1 259 13

КРИБ иска отлагане на тол системата до 2020 г.

В така предложения обхват са включени 92% от първокласните пътища в страната

КРИБ иска отлагане на тол системата до 2020 г.

Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) настоява да се вземат предвид становищата на всички засегнати страни по въпроса с тол системата и таксите за ползване на републиканската пътна мрежа на база изминато разстояние.

От Конфедерацията напомнят, че нейни членове са най-големите български и международни превозвачи, както и възложители на превози, търговци на превозваните стоки и крайни потребители, които също пряко или косвено са засегнати от нововъведенията.

Според КРИБ пряко ще бъдат засегнати и вътрешнофирмените доставки, които представляват значителен процент от вътрешните превози в страната.

По тази причина Конфедерацията подчертава, че подкрепя въвеждането на ТОЛ системата, но при условие че бъдат спазени изискванията за равномерно въвеждане и пропорционалност на таксуването за всички участници в движението.

Те са на мнение, че за да се оптимизира транспортната система в съответствие с общата транспортна политика на Европейския съюз, трябва обхватът на таксуваните участъци от републиканската пътна мрежа да се преосмисли.

В така предложения обхват са включени 92% от първокласните пътища в страната, а с третокласните пътища делът се равнява на 82% от цялата пътна мрежа, за които ще трябва да се плащат такси за изминато разстояние, посочват в позицията си, уточнявайки, че това включва автомагистрали и пътища клас I, II и III.

България става единствената страна в Европа, в която се таксуват автомагистрали, първокласни, второкласни и третокласни пътища, заявяват от КРИБ и напомнят, че същевременно страната ни е на първо място в Европа по транспортен дял на транзитен трафик (40%), което означава, че именно той има най-голямо негативно влияние върху пътната мрежа.

По-тази причина според Конфедерацията е по-приемливо в обхвата на системата да бъдат включени само автомагистралите и онази част от пътищата от клас I, които са част от трансевропейската пътна мрежа. По този начин системата за таксуване ще бъде насочена основно към транзитното движение и едновременно с това ще даде алтернатива на превозвачите, които работят на българския пазар, обясняват те.

От КРИБ изтъкват, че в момента интегрирането на тол системата не е свързано с Националната агенция за приходите и Агенция "Митници", което буди съмнения относно прозрачното събиране и разходване на сумите.

От Конфедерацията смятат за съмнителна предвидената цел за събиране - 1,3 млрд. лева на година, тъй като съгласно експертните оценки АПИ има капацитет да усвоява не повече от 800 млн. лева годишно. Те напомнят, че към планираните приходи от тол таксите трябва да се добавят и 300 млн. лева от винетките.

От КРИБ са категорични, че към настоящия момент тол системата не е готова и няма това да стане преди края на първо тримесечие на 2020 година.

Събирането на тол такси в аванс или на "зелено" граничи с въвеждането на нов данък или просто с престъпление, твърдят те. По тази причина настояват за отлагане на стартирането на тол системата до началото на следващата година. От КРИБ изразяват готовност да предоставят технически и експертен ресурс на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за изготвяне на аргументиран и задълбочен план за действие.

България
Поставете оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 123

    13 5 Отговор
    Аз пък искам веднага да почне да действа. Големите камиони са основния фактор за разбиване на пътищата. Обаче леките автомобили са малко над 1 тон и се ползват 20-30 пъти по междуградската мрежа. Големите камиони са заедно с товара между 10 и 30 тона . Тоест трябва да плащат между 10 и 30 пъти повече. А като сложим и това, че са по пътната мрежа повече от 200 дни в годината, нормалната цена за тях трябва да е поне 30-40 пъти над таксите за леки автомобили. И след това веднага да се промени закона за местните такси. Не е нормално за средна лека кола данъка да е 200 лева и 20 тонния тир също да плаща 200 лева на година. Единствено съм съгласен, че трябва ТОЛ системата да обхваща основно магистралите.

    Коментиран от #13

  • 2 Неравнодушен

    9 1 Отговор
    Нека я въведат веднага а от КРИБ да си плащат сметките! Да не са богопомазани там?

    Коментиран от #4

  • 3 Аман

    8 2 Отговор
    Тея за всичко мрънкат. Заплатите били високи, тол система да няма, шофьорите да спът в кабината....
  • 4 JEEP

    7 0 Отговор

    До коментар #2 от "Неравнодушен":

    Ми такива са. Нали повечето политици са на хранилка там. То не бяха сливания на почивни дни, то не беше бъркане в минималната заплата, то не беше чудо. Всичко се дирижира от тях, да им е удобно, да им е изгодно. Като тръгна цената на хляба на горе, пак с тях се водиха преговори, като че тази държава няма лостове (ддс, резерв) да се справи.
  • 5 ТЪРСИМЕ ДА ОТКРИЕМ АМЕРИКА

    5 2 Отговор
    Що не се въведат гишета в началото на автомагистралите и да се плаща за изминато разтояние само по автомагистралите? Сегашният вариант е масов неоснователен грабеж на зелено. Ефектът от скъпия сегашен вариант е като за локомотива , пелалбата щебиде за свирката на локомотива а не за теглене на вагоните. Не трябва да се изисква винетка по останалите пътища, ами нека бъде като в европа. Все нещо трябва да е съмнително ментърджийско се случвачу нас. Осигурихме работа и служебни автомобили за баджанаци и балдъзи

    Коментиран от #6, #7

  • 6 пейо

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "ТЪРСИМЕ ДА ОТКРИЕМ АМЕРИКА":

    Няма лошо да е като в Европата. Тогава български камион по магистралата няма да видим. Че и чужденците ще се научат.

  • 7 айде без

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "ТЪРСИМЕ ДА ОТКРИЕМ АМЕРИКА":

    Още едно малоумно задръстване!
  • 8 Копиле до 123

    5 0 Отговор
    Абе убавец всичко нужно за твоя задника с какво пристига по веригата магазини,а хляба като ти го направят два кинта па че ревеш нали ?
  • 9 нафто

    6 1 Отговор
    В държавите с нормално мислещи управленци са го решили отдавна. Таксите за ползване на пътищата се съдържат в цената на горивата. Купуваш гориво, караш колата, ползваш пътищата.Не купуваш гориво , не караш колата.Лесно и удобно.Нема назначаване на баджанаци и балдъзи на сладки служби плюс служебни автомобили.

    Коментиран от #11

  • 10 Някой

    1 0 Отговор
    123 не си компетентен да конентираш
  • 11 99999

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "нафто":

    Друго си е да имаш ...балдъза. Малко е кофти с баджанаците...но и те са хора.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор

  • 13 456

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "123":

    Тебе те не слуша главата....Бягай на почивка но не на Слънце.САМО гражданската е5000лв има Заплати Осигуровки. Папкаш и ти от магазина

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.