978 16

КФН започва консултации за „бонус – малус“

Опазването живота на българските граждани и намаляване броя на пътно-транспортните произшествия е основната цел

КФН започва консултации за „бонус – малус“

Като елемент от общественото обсъждане на наредбата, с която се въвежда системата „бонус-малус“ Комисията за финансов надзор (КФН) вече започна интензивни срещи с браншови асоциации и неправителствени организации. Целта на тези срещи е в режим на диалог да се чуят конструктивни мнения, които да бъдат отразени в окончателния вариант на системата „бонус-малус“.

Това съобщиха от КФН.

Опазването живота на българските граждани и намаляване броя на пътно-транспортните произшествия е основната цел пред системата „бонус-малус“. Предварителните разчети сочат, че 80% от собствениците на автомобили ще плащат по-евтина Гражданска отговорност, тъй като ще попаднат в бонус-класовете. Под 1% от шофьорите ще бъдат в най-високите класове по малус, които предвиждат оскъпяване с 400%. Същевременно е важно да се посочи, че попадането в този клас най-често е следствие на виновно причинена смърт на пътя.

Комисията за финансов надзор заедно с Министерство на вътрешните работи и Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, които също ще трябва да одобрят наредбата, организира на 3 декември 2018 година (понеделник) кръгла маса, на която ще бъдат поканени всички заинтересовани страни, включително и медиите.

България
Поставете оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Бай
    Отговор
    1 15:20  13.11.18
    Застраховката да е на Водача заедно със регистрационният номер!!!стига с тия нотариуси схемаджии в Кат и безумни опашки и чакания!!!
  • КРАЖБА
    Отговор
    2 15:22  13.11.18
    кретени ! не колите правят катастрофите, а тия които ги карат ! застраховката трябва да е на човекът според това какъв шофер е!!!! всичко друго е КРАЖБА !!!
  • onq s baqtiq
    Отговор
    3 15:22  13.11.18
    чудесно:)

  • Димов
    Отговор
    4 16:06  13.11.18
    ГО на човек или на шофьорска книжка. Колата не прави нарушения и не може да й се вменява вина. Излагате се с тарикатлъците си. Станахте за смях пред целият ЕС.

    Коментиран от #8

  • Гербофоб
    Отговор
    5 16:19  13.11.18
    В държава в която изчезнаха милиарди от фалирана банка и никой не ги търси комисията е по скоро комисия за финансов произвол!
  • Конвектор
    Отговор
    6 16:26  13.11.18
    Бонус за златен талон. Малус пропорционално на намаленият брой контролни точки.
  • гост
    Отговор
    7 16:26  13.11.18
    Нещо за кмета на северен Радьо Радев няма ли?
  • Народа ПРОСТ
    Отговор
    8 16:39  13.11.18

    До коментар #4 от "Димов":

    Тези от КФН нека не Манипулират хората Видяхме ги с ОЛИМПИК колко Нагло измамиха 200 000 Българи освен да събират комисионни от ВСЯКА ЗАСТРАХОВКА и да Защищават Бандитите -застрахователи друго не очакваме от тях ПРОКУРАТУРАТА СЕ ПРАВИ НА умряла лисица ето това са ЕВРОЦЕННОСТИТЕ в Б.Г.
  • Нищо
    Отговор
    9 16:51  13.11.18
    В тая държава нищо нормално не може да се случи докато ни управляват кретени!
  • Застраховането
    Отговор
    10 17:13  13.11.18
    Като цяло, трябва да е доброволно! За всички видове застраховки, а не Държавна принуда!
  • Сатаната
    Отговор
    11 17:31  13.11.18
    Току виж говедата най-накрая я направят за водача, и представяте ли си, че за семейства само с една кола по ваш избор може и на колата, ти да видиш. Чувате ли ГОВЕДА?

  • Сатаната
    Отговор
    12 17:38  13.11.18
    И още нещо ГОВЕДА, не драпайте да я вързвате с нарушения и контролни точки, тя е за нанесени щети. Или акт или висока застраховка не може и двете. Ще плащате много скоро с тъпите си кратуни.
  • Гост
    Отговор
    13 19:02  13.11.18
    Няма контрол по пътищата и това ги устройва за лобистките им интереси,а народа да го д..а
  • Дионтей
    Отговор
    14 22:42  13.11.18
    Хора защо се лъжете така лесно, че заради глоби от КАТ трябва да увеличават гражданската отговорност. Това е нов лост за вдигане цената на застраховката. В нормалните държави се следи за опасни шофьори, но се прави на база настъпили застрахователни събития в миналото. Тоест да е имало ПТП в миналото, всичко друго е начин да те измамят качествено, както големия данък за коли над 20 години с цел екология. Всички дизели над 5 годишна възраст са по-големи замърсители от всяка кола над 20години, кояот се кара на газ. Така че не се оставяте повече да ви разиграват с лобистки закони. Правителството сега мисли само как да запази печалбите на застрахователите, а хората да се оправят, както си знаят.
  • РЕвизия и памет
    Отговор
    15 09:07  14.11.18
    КТБ-то май фалира при Орешарски или забравихте.Тия големите "фалити" са специалисти баш комунистите от БСП.Другите грехове зърнена и финансова криза 1992г., после 1996-97г.Изобщо на всеки 10г се прави по един масов золум и пак ги избират в Парламента.Герберите може и да крадат, ама поне има по някой път направен имат.Няма да Ви гласувам комунета, миналия строй цоциализма Ви е научил да ядете л..йна, че сега ще ми ставате модерни западни капиталисти
  • 16 20:37  15.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор

Напиши коментар:


Публикувай