1 870 44

Екопротест срещу промените в Закона за Черноморието

Солени глоби в Гърция срещу дивото къмпингуване

Мария Атанасова

Протест срещу промените в Закона за устройство на Черноморското крайбрежие организираха днес в София няколко екоорганизации, пише в. „Труд“.

Новите текстове вече бяха одобрени в комисия в Народното събрание и предстои внасянето им в пленарна зала. Една от целите на корекциите е да бъде вкаран ред при така нареченото диво къмпингуване, което от години практикуват членовете на „зелените“.

С промените къмпингуването се регламентира и ще бъде само в определените за това места, като се въвеждат глоби за нарушителите. В момента законът не предвижда финансови санкции, което прави България една от малкото страни в региона, която позволява „дивакуването“.

Например в Гърция, ако човек разпъне палатка или паркира каравана извън къмпинг, наказанието е хиляди евро.

Още през септември миналата година, в края на летния сезон, кметът на Шабла Мариян Жечев се оплака пред „Труд“, че ръцете му са вързани и няма как да налага глоби.

По негови сметки заради диво къмпингуващи местната управа в морската община миналата година е извозила тонове боклук.

„Похарчили сме допълнително между 100 000 и 160 000 лева, за да събираме и извозваме сметта на тези, които паркират каравани и коли на плажа. В същото време те изкарват ваканцията си почти без пари, тъй като не харчат нищо за престоя си на метри от вълните“, обясни Жечев.

Той добави, че проблемът е по цялото Черноморие и трябва да бъдат направени законови промени.

Министерството на туризма и депутатите се вслушаха в призива на морските кметове и предложиха корекции, срещу които днес ще има протест. Той е организиран в социалните мрежи и засега присъствие са потвърдили 300 души.

Негови организатори са Асоциация на парковете в България, „Да запазим Корал“ и „Да спасим Карадере“.

България
Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 15 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 23:34  11.06.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Реалист
    Отговор
    2 23:36  11.06.19
    Ейййй тоя милионер тома белев пак се навира да рекетира. Зелени отрепки а не активисти... Кога НАП ще се задълбае в приходите на тая групичка еко-рекетьори? Като ги питаш що се...ат в гората отговарят - "Аз наторявам по естествен път..."
  • Краси
    Отговор
    3 23:36  11.06.19
    Значи целта е да вземат парите на хората. Ми хубаво, да ги вземат, но с акъл. Ако искам да разпъна палатка или да си закарам караваната на някое тихо място да направят така, че да мога да си платя през някаква платформа за престоя и после парите да се разпределят по съответните общини, а не да си играем на стражари и апаши. Също така е редно да има санкции за тези, които замърсяват, но аз не познавам хора, които почиват на палатка или с каравана и замърсяват...

    Коментиран от #5, #13


  • 4 23:37  11.06.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Реалист
    Отговор
    5 23:40  11.06.19

    До коментар #3 от "Краси":

    Никъде в Европа го няма това - ...ако искам да си закарам караваната... Има си определени за целта места оборудвани с вода и тоалетни и ток където услугата се заплаща. Вече и на Еверест заради наплива го няма да си ходи кой къде и кога иска. Можеш - ако отидеш в Сахара - там си палаткувай на воля къде ти душа иска. Тук в Европа сме много и трябват стриктни правила.

    Коментиран от #8

  • Социумът
    Отговор
    6 23:44  11.06.19
    Хората са паразит върху лицето на Земята.
  • Мдаа
    Отговор
    7 23:46  11.06.19
    Или народа изтрещя или предишните коментари са на един и същи платен драска. А пък статията е поръчкова. Не може да има толкова просто племе, или?
  • ЕКОТО
    Отговор
    8 23:47  11.06.19

    До коментар #5 от "Реалист":

    Много неща ги няма в Европа които ги има в България! Никъде по света няма и такова презастрояване което се случва през последните 10г.и Смукиня го застроиха и Иракли. Разни сикаджии бивши взеха на концесия всички плажове. Тази държава не е на пладнешките крадци от ГЕРБ.

    Коментиран от #10, #11, #37

  • Прости джурналисти
    Отговор
    9 00:04  12.06.19
    Колко прост трябва да си за да сложиш в заглавието си дума като „авантаджия” само за да привлечеш трафик?

    Коментиран от #17

  • Гост
    Отговор
    10 00:04  12.06.19

    До коментар #8 от "ЕКОТО":

    Безплатен ще остане само въздуха... можеби :(

    Коментиран от #31

  • Реалист
    Отговор
    11 00:05  12.06.19

    До коментар #8 от "ЕКОТО":

    Глупости - отиди в Испания, презастроено е повече отколкото в България. Но трябва ред и еднакви правила за всички. НАЛИ СТЕ "ЗЕЛЕНИ" - ЗАЩО РУШИТЕ ДЮНИТЕ С КАРАВАНИ И ПАЛАТКИ ПОСТАВЕНИ НА ПЯСЪКА И СЕ..ТЕ В ГОРИЧКИТЕ. Каравана и палатка - САМО НА ОПРЕДЕЛЕНИТЕ МЕСТА ЗА ДА СЕ ПАЗИ ПРИРОДАТА. Може общината да направи общински къмпинг за СОЦИАЛНО - СЛАБИ ЗЕЛЕНИ ЕКОАКТИВИСТИ ОТ СОФИЯ с намалени цени, ако приемете да се отплатите с труд докато почивате. Примерно да премитате улиците и района около къмпинга, помагате на стари хора в общината да си сменят памперсите и пазаруват и т.н. Говорите говорите за екология и накрая все за пари питате... Аре марш с караваната в Гърция да те видя как ще ми седиш 3 месеца на 5 метра от морето без един лев да платиш за боклука след себе си.

    Коментиран от #16, #18

  • Бай Шиле
    Отговор
    12 00:07  12.06.19
    Ми да, ще ходим само по официалните къмпинги.На Арапя има почти по 3 метра между хотелите.Идеално за палатки.
  • Не си прав
    Отговор
    13 00:07  12.06.19

    До коментар #3 от "Краси":

    На всякъде съм виждал и мизерии и пистено след лагер. Хората сме всякакви, дори и сред тези, които ходят на палатки и каравани има мърльовци.
  • Boxer
    Отговор
    14 00:09  12.06.19
    От статията , да разбирам, че ако българина иска на море, трябва да си плати на наркобароните. Откъде мислите токова хотели по морето? Хората пари са наливали в тоя бетон върху пясъка, без пречиствателна станция, а вий няма да им подкрепите бизнеса? Да има ред и хигиена за къмпингуването, го разбирам, но най-напред трябва да има свободна от бетон брегова ивица - нещо което , освен морето, никой няма да разчисти...
  • Бай Шиле
    Отговор
    15 00:09  12.06.19
    Атанасова,кметът на Царево ли я поръча тази статия или отвътре ти дойде?
  • Лъжеш трол
    Отговор
    16 00:11  12.06.19

    До коментар #11 от "Реалист":

    В Испания 90-те са.бутали заради презастрояване. Само знаеш да пишеш по цял ден лъжи и глупости, чул недочул. Излизал ли си от панелката, бе пещерно същество? Кой руши дюните - аз с.палатката/караваната, или мутрата с багера и хотела. Да ти в лъжливата сура тролска.

    Коментиран от #19

  • Контрабандиста
    Отговор
    17 00:13  12.06.19

    До коментар #9 от "Прости джурналисти":

    Като я гледам сигурно е някоя плащачка затова драска за на хонораче от 10лв.
  • 18 00:14  12.06.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Реалист
    Отговор
    19 00:35  12.06.19

    До коментар #16 от "Лъжеш трол":

    Разликата е че аз и в момента съм в Европа и ходя и виждам, а ти си поредната зелена еуглена дето си мисли че може да сере където си поиска в България. ПЛА---ЩАШ!!! За да почистят след теб общините харчат пари които иначе отиват за СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ. И ДА - НАИСТИНА РУШИШ ДЮНИТЕ С 3 МЕСЕЧНОТО СИ ПРИСЪСТВИЕ. Само за да си довлечеш ръждивата каравана с капещо двигателно масло и нафта от нея си оакал 1 декар терен. Не съм оправдал мутрите - СЕГА РАЗГОВАРЯМЕ ЗА "СВОБОДНОТО КЪМПИНГУВАНЕ". След като сте швейцарска организация ХАЙДЕ ДА СПАЗВАМЕ ЕКОЛОГИЧНИТЕ ПРАВИЛА НА ШВЕЙЦАРИЯ … ИЛИ НЕ ТИ ОТЪРВА. Тарикати маскирани като еко-активисти сте вие. Начело с тома белев милионера.

    Коментиран от #22

  • Jack Western
    Отговор
    20 00:40  12.06.19
    Няма никакво значение дали протестът е организиран от соросоиди, грантояди и протестъри-джендъри когато е основателен. Отношението на управляващите в последните години мафии към свободата е отвратително. Имаме една непрекъсната тенденция за още и още правила и контрол върху всеки аспект от живота. Това няма нищо общо с демокрацията, а е ужасен лобизъм в полза на всевъзможни бизнес интереси.
  • 21 00:44  12.06.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Лъжеш трол
    Отговор
    22 00:59  12.06.19

    До коментар #19 от "Реалист":

    Излъга за Испания, излъга и за караваните и дюните. Аз не познавам някой, дето може да си позволи да.седи 3 месеца на каравана. Кво ще работи тоя? Караваните, дето ги гледаш за по цял сезон, трол пещерен, са на един собственик, но се дават или под наем или човека и негови познати ходят когато могат. И никога не са на диво място, а винаги на къмпинг. Без ток и вода как се живее 3 месеца? Лъжеш трол, морето не знам коя година за последно си го.виждал, ама си много охраничен индивид, дето нищо не знае освен да говори на изуст.

    Коментиран от #23

  • Реалист
    Отговор
    23 01:10  12.06.19

    До коментар #22 от "Лъжеш трол":

    Абе еко на един въпрос само ми отговори - ти къде сереш като си с караваната на пясъка в дивото бе? А родата с тебе и тя къде сере? А тея около тебе с палатките и те къде...? Да не си ги гълтате навътре? А хартиите после къде хвърляте бе? А тоя с караваните - единия човек за който говориш - кой му е казал че може да си спре омаслената 30 годишна кошница на дюната отгоре? Това нали е защитена територия? ЗНАЧИ СТЕ ЕКО САМО КОГАТО ВИ ОТЪРВА И ДРУГ ДА ЧИСТИ СЛЕД ВАС. ЕКО АМА ТАРИКАТИ СТЕ ВИЕ. ЕКО-ТАРИКАТИ!!! На белев боклуците... Ще трябва май да заровим един двама до шията в пясъка с отворени усти да посрещате другите като дойдат. Поне за тоалетни да не мислят.

    Коментиран от #25, #38

  • Прекалено късо име
    Отговор
    24 01:24  12.06.19
    Ей няма по тенденциозно написана и платена статия! Пак пеем според това кой плаща сметката а, другари журналисти1 Като минете с багера и изравните Дюните и после ги бетонирате, няма проблем нали? Къмпингуващите на палатка са ви проблема? "...Публикувано във факти.бг: те не плащат нищо и летуват без пари и живеят на метри от вълните през целия сезон." Това много ги бърка мутретата, че не искаш да им седиш и да им цакаш у мърливото хотелче, с престроялата и втасала храна, а вместо това си "живееш за безпари" Друго си да е в бетон и л@йна всичкото :(

    Коментиран от #26

  • Лъжеш трол
    Отговор
    25 01:29  12.06.19

    До коментар #23 от "Реалист":

    Никога не си бил на палатка или каравана, само говориш на изуст. Има три начина - или си опъваш палатката/караваната на къмпинг и ползваш тамошната вода и тоалетна, или ползваш свои вода и тоалетна - това ако си с каравана. Ако държиш да си на диво място и за повече време, хората копаят ями в земята, които като си тръгват заравят. Какъв ти е проблема, къде е замърсяването. Колкото до боклуците, писал съм че хора всякакви, има и мърльовци и съвестни. Но това се отнася и до другите, детоходвт по хотели. А каравани върху дюни не съм.и виждал освен по къмпинги и пак е нищо в сравнение с багера и хотела. Там вече концесионера на плажа отговаря.

    Коментиран от #39

  • 26 01:31  12.06.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • летовник по потник
    Отговор
    27 01:42  12.06.19
    Не ви ли натикат в бетонната джунгла на изпокраденото ни Черномерие , заграбените плажове и мръсотията не могат да спят спокойно наглеците !
  • 28 02:08  12.06.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Ники
    Отговор
    29 02:22  12.06.19
    Деликатен е този въпрос , може би трябва да има някакъв билет нещо като винетка и да имаш право при опеделени правила .. да пазиш чисто да не си върху дюни ... малката и голямата работа къде си вършиш .. съгласен съм , че не е редно да ходиш к да се пласираш където искаш ...
  • Александър Димитров
    Отговор
    30 03:54  12.06.19
    Еххх Марийче, пак 3000 къмпингуващи са проблемът! Това са гостите само на един хотел в Слънчака и този хотел цапа много повече. Да не говорим за бетона!!!!
  • Наблюдател
    Отговор
    31 05:26  12.06.19

    До коментар #10 от "Гост":

    Едва ли .Не може така АВАНТАДЖИИТЕ да дишат без да плащат.
  • Питам
    Отговор
    32 06:33  12.06.19
    Защо сменихте заглавието???

    Коментиран от #33

  • За да не ги
    Отговор
    33 08:19  12.06.19

    До коментар #32 от "Питам":

    обидят защото някои от палаткаджиите имат повече кинти от тези дето държат хотелите.
  • Ноу Хау
    Отговор
    34 08:39  12.06.19
    Палаткарите да бъдат обявени за вреден дивеч!
  • Усмивката
    Отговор
    35 09:00  12.06.19
    По тази логика забранете партиите .Те си изкарват без пари по цели мандати битувайки в кулоарите на власта и след тях тонове боклуци и закони които с години не може премахнем.А колко струва премахването им никой не мой изчисли.Тоз бетон по Чернко.орието „,зелените ” ли ни докараха.Сега пък се заформя нов диктат.Който не скача е „ зелен”
  • Усмивката
    Отговор
    36 09:05  12.06.19
    А за окипазяването на най големият ни черноморски курорт „ Слънчев бряг” .Той се е превърнал в подобие на турския „Капълъ черши”.Човек би помислил че туристите идват единствено да си купят евтини дънкета и фанелки.
  • 37 10:23  12.06.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • някой
    Отговор
    38 10:30  12.06.19

    До коментар #23 от "Реалист":

    Много голям го вадиш,гледай да не седнеш на него,ти за химически тоалетни чузал ли си,джендър скапан

    Коментиран от #43

  • Реалист
    Отговор
    39 14:31  12.06.19

    До коментар #25 от "Лъжеш трол":

    Ей "еко" давам ти прост пример - има едно диво място което е красиво. Всички го знаят, ти отиваш и се цопваш точно там а след теб още 1 000 000 от гражданите на България щото сме с равни права. Какъв е резултата СЛЕД ТОВА "ДИВО КЪМПИНГУВАНЕ"??? Зашо обичате да ни давате Европа за пример, а когато ви предложат да се ЗАБРАНИ ДИВОТО КЪМПИНГУВАНЕ КАКТО Е В ЕВРОПА скимтите като палета? Истината е че нямате и 5 лева в джоба си и СТЕ БЕЗОТГОВОРНИ ЕГОИСТИ КАКВО ОСТАВА СЛЕД ВАС. "Аз сега да си напека баджаците тука, пък какво толкова че имаше дюни и е защитено..."

    Коментиран от #40, #41


  • 40 15:34  12.06.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Лъжеш трол
    Отговор
    41 16:09  12.06.19

    До коментар #39 от "Реалист":

    Даваш нереални примери. Това никога не се е случвало и съответно няма как да е проблем. Но обратното - сумати народ да се изсипе на слъначака, е вече реалност. Хубаво ли е? Не. Обаче можеш ли да го забраниш? Не. Значи какво е решението? Регулации. Когато 1 милион се изсипят на диво къмпингуване, естествено че след тях няма да е хубаво. Но не можеш да го забраниш, а само да го регулираш, как и при какви условия ще се случва. Е защо да забраняваме дивото къмпингуване? Само защото може някога някъде да се изсипят 1 милион на палатки ли? Това е твоята болна тролска ограничена логика.

    Коментиран от #42

  • Реалист
    Отговор
    42 18:05  12.06.19

    До коментар #41 от "Лъжеш трол":

    Съгласен - РЕГУЛАЦИЯ - НИКАКВО ДИВО КЪМПИНГУВАНЕ ЗА ДА НЕ СЕ СЪСИПЕ И МАЛКОТО ОСТАНАЛА ДИВА ПРИРОДА. Ще се движите по пътеките и ще опъвате палатки в къмпинга. КАКТО Е НАВСЯКЪДЕ В ЕВРОПА!!! ШВЕЙЦАРСКИ ПРАВИЛА ЗА ПОЧИТАТЕЛИТЕ НА ФОНДА...
  • 43 18:13  12.06.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Irmao
    Отговор
    44 21:16  25.06.19
    Kъде беше това Царево?!

Напиши коментар:


Публикувай