Безсилието на правителството да се справи с войната по пътищата изби в правеното на структура след структура. След като само преди два месеца беше създадена Държавната агенция за пътна безопасност към Министерския съвет с щат от 39 души, сега кабинетът е на път да направи и Национален координационен център за безопасно движение по пътищата, пише в. "Сега".
Това идва на фона на наличието и на Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата, в която има представители на почти всички министерства. Отделно има МВР, Пътна полиция, ДАИ, АПИ и др.
Особено активни при правенето на нови структури управляващите станаха след тежката катастрофа край Своге, при която загинаха 20 души, а други 20 бяха ранени. Веднага след това бяха махнати трима министри, а правителството обеща мерки, които засега се изразяват в правенето на нови агенции и центрове.
Този път предложението за новата структура идва от вътрешния министър Младен Маринов. Той предлага проект на Постановление на Министерския съвет за създаване на Национален координационен център за безопасно движение по пътищата, който е поставен за обсъждане на правителствения Портал за обществени консултации strategy.bg.
Маринов твърди, че въпросният център бил заложен в правителствено решение от януари т.г., с което са били одобрени "мерки за ограничаване на пътнотранспортния травматизъм до 2020 г.". Тяхната цел била "постигане на интегриран подход „Безопасна система“ с визия нула загинали и тежко ранени".
Според проекта въпросният Национален координационен център ще "осигурява оперативна координация и взаимодействие между компетентните държавни структури при прилагането на мерки за превенция, временна организация на движение, координация при усложнени пътни и метеорологични условия, затруднения или блокиране на движението, пътнотранспортни произшествия и аварии на територията на страната".
Предвижда се той да функционира в непрекъснат режим на работа. Центърът ще осъществява дейността си в координация с националната полиция, пожарната, дирекция „Национална система 112“, Агенция „Пътна инфраструктура“, автомобилната администрация и Държавна агенция “Безопасност на движението по пътищата”.
Предложението на вътрешния министър е общото ръководство и координацията в Центъра да се осъществява от служител на Главна дирекция „Национална полиция“ на МВР, определен със заповед на министъра. Логистичното осигуряване на Центъра ще се осъществява също от МВР.
Вътрешният министър обяснява и че е предвидил само 14 дни за обществено обсъждане на проекта си, а не обичайния 30-дневен заради "предстоящия летен сезон". Той твърди, че Центърът трябва да бъде създаден бързо, защото идвала и вълната от "транзитно преминаващите чужди граждани и въведените ограничения на движението поради ремонтни дейности". Затова е целесъобразно дейността на Центъра да започне във възможно най-кратък срок, твърди Маринов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 факт
Коментиран от #13, #19
17:54 24.05.2019
2 Asdfg
Коментиран от #8
17:54 24.05.2019
3 дообре
17:56 24.05.2019
4 Един
17:58 24.05.2019
5 Булшитс
17:58 24.05.2019
6 А ти мафия
18:00 24.05.2019
7 на прост народ така му се пада
18:00 24.05.2019
8 Гербаджийски кавал
До коментар #2 от "Asdfg":
Герб винаги са разчитали на тая администрация по избори, що да не я разрастнат, задават се предсрочниКоментиран от #9
18:01 24.05.2019
9 пророк Така я
До коментар #8 от "Гербаджийски кавал":
ГЕРБ са истинските опортюнити, тоест кариеристи за облаги в БКП. От тях само усвояване към тях, пакости имножаща се бюрокрация Калинки може да произлезе. За пътищата отговарят административно АПИ и Общински служители, а контролно КАТ и проверяващи. Тук вече 13 агенции отговарят и само Калинки на хранилка. Трябва да се съкрати с поне 200 000 администрацията в страната, за да живне малко тук.18:32 24.05.2019
10 Ми да
18:57 24.05.2019
11 гроб
19:08 24.05.2019
12 Бачо Киро
19:43 24.05.2019
13 СТОП
До коментар #1 от "факт":
Много си прав ама цялата полиция е 27 хилядикато КАТ са по малко от 1000..Решението е камери навсякъде по всички пътища, конискация на колите и затвор за лошо проектиране строителство и подръжка на пътища.Както и отнемане на лиценз за лошо обучение.Това при соца го имаше и затова толкова мразеха катКоментиран от #14
19:52 24.05.2019
14 Няма да стане
До коментар #13 от "СТОП":
Камери, ама законите са следните: ако на снимката има повече от един автомобил, не се занимават да я пращат за глоба, щото как ще докажат коя от колите е карала с превишена. Трябва да има видеозапис, да се преглеждат и после да се подават данните за нарушителя. А всичко това означава пак служители. То вижте само безумите с винетките - наши хора се уредиха на сладка службичка да вършат супер кеалифицираната работа да проверяват за винетки. Не очаквам от управляващите някаква смислена реформа.21:37 24.05.2019
15 Мазния Лютви
21:46 24.05.2019
16 Усмивката
Коментиран от #17
23:51 24.05.2019
17 Усмихнат
До коментар #16 от "Усмивката":
Как за кой?! За гербаджийската продажна шайка!00:15 25.05.2019
18 Милко
00:43 25.05.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 УWW
08:45 25.05.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Шаран БГ
и то какви коли и камиони !?Да не споменавам преди 60 години например, колко и какви автомобили преминаваха по павирания път Русе - Търново и обратно за цяло денонощие ?! Времената се променят, променят се хората, техниката, условията за живот и не бива и не може да се правят сравнения от този род !!
17:36 25.05.2019