1 005 7

България не подкрепи общия подход за Пакета за мобилност I

В рамките на преговорния процес с ЕП, е възможно да бъдат постигнати различни условия

Светослава Ингилизова

България, Полша, Унгария, Литва, Латвия, Хърватска и Малта гласуваха срещу общия подход по законодателните предложения от Пакета за мобилност I, който бе приет в рамките на Съвета на Европейския съюз (ЕС) по транспорт. В продължилия 15 часа преговорен процес, България изрази категоричната си позиция против така предложените текстове.

В рамките на дискусиите бе постигнато съгласие превозните средства да не се връщат у дома, което бе една от т. нар. червени линии за държавата ни.

В правилата, приети в договореностите, се запазва пълната забрана за редовна седмична почивка на борда на превозното средство, както и се позволява ползването на две намалени седмични почивки. Връщането на водача в операционния център в държавата по установяване или по местопребиваване, се предвижда да бъде на всеки 4 седмици.

Общият подход регламентира и сроковете за преоборудване с ново поколение интелигентен тахограф – 2022 г., за ново произведени превозни средства и 31.12.2024 г. за всички останали товарни превозни средства, ползвани в международния превоз.

България, Полша, Литва, Унгария и Малта разпространиха декларация във връзка с изразения негативен вот. За блокиращо малцинство в преговорния процес беше необходима подкрепата от още 4 държави, като например Чехия, Словакия, Естония, Финландия.

Предстои Европейският парламент (ЕП) да излезе с позиция по Пакета за мобилност I, след което ще започнат т.нар. триалози между ЕП и ЕС. В рамките на преговорния процес с ЕП, е възможно да бъдат постигнати различни условия.

Постигнатите договорености в Съвета не са финалните текстове, преговорният процес продължава като основните разпоредби при запазени преходни срокове от общия подход ще се прилагат след 30 юли 2020 г.

Ще продължим съвместно с българските евродепутати да отстояваме националния интерес и ще ползваме всички преговорни етапи за постигане на по-справедливи правила за сектора.

България


Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Поредното
    Отговор
    1 15:33  04.12.18
    Фиаско на герб!
  • 1234
    Отговор
    2 15:39  04.12.18
    Герб са добри жонгльори с мечтите и надеждите на хората но накрая рано или късно палките падат на главата ти. Лъжите не държат вечно, може мандат до два но после ... Идва сметкта
  • Миризлив Пор
    Отговор
    3 15:39  04.12.18
    В случая, шофьори се търсят на всякъде. Дали ще караш за немска, австрийска или нашенска фирма ти е все едно даже може да се окаже че в чуждата фирма ще си повече време у дома. Проблема е за собствениците на фирми че ще трябва да започнат да приемат че и шофьорите са хора, и те семейство имат и не може да стоят по 6-9 месеца "в командировка".

    Коментиран от #6

  • onq s konq
    Отговор
    4 15:50  04.12.18
    Язе вервам в герп и съм щаслиф!

    Коментиран от #5

  • Хайл
    Отговор
    5 15:58  04.12.18

    До коментар #4 от "onq s konq":

    Не "щастлиф" а "щастлифТ"...ако не знаеш как е питай назначения бивш президент плевню
  • Хайл
    Отговор
    6 16:01  04.12.18

    До коментар #3 от "Миризлив Пор":

    На тогавшните "протести" на някои снимки имаше "протестиращи" които нямаха нкижки за камион но бяха там заради шефовете си...
  • Елеонора Буковска
    Отговор
    7 16:24  04.12.18
    Докато по време на евро председателството ние вместо да поставяме собствените си проблеми в центъра на вниманието, нагазихме смело да приобщаваме западните балкани, то Австрия по време на своето се присъедини към позицията на Франция и защити собствения си интерес

Напиши коментар:


Публикувай