1 712 22

Създават поредна мегаструктура за безопасност на движението

Този път става дума за координационен център, който ще се задейства при проблеми с времето, усложнена пътна обстановка, блокиране при катастрофи

Създават поредна мегаструктура за безопасност на движението
Снимка: БГНЕС

Безсилието на правителството да се справи с войната по пътищата изби в правеното на структура след структура. След като само преди два месеца беше създадена Държавната агенция за пътна безопасност към Министерския съвет с щат от 39 души, сега кабинетът е на път да направи и Национален координационен център за безопасно движение по пътищата, пише в. "Сега".

Това идва на фона на наличието и на Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата, в която има представители на почти всички министерства. Отделно има МВР, Пътна полиция, ДАИ, АПИ и др.

Особено активни при правенето на нови структури управляващите станаха след тежката катастрофа край Своге, при която загинаха 20 души, а други 20 бяха ранени. Веднага след това бяха махнати трима министри, а правителството обеща мерки, които засега се изразяват в правенето на нови агенции и центрове.

Този път предложението за новата структура идва от вътрешния министър Младен Маринов. Той предлага проект на Постановление на Министерския съвет за създаване на Национален координационен център за безопасно движение по пътищата, който е поставен за обсъждане на правителствения Портал за обществени консултации strategy.bg.

Маринов твърди, че въпросният център бил заложен в правителствено решение от януари т.г., с което са били одобрени "мерки за ограничаване на пътнотранспортния травматизъм до 2020 г.". Тяхната цел била "постигане на интегриран подход „Безопасна система“ с визия нула загинали и тежко ранени".

Според проекта въпросният Национален координационен център ще "осигурява оперативна координация и взаимодействие между компетентните държавни структури при прилагането на мерки за превенция, временна организация на движение, координация при усложнени пътни и метеорологични условия, затруднения или блокиране на движението, пътнотранспортни произшествия и аварии на територията на страната".

Предвижда се той да функционира в непрекъснат режим на работа. Центърът ще осъществява дейността си в координация с националната полиция, пожарната, дирекция „Национална система 112“, Агенция „Пътна инфраструктура“, автомобилната администрация и Държавна агенция “Безопасност на движението по пътищата”.

Предложението на вътрешния министър е общото ръководство и координацията в Центъра да се осъществява от служител на Главна дирекция „Национална полиция“ на МВР, определен със заповед на министъра. Логистичното осигуряване на Центъра ще се осъществява също от МВР.

Вътрешният министър обяснява и че е предвидил само 14 дни за обществено обсъждане на проекта си, а не обичайния 30-дневен заради "предстоящия летен сезон". Той твърди, че Центърът трябва да бъде създаден бързо, защото идвала и вълната от "транзитно преминаващите чужди граждани и въведените ограничения на движението поради ремонтни дейности". Затова е целесъобразно дейността на Центъра да започне във възможно най-кратък срок, твърди Маринов.

Поставете оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • факт
    Отговор
    1 17:54  24.05.19
    Накарайте полицията да работи и да си върши работата и нещата ще се подредят,сега многобройната и скъпо платена полиция не работи и хората искат реформи и съкращения срещу парите си!

    Коментиран от #13, #19

  • Asdfg
    Отговор
    2 17:54  24.05.19
    Стига с ГЛУПОСТИТЕ! Отново и отново да се раздува излишно държавната администрация.

    Коментиран от #8

  • дообре
    Отговор
    3 17:56  24.05.19
    Структурата ще е с апартаменти по програмата ГЕРБ-Строй.

  • Един
    Отговор
    4 17:58  24.05.19
    България е държава уникат!!! Няма подобие в Европа по брой държавни служители на човек от населението! Задминахме вероятно и Северна Корея ?!
  • Булшитс
    Отговор
    5 17:58  24.05.19
    Стига ееее неможем да смогнем да ги издържаме тия структурки и на всеки празник да вадите всипки камерджий пи храсталаците пак няма да стигнат парите за изхранването на поредните държавни хрантутници
  • А ти мафия
    Отговор
    6 18:00  24.05.19
    Да спрем поредното раздуване на администрацията, гласувайте за Десислава Иванчева
  • на прост народ така му се пада
    Отговор
    7 18:00  24.05.19
    Осигуряват си пари и гласоподаватели.В неделя си ги изберете отново.
  • Гербаджийски кавал
    Отговор
    8 18:01  24.05.19

    До коментар #2 от "Asdfg":

    Герб винаги са разчитали на тая администрация по избори, що да не я разрастнат, задават се предсрочни

    Коментиран от #9

  • пророк Така я
    Отговор
    9 18:32  24.05.19

    До коментар #8 от "Гербаджийски кавал":

    ГЕРБ са истинските опортюнити, тоест кариеристи за облаги в БКП. От тях само усвояване към тях, пакости имножаща се бюрокрация Калинки може да произлезе. За пътищата отговарят административно АПИ и Общински служители, а контролно КАТ и проверяващи. Тук вече 13 агенции отговарят и само Калинки на хранилка. Трябва да се съкрати с поне 200 000 администрацията в страната, за да живне малко тук.
  • Ми да
    Отговор
    10 18:57  24.05.19
    Нали трябва да намерят доходоносна работа на некадърните си и мързеливи дечица
  • гроб
    Отговор
    11 19:08  24.05.19
    Айде намериха работа на още 40 некадърни но верни на партията калъфа!!!!!
  • Бачо Киро
    Отговор
    12 19:43  24.05.19
    Тея агенции и калинките в тях вече надхвърлят по брой водачите по пътищата...
  • СТОП
    Отговор
    13 19:52  24.05.19

    До коментар #1 от "факт":

    Много си прав ама цялата полиция е 27 хилядикато КАТ са по малко от 1000..Решението е камери навсякъде по всички пътища, конискация на колите и затвор за лошо проектиране строителство и подръжка на пътища.Както и отнемане на лиценз за лошо обучение.Това при соца го имаше и затова толкова мразеха кат

    Коментиран от #14

  • Няма да стане
    Отговор
    14 21:37  24.05.19

    До коментар #13 от "СТОП":

    Камери, ама законите са следните: ако на снимката има повече от един автомобил, не се занимават да я пращат за глоба, щото как ще докажат коя от колите е карала с превишена. Трябва да има видеозапис, да се преглеждат и после да се подават данните за нарушителя. А всичко това означава пак служители. То вижте само безумите с винетките - наши хора се уредиха на сладка службичка да вършат супер кеалифицираната работа да проверяват за винетки. Не очаквам от управляващите някаква смислена реформа.
  • Мазния Лютви
    Отговор
    15 21:46  24.05.19
    Мегаструктура ха ха ха пак фантаситики, пак хрантутници.
  • Усмивката
    Отговор
    16 23:51  24.05.19
    Начи ...тия 39 служители имат деца ,съпруга или съпруг ,майка,баща ,сестра ,брати пр.Колко стават тия избиратели в купом..Познайте за кого ще гласуват.

    Коментиран от #17

  • Усмихнат
    Отговор
    17 00:15  25.05.19

    До коментар #16 от "Усмивката":

    Как за кой?! За гербаджийската продажна шайка!

  • Милко
    Отговор
    18 00:43  25.05.19
    Организацията на движение в България се изчерпва с това да се слагат идиотски знаци с ограничения 60 там където може да се кара с 120 и катаджии скрити в храстите с камери които да дерат народа.По лесно е да се монтират 2 тенекиени знака отколкото да се строят подлези ,надлези и детелини .
  • 19 02:53  25.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • УWW
    Отговор
    20 08:45  25.05.19
    Държавен цирк - създават се само някакви паразитни структури за да се имитира някаква дейност. Защо преди 30 години МВР се справяше с безопастноста на движението? и то при население близо 9 милиона , а сега сме едва 7.
  • 21 08:56  25.05.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Шаран БГ
    Отговор
    22 17:36  25.05.19
    На № 20 "УWW" На мене ми е трудно да преценя,дали тази нова административна структура е толкова нужна. Но по закона на Паркинсон за бюрокрацията вероятно е наложителна !!! Преди по-вече от половин век в завод "Жити" - гр. Русе имаше един арменец, н-к отдел ТРЗ. На всеки празник вдигаше тост: "Да сте живи и здрави всички! Да даде Господ да станете големи началници, а аз - да съм Ви началник"!? Преди 30 години, нищо, че бяхме почти 9 милиона, имахме много по-добри пътища и много по-малко коли - и то какви коли и камиони !?Да не споменавам преди 60 години например, колко и какви автомобили преминаваха по павирания път Русе - Търново и обратно за цяло денонощие ?! Времената се променят, променят се хората, техниката, условията за живот и не бива и не може да се правят сравнения от този род !!

Напиши коментар:


Публикувай