От 15 май започва първият етап от тестовете на тол системата, която ще таксува тежкотоварния трафик на база изминато разстояние, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Пробите ще стартират със симулации на данни за движение по републиканската пътна мрежа, а не със събиране на реални данни на терен. Целта е първо да се установи дали има добра свързаност между отделните компоненти на системата.
След като тази интеграция бъде установена от екипите на Националното тол управление, ще се премине към втори етап – тестове с данни, постъпващи от бордови устройства, монтирани на транспортни средства.
За да са ефикасни тестовете, не е необходимо да има приета тарифа на тол таксите, нито окончателен обхват на покритие от пътища, за които ще се плаща тол, твърдят от АПИ. Експертите на Националното тол управление ще правят „сухи тренировки“ за функционалността на системата и как се работи с нея на база тестови тарифи и техническо, а не търговско покритие върху пътищата. Техническото покритие е от 10 800 км и е обхвата, заложен в заданието за разработване на системата. А тестовите тарифи са от доклада на Световната банка от 2016 г.
Поетапно през следващите месеци ще се тестват 5-те базови компонента на системата:
- таксуване на базата на изминато разстояние – генериране на данни за изминат маршрут, създаване на валидни тол-деклараци, обмен на данни по системната интерфейсна шина и фактическо определяне на таксуващите записи, респективно цената за преминатия маршрут;
- правоприлагане – проверка чрез разчитане на регистрационен номер на пътно превозно средство и отчитане на категорията на ППС за валидни данни за таксуване в системата (подадени за това ППС валидни тол декларации) и определяне дали текущото ППС е редовен потребител на пътя или нарушител;
- обслужване на клиенти - регистриране на клиент/договор, продажба на маршрутни карти през известните вече канали за продажба, промяна на данни за клиент/договор, справки за състоянието на клиент/договор.
- плащане и управление на плащанията – баланс по клиентска сметка, взаимодействие с издатели на платежни карти, в т.ч. издатели на карти за гориво,
- информационна сигурност и устойчива работоспособност на системата
По план днес и утре ще се проведе обучение на оперативните ръководители и ключовите експерти от екипа на Националното ТОЛ управление (НТУ) за провеждане на тестовете – обхват, задачи, планирани резултати, начини на оценка на резултатите. На тестовете ще присъстват експерти на Световната банка, като тяхната задача, както и до този момент, е да наблюдават, верифицират и оценяват резултатите от тестовете.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 питане
Коментиран от #4
16:35 14.05.2019
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 миро
16:37 14.05.2019
4 МногоВероятно
До коментар #1 от "питане":
Пътувах по празниците и беше пълно с фолксвагени скамери на покрива. Разбирай ограбването на хората сега е за да могат да се купят фолксвагени и австрийците да си продадат техниката. За какво ще си я ползваме си е наша работа. Имаше 3 коли с по няколко хора .... 2 коли снимаха в двата края на пътя, а по средата седеше една и спираше вече сниманите коли, че нямат винетки. Ако се дават милиони и накрая трябва да се пратят 3 коли с по 3-4 човека за да работи ... евала му кажи. Само 3-те коли струват 150 хил. отделно на млн. за тази система, която явно няма логика. Като платим и заплатите, затова ли се плащат данъци, за да може подобни "хора" да имат работа !?16:44 14.05.2019
5 Булшитс
16:47 14.05.2019
6 Не целия, само до шийката !
17:31 14.05.2019
7 Няма една ПАРТИЯ у нас, която да
инструменти за ЗАБЛУЖДЕНИЕ на НАРОДА. Луда е.ан и без да ти свалят чорапогащника ! Ще гласуваш ли ? Аз - НИКОГА !
17:37 14.05.2019
8 Наричат ни уж ГОСПОДА ?!
17:41 14.05.2019
9 То бяха Лидери то бе чудо
17:50 14.05.2019
10 А за изпълнителната власт
17:54 14.05.2019
11 Голям Слон
05:18 15.05.2019