1 826 6

Скандал със строителни материали за АМ "Струма"

Каломаслоуловителите могат лесно да се проверят, но явно няма нужната компетенция или става въпрос за прикриване на следи

Тихомир Шумов

Фирма "ACO Bulgaria" се опитва да пробутва продукти, които са произведени в България със сертификати от чуждите им производства при градежа на автомагистрала "Струма". За това алармираха пред Блиц от строителния бранш.

Според местни източници стъклопластовите каломаслоуловители на "ACO Bulgaria" се произвеждат в цех в Плевен без нужната документация, а се представят доклади за изпитвания от чешкия град Примислава.

Каломаслоуловителите могат лесно да се проверят, но явно няма нужната компетенция или става въпрос за прикриване на следи. По този начин, компанията, която си е извоювала място на пазара като лидер с продукти произведени в Германия, налага продукти с 3 пъти по-ниска производствена цена и подвежда възложителите, строителите и всички участници в строителния процес, категорични са строители с богат опит. Според тях каломаслоуловителите задължително трябва да минат класификация на реакция на огън в съответствие с EN 13501.

"ACO Bulgaria, представя такъв документ издаден във Финландия, докато каломаслоуловителят произвеждан в Плевен, няма изобщо такъв. Декларацията за експлоатационни характеристики е подписана от българското представителство на АСО, което означава, че те декларират, че са производител на тези псевдо продукти. Най-интересното е, че едва ли в централата на компанията са наясно за тези дребни бакалски сметки на тукашните мениджъри! Защото е едно да се използват български продукти, подплатени с нужната документация, друго е да се използват „немски“ такива, произведени в плевенски гараж.

Целта на сигнала на строителите за притеснителната практика, е да се събуди българската администрация и всеки да си свърши работата и да не позволяваме на „немски“ тарикати да ни заблуждават и манипулират на нашите инфраструктурни обекти. "Ако българската държава реагира адекватно, ще се предпазим от бъдещи проблеми", категорични са строителите. Строителите дадоха и допълнителни подробности за участъка от АМ "Струма", в който се съмняват за нередности. Това е Лот 3.3 „Кресна-Сандански“.

Магистрала „Струма“ е част от Трансевропейската магистрала (ТЕМ) Север-Юг и е Четвърти Трансевропейски траспортен коридор. Проектът е част от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020г. Началото на АМ „Струма“ участък Лот 3.3 „Кресна-Сандански“ започва при км 397+000. Краят на участъка е при км 420+624, а общата му дължина е 23,6 км. Източниците на финансиране са Кохезионен фонд на ЕС и национално съфинансиране.

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Пешо
    Отговор
    1 11:46  07.11.18
    То не остана вече човек на който да не му е ясно, че у нас се строят и ремонтират пътища само с една цел - да се краде. Цацаратурата за пореден път ще прикрие престъпление.
  • ГАД
    Отговор
    2 12:13  07.11.18
    Хелоина[ тиквата] взима 40 процента от всяка обществена поръчка за това у нас всичко излиза най скъпо и некачествено, за това има интерес да ги изпълняват наши фирми.
  • Сатаната
    Отговор
    3 12:28  07.11.18
    Да живей живей труда. Венсеремос.
  • 4 13:13  07.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • анонимен
    Отговор
    5 15:07  07.11.18
    Спомням една приближена на властта ИТ фирма като трябваше да продават ИП телефони на атомната централа и се оказа че не са тествани при земетресение. Какви фалшиви сертификати изписаха заедно с едни "експерти" в БАН.

    Коментиран от #6

  • Бачо Киро
    Отговор
    6 16:17  07.11.18

    До коментар #5 от "анонимен":

    То у нас ИТ фирма рече да продава тест кит за овце, ти за едни телефони...

Напиши коментар:


Публикувай