,другари! Пак сте измислили някой да се облажи!
  • 1234
    Отговор
    27 16:57  06.11.18
    Брой шофьори в бг е около 4.2 млн, по списък, брой превозни средства пак толкова. НО, дявола е в детайлите, половината шофьори дефакто не плащат ГО по ред причини, не са активни, нямат кола, емигрирали са, възрастни са и.т.н. Точно за това мутрите от застрахователния бизнес ни мачкат с ГО НА колата не на лицето зашото задължителния рекет ще падне наполовина. БЪЛГАРИЯ Е МУТРЕНСКА ДЪРЖАВА, все пак да не забравяме кой е на власт 10 г...
  • Гошо
    Отговор
    28 16:58  06.11.18
    Тая система Мико Маус я говорят от 3 години!

    Коментиран от #63

  • Гххкл
    Отговор
    29 17:00  06.11.18
    Наистина дране..токове..горива..от там и инфлация..а данъци а предстояща тол система...150 на 250 лв. поскъпване на гр.застраховка не им стигна че давай още народе..
  • Шофьор
    Отговор
    30 17:05  06.11.18
    Егати определението -"безавариен водач"!Това как да се разбира -без да си пукал гума,или да си късал ремък на пътя? Ще плащате,колеги! И без да се сравняват с други държави-там всичко е различно! Манталитета и мисленето -също!
  • Ганю Ганев
    Отговор
    31 17:12  06.11.18
    250 лв. на година е абсолютно нормално
  • olimpic
    Отговор
    32 17:13  06.11.18

    До коментар #2 от "Jacques Yves Moineau":

    Автомобилите в България са около 3.5 мил. а водачите около 2.2 мил.нема файда да е ПЕРСОНАЛНА на водач.Ако е персонална и водача отиде на гурбет в чужбина за 6 месеца,няма да плаща за това време,а на колата дори и в гаража да е пак си длъжен да плащаш.Пак няма файда за държавата
  • Циркаджилъци
    Отговор
    33 17:16  06.11.18
    Кой още се "вози на колата" на Борисов и сие?
  • Да питам разбирателите
    Отговор
    34 17:22  06.11.18
    А когато едно семейство има само един автомобил а го ползва всеки колко застраховки трябва да правят 3' 4' 5 или само една
  • ку ку
    Отговор
    35 17:28  06.11.18
    НЯМА ТАКАВА ДЪРЖАВА
  • onq s konq
    Отговор
    36 17:29  06.11.18
    Има в цялата идея ЕДИН МНОГО ГНИЛ МОМЕНТ,с който водачите ще бъдат "изработени" НЕЗАКОННО.Навсякъде се споменава думата "НАРУШЕНИЕ",което съвсем не води автоматично до "Пътен инцидент с ПОСЛЕДВАЩИ ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ПЛАЩАНИЯ".Което на практика значи,че вземайки данните от КАТ,застрахователите на Общо основание ще събират допълнително пари от водачите въпреки че не са изплатили никаква премия поради липса на произшествие.Имам предвид например Превишена скорост,Неправилно паркиране,Неподходящи гуми,Неизправни светлини и т.н.И понеже при установяване на всички тия нарушения от КАТ водачите официално са глобени и съответно отнети точки,Застрахователя отделно от това "санкционира" парично водача чрез оскъпяване на застраховката,което според Правото е НЕЗАКОННО ДА СЕ НАЛАГАТ ПОВЕЧЕ ОТ ЕДНО НАКАЗАНИЕ ЗА ЕДНО И СЪЩО НАРУШЕНИЕ!Да не говорим,че в случаите изброени от мен НЯМА ИЗЛИЗАНЕ НА ПАРИ ОТ ЗАСТРАХОВАТЕЛНАТА КАСА ПОРАДИ ЛИПСА НА ЩЕТИ ПО АВТОМОБИЛА.

    Коментиран от #53

  • незнайко
    Отговор
    37 17:35  06.11.18
    Това е най голямата простотия която се мъчат да въведат . ГРАЖДАНСКАТА ОТГОВОРНОСТ СЕ ПЛАЩА ЗА КОЛАТА А НЕ ЗА ШОФЬОРА !!! Моята кола ако я кара безразсъдния ми син аз какво съм виновен ??? Трябва да му СВЕТЯ ЛИ ??? Всичко е прах в очите на хората за да се СМУЧЕ колкото се може повече от народа !!!
  • Джигит-джедай
    Отговор
    38 17:47  06.11.18
    Колата е под наем, не плащам в синя/зелена зона, набирам бързо - що е то?
  • Варана
    Отговор
    39 17:54  06.11.18
    Днес направих бартер с един джигит на пътя,и по тъпата логика, (ако разбира се я приемат тази тъпотия) аз дето нямам нарушения ще плащам по скъпо заради "лоша историята"на гражданската отговорност на предишния собственик.! ! ! ! НЕМА ТАКВИ ТЪПАНАРЕ! ! !

    Коментиран от #52

  • Варана
    Отговор
    40 17:57  06.11.18
    А джигита ще плаща по малко!????? Хахахахахаха
  • Сральо
    Отговор
    41 18:20  06.11.18
    Дигайте дигайте още вашта верица да ви дигнат краката да ви дигнат м.....те в пазарджишкия
  • АНАНИ от ЧАКАНЧЕВО
    Отговор
    42 18:21  06.11.18
    ЗАСРАМЕТЕ се САМОЗАБРАВИХТЕ се. ИМА ли ДЪРЖАВА
  • Калинка от ГЕРП
    Отговор
    43 18:21  06.11.18
    С една дума пълна тъпотия ще си продаде колата на дядо Тошо който кара с 30 кил. и по тяхното предложение тоя дядка вече е джигит. Докато гражданската не е за водач а за МПС няма да е адекватно приложима тая система на бонус- малус. Много хора регистрират колите на децата си на себе си или на бабата за да спестят от начинаещ водач който го имат за рисков. Това важи и за така наречени джигити.
  • 44 18:24  06.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Гост
    Отговор
    45 18:37  06.11.18
    Да има таван на лимитите /плащанията по ГО/. Какви са тия 2 милиона имуществени и до 10 милиона неимуществени /пострадали хора/ щети.

    Коментиран от #62

  • Гого
    Отговор
    46 18:51  06.11.18
    Поредното отлагане във България нищо не става лесно освен ако трябва да се вземат парите на данъкоплатеца става на мига.
  • Лимонад
    Отговор
    47 18:51  06.11.18

    До коментар #2 от "Jacques Yves Moineau":

    Накрая ще ти намалят на тебе 20% от гражданската, за жена ти ще плащаш втора гражданска и то с 200% завишение. Така си преебан с 280% . Иначе викаш - хубаво било.
  • Работник
    Отговор
    48 18:59  06.11.18
    Така или иначе ще плащаме по-скъпо. Богатите трябва да станат още по-богати , а бедните още по-бедни.
  • Анонимен
    Отговор
    49 19:00  06.11.18
    Защо при малус 3-4 пъти по скъпа а при бонус само 25 процента по евтина.
  • 50 19:05  06.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Браво
    Отговор
    51 19:20  06.11.18

    До коментар #5 от "Гост":

    Ти нямаш вина,но на джигита колата ще си е вечно негова.Защото няма кой да вземе кола и няколко години да плаща 3-4 пъти по-голяма ГО.Много добре.
  • Лошо
    Отговор
    52 19:23  06.11.18

    До коментар #39 от "Варана":

    Еми няма да купуваш такъв автомобил.Коли с лопата да ги ринеш.
  • Абе кон
    Отговор
    53 19:29  06.11.18

    До коментар #36 от "onq s konq":

    Всички тия неща са предпоставки за катастрофи и жертви(без паркинга) така,че трябва всичко да влиза в ГО.Като искаш ниска цена,няма правиш нарушения.
  • ИВАН
    Отговор
    54 19:35  06.11.18
    що си мислите че за вас ГО ще остане по ниска.Всеки от вас може да сгреши,да не спре на стоп или в непознат град в забранена улица,10км превишение на скоростта.И хоп ГО по 2 .ЧЕСТИТО.
  • Иванов
    Отговор
    55 19:41  06.11.18
    Тази система никога няма да се въведе. Говорят за нея от години, но явно изобщо не мислят да я въвеждат.
  • 56 19:59  06.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ШИБНФ
    Отговор
    57 20:12  06.11.18
    На мутра, затраховател, политик , депутат доверие никакво у, поне да сега не са гох заслужили - измамници.
  • Borislav Popov
    Отговор
    58 20:15  06.11.18
    А Софийските джигити дето не излизат от пределите на града - пак нищо няма да плащат !
  • JTYB
    Отговор
    59 20:15  06.11.18

    До коментар #3 от "иди от":

    Най правилното е гражданската отговорност да е на водача , но застрахователите немат сметка защото имо доста хора с по н-р две коли и си губат от паричките. Така ще е защото имат силно лоби от всякакъв цвят в парламента .
  • 60 20:20  06.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • JTYB
    Отговор
    61 20:22  06.11.18

    До коментар #3 от "иди от":

    Най правилното е гражданската отговорност да е на водача , но застрахователите немат сметка защото имо доста хора с по н-р две коли и си губат от паричките. Така ще е защото имат силно лоби от всякакъв цвят в парламента .
  • Пешо
    Отговор
    62 20:27  06.11.18

    До коментар #45 от "Гост":

    Напълно подкрепям. С въвеждането на таван на лимитите, а и чрез законово ограничаване на лицата, които могат да търсят обезщетение в рамките на лимита ще се спре кранчето на онова недоразумение Лозан Панов и бандитската клика адвокати около него.
  • НИВА
    Отговор
    63 20:29  06.11.18

    До коментар #28 от "Гошо":

    НЕ говорят я от 1995 година
  • Sokol
    Отговор
    64 20:38  06.11.18
    Най важно е да се вземат пари от водачите че вече няма от къде
  • Тъп
    Отговор
    65 21:10  06.11.18
    Да разсъждаваме: Застраховка 1000 лв ;като изряден шофер 750 лв (-25%) .Като рисков шофер 3000 лв (умножено по 3).Хитриииии та хитрии тез засРанаОватели.Искат да стрижат яко.
  • 66 21:30  06.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Uflaf
    Отговор
    67 21:30  06.11.18
    Е, какво има общо дали съм нарушил знак или друго след като няма ПТП и щети. За какво ще плащам и на застраховател в повече ? За какво са актове и фишове ,като и на тея ще плащам без да има щета. Нещо съвсем ни взеха за дойни крави шофьорите , а и собственици на автомобили. Кат станаха и НАП .Застраховател равно на КАТ . А стига драхте бе . Не разбирате ли ,че няма какво повече и толкова колкото събирахте до сега няма да съберете,нищо че вдигате всичко. А ние сме тъпунгери докато им плащаме рекета. И за фалиралия застраховател два пъти плащахме и вдигнатите двойно цени за една година плащаме. Те така ще я направят и 2000 лв щото овце бол. За какво да прави отстъпки като сме говеда. И мен да ми пази частния бизнес държавата със силовия си апарат,сигурно ще съм добре. Защо да се плаща и за автомобил който не се движи и стои в гаража ако ме няма 6 месеца по някаква причина. Питайте тираджиите и моряците за какво му отнемат служебно регистрацията като не плати за това ,че колата е в собствения му гараж или двор.

    Коментиран от #68

  • BAGO
    Отговор
    68 21:46  06.11.18

    До коментар #67 от "Uflaf":

    Колега напълно си прав и аз те подкрепям. Баща ми си отеди от този свят преди 5 години и ми остави кола реликва с рег. номер актуален плащам и данъка в общината, не е излизала от гаража ,но писма от Гаранционният фонд получавам. Комшията стар човек кара си колата само през лятото и още щом гражданската му изтече , почват пак писмата. Срамота е тоз тормоз. Държавата я отдавна нема никаква.
  • Хасанчо
    Отговор
    69 21:48  06.11.18
    То се видяло ,че тези са пътници и искат да ни ограбят съвсем. Всекидневно и ежечасно само това мислят в управлението. Лобито на застрахователите и адвокатите ще затрие управлението на държавата от алчност. Какво ще постигнат реално е друг въпрос. Сигурно факта ,че имаш платена застраховка прави шофьора по -изряден и спазващ . Ми че ти като ме ограбиш ще си карам както искам защото съм платил достатъчно и ще взема големия бонус. Цифрички като в билетчетата за триене на двамата мафиоза. Реално -среден пръст на място дето не огрява слънцето. Почва се -ама това станало ,този документ не е на ред , адвокатите намазват най-много от цялата работа. Нека един реален човек се изправи и каже аз взех 2 милиона или поне 1 за един ударен автомобил. Колко ферарите и бентлита има тука в тади богата просперираща държава ? Изедници има и крадци. Друго няма. Вместо интеграция и отиване към Европа ,постигнахме циганизация и заминаване за Европа и все от алчността на политици от всяка боя.Всъщност е една -с цвета на парите.
  • ликну
    Отговор
    70 21:49  06.11.18
    Омбудсмана Мая Манолова къде е ? Не чува ли и не вижда ли , и не чете ли тук коментарите. Нема нужда даже да се качва на влака .
  • Plovdiv
    Отговор
    71 22:28  06.11.18
    Kрайно време беше, дано стане по-скоро! А сега е ред и на закон, който да стимулира хората в България да имат деца, за сметка на подчовеците!
  • бал съм я колата
    Отговор
    72 23:43  06.11.18
    глупости. джигита се спира с глоби т.е пари. пример-на ляво свети червено. от лентата за направо си караш, заставаш пред всички за наляво светва зелено и си пръв изпреварил всички. това кой ще го впише графа нарушение? камери и глоби. аз колата я продавам така че гражданската не ми е проблем.
  • vasik atanasova
    Отговор
    73 02:03  07.11.18
    ясно е че ще се кара без гражданска вече
  • Чакала
    Отговор
    74 02:14  07.11.18
    Много просто е! Ако не направят гражданската отговорност да е на водач по шофьорската му книжка както и винетката, никой да не плаща, а да караме без, тогава всичко ще си дойде на мястото, а не само да ни плашат и стрижат като стадо овце! Те са зависими от нас, а не ние от тях! Никой да не плаща! Това е безумие и пладнешки обир! Едно време нямаше никакви застраховки, винетки и тем подобни простотии, но си карахме Шкодите, Ладите, Москвичите, Волгите и плащахме само един данък около 5лв на кола и 60ст. бензин, а сега ни разкатават фамилията и ни дерат като за световното! Ако сме единни нищо не могат да ни направят! Вдигат горивото - спираме да караме! Скача застраховка - не плащаме и караме всички без нея! Качват винетката - не купуваме и продължаваме всички вкупом да си караме! Вдигат данъците - не плащаме! Само така ще победим прогнилата системата, която е срещу нас и алчните корумпирани политици, които са я измислили за да им носи дивиденти! Да бъдем единни!
  • Г.З.
    Отговор
    75 03:08  07.11.18
    В министерството на финансите има 20-30 човека които им е работа да търсят от къде може да ударят народа.А той народа доста е ударен кой финансово кой психически кой морално.Войната по пътищата ще се спре само с полицейско присъствие и задължителни лекции по безопасност на движението.Най големите нарушители на правилата винаги ще намерят пари да си платят застраховките,колкото и да големи са те.Да се търсят пари от рисковите групи:цигани,дрифтъри,пубери с БМВ та,Телефонистки в скъпи коли без мигачи.Таксиджий,маршрутки,водачи на автобуси,и много други,най много жертви на пътя създават тези групи.
  • Тяхната макя
    Отговор
    76 07:46  07.11.18
    Скоро няма да се въведе, не и преди да стане 1000 лв.Тези с бонуса пак ще го духат.
  • ааааааааааа
    Отговор
    77 09:13  07.11.18
    Да ви кажа ли защо не го въвеждат тва толкова години?Щото ,на психопатите дето карат като бесни ,като им стане 3-4 пъти по-скъпа и просто няма да си правят,ще карат без гражданска . На застрахователите рязко ще им паднат приходите от гражданска , полицията не иска или не може да принуди никой за нищо в тая територия,трудно наречена Държава. И така хаоса става още по -голям и всичко отива на пу..а си лелина.Аз лично познавам хора ,които си карат без гражданска или без винетка ,а даже и без 2-те.И не им пука. И така стигаме до вечната ситуация,цялата тежест на всяко нещо в България се изнася от дисциплинираните, редовните данъкоплатци. И с тока и с водата е така- който плаща сметки, фактически плаща и сметките на тия дето не плащат ток и вода ,а те са много и не са само цигани да ви кажа.За съжаление /или не/ има и много българи.По селата е мазало - шунтове на електромерите, водомери се свалят. Както се казва- народ мърша.
  • 78 09:55  07.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор

  • 79 10:25  07.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Въртии
    Отговор
    80 10:27  07.11.18
    С голямата секира, няма кой да купи колата на джигит, автокъщите ще вдигат банкети ще има опашка от купувачи пред всяка
  • Гост
    Отговор
    81 08:37  08.11.18
    2 неща 1-во колата не е гражданин за да плаща гражданска отговорност. 2-ро тези само си търсят поводи за увеличение - бонус малос е чист вид кражба - ако си виновен плащаш повече в пъти ако си невинен 20 лева надолу.Чист вид рекет за яхти и партийни каси.
  • преминаващ
    Отговор
    82 09:48  08.11.18
    А може би целта е събирането на пари за ,,нещо'', а не за опазването на човешкия живот...и преди да получа ,,бонус'', някой джигит с мощна машина може да ме зачисти.

Напиши коментар:


Публикувай