6 110 18

Биоетанолът - най-вреден за старите автомобили

Заместителят на традиционния бензин предизвиква корозия на двигателя, отчитат експерти

Снимка: БГНЕС
Снимка: БГНЕС
Константин Карагьозов

Биоетанолът в бензина увеличава корозията на двигателите и може да е вреден за автомобила. Затова от Българската петролна и газова асоциация (БПГА) предлагат процентът му в горивото, което се зарежда на бензиностанциите, не само да не се увеличава, но дори да се намали. Това каза по време на работна среща Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell и член на Управителния съвет на БПГА.

Тя обясни, че корозията на двигателите е опасна най-вече за старите автомобили, а автопаркът в България като цяло е такъв.

Сега ставката е 8%, а в закона се предвижда догодина да се увеличи до 9%, а в повечето държави в Европа е до 5%.

„Повечето от параметрите на горивата, които се предлагат в Европа, са еднакви. Разликите идват от климатичните проблеми и съображението на страните, а в някои от държавите съдържанието на биокомпонентата в различните видове горива има известни разлики заради температурните разлики“, каза Славейкова.

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Гост
    Отговор
    1 14:10  30.11.18
    Ми да го намалят бе, направо да го махат! В европа 5 %, у нас - 8 ???От какъв зор??? За какво ни е - само да оскъпява горивото излишно, при положение, че е и вреден за мотора? Ето един лост за намалане на цената на горивото!

    Коментиран от #9

  • Meganoob BG
    Отговор
    2 14:26  30.11.18
    Да вземат тогаз да намалят бензина на 1 лев че да можем да караме коли а не трактори преоблечени като такива.
  • 123.300д
    Отговор
    3 14:35  30.11.18
    До колко е вреден-не знам,но в америка се ползва за гориво в индикар заедно с метанол...в бразилия масово карат с етанол защото е евтино гориво

    Коментиран от #6

  • Някой
    Отговор
    4 14:42  30.11.18
    Ти нали знаеш колко често се ремонтират двигателите в индикара и колко им е живота като цяло? Защото ако не знаеш не говори глупости:) Те докато корозират отдавна са станали на скрап.

    Коментиран от #8


  • Миризлив Пор
    Отговор
    5 14:44  30.11.18
    Биоетанола/спирта си има своите качества за някои добри за други лоши. В случая проблема е, че за да работи коректно двигателя е нужно да се внесат корекции в гориво-въздушната смес разбирайте времето за отваряне на дюзите. Двигателя като му е казано че ще гори само бензин с определени параметри и като няма кой да го настрои за работата на етанол започва да прави едни корекции заради ламбда сондите и се чудиш защо тази кола не иска да върви и ускорява толкова трудно.
  • Димов
    Отговор
    6 14:46  30.11.18

    До коментар #3 от "123.300д":

    С 4 очи чакам да минем на етанол, като бразилците. Онзиден мярнах поредният flexfuel джип - адаптиран за работа на етанол или на бензин. Доста по-екологично гориво е от бензина, но съм убеден, че навлезе ли ще му вдигнат цената и на него. И на вода да ги направим тия коли, пак ще ни дерат.

    Коментиран от #7

  • Миризлив Пор
    Отговор
    7 14:58  30.11.18

    До коментар #6 от "Димов":

    Като пишете мненията първо се зачетете за къде става въпрос. Автомобил на етанол под определена температура не можеш го запали върти ми се из главата нещо от рода на 10 градуса целзий, за това "бегачките" които правят на етанол първо ги палят на бензин тук и чак като загрее ги прехвърлят, в Бразилия този проблем го няма. Бразилия е един от най-големите производители на захар, в един момент кога арабите вдигнаха цената на петрола им излезе по-евтино да правят алкохол за колите и с това предизвикаха световна захарна криза. Тук хем е студено хем захарта скъпа. Както споменах и се променят настройките на двигателя за различното гориво.

    Коментиран от #13, #15

  • 123.300д
    Отговор
    8 15:01  30.11.18

    До коментар #4 от "Някой":

    Знам колко издържат двигателите,а ти щом разбираш ми обясни как корозира двигател вътрешно при положение че октановото число на етанола е над 100 и изгаря почти пълно...ако кажеш че е "сухо" гориво както е газта и няма смазочни свойства както бензина и дизела съм съгласен...обясни ми как прави коеозия в двигателя...другото е че е евтино гориво...
  • 9 15:14  30.11.18
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ххх
    Отговор
    10 15:24  30.11.18
    В 95 е 10% биоетанола, а в 100 е 8% !!! Целтта е да бъдат убити по-бързо старите коли и разбира се тлъста печалба за горивопроизводители и разпространители ! Тези, които карате на 95 признайте си честно дали от известно време не се чудите колата, защо на моменти колата ви няма мощност на ниските предавки 2ра, 3та ???? Е не е проблемаw в колата ви, а в горивото и точно тези безмислени 10% биоетанол !
  • Зорлем
    Отговор
    11 16:02  30.11.18
    Може и да са прави тези експерти, но няма как и да се очаква да твърдят друго при положение, че са от Българска петролна и газова асоциация. Изобщо, както винаги експерти ли бяха да ги опишеш...
  • Ти пък!
    Отговор
    12 16:06  30.11.18
    То това се знаеше от тези експерти още с въвеждането му но колосалните суми правят чудеса за смесването му в дизеловото гориво и само да вметна чист дизел без това олио е много по чисто изгарянето на самото гориво има и по малко вредни емисй
  • Димов
    Отговор
    13 17:01  30.11.18

    До коментар #7 от "Миризлив Пор":

    Това е старо инфо. Отначало го имаха и бразилците. Колите им бяха с два резервоара - един малък за бензин и един голям за етанол. Но от десетина години насам, технологията се подобри. Флексфюъл моторите нямат този проблем и си палят и карат на етанол.

    Коментиран от #14

  • Миризлив Пор
    Отговор
    14 17:27  30.11.18

    До коментар #13 от "Димов":

    Когато говорим за двигател проектиран да работи на даденото гориво няма никакви проблеми. Когато говорим за двигател разработен за едно гориво и го натискаш да работи на друго вече започват проблемите, когато е намесена и екологията (изходящите газове) като обратна връзка за корекция работата на двигателя става още по-брутално. Много малко хора обаче ще могат да си позволят нов автомобил с такъв двигател, отделно няма изградена мрежа за зареждане и етанола много лошо се смесва с вода което е голяма далавера за Ганьо бензинджията ама за теб като собственик резултата ще е плачевен. Като прибавим и рестрикциите към ДВГ т.е. купуваш и след 5-7 години няма на кой да го продадеш става още по-зле положението за инвестиция в нов автомобил. Едно е да си говорим тук друго е да се намесят икономическите показатели.

    Коментиран от #16


  • Морко
    Отговор
    15 18:24  30.11.18

    До коментар #7 от "Миризлив Пор":

    Точно, Бразилската,,зима,, е около 20/25 градуса,лятото до четиридесет и няколко.може да си карат ,а и го правят ,само на етанол
  • Димов
    Отговор
    16 20:45  30.11.18

    До коментар #14 от "Миризлив Пор":

    Спор няма - абсолютно вярно е. Но конверсията на бензинов мотор за да работи с етанол не е нещо ново. Западняците я правят отдавна, както ние конвертирахме за LPG. При новите коли сменяха дюзите и още някой шукатлък. РЕмапваха и пей сърце. При по-старите коли сменяха и тръбите за горивото от и във резервоара, както и ГНП. Наистина, не става просто да сипиш и да караш, но дори имаха готови китове за пълна конверсия на моторите, според вида и марката им. Всичо е отработено при тях. При нас просто не е известно това. Както винаги се радваме на старите чехли, на хората.

    Коментиран от #18

  • Да да
    Отговор
    17 03:14  01.12.18
    ДрОгари,биоетанола е чист етилов спирт(поне 99,6%) - денатуриран - за да не го краднат за ракия и дехидратиран - за да няма и капка вода! Какви глупости пишете? Гори бездимно,ако има вода в резервоара я изчиства(може леко да прекашля мотора)
  • Миризлив Пор
    Отговор
    18 19:32  01.12.18

    До коментар #16 от "Димов":

    Въобще не е ново и се прави от много време. Много голяма част от "бегачките" не са на бензин а на спирт, само с конверсията имаш с до 30% по-голяма мощност без да пипаш мотора. Когато слагаш спирт в бензина стават проблемите - явно говорим за едно и също.

Напиши коментар:


Публикувай