На 19 юли 1966 г. Политбюро на ЦК на БКП решава да се сключи договор с френската фирма Renault за производство в България на леки коли от същата марка. През 1967 г. тогавашното Държавно стопанско обединение (ДСО) “Металхим” подписва контракт с право на производство и продажби с френската фирма Renault.
В Казанлък в сегашния завод “Арсенал” се сглобяват първите три двуместни спортни коли Renault Alpin. В началото дори го наричат “Булгар Алпин”. След като вече са сглобени първите автомобили, специалисти започват да водят преговори с французите за построяването на монтажен завод за производство на 10 000 коли годишно в Пловдив. Само за девет месеца, рекордно кратко време, се построява монтажен завод в Пловдив.
В годините 1967 - 1970 г. в България се завършват общо около 5500 автомобила с марка Renault. През 1970 г. излиза решение на Министерския съвет за прекратяване на този “производствен лукс” и заводът се закрива окончателно през 1971 - 1972 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дедо Йоцо
07:34 19.07.2019
2 СоцБоц
Коментиран от #3
07:37 19.07.2019
3 Сесесере
До коментар #2 от "СоцБоц":
Слава на САЩ ! Никога повече комунисти!Коментиран от #6, #31
07:40 19.07.2019
4 Вещ
07:42 19.07.2019
5 Антон
Коментиран от #23
07:43 19.07.2019
6 СоцКлец
До коментар #3 от "Сесесере":
Долу империята на злото Хамериканците купиха територията България за без пари от продажната Соросня . Съд и затвор за тези предатели.07:44 19.07.2019
7 гост
07:47 19.07.2019
8 onq s konq
Коментиран от #12, #44
07:48 19.07.2019
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Бойко Кръстанов
07:54 19.07.2019
11 CL500
Коментиран от #39, #42
07:58 19.07.2019
12 СссереМ
До коментар #8 от "onq s konq":
Баща ми 20 години караше осмак,сега сарам х6,добре че комунистите умряха.Коментиран от #14, #15
08:02 19.07.2019
13 автомонтьор
Коментиран от #20, #24
08:09 19.07.2019
14 гост
До коментар #12 от "СссереМ":
Ами той и моят баща беше с Вартбург, но тогава имаше 5-6 модела коли и толкоз, ако не е лада ще е москвич, ако не е москвич ще е шкода. Тогава обаче при заплата от 200лв колата ти струва 4х.лв, сега заплатата ти е 5 пъти по-висока и за 20х.лв може да си купиш бюджетна кола, пак нова и отговаряща на съвременните стандарти. Сега просто го има изобора да купуваш втора употреба стоки, а тогава не, но това не прави онова време по-лошо от сега. Просто изборът е бил ограничен, разговаряйки с хората работили отреди 80те разбирам, че е имало предостатъчно работа и то добре платена, стига да ти се работи, почти всеки е можел да си купи/построи жилище, нямало го е този стрес и натоварване, което притиска хората сега. Точно консуматорщината погубва много хора, които стават роби на вещите и забравят много стойностни ценности в името на някаква вещ, а при липсата на вещи духовното е било много по-добре развито. Викаш сега като имаш Х6 си успял и невероятен човек, така ли?08:13 19.07.2019
15 СссереМ
До коментар #12 от "СссереМ":
Долу Сорос и продажните, алчни капиталисти, вижте Китай рано или късно комунизмът ще се завърне и в Европа. Съд за българофобите поклонници на Сороснята (Сатаната)08:18 19.07.2019
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 onq s konq
Коментиран от #28, #33, #34
08:31 19.07.2019
18 LORT
Коментиран от #27
08:40 19.07.2019
19 Гост(нерегистриран)
09:01 19.07.2019
20 ванката
До коментар #13 от "автомонтьор":
предвидени са 10 000 бройки за една година да излизат от завода а за 3г са произведени 5500 дали е бил толкова успешен...09:40 19.07.2019
21 LORT
09:40 19.07.2019
22 ХХХ
Коментиран от #25
09:52 19.07.2019
23 Некой си
До коментар #5 от "Антон":
Луканов,Виденов, Станишев, Орешарски и други знайни и незнайни БКП герои имаха възможността да сключат такива печеливши сделки,но не знам защо пропуснаха. Може би ти знаеш???10:13 19.07.2019
24 Random
До коментар #13 от "автомонтьор":
5500 автомобила за 4 години... Те това ако е било успешен завод, поне ако е можело да покрие разходите и заплатите... А и ако е по поръчка на по-големите, защо същите са позволили на французите да строят в Румъния?10:26 19.07.2019
25 Random
До коментар #22 от "ХХХ":
Да бе да, превъзхождали били, я кажи по какво. Нито двигателя по-мощен, нито по-просторни, нито по-модерни, като конструкция, и 8, и 10 са като заз - задно-разположен мотор и задно предаване. Тия статийки за които говориш са чисти соросни съчинения10:30 19.07.2019
26 Random
Коментиран от #30
10:59 19.07.2019
27 Random
До коментар #18 от "LORT":
Второто не го отричам11:01 19.07.2019
28 Random
До коментар #17 от "onq s konq":
Коментар 26 е за теб11:11 19.07.2019
29 Истината
11:25 19.07.2019
30 Марек
До коментар #26 от "Random":
За какви колани говориш през 66-та умнико?Къде си бил тогава?Сложи червена точка преди да отговориш!Коментиран от #32
11:26 19.07.2019
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Random
До коментар #30 от "Марек":
Да не би коланите да не са съществували 1966 година? Сложи си ти червена точка11:38 19.07.2019
33 Гост
До коментар #17 от "onq s konq":
Даа, даа. Братушките ни забраниха "Южен поток", мътят водата на Германия за Северен 2, накараха Франция да спре "мистралите" за Русия, натиснаха ни да им купиме бръкмите със заем от тях самите, не плащат нищо за ползуването на бази у нас...и т.н. Как да не ги обичаш!11:55 19.07.2019
34 Ogiigo
До коментар #17 от "onq s konq":
Що сега как е, ще купувате газ от нас,, демократичен" газ, не от Русия, само от нас ще куоувате всякакво въоръжение, няма да строите газопровод и т.н.13:31 19.07.2019
35 ник3900евро
Коментиран от #37, #41
13:41 19.07.2019
36 гуньо
14:01 19.07.2019
37 Random
До коментар #35 от "ник3900евро":
Ако ще избора да ми е между лагерна количка и рено, реното няма да го взема14:04 19.07.2019
38 Либеро
14:45 19.07.2019
39 гост
До коментар #11 от "CL500":
Точно така е това е истината не прекратяваме договора ние а ни бият шута Французите понеже не сме много хитри както винаги15:13 19.07.2019
40 ОСМАНАГИЧ
18:48 19.07.2019
41 Хамсал
До коментар #35 от "ник3900евро":
Що тогава лошите руснаци не спряха производството на Вартбург, Трабант, Шкода, полски Фиат, Полонез, Дачия? Все някой трябва да ни е виновен!21:27 19.07.2019
42 Илия Николов
До коментар #11 от "CL500":
Не е вярно - французите ни продават частите в долари, а ние продаваме сглобените коли в лева и се получава преразход.08:34 20.07.2019
43 Чекист
Вторият пример е с пенсиите. Докато имаше възможност почти всеки посочваше години трудов стаж от соца, защото коефициентът за покупателната възможност преди промените е по висок, или преди 90та година заплатите са били по високи, при това с чувствително по висока покупателна възможност. днес на практика само 10,15%от работещите могат да си построят или купят жилище. Преди всеки работещ на практика бе в състояние. Да припомним, че лихвения процент бе един и под един процент за жилищно строителство. Да припомним, че заемите се опрощаваха при заболяване довело до трайна или силно намалена трудоспособност, увеличение на семейството , работа на национален обект.....
В зависимост от методиката по която се изчислява, то брутният продукт на страната, по съпоставими
12:28 20.07.2019
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 гуньо
14:38 21.07.2019