18 406 190

Ето договора за Ф-16. ВВС генерал орязал въоръжението

България се отказва от цялото управляемо въоръжение „въздух-земя”

Ето договора за Ф-16. ВВС генерал орязал въоръжението

Редакцията на „Епицентър.бг“ разполага с документа, с който България и САЩ се споразумяват по пакета за договора за придобиване на изтребители Ф-16. България се отказва от цялото управляемо въоръжение „въздух-земя”. При пакета „въздух-въздух” ракетите AIM-120C-7 стават от 16 на 13, а ракетите за близък бой AIM-9X се намаляват наполовина – от 24 на 12. Орязва се и броят на нашлемните системи за изобразяване и целеуказване JHMCS II от 20 на 12. Намален и е броят на пилотите, които ще преминат през обучение – от 16 на 12.

Протоколът за преговорите по цената на пакетната сделка за Ф-16 е подписан от командващия българските ВВС ген.-майор Цанко Стойков и Мишел Хизон, директор на департамент в Агенцията за сътрудничество по отбрана и сигурност, на 17 май.

Преговорите са се състояли между 8 и 14 май в САЩ.

България се отказва от цялото управляемо въоръжение „въздух-земя”.

В искането за обвързваща оферта бяха поискани 24 броя свободнопадащи бомби Mk 82 (227 kg) с взриватели и шест инертни (учебни) бомби от същия тип, както и комплекти за преоборудването на тези боеприпаси в управляеми – 15 комплекта GBU-49 Enhanced Paveway II (комбинирано лазерно и GPS насочване), още толкова GBU-54 Laser JDAM (комбинирано GPS и инерциално насочване) и 28 малокалибрени управляеми боеприпаси GBU-39.

След промените в пакета остават само бомбите Mk 82, както и учебните боеприпаси от същия тип.

Намаляват се и бройките на целеуказващите контейнери AN/AAQ-33 Sniper ATP от четири на едва два.

При пакета „въздух-въздух” ракетите AIM-120C-7 стават от 16 на 13, а ракетите за близък бой AIM-9X се намаляват наполовина – от 24 на 12.

Пусковите установки (релси) за ракетите „въздух-въздух” LAU-129 (това са своеобразни преходници между точките за окачване под крилото и самата ракета, защото без тях поставянето на ракетата „въздух-въздух”е невъзможно) се намаляват от 48 (по шест на самолет) до едва 26(3,25 на самолет).

Орязва се и броят на нашлемните системи за изобразяване и целеуказване JHMCS II от 20 на 12.

Намален и е броят на пилотите, които ще преминат през обучение – от 16 на 12.

Ето договора за Ф-16. ВВС генерал орязал въоръжението

Намален е също и броя на инженерно-техническия състав, който ще премина през обучение – от 75 на 65.

Намаляване има и при броя заявени резервни части и консумативи, които ще се поддържат на склад в България (т. нар. „техническа аптечка”).

Например резервните двигатели General Electric F110 се свалят от два на един.

Премахва се и цялото оборудване за експлоатация на нашите F-16 в база за предно разполагане (FOB – Forward Operational Base), което значи, че машините ще са вързани към основната база в Граф Игнатиево.

Двата тренажора, които ще се поставят в авиобаза Граф Игнатиево, ще са от по-нисък клас.

Ето договора за Ф-16. ВВС генерал орязал въоръжението

Освен това България е поискала да отпаднат разходите за транспорт на оборудването и въоръжението, което върви с изтребителите, като тази организация и нейното заплащане остава в български ръце и се отлага във времето.

В края на документа се подчертава, че нотифицираната цена от 1,6 млрд. долара не е окончателна - крайната цена на проекта зависи от изискванията на българската страна.

Припомняме, че вчера президентът Румен Радев заяви: "Проектът за придобиване на нов изтребител губи смисъл, ако самолетът е лишен от способности".

„Ако вътре (в цената - б.р.) има всичко необходимо така, както е разработено и изпратено от нас в искането за предоставяне на оферта и така, както беше публикувано от американското правителство с всички пакети и пълни способности - цената (1.256 млрд. долара) е приемлива, но ако ги няма тези неща – проектът губи смисъл“, заяви държавният глава и подчерта, че правителството е длъжно да осигури оперативните способности и техническата поддръжка на този самолет така, както те са били разработени от Министерството на отбраната, приети от Министерски съвет и утвърдени от Народното събрание.

"Не сме заявили голям пакет от запаси от оръжи. Ще се наложи да закупуваме допълнително повече ракети. Нито една държава не си купува пълен комплект от въоръжения. Това е една инвестиция, която блокира възможностите за дълго време, а е със срок на годност и изисква голяма поддръжка", разкри днес зам.-министър Атанас Запрянов, с което потвърди притесненията на държавния глава.

Запрянов поясни, че закупуването на управляваемо оръжие ще в бъдеще време. "Самолетът като бордови системи разполага със всички кодове и системи за управление които са отключени за всяко управляемо оръжие, което ще закупим в перспектива", поясни той.

"Има какво да изпиляваме в условията и цените", заяви военният министър Красимир Каракачанов на 31 май. Той определи като спекулации слуховете, че намаляване на цената ще бъде за сметка на способностите на самолета и неговото въоръжение. Вицепремиерът подчерта, че това категорично не е вярно и увери, че преговорите ще продължат докато се намери онази пресечна точка, приемлива и за двете страни.

Ето договора за Ф-16. ВВС генерал орязал въоръжението

Когато военният министър е правил това изявление обаче, договореностите за орязване на пакета по сделката вече са били факт - подписите на българската страна са положени на 17 май.

Още тогава експерти предупреждаваха, че българският преговороен екип няма да успее да съчетае по най-добрия начин цена и способности на самолетите при тази сделка.

България
Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 52 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • El boko
    Отговор
    1 14:00  11.07.19
    Тази сделка трябваше да мине през референдум, да чуем хората! :(

    Коментиран от #6, #136, #151

  • Съдът да постанови решение
    Отговор
    2 14:02  11.07.19
    Нямам търпение да пристигнат първите f-16 блок 70 и президентът Румен Радев пръв да ги пробва тогава друга песен ще запее.

    Коментиран от #14, #15, #22, #94, #148

  • Доброволците
    Отговор
    3 14:03  11.07.19
    Президентът Румен Радев може да взема дежурства в базата граф Игнатиево в събота и неделя за допълнителни доходи ще взема пенсия заплата от президентството и заплата от военновъздушните сили

  • 4 14:04  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • КЛЮКАР
    Отговор
    5 14:04  11.07.19
    Започна се
  • 6 14:05  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 7 14:07  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 8 14:07  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 9 14:09  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 10 14:09  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 11 14:11  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ФК Кери и Ник
    Отговор
    12 14:12  11.07.19
    Нашата задача е да издържим един час с тези 8 изтребителя след това ще дойдат 100 изтребители f-35 от базата Рамщайн Германия

    Коментиран от #25, #63

  • Борката съм бе, Попов
    Отговор
    13 14:12  11.07.19
    Докато не изчистим и последният от комунистическите отпадъци и скрити савеЦки лимонки, така ще е. Сега рушките тролове ще ревнат, че говедата ни продават самолети без въоръжение.

    Коментиран от #37, #190

  • Сесесере
    Отговор
    14 14:12  11.07.19

    До коментар #2 от "Съдът да постанови решение":

    Едно време бай Тошо постоянно правеше референдуми и чуваше хората, колко самолета и танка да купи от братушките , а и на каква цена разбира се!

    Коментиран от #97, #104, #137

  • Читател
    Отговор
    15 14:13  11.07.19

    До коментар #2 от "Съдът да постанови решение":

    Пак нещо не си доразбрал. Президентът не казва, че самолетът е лош, а че ако не е окомплектован както трябва ще трябват още милиони и тази цена вече става неприемлива. Все едно да имаш нов Мерцедес, но да не можеш да си позволиш гориво, масла и ремонт и или ще го държиш в гаража или ще наливаш още пари, които нямаш. Това важи за всякакви самолети - американски, шведски, френски или руски. Въпросът е за тия пари какво можеше да се вземе съгласно другите оферти. Аз не знам, понеже не съм специалист, но има хора, които знаят, но не ги слушат, понеже решението за тези самолети е политическо, а не икономическо или военно.

    Коментиран от #38, #41

  • В Долна митрополия
    Отговор
    16 14:14  11.07.19
    Правителството на Бойко Борисов Методиев трябва да изтегли 2 милиарда лева от европейската банка за развитие за да обезпечи сделката и тогава нещата ще се оправят понеже на този етап нашето правителство не разполага с тези средства кеш.
  • хаха
    Отговор
    17 14:15  11.07.19
    ГЪЗОЛИЗЦИТЕ НА ГЕРБ ДА ЗАПОЧНАТ С ЛИЗАНЕТО НА ПОСРАНИТЕ ЗАДНИЦИ НА ШЕФОВЕТЕ СИ ДО БЛЯСЪК ЗА ПРЕД НАРОДА.
  • Факен
    Отговор
    18 14:15  11.07.19
    ама то и договора даже е написан неграмотно:) " The items below were requested the Bulgarian delegation": мъкааааааааааааа
  • Хасан
    Отговор
    19 14:15  11.07.19
    И мене ходжата ме оряза, ама за козичките е идеално.

    Коментиран от #23

  • Купуваме16ракети
    Отговор
    20 14:16  11.07.19
    Купуваме 8 самолета и 16 ракети .... е браво, с 2 думи ако не дай си боже се използват от един самолет, после няма с какво да се зареди, защото останалите са закачени на другите самолети. Да бяха купили 1 самолет с 16 ракети и да се приключи с тази досадна сделка, дето така или иначе е безмислена от гледна точка на сигурността. Тя е данъка спокойствие за да ни се разкара САЩ от главата и да не ни вдига тока, през ТЕЦ-овете.... накрая сметката е една и съща.
  • Град Варна
    Отговор
    21 14:18  11.07.19
    Нашето правителство да настоява първите два изтребителя f-16 блок 70 да пристигнат през ноември месец 2020 година
  • goni
    Отговор
    22 14:18  11.07.19

    До коментар #2 от "Съдът да постанови решение":

    Човека е летял на такива. Две специализации в САЩ! Едната 2-е , а другата три годишна! Друг е въпроса че не трябва вече да се качва и да пилотира! Годините са си години! Много го уважавам! Дано да не направи някоя глупост и да ги яхне! Ама, след определена възраст човек се изкушава че може да докаже че е още млад и може...!
  • Ganiu tzarvula
    Отговор
    23 14:20  11.07.19

    До коментар #19 от "Хасан":

    Теп та знайми

    Коментиран от #174

  • 24 14:22  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • ха ха ха глупако
    Отговор
    25 14:27  11.07.19

    До коментар #12 от "ФК Кери и Ник":

    какво ще издържаш бе прокиш, една ракета и те няма :D ... аман от тъпни!
  • Николас
    Отговор
    26 14:28  11.07.19
    ЩЕ ОРЪСКАТ ПОСЕВИТЕ НА ЗЕМЕДЕЛСКИТЕ КООПЕРАЦИИ С ТЕЗИ ХВЪРЧИЛА!!!
  • ЕГА ТИ
    Отговор
    27 14:29  11.07.19
    ПРОСТАШКАТА ЛЪЖА , ОТ ТЕЗИ ХВЪРЧАЩИ ЛИСТЧЕТА НЕ СТАВА ЯСНО НИИИИЩО ! КОМУНИСТИЧЕСКИТЕ ПРОПАГАНДИ ЗА НИСКО ИНТЕЛИГЕНТНИ ХОРА ЗАПОЧНА !
  • Джон Уик
    Отговор
    28 14:30  11.07.19
    Някой си направи далаверката за стотици милиони комисионна! Честиото балъци от България.

    Коментиран от #171

  • На този етап от живота
    Отговор
    29 14:30  11.07.19
    Може да сключим бартер съединените Американски щати за закупуването на изтребителите ще изнасяме за съединените Американски щати боб леща краставици домати сирене кашкавал кисело мляко луканка фъстъчено масло американците Много си падат по фъстъчено масло царевица лук пшеница слънчоглед зелена салата зелен лук зелен чесън репички билки картофи тютюн говеждо месо най-евтина цена мед орехи зеле и риба скумрия.

    Коментиран от #33

  • лелеллл
    Отговор
    30 14:31  11.07.19
    Купуваме Трабант на цена на Мерцедес Бенц последен модел :D
  • 31 14:33  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Статистик
    Отговор
    32 14:34  11.07.19
    Ех, Грипен, Грипен, мъко моя! Сега трябва да късаме със старите учебници и записки и да учим английски!
  • goni
    Отговор
    33 14:35  11.07.19

    До коментар #29 от "На този етап от живота":

    Свърши тая!:) Бъркаш САЩ със СССР!:) Това с бартера го забрави!:) А, ние няма какво да предложим за замяна!:)

    Коментиран от #68

  • Еф КЕФ
    Отговор
    34 14:37  11.07.19
    ама да не де окаже че вместо 8 се намалят на 4 фургона,иначе цената им намаля
  • Пламен
    Отговор
    35 14:38  11.07.19
    Никой не очаква боеспособна авиация и армия от България. Дори и висшите военни. Никой! Само заплати да продължават да взимат. Бях ви "драснал" в един коментар преди месец, че можехме със същият успех да се превъоръжим с L-159. И Чехия е на 12часа път с автобус... НО, на нас ни трябват "бомби" за еърполисинг. Направо открийте и второ ВВВУ! Келеметори.
  • ВЪЗРАСТЕН
    Отговор
    36 14:39  11.07.19
    Лек автомобил да си купиш има повече документи, тук някой се опитва да ни лъжи, но на тия елементарни лъжи, може да се хване САМО електората на Нинова !
  • Borislav Popov
    Отговор
    37 14:39  11.07.19

    До коментар #13 от "Борката съм бе, Попов":

    Ти ако си Борката, то тогава аз съм китайския вариянт на Иво Инждев ! А за Ф-16 с право ще реват, и ти трябва да ревеш, защото наистина са орязани ! Което си е така, така си е, без значение дали съм русофил, или русофоб, аз преди всичко друго съм българин и няма да кажа на черното бяло !

    Коментиран от #53

  • СссереМ
    Отговор
    38 14:40  11.07.19

    До коментар #15 от "Читател":

    Виждам че си кадърен човек с култура,предполагам че знаеш английски, СЕГА в сайта на МО го има целия договор който е от 62 страници, бих ти дал линк но ще го изтрият затова разчитам сам да си го изтеглиш,когато го прегледаш съм УБЕДЕН че ще си промениш мнението на 180 градуса, взема се това което ще ни върши работа за сметка на ненужни ракети примерно,които след година трябва да се реновират или сменят,няма нужда от повече от 12 пилота,а за сметка на това подръжката да я осъществяват румънски или турски механици,затова сега са заложени 63 ма български механици,които преди бяха 0,опитай се да го прегледаш целия договор а не само откъслечна информация извадена от контекста с НЕЧИЯ ЦЕЛ.

    Коментиран от #109

  • Behemoth
    Отговор
    39 14:41  11.07.19
    Еър полисинг от скъпите хахахххххх....поне по една синя лампа да им сложат отгоре....

    Коментиран от #42

  • goni
    Отговор
    40 14:46  11.07.19

    До коментар #24 от "СссереМ":

    Доставя ли ти удоволствие да дразниш хората?!:) Да ефките са по-добри от грипена, но ние нямаме нужда от тях! Грипените идеално пасват на изискванията ни и цената е доста по ниска! По всяка вероятност си военен. На България са необходими минимален брой изтребители за въздушна полиция. И нищо друго! И ти го знаеш!
  • 41 14:49  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • goni
    Отговор
    42 14:49  11.07.19

    До коментар #39 от "Behemoth":

    Прав си! Ама, какво да направим?! Болен здрав носи! Това е дереджето!:)
  • ОПТИМИСТ
    Отговор
    43 14:51  11.07.19
    Ама вие забравяте какво каза вчера по телевизията зам. министъра. Самолетите имали система за опознаване свой.чужд и на всичко отгоре имали по две крила. Това никак не е малко за тези пари.
  • С500
    Отговор
    44 14:59  11.07.19
    Ние за тия пари ще вземем две дивизий и половина С-400 // $500 млн. за една дивизия (осем изстрелващи машини x 4 ракети плюс поддържащи единици е една дивизия)//,кое ще е по добре за нашата сигурност,80 ракети или щайгите F-16,и за малоумниците е ясно кое,но за смешните политици не е
  • 3333
    Отговор
    45 15:02  11.07.19
    С тези 8 самолета, които ще пристигнат през 2024 г. а сега ще ги платим на 100%, можем да плашим врабчетата с тях. Въоръжението им се брои на пръстите на ръцете. Ако стане конфликт ще ходим до САЩ да купуваме ракети и др. консумативи Освен тези 2-3 млрд. лв. ще има още разходи, обучение, дооборудване всичко е много скъпо и ще ни тежи като камък на шията още 20-30 г. напред. България не е стигнала икономическо развитие, което да и позволява разходи за скъпи играчки.
  • Българин
    Отговор
    46 15:03  11.07.19
    То тези самолети като нямат такива и онакива ракети, що за оръжие са те и как ще пазят небето над България.Вземете ги пуснете да работят като таксита да се возят богопомазаните в България белким върнете малка част от нашите пари, дето ги крадете от народа и ги бутате в ръцете на американците.Същите които разрушиха нашата армия включително и авиацията ни , та сага да купуваме ретро самолети на безбожни цени. Егати послушковците и дупелизци. Абе вие срам имате ли ?
  • Хаха
    Отговор
    47 15:03  11.07.19
    Русоробите пак заквакаха......кога ли ще проумеят, че България е НАТО и връщане назад няма.....Гоце Първанов подписа преди 15 години.....

    Коментиран от #82

  • Само питам
    Отговор
    48 15:05  11.07.19
    По какъв начин документите са се оказали в редакцията на един руски хибриден сайт? И ако тези документи са истински, защо службите не са се задействали досега да разберат откъде изтича информацията. А ако документите не са истински защо този сайт не се разследва за разпространяване на фалшива информация засягаща националната сигурност на държавата?
  • Наблюдател
    Отговор
    49 15:07  11.07.19
    Докато сделката за изтребителите не стане факт няма да секнат руските хибридни атаки срещу нея подпомагани от безродните петоколонници от всички нива.

    Коментиран от #58

  • Илия
    Отговор
    50 15:10  11.07.19
    Националното предателство в повечето нормални страни се наказва с разжалване и военен съд. Явно ние не сме нормална държава. Тоя предател може и да го повишат. Интересно нашите т.н. военни на кого служат, на България или нса сащ а може би на собствените си алчни джобове. ПОЗОР!!!!
  • Брадвата
    Отговор
    51 15:12  11.07.19
    Щеше да е по-добре, вместо 8 самолета, да вкарат отнякъде 80 хиляди българи!
  • Джони
    Отговор
    52 15:13  11.07.19
    Сайта е спонсориран от орките от кремъл за фалшиви новини и разделение .това са ценностите на Мордор от изток .спрете да влизате .

    Коментиран от #99

  • Бесен Язовец
    Отговор
    53 15:15  11.07.19

    До коментар #37 от "Borislav Popov":

    Прав си, Борка, черните тояги са си черни, а ти си умираш за такива! Амерските тенекета Ф-16 ще ги ползваме за атракция и такива като тебе да си правят селфита с тях срещу 5 лв.

    Коментиран от #92

  • Българин
    Отговор
    54 15:18  11.07.19
    Да се самосезира висшия касационен съд! Да се класира договора ! Президентът да разпусне този парламент и това правителство и виновните да бъдат съдени публично с участието на народни обвинители, понеже имат право на служебни защитници, освен американските! Публичен процес !
  • Иван
    Отговор
    55 15:18  11.07.19
    Тези дълбокомислица е на Пеевската г-жа Валерия, която е пъво дружка с Доган и я споснорират от там за този сайт Епицентър, но и Факти са лапанали парички в случая. А горните писания всеки който разбира английски може да види, че са изопачени -първо изнасяне на такива данни свързани с националната сигурност би следвало да е наказуемо. Наказуема е и статията на Факти като спомоществовател -второ ами прав е зам министъра. Очакват се Амраам 120Д, а след 2-3 години и съвсем новия модел. -не виждам никъде да е написано, че се орязва въздух земя Не пише нищо за хелфаер и би следвало зничи да го има. Написано е точно преведено пъддържане на минимум въздух земя сопсобности. Но какво заничи мин. ако има хелфаери другото на мин количество си е ок. Джейдам е за последващо купуване. Ясно е написано таргет за цена от 1,20 млрд дол. Ако сега прокатурата не си мръдне задника си заслужаваме държавата.

    Коментиран от #71

  • Истината
    Отговор
    56 15:19  11.07.19
    Главен редактор на Епицентър е Мадам В., Валерия Велева. Който иска да вярва.
  • 57 15:20  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Българин
    Отговор
    58 15:27  11.07.19

    До коментар #49 от "Наблюдател":

    Тоя сайт не трябва да публикува третополови коментари!

    Коментиран от #73, #95

  • Чичо
    Отговор
    59 15:27  11.07.19
    Е, скъпи ми тролчета - изведнъж се оказа, че президентът е прав!? А правителството за пореден път се омаза с кафяво!
  • Морфей
    Отговор
    60 15:29  11.07.19
    Българо-амерската дружба води винаги до тук, първите отново минати!
  • 61 15:29  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Гост
    Отговор
    62 15:29  11.07.19
    Боклуци! Начело с Цвъчко-недоноско! Този заедно с Пасито бял ден няма да видят на онзи свят!
  • Готин ама не съвсем
    Отговор
    63 15:30  11.07.19

    До коментар #12 от "ФК Кери и Ник":

    Срещу кого ще издържаш 1 час бе идиот?? Срещу ракети?? Със самолети?? Ми тя третата световна няма да трае и час!
  • И те така
    Отговор
    64 15:31  11.07.19
    Колко прост каскет трябва да си за да тролиш и хейтиш по нещо което се изясни вече. Радвайте се, че контраразузнаването не работи. Но ако работеше доста сайтове като този щяха да глътнат вода. Обясни ви се най нагледно. Самолета не е орязан. В следващите 5 г. ще се обучават летци и инженери и пълния боекомплект не ни трябва. И да го платим сега ще лежи по складовете защото ще ни го доставят веднага а самолетите след 3 г. а тази техника си има срок на годност. Но на тъпи лизачи на руски дупета и гладки мозъци как да им се обясни, не е по силите на никой.

    Коментиран от #75

  • 65 15:32  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • На чичо ми Сорос козяка в Атака
    Отговор
    66 15:36  11.07.19

    До коментар #65 от "Гост":

    Не позна глупако!! По времето на СССР имахме 4 ракети СС20 С ЯДРЕНИ ГЛАВИ И 2 ЯДРЕНИ БОМБИ НА БОМБАРДИРОВАЧИ. Да не ти казвам и други подробности, защото въпреки че съм в запас старши офицер има малка вероятност да ме подведат за изнасяне на военни тайни.

    Коментиран от #83

  • Пламен
    Отговор
    67 15:39  11.07.19
    Гатанка: Купуваме разпознаваеми за съюзниците самолети, разположени в челна/гранична страна на Алианса, с бомбово въоръжение. Каква ни е военната доктрина? Като се започне от Свинаров, Ноев, Шаламанов и сега Шкембе воЕвода, че и вожда Винету, и в главата напира просташката мъдрост: "Няма к'во да стане...". Или "Просото се движи по стереотип." - ст. л-т Р. Ганчев, к-р III КВ, I Р, ВВВУ 1996г. Дали някой от Пеликаните ще се сети за последната мъдрост :)
  • Зайко Байко многознайко
    Отговор
    68 15:39  11.07.19

    До коментар #33 от "goni":

    Има какво да предложим , неузрели тикви за нартер , ще се съгласят.😄😄😄

    Коментиран от #108

  • Българин
    Отговор
    69 15:40  11.07.19
    Това е краят! Едно правителство предало интересите на собствения си народ! Нарушават закони! За да се сложи край на всичко това Грипен, да осъди България за нарушаване законите за лоялна конкуренция и българските дебили, освен тези американски щайги-прахосмукачки да плащат и една солена глоба!
  • Престъпници
    Отговор
    70 15:41  11.07.19
    Целият народ трябва да излезе и да свали мафиотската диктатура.
  • Бивш канадец
    Отговор
    71 15:41  11.07.19

    До коментар #55 от "Иван":

    Обърни внимание, че всеки втори ред започва с "Reduced". Да ти преведа ли какво означава?
  • Българин
    Отговор
    72 15:43  11.07.19
    Тоя сайт не трябва да публикува третополови коментари!

    Коментиран от #79

  • Наблюдател
    Отговор
    73 15:45  11.07.19

    До коментар #58 от "Българин":

    Първо, русофилите никога не сте били българи. И Второ, самата лакейска преданост на русофилите към русия и всичко руско е ясен признак за латентен хомосексуализъм .
  • Именно
    Отговор
    74 15:46  11.07.19
    Тоест си купуваме 8 доста скъпи ... 'фърчила?
  • 75 15:48  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 76 15:48  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Бесен Язовец
    Отговор
    77 15:49  11.07.19
    МиГ 29 където нарезахне имаха повече въоръжение и по модерно от това с които са обурудванти тези 8 кошници които ще купуват!
  • Адолф
    Отговор
    78 15:50  11.07.19

    До коментар #9 от "Обявен за общодържавно издирване":

    Някой униформен яко е чукал я теб,я майка ти-признай си!
  • Сексопатолог
    Отговор
    79 15:51  11.07.19

    До коментар #72 от "Българин":

    Науката много отдавна е установила тясната връзка между авторитарното възпитание и хомосексуалността. Индивиди величаещи диктатори, авторитарни личности или нации склонни към агресивност и доминация като руската, винаги се поставят се в тяхно подчинение, което си е чиста пасивна хомосексуална ориентация.
  • ???
    Отговор
    80 15:52  11.07.19
    На скопен кон зъбите не се гледат. Който както иска да ме разбира.
  • Съгласно закона
    Отговор
    81 15:52  11.07.19
    Изтребител f-16 блок 70 72 е още на чертежа
  • Ха Ха
    Отговор
    82 15:55  11.07.19

    До коментар #47 от "Хаха":

    ...... а смешниците ползват Никът ми ! Ок ,ама поне центовете да делим а ? А до самолетите ..... абе ще им монтираме по една Прашка : Въздух /Земя и ставаме непобедими ! С чудовищната си флотилия от ..... 8 самолета ! Първа сила в НАТО и Галактиката ! Така де , втора - след звездните Шерифи на принц Дони!
  • Сиганин трудовак
    Отговор
    83 15:57  11.07.19

    До коментар #66 от "На чичо ми Сорос козяка в Атака":

    ни разсекрети военна тайна... мухахахаха ! За едно си прав, имахме ядрени глави, имахме и ракетен щит, но заради продажното еврейче Соломончо Паси останахме по бели гащи! И ти си предател, като ти чета коментарите, що не лапаш и да се потапяш, а?!

    Коментиран от #88

  • ???
    Отговор
    84 15:58  11.07.19
    Много ги разбираш секуалните ориентации. Интересно е истинския патолог колко мозък ще намери при теб.
  • 85 15:58  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Йозеф
    Отговор
    86 15:59  11.07.19
    Каъв е тоя документ без никакви знаци на издаващата го страна, такъв евтин фейк не бях виждал.
  • Наблюдател
    Отговор
    87 16:06  11.07.19
    Абсолютен фейк. Това е МЕЖДУПРАВИТЕЛСТВЕН ДОГОВОР и генерал, пък бил той и генерал-майор от ВВС не може ДА ОРЕЖЕ НИЩО. Генерала може единствено да ореже списъка, който жена му му е дала за закупуване на нови мебели за дома или за храна през уикенда. Но трябва все пак да имаш два грама мозък в главата за да разбереш това и да не се връзваш на долнопробните руски фейкове, разпространявани от петата колона. Или пък да не носиш постоянно ушанка. Поне не и през лятото.
  • 88 16:09  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Това ако
    Отговор
    89 16:11  11.07.19
    Това ако е вярно означава само едно - някой е лапнл яка комисионна, а сащ са ни набили някакви непотребни самолетчета за огромни пари. Това е яко унижение и аз не желая да ме представляват пред ес и сащ герб и патриотите! Това са неадекватни и очевидно корумпирани дребни душици, продали България, за която дедтие ни са воювали! Позор за вас продажници! Борисов моментално да си подава оставката и да се маха от политиката! За две седмици предизвика безброй скандали!
  • Вчера казаха
    Отговор
    90 16:12  11.07.19
    Че Атака ще изнесат далаверите по договора и ето, факт!
  • МАЙ
    Отговор
    91 16:16  11.07.19
    СИ КУПИХМЕ,СКЪПИ ЛЕТЯЩИ МИШЕНИ.

    Коментиран от #142

  • гост
    Отговор
    92 16:17  11.07.19

    До коментар #53 от "Бесен Язовец":

    Докато чакаме селфито за 5 лева,можеш да напътстваш хората за селфи със самовари за 1,2 милиарда,увити в найлон в Белене.Какво ще кажеш ,не е ли хитро,може да изкараме парите за фърчилата.
  • 93 16:17  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Патриот,но не от обединените патриоти
    Отговор
    94 16:19  11.07.19

    До коментар #2 от "Съдът да постанови решение":

    За твое сведение Президента Радев е летял наF16.Президента се оказа прав,че за да се вложим в цената от 2,2милиарда лева,ще се наложи сериозно да бъде осакатен самолета,и няма да отговаря на зададените параметри за доставка.Всички опити и врътки,да се скрие това,вече не вървят,тъй като са известни параметрите договорени от българските представители-жалки предатели на националните интереси,и слуги на чужда държава.Всички участвали в преговорите,да се изправят пред българския съд,и да бъдат изпратени зад решетките.Всички ония,който хулеха Президента,ако все още имат капка достойнство,да му се извинят,и си подадат оставката.Остава да видим,колко достойни българи са и народните представители.
  • Само питам
    Отговор
    95 16:20  11.07.19

    До коментар #58 от "Българин":

    ---------Публикувано във факти.бг: Тоя сайт не трябва да публикува третополови коментари!--------- А ти защо пишеш, бе тритон?
  • 96 16:21  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Знаещ
    Отговор
    97 16:25  11.07.19

    До коментар #14 от "Сесесере":

    Срамно е да се обаждаш за едно време. При бай Тошо имахме наистина сериозно за времето си въоръжение. Тогава имаше шанс да издържим няколко часа на Турция. В момента за най-голямо съжаление рязаните ще минат за минути. Тези осем нищожни самолета са супер смях спрямо турското въоръжение. Турските ц 400 ще ги свалят още като излетят. Въобще дано не се налага да се отбраняваме, че скоро сигурно и македонците ще могат да се гъбаркат с нас. Наистина ми е много мъчно.
  • 98 16:29  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • goni
    Отговор
    99 16:31  11.07.19

    До коментар #52 от "Джони":

    Боже!:) От Мордор!!!:) Къде да хвърля пръстена че наблизо няма лава!!! Да не говорим за вулкани!:)
  • Ganiu tzarvula
    Отговор
    100 16:34  11.07.19
    STO TRIETE BE PEDERATORI!!!EDNA DEBELA SVINKA S KASKA ,OGRABI NAZIONALNATA SIGURNOST,A VIE MU ZUNKATE GUZA!HAK VI E!
  • Наблюдател
    Отговор
    101 16:36  11.07.19
    Както вече казах, руските хибридни атаки срещу сделката подпомагани от безродните петоколонници няма да секнат, докато тя не стане факт. А документа явно е "изтекъл" от ведомството на Румен Грипена и се тълкува по най-превратния и манипулативен начин. Самата масирана активност на руските тролове говори за отдавна подготвяна и организирана операция срещу българските отбранителни възможности и националната сугирност на страната. И ако има служби, които се занимават с нейната защита би трябвало да реагират.

    Коментиран от #125

  • А БЕ
    Отговор
    102 16:36  11.07.19
    ЗАЩО ВСИЧКИ ЗАБРАВИХА ТУРИСТИЧЕСКИТЕ ХЕЛИКОПТЕРИ ЗАКУПЕНИ ОТ БСП ЗА ВОЕННИ ЦЕЛИ ?! ТА ТЕ НЯМАХА И ГРАМ ВОЕННА ТЕХНИКА ПО ТЯХ !

    Коментиран от #146

  • 103 16:37  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 104 16:40  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 105 16:41  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Кой68
    Отговор
    106 16:41  11.07.19
    Мирише си.....Направо смърди.....Каракачанов казва едно,а преговарящите военни капацитети правят друго.Президента ще се окаже прав....
  • 107 16:43  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • goni
    Отговор
    108 16:44  11.07.19

    До коментар #68 от "Зайко Байко многознайко":

    Няма да е лошо да си прав, ама няма да стане!:)
  • Бачо Киро
    Отговор
    109 16:53  11.07.19

    До коментар #38 от "СссереМ":

    Алоуу, не лъжи - 65 от 75 заявени преди това, никога не са били 0! Още от самото начало приказката беше да се поддържат у нас, как ще стане това с 0 заявени, а? И кое не ти е нужно? Допълнителният двигател? Не ти трябва никакво въоръжение въздух - земя? А намалените ракети от 16 на 13,така как ти се връзва числото като нечетно, единият ще обикаля с една ракетка от този тип само? Рязали са здраво, за да напаснат парите и да не се намали "бонуса", стига дрънка глупости...
  • Съдът да постанови решение
    Отговор
    110 16:54  11.07.19
    Да се внимава от ниско прелитащи изтребители f-16 блок 70
  • Не разбрах
    Отговор
    111 17:00  11.07.19
    Аз като виден Кюлински гражданин искам са знам тези Ф16 ще са паркирани пред блок 70 ли? От там ли ще си береме алуминий?
  • гост
    Отговор
    112 17:02  11.07.19
    Егати, държавни документи без нито един печат?
  • Жижо
    Отговор
    113 17:03  11.07.19
    Грипени трябваше да вземем. Ся кво кобур имаме ама патлак нямаме хахаха. Жалка работа. Махнете и седалките за по ефтино
  • Georgi
    Отговор
    114 17:08  11.07.19
    Много ми е интересно от къде го имате този договор ! Явно руската агентура все още е много силна !

    Коментиран от #117, #123

  • 115 17:11  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 116 17:13  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Знаещ
    Отговор
    117 17:14  11.07.19

    До коментар #114 от "Georgi":

    Много добре, че е силна. Така се вижда как се гаврят с нас. Ако не беше силна нямаше да знаем истината.
  • Трета руска подводница в Баренцово море
    Отговор
    118 17:14  11.07.19

    До коментар #107 от "Лапай шнорхела":

    Да го лапкате под вода като матроси от руски подводници нагазили в Баренцово море:):)
  • Гарантирано от ГЕрП
    Отговор
    119 17:16  11.07.19
    ОРЯЗВА се пакета по сделката за Ф 16, елиминира се въоръжението въздух земя, намалени са и резервните части и консумативи, които след това ще се купуват десетократно по скъпо, намален е броя на резервните двигатели, елиминират се цели оборудвания.. Изобщо остарялата технология самолет от 1978 год се осакатява напълно, но се Гарантира безопасността на Боко Борисоф, който така си Купува Индулгенция от Тръмп да остане на власт!
  • Трета руска подводница в Баренцово море
    Отговор
    120 17:17  11.07.19

    До коментар #105 от "Подсетих старчето за подводницата":

    Да не ми налапаш пенсионерската хурка много скоро ВЕЧЕ СЪМ ПРЕДПИРЕЛ ЕДНИ ДЕЙСТВИЯ С ТОЗИ САЙТ
  • Иван Донев
    Отговор
    121 17:17  11.07.19
    В такъв случай, защо ги купуваме тези самолети? БЕЗ ВЪОРЪЖЕНИЕ, БЕРЕЗВНИ ЧАСТИ!? МНОГО СКЪПИ ТЕНДЖЕРИ ИГРАЧКИ!
  • Дедо Гого
    Отговор
    122 17:18  11.07.19
    Краварите ни изплющаа без вазелин и на техните подлоги тук в България и е гот
  • Жоро
    Отговор
    123 17:19  11.07.19

    До коментар #114 от "Georgi":

    Не се съмнявай , щом и руснак е сложен за председател на съд . Мръсните окупатори са навсякъде, подпомагани от български предатели!
  • На чичо ми Сорос козяка в Атака
    Отговор
    124 17:22  11.07.19

    До коментар #107 от "Лапай шнорхела":

    България е в НАТО и ЕС, и дали да бъдеме там, го решаваме ние чистите българи на специални места. Тебе след като никой досега не те е питал, дали да сме в НАТО, значи нямаш право на глас за тия неща, затваряш си човката и отиваш в кухнята да помагаш на айшето да си изкъпете ''чаветата'', да са чисти и спретнати, и за разлика от тебе да тръгнат на училище поне, ако не на работа....

    Коментиран от #127, #132

  • Дано да реагират
    Отговор
    125 17:23  11.07.19

    До коментар #101 от "Наблюдател":

    Службите би трябвало да реагират на национално предателство, но как си представяш да осъдят Цветанов, Каракачанов или пък Бойко? Кой ще прави обвиненията. Цацата? Много си забавен. Иначе хич не е забавно, че други страни купуват ф 35 на много по-ниска цена спрямо тази, която плащаме за 40 години по-стария ф 16. Но пак казвам, че службите няма да реагират на това национално предателство.

    Коментиран от #129

  • fermera
    Отговор
    126 17:23  11.07.19
    Вместо да чакат новите модели ракети въздух-въздух на Американците,просто могат да вземат от Европейците Meteor и Iris T.Точно тях ни предложиха Шведите с 10 нови Грипен.Можеше да вземем и 10 употребяваме Грипен и още 2023г. да преценим МИГ 29 и СУ25. Но с тези руски агенти в МО няма отърване от руската техника.Даже щяхме да минем с 2,2,милиарда един път.
  • Истината
    Отговор
    127 17:26  11.07.19

    До коментар #124 от "На чичо ми Сорос козяка в Атака":

    Забавно е бедна мишка, която сама признава, че се е продала за няколко цента да се брои за чист българин. Обикновено манглите се продават за дребни центове.

    Коментиран от #130

  • Димо
    Отговор
    128 17:26  11.07.19
    Сделката очевидно не е изгодна за България, а Бойко Борисов е неспособен да отстоява национални интереси.
  • Трета руска подводница в Баренцово море
    Отговор
    129 17:29  11.07.19

    До коментар #125 от "Дано да реагират":

    САЩ е нащ стратегически главен партньор. България е в НАТО и ЕС, и дали да бъдеме там, го решаваме ние чистите българи на специални места. Тебе след като никой досега не те е питал, дали да сме в НАТО, значи нямаш право на глас за тия неща, затваряш си човката и отиваш в кухнята да помагаш на айшето да си изкъпете ''чаветата'', да са чисти и спретнати, и за разлика от тебе да тръгнат на училище поне, ако не на работа....

    Коментиран от #138

  • Трета руска подводница в Баренцово море
    Отговор
    130 17:30  11.07.19

    До коментар #127 от "Истината":

    НЕ ПОЗНА ДЕСЕТКИ ХИЛЯДИ ДОЛАРА ИГРАЯТ
  • Голям прос
    Отговор
    131 17:52  11.07.19
    Само идиоти в тая армия и държава. Като ще давате пари за гарги, поне по-рошави да са. Абе няма съд, ако имаше наказания, нямаше да има идиоти
  • ХаХа🙈
    Отговор
    132 17:55  11.07.19

    До коментар #124 от "На чичо ми Сорос козяка в Атака":

    Чистия - Хамериканец Намирисва !

    Коментиран от #134

  • Мигел
    Отговор
    133 17:57  11.07.19
    Това е ПЪЛЕН ФАЛШИФИКАТ!Поредния отчаян ход на Позитано Радев и пасмината около Курнела да защитят парите които са взели от Грипен за лобиране в тяхна полза!
  • Трета руска подводница в Баренцово море
    Отговор
    134 18:03  11.07.19

    До коментар #132 от "ХаХа🙈":

    Затваряй си човката и отивай в кухнята да помагаш на айшето да си изкъпете ''чаветата'', да са чисти и спретнати, и за разлика от тебе да тръгнат на училище поне, ако не на работа....
  • BEBO
    Отговор
    135 18:03  11.07.19
    balgaria vinagi e patila ot tapi ypravlqvahi deto do v4era komynisti dnes gerbadjii za da sa na vlast samo i samo trqbva da ygodqt na amerikanskite tarikati .prodajnici sled vreme decata he razberat kakvi prodajni ypravlqvahi sa bili nikoga nesa gledali za darjavata a za tqxnite oblagi se prodadoxa
  • Трета руска подводница в Баренцово море
    Отговор
    136 18:06  11.07.19

    До коментар #1 от "El boko":

    САЩ Е НАШИЯТ ГЛАВЕН СТРАТЕГИЧЕСКИ ПАРТНЬОР. България е в НАТО и ЕС, и дали да бъдеме там, го решаваме ние чистите българи на специални места. Тебе след като никой досега не те е питал, дали да сме в НАТО, значи нямаш право на глас за тия неща, затваряш си човката и отиваш в кухнята да помагаш на айшето да си изкъпете ''чаветата'', да са чисти и спретнати, и за разлика от тебе да тръгнат на училище поне, ако не на работа....
  • ДДимитърддд
    Отговор
    137 18:15  11.07.19

    До коментар #14 от "Сесесере":

    Защо лъжеш бе руско зомби. Бай Тошо правел референдуми. Единственото което правеше Тошо е да се целува уста в уста с руските му шефове. Другият важен момент е че от Тошо осмокласника нищо не зависеше. България бе една безплатна военна база на руснаците и те си правеха каквото си поискат в България. Бай Тошо задно с неговото Политбюро са предложили на два пъти България да стане 16 република на съветска Русия, при Хрушчов и при Брежнев. С тези си деяния те са станали най големите предатели в цялата история на България. Комунистите винаги са били верни на Кремъл, а не на България.
  • Истината
    Отговор
    138 18:15  11.07.19

    До коментар #129 от "Трета руска подводница в Баренцово море":

    Правиш копи пейст на един и същи пост. Явно толкова ти е акъла. Да не говорим, че ако имаше два грама мозък, щеше да знаеш, че отговора ти въобще няма нищо общо с моето изказване. Аз искам да купим ф 35 на по-ниска цена от 40 годишните дъргели както правят другите натовски страни. Но САЩ явно показват кой уважават и кой не. С нас просто се държат като слуга, който е длъжен да купува старите технологии на тройни цени. На нормалните страни продават последните технологии на по-ниски страни. Но с такива примати като теб това е нормално.

    Коментиран от #140, #143, #144

  • 139 18:17  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Истината
    Отговор
    140 18:18  11.07.19

    До коментар #138 от "Истината":

    Публикувано във факти.бг: на нормалните страни продават последните технологии на по-ниски цени. Но с такива примати като теб това е нормално.
  • Долу еничарите от герб
    Отговор
    141 18:21  11.07.19
    Рязал е за да има за сенаторите, за шефа на цру, за козяк, МО С Паси и още 100 други маймуни които ни накараха да купим без търг самолети кеш на тройна цена след 5 г със заем за 20 г!!!!!!!! За това ще режат докато се нахранят всички предатели! А на нас просто ни е нужно ц400! Нищо повече. Кой е казал че трябва да имаме авиация! Авиация територия не пази! Само ракети с ядрен заряд
  • На чичо ми Сорос козяка в Атака
    Отговор
    142 18:23  11.07.19

    До коментар #91 от "МАЙ":

    Вие предателите, нямате право да казвате какви самолети ще си купиме, но имате право да мълчите и да ги плащате с рублите, които ви дават от кремъл чрез структорите на БСП и АТАКА.НИЕ РЕШАВАМЕ КАКВИ САМОЛЕТИ ДА КУПИТЕ. Вие ще ги плащате и ако не сакате прав ви път към руските републики, а ако останете ще намерме начин да ви вземеме парите с данъци и ще ги платите като попове:):)
  • 143 18:26  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • На чичо ми Сорос козяка в Атака
    Отговор
    144 18:29  11.07.19

    До коментар #138 от "Истината":

    Приматът си ти. САЩ Е НАШИЯТ ГЛАВЕН СТРАТЕГИЧЕСКИ ПАРТНЬОР. България е в НАТО и ЕС, и дали да бъдеме там, го решаваме ние чистите българи на специални места. Тебе след като никой досега не те е питал, дали да сме в НАТО, значи нямаш право на глас за тия неща, затваряш си човката и отиваш в кухнята да помагаш на айшето да си изкъпете ''чаветата'', да са чисти и спретнати, и за разлика от тебе да тръгнат на училище поне, ако не на работа.... Ккави самолети ще купиме, решавам АЗ. Ти решаваш как ще ги плащаш.
  • По Смирненски
    Отговор
    145 18:32  11.07.19
    Ах, летете самолети, но не попадайте на руски ракети, че ако ви те нацелят, ще ви сцепят като светкавици, ударили самотно дърво в полето и озарили ярко небето....

    Коментиран от #147

  • 146 18:33  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Трета руска подводница в Баренцово море
    Отговор
    147 18:36  11.07.19

    До коментар #145 от "По Смирненски":

    Нещо за ''странните мълнии'' около руските подводници и самолети ще да е творбата ти???Нешо за руска ядрена подводница в Баренцово море няма ли новинка??? Чакаме 4 тата нагазила там, където бият лошо:):)А пак де...:) Нешо за ''ударен от мълния'' пламтящ самолет да се каже....??
  • 148 18:43  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • самолетоненоса4а
    Отговор
    149 18:43  11.07.19
    в базата в безмер (ямболско) няма ли самолети на фащ? та да им ги вземем и да ги изпъдим?! а ако няма, то като купим тия стари дрънгели и вече ще има, и ще летят на тях американските уроди, а наще тъпаци само ще скляпат и гледат как се прави... после сметката идва право при нас - при вас и децата ви, внучетата... а бе най се изхитриха тия българя дето напуснаха тая кочина!
  • ODB
    Отговор
    150 18:46  11.07.19

    До коментар #24 от "СссереМ":

    На вас от герб всичко е извадено от контекста....мухльо
  • Борис
    Отговор
    151 18:46  11.07.19

    До коментар #1 от "El boko":

    Твърдо за! Трябва да има референдум, все пак като ще ги плащаме поне да ги изберем, а не някакви льохмани, интересуващи се единствено от собственото си състояние!
  • Бахур
    Отговор
    152 18:48  11.07.19
    Ами,значи самолета вече не се води многоцелеви....
  • Екологично чиста вода
    Отговор
    153 18:56  11.07.19
    Ф 16 блок 70 72 в Грийнвил щата Южна Каролина
  • Тъпото ми то..
    Отговор
    154 18:58  11.07.19
    Ти пак нищо не си разбрал...но май нарочно дразниш хората с глупостите си. Всичко което е било обсъждано като пакет оборудване първоначално в МО,е намалено като бройки само и само да се излъже народа че плащаме „нормални” цени но ни заблуждават че функционалноста на самолетите се запазва. По-добре ли е да имаме повече обучени пилоти за Ф-16,по-добре е...а те от 16 стават 12. По-добре ли е да имаме повече инжинеро-тех ически екипи обслужващи самолетите...по-добре е а те от 75 стават 65. Това е поредната глупост която си надраскал,как от 0 стват 63..? Как си представяш да купим каквато и да е техника без 0 обучени техници...не знам..! Явно мислиш не с главичката си а с нещо друго най-вероятно докато си в тоялетната..!

    Коментиран от #159

  • Муньо
    Отговор
    155 18:59  11.07.19
    Слава на нашия Голям брат САЩ! Такъв щедър подарък не сме очалвали, сега ще превземем Путя и ще му завладеем петрола и газовите тръби! Год блес Америка!
  • Никога червен
    Отговор
    156 19:00  11.07.19
    Червените, пак почнаха да серат! Нищо още спонсори ще влезнат в ареста до 50 дни!!!
  • 157 19:04  11.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Западните Балкани
    Отговор
    158 19:28  11.07.19
    Пак някой отвън ни е виновен. Тези преговори не ги ли водеха нашите управляващи? Нима Каракачанов не казваше как САЩ имат интереси, но не каза, че и България има интереси? Нали имаше алтернативни предложения? Защо не се разгледаха, не се оцениха? Да има граница на цената и ако се надхвърли, то избираме алтернативното предложение. И т.н. Така че ако нашите са намалили оборудването и други параметри, за да приберат 1 милиард комисионни, на кого да се сърдим?
  • Пламен
    Отговор
    159 19:35  11.07.19

    До коментар #154 от "Тъпото ми то..":

    От 154коментиращи(+аз два коментара), само Вие и аз прозряхме добре изпитаната схема за дофинансиране на обществените поръчки с анекси. Оборудването е орязано, с възможност за доокомплектоване. В един момент ще се "ръснем" още 2млрд. долара за това-онова. (Шкембето намекна, че САЩ ще "ни отворят" сметка, за закупуване на въоръжение преди два месеца, но ние не обърнахме внимание на думите му.) Та - плащаме сега в кеш сумичката за баово моделче, добре орязано; прибираме 30% договорени комисионна; договаряме строителство на писта - 200млн. се спрягат; анексче за оръжията, поддръжката, командировъчните; закопаваме в земята все, що се води строителство и няма хващане с европроектите, все наши фирми; договаряме на "зелено" още толкова строителство; кешираме и последните две пера комисионни; затварят кранчето с европарата--->хвърляме оставка. Тогава просто и ясно - който и да поеме държавата, просто няма какво да стори.(...след нас и потоп...). Дано поне останалите МИГ, СУ и Л не нарежем като 23-то.
  • Христо
    Отговор
    160 22:07  11.07.19

    До коментар #9 от "Обявен за общодържавно издирване":

    Не си чел история, утайката на обществото създаде америка
  • Бракма скопена
    Отговор
    161 23:53  11.07.19
    Купиха летящо трбанче
  • 162 01:49  12.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 163 08:17  12.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • 164 08:39  12.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Анонимен
    Отговор
    165 08:40  12.07.19
    Ханкоооо, те отдавна са си го подписали договора, само дето знам, че Каракачанов днес е там, утре го няма. И кой е той че ще решава от името на народа. Правят си каквото си поискат. Ние сме никой.
  • смок
    Отговор
    166 09:53  12.07.19
    И за какво ни е всичко това?
  • Петър Волгин
    Отговор
    167 10:17  12.07.19
    Коя държава с такъв стандарт и БВП, е направила такава покупка? Ами АЕЦ? БЕЛЕНЕ? И без това токът е в излишък два пъти, факт, и страни с нашият стандарт имат три пъти по-малко ток на глава и два пъти по-високи цени. Администрацията ни е с най-ниска издръжка и обем, с 200 пъти по-малко от Германия като пари и 20 пъти като обем, а сме 10 пъти по-малко население, но очакваме качество? Правим немско здравеопазване, а здравната каса е 2-ва милиарда лева, а Германия дава 700 милиарда лева. Имаме ли 70 милиарда за здравни каси? КАЧЕСТВО? ОБХВАТНОСТ? В коя бедна държава има саниране? В коя бедна дясна държава има парно? Коефициентът на икономическа активност е делът на населението на възраст от 15 и повече години, което е икономически активно: всички хора, които предлагат труд за производството на стоки и услуги през определен период. Турция 32%, България 46%, САЩ 46%, Япония 43%, Китай 44%, Чехия 44%, Полша 45%, Швейцария 46%. Холандия 46%. ... Пенсията в Холандия е колкото минималната заплата, плюс минус 20%. България от 130лв до 1200пв, разлика 9 пъти, ... сега. Владимир Живков се пенсионира с максималната пенсия, от БАН. Значи тук дават държавна пенсия и на богати, работещи, и дори на милионери. А в НРБ дори нямаше вноски за пенсия. До момента най-високият дял работещи на непълно работно време е бил наблюдаван през 2016 г. в Нидерландия (46,6 %), като на следващите места се нареждат Австрия, Германия, Белгия, Обединеното кралство, Швеция, Дания и Ир

    Коментиран от #176

  • Скоро
    Отговор
    168 10:35  12.07.19
    Ей троловете от НПО-тата. Скоро ще ви ядат прасетата докато се забавлявам с всичките ви роднини от женски пол..
  • Евала ръката Боко!
    Отговор
    169 11:04  12.07.19
    В НРБ преди 1989Тодор Живков закупи за десетина години над 400 бойни самолета, без никакъв шум и мъки. Членката на ЕSS и НАТОто РБ(Разорена България) няма кеш за една дузина допотопни самолети-прахосмукачки без ракети.
  • 170 11:10  12.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Рум
    Отговор
    171 11:31  12.07.19

    До коментар #28 от "Джон Уик":

    Е това е истината-цялата истина а кой е то е ясно
  • Бай Ганя
    Отговор
    172 11:35  12.07.19
    Всички военни, са тъпаци с промити и изпилени рускокомунистически мозъци!
  • да се научат как се пише оферта
    Отговор
    173 11:51  12.07.19
    Това целия договор ли е? Че аз оферти за 5000лв правя с повече листи и по-подредени. Егати как изглежда договора-елементарен,простоват,не личи че е между държава и корпорация за милиони долари. Че те на банките и кабеларките си имат лого,герб,знак и др. Този буламач има визията на написано от лелка в малко село седнала да се учи на комютъра. Тайните листи с интересното не се показват. Аз не мога да повярвам че тия хартийки са всичките за тази сделка.
  • 007
    Отговор
    174 12:05  12.07.19

    До коментар #23 от "Ganiu tzarvula":

    Теп???:D Това нова дума ли е?
  • БАСТУНИ
    Отговор
    175 12:56  12.07.19
    Когато ти се натискат да ти продадат нещо, не се прелитат "девет морета" за да подпишеш там договора! Така още изначално си "смъкнал гащи". Отделно това има привкус на непрозрачност. И в тези екипи само военни специалисти ли има, защото е задължително да има доказали се търговци?! Това, което очаквах е факт. За пред народа плащаме едни "приемливи" пари, а после пазаруваме СПОСОБНОСТИ и някога като теглим чертата ще излезе, че сделката с 8-те изтребителя, в същност ще ни струва около 4 млрд., а не 2.2 млрд., груби сметки. БОНАЦИ! Такава сделка евреи, гърци, арменци, че и всякакви други, които си защитават интересите никога не биха сключили.
  • Пламен
    Отговор
    176 12:58  12.07.19

    До коментар #167 от "Петър Волгин":

    Съвпадение на имената или фейк профил? Избери си...
  • БОБО
    Отговор
    177 12:59  12.07.19
    Ще се обучават не 16, а 12 наши пилоти! Не поне по двама на изтребител, а по- малко!

    Коментиран от #185

  • лаик
    Отговор
    178 13:37  12.07.19
    ...с една дума всичко се намалява наполовина, само цената се качва с 50 %. Суперяка сделка! Брависимо! Само да питам , какъв е смисъла да летят самолети и харчат гориво и консумативи ,ако нямат с кво да стрелят. Цитирам- преходници между точките за окачване под крилото и самата ракета до едва 26(3,25 на самолет). Тоест стреляме три ракети и бягаме обратно в базата да заредим само ,че не точно щото не сме си купили за презареждане. Стараааашни експерти имаме ейййй! Брависимо!
  • военен експерт
    Отговор
    179 13:38  12.07.19
    Тъжно ми е като чета коментари предимно от хора, които не са наясно, но обичат повече тоя или оня и съответно съдят за бойната техника не по характеристиките й, а по това кой я е произвел. Смея да кажа, че познавам обсъжданата материя, имам военно образование, работил съм в МО и ГЩ. От друга страна нямам никакво желание да пиша в подобни коментари, където 50% са филите и фобите. Конкретно за сделката с F-16 , прави впечатление, че много бързо стана и се претупаха нещата, въпреки че има явно обществено недоволство от опорочаването на конкурсния принцип. И залагането на стратегически-съюзническия принцип. Аз не виждам български национален интерес, който САЩ защитават и ще защитават и след 40-50 г. От друга страна поне дотогава ще зависим от тях за резервни части и поддръжка на самолета. Тук виждам много сериозно изнудване, не лобиране, даже бих казал че пари може и да не вземат директно или далеч не всички ще вземат. А за задачите, които трябва да се изпълняват от българските ВВС обевидно е че ще свърши работа и леко модернизиран МиГ-21, а и МиГ-23, които ги свалиха от въоръжение, че им била скъпа поддръжката. Принципно досега F-16 се е показал като слаб изтребител, с много малко спечелени въздушни боеве, и то с по-стари и слаби самолети от него. Единствените му въздушни победи срещу МиГ-29 са над Сърбия,но с насочване от J-Stars – това е самолет за далечно радиолокационно разузнаване. F-16 всъщност е разработен под натиск на една неформална групир

    Коментиран от #187

  • военен експерт
    Отговор
    180 13:39  12.07.19
    Принципно досега F-16 се е показал като слаб изтребител, с много малко спечелени въздушни боеве, и то с по-стари и слаби самолети от него. Единствените му въздушни победи срещу МиГ-29 са над Сърбия,но с насочване от J-Stars – това е самолет за далечно радиолокационно разузнаване. F-16 всъщност е разработен под натиск на една неформална групировка от бизнесмени, бивши военни и лобисти в САЩ, които са искали максимално евтин, лек и опростен технически самолет, евентуално даже и без РЛС, като алтернатива на F-15, за който са смятали че като е с два двигателя няма да е достатъчно маневрен. Фактите обаче показват, че е станало обратното - F-15 и F-14, които са с по два двигателя, се оказват много добри за прехвати и унищожаване на тежковъоръжени въздушни цели. Това са двата американски изтребителя, които могат успешно да водят въздушни боеве. Но пък F-16 му измислят нова роля – става идеален за международните продажби – евтин, модулна конструкция, което улеснява поддръжката и ремонтите. Войната в Персийския залив през 1991 показва истината за F-16, там няма нито една въздушна победа, става ясно, че е годен само за поддържащи задачи.
  • военен експерт
    Отговор
    181 13:40  12.07.19
    Корупция във военните доставки винаги е имало, и тя не е от вчера, но тук става ясно, че купуваме изключително скъпо един слаб самолет, който не става за въздушни боеве. Боеприпасите също ни ги дават американците много над реалната им цена- авиобмбите с лазерно управление са от порядъка на 50 000 долара парчето, и то по-големите, а при отказа от тези 48 бомби няма как цената да падне от 1.6 на 1.25 млрд долара, ной-много с 20-25 млн. да падне. Ракетите със среден обсег AIM-120 струват 300 000 долара парчето, а с малък обсег AIM-9 са не повече от 100 000 долара, така че за 12 бр., от които се отказва България са не повече от 1.2 млн. долара. Не виждам в пакета въобще да са заявени ракети „въздух-земя” AGM-65 Мейвърик и противорадиолокационни ракети „Харм”. Това, което виждам, е че преговори въобще не са водени, пратиха най-големите некадърници, които дават сега изявления и по медиите. Има все още много кадърни хора, които знаят как се водят преговори и ако бяха изпратени на истински преговори, нещата въобще нямаше да се такива, но вместо тях изпратиха разните му подлоги, които сериозно се оплетоха в лъжите си – уж самолета щял да бъде напълно окомплектован, абсолютно всичко било включено, нямало нужда да се сключват допълнителни договори – а сега излиза, че те ще са 4 договора, а за още боеприпаси ще сключваме отделно по-нататък. Ами това е същия аргумент, с който тези хора отхвърлиха класирания на първо място самолет – че трябвало допълнително да се склю
  • военен експерт
    Отговор
    182 13:41  12.07.19
    това е същия аргумент, с който тези хора отхвърлиха класирания на първо място самолет – че трябвало допълнително да се сключват договори за въоръжение и оборудване. Самолетът ще бъде овладян и ще започне да се използва отбъгарските ВВС вероятно към 2026-2027 г, и то не с пълните му възможности. Смятам, могат да се появят и някои технически проблеми, възможно е и при аварии да изгубим 1-2 самолета. Така става винаги с техника, която тепърва започва да се произвежда, без да е тествана достатъчно. Принципно реалната цена на този изтребител е около 30 млн. долара, всичко отгоре е спекула. Така че сключваме една крайно неизгодна сделка, за техника с недоказани качества, без гаранция. Смятам че е реална възможността след време една независима прокуратура да повдигне обвинения на замесените в сделката, в т.ч. и на платените, неотговорни фактори от Атлантическия съвет. Лошото е нашата система в момента е рай за бягството от отговорност – правителството сключва договора, НС го одобрява/атифицира, министъра на отбраната го подписва. Докато корупцията така управлява у нас, и докато има хора, които я подкрепят, така ще ни доят и САЩ и Русия, едните откъм централите и подобни сделки, другите откъм Лукойл, АЕЦ, газ и пр.
  • Григор Колев
    Отговор
    183 14:09  12.07.19
    Ми да намалим и самолетите от 8 на два, и така спокойно може да бутнем и ц ната с един милярда на горе, да има за комисионни
  • Григор Колев
    Отговор
    184 14:12  12.07.19
    Ми да намалим и самолетите от 8 на два, и така спокойно може да бутнем и ц ната с един милярда на горе, да има за комисионни Ми Радев е прав. Взимаме си дарак със способностите на бомбандировач от 41 година. И то пак не е сигурно, щтото това хвърчило е доста по-малко
  • Dedal
    Отговор
    185 14:17  12.07.19

    До коментар #177 от "БОБО":

    Демек ако двама са с грип имаме ВВС на върба отгоре. Нема кой да кара :)))

  • Dedal
    Отговор
    186 14:20  12.07.19
    Не бой се народе, родните ВВС са печени. От 30 години нямат самолети, сега ще имат самолети и няма да имат пилоти. Важното е заплата на баба ти Всяка от канцеларията да върви.
  • Такова е положението
    Отговор
    187 16:42  12.07.19

    До коментар #179 от "военен експерт":

    Прав си, в началото на годината модернизиран индийски МИГ 21 свали пакистански Ф 16
  • Идея
    Отговор
    188 16:46  12.07.19
    За да намалим цената може да се откажем от крилата им(те и без това нямат ракети) и да карат на газ за по-евтино по магистралата.
  • Димо
    Отговор
    189 19:10  14.07.19
    ББ закопа и изтребителната ни авиация. Работоспособен е дума да няма.
  • Гост 2
    Отговор
    190 22:41  14.07.19

    До коментар #13 от "Борката съм бе, Попов":

    134 до тук.

Напиши коментар:


Публикувай