1 687 14

Щетите, а не дребни нарушения да определят цената на „Гражданска отговорност“

Малусът няма да върви с автомобила

Щетите, а не дребни нарушения да определят цената на „Гражданска отговорност“

Финансовото поощряване на изрядните и наказания за джигити трябва да се изчислява спрямо щетите, които са причинили на пътя, предлага новата агенция за безопасност на пътя, начело с Малина Крумова.

Агенцията съвместно със застрахователите и експерти са подготвили модел, който е предложен на Комисията за финансов надзор. „За да има превантивен ефект „малусът“ в системата трябва да се чувства, но целта не е да се увеличат средствата от „Гражданската отговорност“ а в рамките на събираните пари да има преразпределени спрямо рисковите водачи“, уточни пред в. „Монитор“ Малина Крумова. По думите ѝ не трябва да се допуска „малус“ на колата, защото превозните средства не причиняват катастрофи, а техните водачи.

През есента ще бъде готово новото предложение за въвеждането на "бонус-малус" системата за застраховката "Гражданска отговорност". В момента работи нова международна работна група, която да създаде система, при която шофьори без нарушения на пътя ще плащат по-евтина полица, а за водачите с много провинения цената ще е много по-висока.

Бонус-малус е система, която персонализира премията, платена от застраховащия, като взема предвид поведението на пътя и историята на претенциите. Миналата година бе представен вариант, но той срещна остро обществено недоволство.

България
Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 6 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • флипп
    Отговор
    1 10:47  18.06.19
    Върти го сучи го, за 20 години стаж зад волана имам 3 фиша по 20 лева, гражданската ми е с 30 процента нагоре. Видими резултати!

    Коментиран от #4

  • ботур
    Отговор
    2 10:48  18.06.19
    Това по белия свят е измислено и функционира много отдавна. Друг е въпроса, че застрахователите само реват, че нямат пари и не искат да плащат. Налага се да се водят дела в съда за да платят. Доста хора не могат да си позволят първоначалната инвестиция в такова дело и изоставят нещата, от което застрахователите печелят огромни пари. Съвсем пък друг е въпроса за лобито им в съда. Държавата ни е такава за съжаление, а държавата това сме ние... На зла круша - зъл прът...
  • Димов
    Отговор
    3 10:50  18.06.19
    Ако един шофьор с 15г стаж зад волана, по случайност удари Панамера, ще плаща повече ГО от пик*ьото, който е нацелил 10 стари Астри за 2г стаж ли?

  • JEEP
    Отговор
    4 10:59  18.06.19

    До коментар #1 от "флипп":

    Имам златен талон откакто ги пуснаха. Не помня от колко години е, но последния ми фиш е от 2007. ГО с всяка година ми е по-висока.
  • гроб
    Отговор
    5 11:09  18.06.19
    Значи, мутрата със скъпия джип ако ми удари ладата, щетите са малки за застрахователя и мутрата няма да плаща по-скъпа ГО. Обаче, ако ладата удари скъпия джип на мутрата, щетите са големи за застрахователя и аз ще трябва да плащам двойна ГО. Сега загряхте ли кой ще полаща скъпата ГО - само матряла, а мутрите застрахователи не.
  • Стамов
    Отговор
    6 11:13  18.06.19
    Всичко това са евтини номера, за да увеличават цената ежегодно! Тая застраховка стана като тока и водата - постоянно увеличаване на цената! В този бранш работят всички бивши мутри, които ходеха с бухалките и лепяха етикети на колите! КФН не работи за интересите на държавата и застрахованите а за тези мутри!
  • КАТ
    Отговор
    7 11:15  18.06.19
    Дребните нарушения,водят до големи щети!Какво толкова като му отнема предимството на тоя,а и хоп щетичка?Някой разпознава ли се в тази реплика,без блондинките,говорещи по телефона?

    Коментиран от #9

  • Матей
    Отговор
    8 13:49  18.06.19
    Идията за застраховане ,особено насилственото е едно гениално чифуско хрумване,блестящо осъществено по отношение на неевреите.И хората са дотолкова свикнали с него,та го възприемат като закон божий.Помислете реално и трезво,какво улеснение и облекчение би било отмяната на тези безбожни грабежи.Или в краен случай всички вземания ,свързани с движение по пътищата да се калкулират в акциза на горивата.Вярно ,на някои тарикати може да не им хареса нарастване цената на горивото с една трета,но за бедстващото население ще е огромно облекчение да си ползват забравените МПС без притеснение от дебнещите катаджии и чиновници.
  • Гост
    Отговор
    9 13:54  18.06.19

    До коментар #7 от "КАТ":

    Абсолютно вярно! "Дребните" нарушения показват манталитет! А точно вследствие този манталитет, са жертвите и инвалидите в България! Днес ще наруши правилата за паркиране, утре ще наруши правилата за маневриране, други ден - правилата за предимство. Докато в един не толкова прекрасен ден /а той неизбежно ще дойде, при този начин на шофиране/, едно от тези нарушения не стане фатално за някого!

  • Прост народ
    Отговор
    10 17:24  18.06.19
    Докато боковите капацитети се опитват да коват закони, всичко ще е в ущърб награжданите и всичконще се прави да се пълнят джобове на частниците.... Пак да гласувате за тиквоча
  • Смешно
    Отговор
    11 13:02  19.06.19
    Бонус Малус не е солидарна. Все едно ако боледуваш повече, да плащаш по високи здравни. Ако държат на БМ ще трябва да премахнат застраховката да е задължителна.
  • Смешно
    Отговор
    12 13:03  19.06.19
    Бонус Малус не е солидарна. Все едно ако боледуваш повече, да плащаш по високи здравни. Ако държат на БМ ще трябва да премахнат застраховката да е задължителна.
  • Смешно
    Отговор
    13 13:16  19.06.19
    Бонус Малус не е солидарна. Все едно ако боледуваш повече, да плащаш по високи здравни. Ако държат на БМ ще трябва да премахнат застраховката да е задължителна.
  • няма кола няма проблем
    Отговор
    14 20:24  13.07.19
    Нито една такса не трябва да се обвързва с нарушенията, защото за да си чист ще дадеш пара. Освен това като си плащаме данъци редовно да ни ги намлят ли? Като си плащаме редовно водата и тока да ни ги намалят ли? Не, защото как ще съществува държавата и системата въобще. Какво значи възпитан, невъзпитан и джигит? Каква е разликата ако има ПТП с ударен пешеходец при ядене на сандвич, говорене по телефона,местене на радиото, да ти правят френска в движение......да се почешеш заради комар. Резултата е наранен пешеходец и се гледа нарушението, а не как. Ако убия с нож или пистолет има ли значение? Ами ако убия с подострен молив? Резултата е смърт и те съдят за убийство. Няма начин да обхванеш житейските ситуации, защото те са много и става сложно даже и невъзможно. Застрахователите искат да взимат повече пари. Толкоз.

Напиши коментар:


Публикувай