Last news in Fakti

16 Юли, 2019 08:00 12 621 18

Автоматични глоби за претоварени камиони по пътищата

  • камион-
  • тир-
  • глоби

В движение ще определят размера на глобата

Автоматични глоби за претоварени камиони по пътищата - 1

След въвеждането на тол системата у нас глобите за претоварени камиони ще се издават автоматично, без да е необходимо спиране на автомобила. Камери и лазерни скенери на новите рамки в синхрон с интегрираните в пътната повърхност сензори ще ловят нарушителите по време на шофиране.

Това стана ясно от отговор на Агенция „Пътна инфраструктура“ на въпроси на в. „Монитор“ за бъдещото интегриране на новата система. Стационарните контролни точки (рамки), които в момента се изграждат по пътищата, са оборудвани с камери, класифициращи 8+1 класа пътни превозни средства, с лазерни скенери за детайлна класификация на превозните средства и със сензори за измерване на теглото в движение, което помага за определяне на натоварването на всяка ос на пътното превозно средство с тегло над 3,5 тона. Затова информацията, генерирана от камерите, е полезна не само за нуждите на таксуването, но също и за контрол на претоварването на превозните средства, за движението на извънгабаритни товари, както и за контрол на трафика и движението на стоки и товари, поясняват от пътната агенция. Генерираната информация за преминаването на дадено превозно средство може да бъде обработвана и с цел измерване на средна скорост на движение.

В момента се обсъжда разработването на методика за метрологично сертифициране на изходната информация от видеозаснемането, която Националното тол управление да подава към МВР и други заинтересовани институции, за да може тези данни да се използват за целите на санкционирането, уточниха от АПИ.

Системата вече работи в много европейски държави, като определя размера на превозното средство и натоварването на осите. Освен това камерите регистрират регистрационния номер, страната на произход на превозното средство, броя на осите и категорията на превозното средство. На фона на тези данни се определя и размерът на глобата в случай на претоварване.

В момента е-системата за таксуване на база време и на база изминато разстояние е в процес на интеграция с Агенция “Митници”, с МВР, с Националната агенция по приходите и с Изпълнителната агенция “Автомобилна администрация”. Интеграцията с Агенция “Митници” е обвързана с произтичащите задължения на агенцията съгласно Закона за движение по пътищата. Агенция “Митници” е контролиращ и правоприлагащ орган по отношение на пътните такси. С МВР е на две нива – на първо място обмен на данни за собственика на пътното превозно средство без платена пътна такса с цел санкциониране, когато нарушителят не може да бъде глобен на място. Второто ниво е обмен на информация за текущите нарушения с цел контрол и правоприлагане от страна на МВР. Интеграцията с НАП цели да бъдат обменяни данни за претоварени пътни превозни средства и за влезли в сила и подлежащи на принудително събиране наказателни постановления, издадени от наказващия орган Агенция “Пътна инфраструктура”. С Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” интеграцията е обвързана с проверка от тяхна страна на влезли в сила, но неплатени глоби (наказателни постановления). От гледна точка на правоприлагането и контрола за платени пътни такси интеграцията с Агенция “Митници” вече е готова. Митническите служители правоприлагат на граничните контролнопропускателни пунктове.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Да питам

    13 3 Отговор
    Глобата нали си я отнася реалния нарушител а не невинния шофьор ???

    Коментиран от #3

  • 2 Горил

    11 5 Отговор
    Да,да и аз така си мисля..йахаххаха в германия и белгия я няма тази технология в Булгаристан я има..мхммм

    Коментиран от #4, #10, #13

  • 3 Отговарям

    13 0 Отговор

    До коментар #1 от "Да питам":

    Аз мисля, че ще е шофьора.
  • 4 Pompev

    7 5 Отговор

    До коментар #2 от "Горил":

    От де ги зеха тия скенери бе,в Швеция ги няма
  • 5 Краси

    6 5 Отговор
    Еййй, не се на ядоха тия гадове от глоби...
  • 6 Миризлив пор

    0 0 Отговор
    Защо трябва да се открива, че като завъртиш крана има топла вода? Масово в документите има посочено едно тегло НО по кантар е друго (и за него се плаща). Толкова ли е трудно да се направи елементарен регистър към ТОЛ или ДАИ - тегло на камион и оси, тегло на ремарке и брой оси и накрая като се качи на кантара с мобилна връзка като касовите апарати да го пуска или не.
  • 7 Зле

    6 3 Отговор
    2 Милиарда дефицит. Гответе се за още.
  • 8 пейо

    8 3 Отговор
    Няма как да стане това, Поредната система, за която ще дадем много пари и няма да се ползва. Ако това заработи няма да има самосвал, гондола и зърновоз, който да няма глоба. По нашата хубава система и идващи фишове след 2 месеца ходи да гониш михаля. Винаги ще се намери един кадърен адвокат който да оспори верността на тази система.
  • 9 Пламен

    5 3 Отговор
    В кои европейски държави ?Цитирайте ги!Май пак ще има лапачка на пари за неработеща система.Министъре,кажи кои са държавите? Знаеш ли ги,или си лобист?
  • 10 Огняра

    5 1 Отговор

    До коментар #2 от "Горил":

    В Белгия ги има баце, може шефа ми да потвърди с квитанция за 3000евра😅
  • 11 ванката

    1 4 Отговор
    някой пак се изхвърли в космоса ... защо не изброихте поне една европейска държава та да разберем и ние каде ги има тия системи че имам малко стаж по европейските магистрали (7-8) години и никъде ги няма тия системи дори австрия си има специални контрол-паркинги по магистралата на които има поставен кантар и те отбиват от пътя за да те изтеглят от 2г го имат и унгарците
  • 12 Бат Танас

    0 3 Отговор
    Ганю това е законен рекет
  • 13 Гостилничаря

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Горил":

    Турчинът с 40-тонния тир минава и први коловози чак в платното и после се прибира в Анадола, ние после му мислим как да ремонтираме пътищата! Нека, така трябва, не може рязаната тръба да копае по родните пътища (те и без друго взели-дали!) а данъкоплатеца да плаща винетки заради тях!!!
  • 14 СтарТИРаджия

    3 1 Отговор
    Малиии... Хора, отворете си очите! Държавата ни ни има масово за пълни ментални идиоти! Лъжат ни абсолютно за всичко с цел постоянно потискане. Датчиците, които монтират в асфалта могат да сигнализират за ЕВЕНТУАЛНО ПРЕТОВАРЕНА ОС или ПРЕТОВАРЕНО МПС, но не могат да "кажат" със сигурност претоварването налично ли е, и с колко! Няма как да измериш масата и натиска на тяло движещо се със 60 - 90 км/ч, а и натиска се променя от пътните неравности, колкото, и да са пренебрежителни. Нали при такъв фиш ала "тука има, тука нема" в съда ще е смЕх гоУем!!! Камоли датчиците да разграничат натоварване на ос на 7.5 камион, на 20 тонен или пък на 40 тонна композиция. Затова при такива системи на главни пътища се изграждат кантари. При сигнал от датчика за тежко МПС се отклонява към кантара за тест. ЕВЕНТУАЛНО, ако е претоварено МПС-то, мост от него или сбор от 2, или 3 съседни оси се налага глоба! Системата действа безкомпромисно и акуратно в Унгария. Така че стига публикувайте глупостите на канцеларски плъхове целящи единствено страх и рестрикции. Допитвайте се до профита преди това!
  • 15 TKC

    2 1 Отговор
    Жалки неграмотници, спрете да плюете! Щом е за събиране на пари, ще стане! Масово камионите тръгваме претоварени и се чудим - колко дизел, къде ще ни отбият и глобят....
  • 16 столичанин в повече

    1 1 Отговор
    Ми ся кък ша си транспортирам зимнинката до столицето с джигулето... кък шъ мъ хванат притоварен в движение, кат вече съм са отчел...
  • 17 50 тона

    1 1 Отговор
    Камери ли????? 50 тона кантар не успява да претегли половината от камионите които влизат във Варненското пристанище.КОЙ НЕ СИ Е СВЪРШИЛ РАБОТАТА за да се случва това в продължение на години???
  • 18 Валентин

    1 0 Отговор
    Много добре ако стане край със зърновозите с 40тона полезен товар и тара 15_18тона
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове