ТИР пламна в Пловдив, а пламъците станаха символ на съпротивителните сили на българския превозвачески бизнес, пише "Трафикнюз". Точно в 12 часа возилото беше запалено в знак на протест на българските транспортни фирми срещу одобряването на спорния пакет "Мобилност" в Европейския парламент.
Протестът с ритуалното палене на камиона бе подкрепени от над 200 души от бранша, които разпънаха транспаранти с апели "ЕС, не убивай транспорта в България!, "Има ли място за БГ бизнеса в ЕС", "Не на дискриминацията!", "Европа на две скорости - заден ход за България". С протестни лозунги против европейските регулации бе облепен и подпаленият ТИР.
Решението за „палежа“ бе взето късно снощи от Управителния съвет (УС) на СМП и е част от протеста им срещу всички дискриминационни мерки и техническите похвати за тяхното прокарване в отиващия си вече Европейски парламент.
Взети са крупни мерки за сигурност - пожарни, полицейски коли и линейка са на мястото до Кукленско шосе, където се осъществяват огнените протестни действия.
Гласуването днес е пореден опит Пакет "Мобилност" да бъде приет от евродепутатите.
Транспортният бранш у нас нееднократно призова българските и европейските институции да предприемат мерки, защото това ще изяде хляба на 500 000 български семейства.
На два пъти те протестираха и зад граница, веднъж в Брюксел и веднъж в Страсбург, като към техните искания се присъединиха транспортни фирми от Румъния, Литва, Латвия, Естония.
Пакет "Мобилност" предвижда по-високи командировъчни за шофьорите, както и камионът и шофьорът да се връщат в страната на произход на всеки четири седмици.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 РВ777777РР
15:44 04.04.2019
3 Жоро
16:09 04.04.2019
4 КАМИОНИ, Тирове...
16:13 04.04.2019
5 Госあ
16:18 04.04.2019
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Plovdiv
16:34 04.04.2019
8 Гост2
17:52 04.04.2019
9 Транспортна фирма
Коментиран от #10
18:18 04.04.2019
10 Влад
До коментар #9 от "Транспортна фирма":
Не съм изцяло съгласен с Вас.Българските компании взимат бизнеса на ЗЕ компании поради по-ниското заплащане на което возят, което Ви клафицира като нелоялна конкуренция.
В по-голямата част от държавите в ЗЕ осигуровки се заплащат в/у пълното възнаграждение, а не като в България. Извинете ако греша, но всички работим за едната пенсия.
Карат нощно време ли? .... В Белгия нощем е по-светло от колкото денем.
Стара Българаска поговорка: "Който не работи - няма да яде!" Разликата е, че в държавите различни от нашата Родина, възнаграждението е спрямо обема от работа а не е предварително наговорен и фиксиран от локалните фирми във всеки регион.
Чуждестранните транспортни фирми плащат по стандартите в тяхната държава, докато нашите фирми - не. Едно е да харчиш БГ заплата в България, друго е същата да харчиш - в Германия.
И все пак, извинете ме за празният коментар ...
18:47 04.04.2019
11 Влад
18:48 04.04.2019
12 Матей
19:32 04.04.2019
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.