2 547 13

Андрей Арнаудов: Не искахме да обидим никого

Искам да кажа, че има една група от хора в България, които работят, за да отричат всичко и всички, каза продуцентът и тв водещ

Андрей Арнаудов: Не искахме да обидим никого
Снимка: БГНЕС
Мария Атанасова

През последните няколко дни в българското общество се вихри дискусия относно рекламната кампания на инициативата "Направи го сега", дело на сдружение ДНК, чийто председател е популярният телевизионен водещ и продуцент Андрей Арнаудов.

Посланията и изображенията по улиците на страната и в мрежата предизвикаха вълна от подигравки и немалко неодобрителни оценки, вариращи от обвинения в проява на лош вкус до дискриминация.

OFFNews се свърза с Андрей Арнаудов, за да поговорим за истинските цели на рекламите и как той приема обществената реакция към тях и към "Направи го сега".

На какво мислите, че се дължи бурната реакция, негативна предимно, на рекламната кампания?

Първо, тази рекламна кампания представлява едва 10% от „Направи го сега“. А благодарение на тази част, към която имаше голяма реакция, всички в последните четири дни говорят за теми, свързани с раждаемостта и демографията, и научиха за кампанията ни. Така че дебатите – предпочитам да не ги наричам негативни реакции или хейт, – които се породиха, макар и двузначни, със сигурност са полезни за темата. В крайна сметка, важни са идеята и целите, които ни водят. Иначе пътят, който всеки може да избере, е различен.

Второ, искам да кажа, че има една група от хора в България, които работят, за да отричат всичко и всички. Но на мен не ми се иска да влизам в този тон. Приемам всички критики от гледна точка на това, че вероятно обществото е станало доста по-чувствително преди всичко благодарение на социалните мрежи и хуморът, който на нас ни се струва абсолютно безобиден, може определени социални групи по някакъв начин да ги засегне. Затова искам да им се извиня. Никаква дискриминационност няма в това, кампанията е насочена наравно и към мъжете, и към жените. Тя цели преди всичко младите да бъдат информирани навреме за това кога да вземат решение да имат деца и какви са рисковете, ако отлагат по-дълго това решение.

Основният проблем може би е това, че голяма част от хората, които критикуват, не са разбрали хумористичния подтекст?

Не, не, не е това основният проблем. Хуморът е относително нещо. Позволете ми да знам, с това съм си изкарвал хляба толкова много години. Едно нещо за Вас може да е смешно, а за мен въобще може да не е. Например: дълги години хората се напикават от смях на това, че мъже, облечени в рокли, правят скечове по телевизията, но на мен това не ми е смешно. Обаче на хората им е смешно, какво, по дяволите, има значение моето мнение.

Но това не е важното. Важното е какво представлява цялата кампания. А цялата кампания всъщност има доста елементи. На първо време, както вече казах, тя се фокусира върху младите и информираното им решение. За тази цел ние правим лекции в цяла България, на които има много по-умни и компетентни по темата хора от мен: има лекари, акушер-гинеколог, демограф, психолог. Тоест хора, които говорят по различните аспекти на темата. Това са лекции из цялата страна. Имаме клипове, които са съвсем сериозни и емоционални, и имат съвсем друго въздействие.

Вече три години събираме мнения и препоръки за това какво трябва да се промени в законодателството и средата, за да се раждат повече деца в България. За първа година осигуряваме 20 бебешки ДНК пакета за 20 от децата, които ще бъдат заченати в рамките на нашата кампания между март и края на декември и ще бъдат регистирани на сайта ни Napravigo.bg. В тях има всичко най-необходимо за децата в първите 12 месеца от живота им – памперси, храна, дрехи, колички и т.н. Цялата кампания става благодарение само на наши лични средства.

Ние не можем да построим училища и детски градини, не можем да вдигнем детските надбавки, но можем да повдигаме различни дискусии и теми, можем да влезем в контакт с бизнеса, можем да се опитаме да направим темата фокус на обществото и може по някакъв начин да накараме държавата да се замисли и създаде различни инструменти за стимулиране на раждаемостта. Това е най-важното.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 2 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • Дам
    Отговор
    1 09:34  12.07.19
    Не знам в детайли какво представлява тази кампания и какви инициативи организира, но шумът и отричането около нея е ненормално преувеличен. Българинът може да го мачкат на всички фронтове през цялото време и да си мълчи и да навежда глава, но недай си боже някой да реши да направи нещо позитивно и всички почват да се упражняват на тема "Не знам как е, но не е така" :) сами се зариваме в калта

    Коментиран от #4

  • Орнела мути
    Отговор
    2 09:39  12.07.19
    Жендъри само по телевизията
  • балама
    Отговор
    3 09:41  12.07.19
    Айде, да не се правиш на утрепан, опосум. Видно е, че се мислите за, ама ноу големи тарикати. Гаврихте се и с родолюбието, под прикритие на "патриотични" игрички, и с емигрантите като ги настройвахте срещу тукашните, и сега с раждаемостта на подложените на хибриден геноцид българи в България.

  • 4 09:42  12.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Дам
    Отговор
    5 09:58  12.07.19

    До коментар #4 от "пУзитивен":

    Човек, българите изчезваме, ако не си разбрал още.

    Коментиран от #7, #8

  • 963
    Отговор
    6 10:01  12.07.19
    Това е добре, което праеи човека, но в късно време, с 250 € няма как да стане, па за преклалификация неможе се верва щото всичко лъже и маже, предлагат след време разбираш че отменят точно тази класификация, която си избрал, за образование още повече пари се искат и ства мазало, а времето тече, клетките стареят и лошо ми е, лошо ми и айде ква файда
  • 7 10:12  12.07.19
    Този коментар е премахнат от модератор
  • Коментар📝
    Отговор
    8 10:14  12.07.19

    До коментар #5 от "Дам":

    ТОВА Е ВЕЧЕ НЕОБРАТИМ ПРОЦЕС.СЛАВА НА 30г.Преход

  • Баланите измряха!
    Отговор
    9 10:23  12.07.19
    България измира, а ибрикчиите културтрегери като този келеш трошат държавната пара за идиотски кампании. Опосуми, времето ви изтече.
  • Времето на простаците отмина
    Отговор
    10 10:33  12.07.19
    Опосумът клоун са му написали цял роман, а дано да излъже някой балама, как милее за измирания народ. Истината е простичка - Боко и върхушката да му отпуснали парички и маймуната Адро скача по трибуната.
  • Гост
    Отговор
    11 11:10  12.07.19
    С кампании не става! Това отдавна трябваше да сте го разбрали! За да има повече раждаемост, родителите трябва да имат подходящи условия /социални, здравни, икономически, образователни, сигурност/ за отглеждане, възпитание на деца! Всичко друго е вятър! Върху това съсредоточете усилията си, а не върху такива скудоумни кампании и реклами!
  • стоян георгиев
    Отговор
    12 11:33  12.07.19
    андреичо като направи поне 3 деца и ги отгледаш,тогава пич с тия кампании ще се силиш.вие патриотите в кавички сте интересна пасмина.с триста зора направите едно дете ама оревете света колко голяма работа сте направили!
  • брок
    Отговор
    13 12:13  12.07.19
    Браво господине,а дано ти мине.

Напиши коментар:


Публикувай