1 893 22

А1 година по-късно: Пълна разпознаваемост на бранда, нови услуги и стабилни приходи

За първата година от присъствието си у нас А1 успя да разшири портфолиото си с редица нови продукти и услуги

А1 година по-късно: Пълна разпознаваемост на бранда, нови услуги и стабилни приходи

Точно една година след ребрандирането си А1 е разпознаваема за всички българи. Компанията осъществи една от най-динамичните трансформации на пазара у нас, като в момента 97% от хората разпознават марката А1.

Нови продукти и услуги

За първата година от присъствието си у нас А1 успя да разшири портфолиото си с редица нови продукти и услуги, много от които непознати за пазара до този момент. Компанията представи собствена марка смартфон A1 Smart N9, който изпъкна с премиум дизайн и отлични характеристики на достъпна цена.

Телекомът добави MAX Sport 3 и MAX Sport 4 към вече съществуващите си спортни канали. Тяхното съдържание спечели феновете с добавянето на топ спортни продукти като УЕФА Шампионска лига, испанската Ла Лига, италианската Серия А, Копа Либертадорес, Мейджър лийг, волейболната Лига на нациите и още редица други спортове и шампионати.

А1 представи и собствена музикална платформа А1 Xplore Music, разработена специално за клиентите на А1. Тя обединява световната, българска и балканска музика в цялото ѝ разнообразие, като включва над 30 милиона песни и специално създадени плейлисти със световни и български хитове. А1 засили и своето присъствие в социалните мрежи със създаването на свой корпоративен Instagram профил A1.Bulgaria.

А1 стана първият телеком в България, който предлага собствени финансови услуги. Това стана факт със старта на дигиталния портфейл за мобилни разплащания A1 Wallet и с този на А1 Кредитна карта, която предлага преференциални условия за клиентите на компанията. Телекомът въведе и застраховката Моят телефон, която дава повече сигурност и удобство на потребителите. А1 пое и ангажимент да развива електронните спортове у нас със създаването на собствена гейминг лига. Финалите на първото издание на A1 Gaming League приключиха наскоро при огромен интерес, излъчвайки своите дебютни шампиони, които си поделиха награден фонд от 50 000 лева.

А1 продължава да работи за дигитализацията на българския бизнес с развитието на своите дигитални услуги. В началото на май тази година компанията стана първият и единствен телеком в България със собствена хиперскалируема платформа, която предлага пълно портфолио от облачни услуги от типа инфраструктура като услуга (IaaS).

Инвеститор в обществото

А1 разработи първото по рода си приложение с кауза – А1 SmartAD, което дарява по 1 лев на деца в нужда за всяко свое изтегляне. Приложението е напълно безплатно за клиентите на А1 и им позволява да получават допълнителен интернет трафик от 3000 MB в замяна на гледането на ограничен брой рекламно съдържание.

Компанията продължи да подкрепя развитието на българските ски и лека атлетика. С подкрепата на А1 Българската федерация по ски изпрати един от най-успешните си сезони с рекордни класирания на Алберт Попов. Успешно се проведе и поредното издание на инициативата, насочена към деца – „Научи се да караш ски”. В партньорство с Българската федерация по лека атлетика А1 продължава да помага на най-перспективните деца и младежи с програмата „А1 Атлетика за младежи”.

През март 2019 г. А1 се обвърза и с един от най-старите и успешни баскетболни клубове у нас, който вече се състезава под името „A1 Академик” в резултат от подкрепата, която компанията оказва на отбора. Проектът е част е част от стратегията на А1 да подпомага развитието на българския спорт и отново има за цел да допринесе за развитието на младите български спортисти.

Стабилен ръст

Позитивната тенденция в резултатите на А1 от последните три години не само се запазва, но и ускорява темпото си на ръст. Компанията отбелязва сериозен ръст на печалбата си и всички основни финансови показатели и през първото тримесечие на 2019 г. спрямо същия период на 2018 г. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) на компанията се повишава с 17,7% до 42,8 млн. евро, а приходите се увеличават с 3,9% до 111,1 млн. евро.

Признание

За своята успешна трансформация А1 получи 27 награди от едни от най-престижните конкурси в страната. Александър Димитров, председател на управителния съвет и главен изпълнителен директор на А1, бе избран за „Мениджър на годината 2018” в най-престижния конкурс за мениджърски постижения в България. Впоследствие той бе удостоен и с приза „Мистър Икономика 2018” в най-престижната категория на конкурса „Мистър и Мисис Икономика”. А1 бе обявена за №1 в сектора на телекомуникациите от класацията Superbrands, а услугите А1 Wallet и A1 Smart Home триумфираха в своите категории в надпреварата „Продукт на годината”. Успешното ребрандиране постави своеобразен рекорд и на наскоро провелия се конкурс на Българското дружество за връзки с обществеността, където А1 получи 8 награди за кампании, свързани с трансформацията на компанията. Комуникационните усилия по ребрандирането на А1 бяха отличени и от престижните BAPRA Bright Awards 2019.

А1, част от A1 Group, е водещ доставчик на дигитални услуги и телекомуникационни решения в България. Компанията предоставя мобилни и фиксирани услуги, високоскоростен интернет, цифрова и сателитна телевизия, включително четири собствени спортни канала – MAX Sport 1, MAX Sport 2, MAX Sport 3 и MAX Sport 4, платежни услуги, собствена платформа за музикален стрийминг, cloud и IoT решения на 5 милиона клиенти. През 2018 г. A1 България отчита приходи от 446,2 милиона евро, а сравнимата EBITDA e 138 милиона евро.

A1 Group е водещ телекомуникационен доставчик в Централна и Източна Европа с повече от 24 млн. клиенти. A1 Group оперира в седем държави: Австрия (А1), България (A1 Bulgaria), Беларус (velcom), Хърватия (A1 Croatia), Словения (A1 Slovenia), Сърбия (Vip mobile) и Македония (one.Vip). Приходите на A1 Group за 2018 година са 4,47 милиарда евро, а сравнимата EBITDA e 1,38 милиарда евро. Портфолиото на A1 Group включва гласова телефония, високоскоростен интернет и мултимедийни услуги, както и решения в областта на високите технологии, преноса на данни и онлайн разплащанията. Групата разполага със стабилен акционер в лицето на América Móvil – третият по големина доставчик на мобилни услуги.

Поставете оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • хахаха
    Отговор
    1 17:01  22.05.19
    Пълни смешки хахах
  • client
    Отговор
    2 17:07  22.05.19
    Форматирайте го малко този текст и ги таксурайте още някой лев.
  • Измекяри не правете договори при тех
    Отговор
    3 17:09  22.05.19
    Направихте ги мулти милиардери тея като ползвате боклуците им.....ползваите само мобилен нет сичко минава през нета вече не ползваите телефония щот от нея ви дерат

    Коментиран от #14


  • град козлодуй
    Отговор
    4 17:09  22.05.19
    венелинче страшна сиот всичко разбираш
  • твърдо НЕ
    Отговор
    5 17:14  22.05.19
    Бягай ги тея
  • Morgoth
    Отговор
    6 17:16  22.05.19
    Ако си им корпоративен клиент това е най-добрата услуга. Ако обаче си частен ... е няма такива измекяри - 5 лева повече да ти вземат, все кяр си е. Лъжат, мажат, но да излязат отгоре с нещо. Абсолютни мошеници!
  • Трол3
    Отговор
    7 17:16  22.05.19
    Абсолютно! И под новата овча кожа разпознаваме стария вълк и бягаме от него.
  • Тома Неверни
    Отговор
    8 17:17  22.05.19
    Тъкмо мигрирам към друг оператор. Тия са просто трагични, а смехотворното им рекламно есе във Факти е потресаващо. Заблуждаващи и скрити условия в договорите, опити за измама и изнудване чрез телефонни оферти, неблагоприятни тарифи. Гледайте си работата!
  • 9 17:18  22.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • мислещ
    Отговор
    10 17:18  22.05.19
    Още една статия от паралелната реалност, в която живее "елитът" и техните слуги...
  • Guðmundsson
    Отговор
    11 17:21  22.05.19
    Á 1 време бяха литекс.
  • Гоуст
    Отговор
    12 17:45  22.05.19
    A1 е сайт за авточасти. Брандът наистина е разпознаваем. Та даже и логото сте им копирали

    Коментиран от #17

  • Мордехай Мошекрадев
    Отговор
    13 17:46  22.05.19
    Измамници, крадци и професионални лихвари
  • Русофилски прокариот обяснява:
    Отговор
    14 17:54  22.05.19

    До коментар #3 от "Измекяри не правете договори при тех":

    Да ама дрогарю,интернета е хамериканско изобретение,и не трябва да ползваме интернет че пълним джобовете на хамериканците с долари,ние се нуждаем от рубли и ползваме само руснет.
  • ЦК на БКП
    Отговор
    15 19:10  22.05.19
    Всички при Грашнов, але, алееееее!...
  • О.Ч.З
    Отговор
    16 21:45  22.05.19
    Няма значение на кой оператор сте всичките да еднакви измамници само със различно име
  • Смешко
    Отговор
    17 23:20  22.05.19

    До коментар #12 от "Гоуст":

    Пак се изказа неподготвен. Нали си наясно че оператора А1 го има много преди измислените авточасти за които мрънкаш

  • 1944
    Отговор
    18 07:15  23.05.19
    пералня от най-чупените. перла 05.
  • 19 08:15  23.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Айде бегай
    Отговор
    20 14:46  23.05.19
    Браво ама друг път! От глупости нямаха време да се замислят за телефонията. Виваком и Теленор от година вече поддържат volte и vowifi а а1 са заети да правят приложенийца. Да не говорим за телевизията и интернета им, пълни нещастници!
  • Венко
    Отговор
    21 20:38  23.05.19
    Сега дърпат клиентите на Булсатком, като им ползват антените и кабелите,с измамните им оферти
  • Още един месец и ви сменям
    Отговор
    22 00:00  24.05.19
    Що не пише че мрежата е под всякаква критика и да проведеш един нормален разговор трябва да си до някоя антена в софия. Нета им редовно е edge а при късмет и липса на облаци 3g.Нема такава фирма. Обаче едно е вярно напълно разпознаваеми с тоя сигнал ГА-ГА които звучи когато случаино набереш някои клетник като теб дето все още им е абонат. А1 време допреди да омажете нещата мтел се справяше по добре от вас. Още месец и адио.

Напиши коментар:


Публикувай