46 259 137

Volkswagen оглежда четири града в България

Обемът на инвестициите варира между 1,4 и 1,5 милиарда евро

Volkswagen оглежда четири града в България

София, Пловдив, Стара Загора и Бургас са четирите града в България, които биха привлекли Volkswagen да изгради своя завод, показват прогнозите на анализатори.

В тези райони, според експертните оценки, инвеститорите могат да открият предимства като бърз достъп до магистрали, до жп инфраструктура и достатъчно квалифицирани кадри. През есента се очаква работа да започнат и няколко нови производства – за фарове, спирачни системи и кабели. Те се намират край Пловдив, Ловеч и Плевен – като очакванията са за близо 4000 работни места и значителен обем инвестиции, уточнява бТВ.

„Има стратегическа локация, има ниски оперативни разходи, предоставя възможност за добра логистика чрез осигурени пъна жп и пътна инфраструктура, да не говорим за политическата и икономическа стабилност в България”, каза пред бТВ Стамен Янев от Агенцията за инвестиции.

Обемът на инвестициите в автосектора на България варира между 1,4 и 1,5 милиарда евро.

България си е поставила за цел по-нататъшното разширяване на автомобилната индустрия. Според данни на правителството, вече 250 компании от автомобилната индустрия с 65 000 служители работят в България, като само през миналата година оборотът им е бил над 5,5 милиарда евро.

Компании от Германия, включително доставчици като Leoni и Mahle, имат над 35 000 наети работници на Балканите. Германските компании генерират повече от 4% от БВП на България.

Миналата година износът за Германия нарасна с над 16 процента до 8,2 милиарда евро. Според източници от индустрията в момента България генерира около 10% от брутния си вътрешен продукт благодарение на автомобилната индустрия.

„България не само продължава да се бори за това Volkswagen да построи следващия си завод у нас, но ние имаме и своите шансове това да се случи. Намерихме начини да оптимизираме офертата си. Срещите между представители на автомобилния клъстър и министерство на икономиката продължават. В много скоро време България ще покаже още по-добра оферта". Това заяви Росен Плевнелиев относно конкуренцията между България и Турция за новия завод на Volkswagen.

"Ние ще продължим да се борим с всички законови методи, казвайки на Volkswagen, че ние се гордеем, че сме членове на ЕС и НАТО и ние сме тази държава от ЕС и НАТО, която им предоставя най-добрите условия", заяви още Плевнелиев.

По думите му всички на Балканите наблюдават много внимателно какво ще се случи. "Ако Volkswagen изберат Турция, това ще изпрати един изключително лош сигнал към всички демократично мислещи хора на Балканите”, каза още той.

„Категорично не съм съгласен с тезата на министър-председателя на Долна Саксония, че именно защото и в Турция има много демократично мислещи хора, една инвестиция на Volkswagen там би подкрепила тях”, посочи Росен Плевнелиев.

„Истината е, че сме на финала. Истината е, че решение още няма. Докато една от двете държави не подпише договор с Volkswagen, всяка една от двете страни продължава да участва в състезанието. Един такъв концерн като Volkswagen, няма да допусне на финалната права да остане само един участник, който в един момент да не си спази обещанията и да му извива ръцете”, категоричен бе Плевнелиев.

„Изборът между двете държави изглежда така – от една страна имаме държава-членка на ЕС и на НАТО, която има по-изгодни разходи за производство и която е много по - прогнозируема. От друга страна имаме Турция с всичките ѝ проблеми. Изборът на Volkswagen изпраща много силен сигнал към демократичните общности в региона”, каза още той.

Според него ако бъде избрана България, това засилва изключително много позицията както на ЕС, така и на Германия по отношение на Балканите. "Ако бъде избрана Турция, това губим илюзии, че всичко е въпрос на човешки права и свободи, а всъщност става въпрос за едни пари и там диктаторът е обещал повече пари”, допълни Плевнелиев.

България
Поставете оценка:
Оценка 3 от 55 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Фридман

    244 66 Отговор
    Никой нищо не оглежда кьор фишеци!

    Коментиран от #41

  • 2 Жоро

    210 25 Отговор
    Фолсваген взе решение да произвежда модела Голф в Перник. По този начин се спестяват 15г докато произведеня в Германя голф дойде до Перн

    Коментиран от #39

  • 3 El boko

    37 89 Отговор
    Ако ще правят Сеат и Шкода две от марките, които не харесвам :(

    Коментиран от #52

  • 4 8797

    107 48 Отговор
    Щом Плевню казва... - "Може и да му повярваме"! А защо не оглеждат Благоевград, Кричим, Тутракан и Симитли? :-))

    Коментиран от #6

  • 5 ЦЕЦО АПАРТАМЕНТА

    113 51 Отговор
    Тази борба е отдавна загубена
  • 6 El boko

    82 36 Отговор

    До коментар #4 от "8797":

    А завод за НОВИТЕ Lada Niva КОГА? :D

    Коментиран от #93


  • 7 Спенс

    99 15 Отговор
    Роден в Германия умира в Перник.
  • 8 Васил

    117 29 Отговор
    Поредната Пунта Мара

    Коментиран от #111

  • 9 русенец

    120 39 Отговор
    Предполагам, че първо чака да бликне газ от нам кой си блок в черно море, което също беше обещато от Тиквата.:)))) Бе стига сте писали глупости, кой последно е интестирал нещо в Бг?!:))))))))

    Коментиран от #90

  • 10 русенец

    137 46 Отговор
    Изнвинявам се, че коментирах статията преди да съм я дочел. След като оня идиот Плевнелиев го твърди, то ясно, че няма нищо общо с истината.

    Коментиран от #30

  • 11 Наблюдател

    58 19 Отговор
    Само греди пускат тука!
  • 12 Бесен Язовец

    72 54 Отговор
    Кога Фолцваген произведе по-добра машина от москвич 408, да дойдат и да ми се обадят !

    Коментиран от #19, #98

  • 13 Чехлюто трябва да бъде

    61 37 Отговор
    Обесен пред погледа на десито и после набит на кол

    Коментиран от #28

  • 14 Кой68

    95 12 Отговор
    Стига тая София...Дайте работа и живот на Северозапад-Русе,Видин.

    Коментиран от #34, #130

  • 15 Патриот

    100 15 Отговор
    А защо не Сливен, Айтос, Пазарджик, Враца, Видин, Ямбол, Монтана, Горна Оряховица, Нова Загора?

    Коментиран от #66

  • 16 Боки е турил рекет капани😂😂

    37 22 Отговор
    И чека да скубе здраво
  • 17 Behemoth

    58 13 Отговор
    Полски Тръмбеш е таман!
  • 18 БАРС

    62 9 Отговор
    А защто не погледнат КТА МАДАРА В ШУМЕН там се правеха камиони

    Коментиран от #87

  • 19 Бесен Язовец

    40 17 Отговор

    До коментар #12 от "Бесен Язовец":

    Е да ама 408 е с ресори и товари по 1 тон и още са в движение а народна гние за часове!!!
  • 20 Оглеждат за да са сигурни

    43 34 Отговор
    Че не са сбъркали като са избрали Турция
  • 21 Наблюдател

    13 16 Отговор
    И аз наблюдавам, наблюдавам.., но по градските тоалетни, че ми се ще да посвиря духова музика!

    Коментиран от #24

  • 22 Уди Кълвача

    26 25 Отговор
    Да се издухам в лицето на бг сороснята!
  • 23 джаич

    69 29 Отговор
    Расим Плювналъ да си празнува Курбан Байрам и да не дрънка кьорфишеци , а да се скрие защото като го видя ми става лошо , гади ми се и започвам да повръщам.
  • 24 Borislav Popov

    13 17 Отговор

    До коментар #21 от "Наблюдател":

    Има ли африканци по тоалетните, че и на мен ми се дуа ?
  • 25 Eee

    62 26 Отговор
    Щом плевню го коментира значи нищо няма да се случи.
  • 26 Дядо Вълко

    32 24 Отговор
    Няма да е тиквения Бостан според мен. При рязаните ще да е.
  • 27 jorj

    56 27 Отговор
    Браво Плевнелиев!!!!! От простаците, които плюят сме на това положение!!!! Тия всички все едно ги е правил учендолеца!!!! Въпреки, че се съмнявам дали има севте!!!!!! Но неведоми са пътищата Боже !!!!!!
  • 28 Мдааа

    34 21 Отговор

    До коментар #13 от "Чехлюто трябва да бъде":

    😀 Докато тоя сульо дава интервю, Деси какво мислиш, че прави 😀

    Коментиран от #31, #37, #38

  • 29 goст

    40 39 Отговор
    На Плевнелиев му дреме на кОреца за вашите злобни коментари!
  • 30 Голем смях

    41 41 Отговор

    До коментар #10 от "русенец":

    А ако фатмака Радев ти каже че ще е в Русе ще повярваш ли?Съдейки по плиткоумието ти със сигурност ще се вържеш.
  • 31 Трес

    8 8 Отговор

    До коментар #28 от "Мдааа":

    Има - Кърти, кърти ме къртачо мой.
  • 32 Баси

    44 12 Отговор
    Ам Фолцваген ,ако си направят завода в североизточна българия все едно ,че е направен в Турция. А може би това са имали предвид като са казали ,че са избрали Турция.

    Коментиран от #40, #109

  • 33 9782

    23 12 Отговор
    Мокрите сънища на нашите
  • 34 Ventura

    9 14 Отговор

    До коментар #14 от "Кой68":

    Съгласен съм, и без това ми писна от селяндури, и аз почнах да мякам когато говоря.
  • 35 Иван

    62 6 Отговор
    Да кажа до скоро въобще не вярвах че можем да вземем този завод по ред причини. Но самият факт че постоянно отлагат решението си на фона, че имат една Турция в играта без ангажименти да спазват ЕС правила, голям вътрешен пазар и пр...и все още не са казали Турция ще е...като нищо ще го лапнем този завод. Ще се щипя защото не бих го повярвал но все пак ако бяха 4, 5 държави в играта, да има да избират. А сега сме ние и Турция...и още избират и отлагат. Странно...
  • 36 Смирна

    40 36 Отговор
    Завода на Фолксваген вече се строи край Измир.
  • 37 Десито прави

    9 8 Отговор

    До коментар #28 от "Мдааа":

    Буууууууууууууууу😂😂😂😂😂😂

    Коментиран от #43

  • 38 Бай Хуй

    11 10 Отговор

    До коментар #28 от "Мдааа":

    Ми тя е при мен. На байовия

    Коментиран от #58

  • 39 12345

    19 7 Отговор

    До коментар #2 от "Жоро":

    Да! И ще се правят Голф 2 и Голф 3 ,защото новите много се разваляли! Не знам само,дали ще остават части за завода! Ще бъдат най-големия доставчик на резервни части в сивия сектор! А може би,за това искат да вкарват сега закона,за вносителя на части,за да не се окаже в един момент,че завода няма части за колите!
  • 40 12345

    18 4 Отговор

    До коментар #32 от "Баси":

    Така ще изберат и двете държави,никой да не се сърди!
  • 41 бл.134 в Зап. парк

    30 5 Отговор

    До коментар #1 от "Фридман":

    Булка да беше тоя Фолксваген , да я купим. Че то латино сапунка в 100 епизода - тука ще идат, дам ще идат.Да ходят на м..... България на 6 морета

    Коментиран от #46

  • 42 ???

    14 9 Отговор
    А може и така да се тълкува : от едната страна има диктатор -от другата също. От едната страна обещават държавна помощ - от другата намалят рекета и комисионата. И накрая се оказва, че не остава до последно една държава да извива ръцете на германците, а те си постигат това което искат.
  • 43 Деси Банова

    27 13 Отговор

    До коментар #37 от "Десито прави":

    Приготвям вазелина и пенис колана, че тая вчер пак аз ще съм мъжа в леглото!
  • 44 Селянин с кололо

    61 8 Отговор
    Северна България е забравена преди много време.Всичко се прави в южна. И после се чудите,що столицата се напълнила с пришълци. Ако разкриете некое работно место в северна България, никой нема да дойде в тая гнус ,наречена столица.
  • 45 Баи онзи

    18 23 Отговор
    Там някакъв ибрекчия нарече Радев фатмак. Абе килеканзер ти знаеш ли каква е разликата между старшина и генерал бе смут.

    Коментиран от #51

  • 46 Абдула

    7 7 Отговор

    До коментар #41 от "бл.134 в Зап. парк":

    С такива цигани катонтеб едвали Бг. ще и на две морета
  • 47 Тодор

    29 6 Отговор
    КТА Мадара произвеждаше Шкоди. Доста е логично в Шумен да се настанят. Има и квалифицирана работна ръка. Най големият на Балканите завод за алуминий, също е тук, а желязото по местните автокъщи ще стигне за поне 10 години производство...
  • 48 Тръмп

    33 17 Отговор
    В Северна България са комунисти и за това е недоразвито!!!:):):)Видин,Плевен, Козлодуй,Враца,Монтана и Шумен са комуноидни крепости!!!:):):)Където и да е завода,все ще е добре за цялата държава!!!:):):)

    Коментиран от #50

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор

  • 51 Диамантената ръка

    5 6 Отговор

    До коментар #45 от "Баи онзи":

    Нема голяма разлика...
  • 52 цигането

    5 6 Отговор

    До коментар #3 от "El boko":

    а на теб клесльо никои не ти иска мнението тиквар , чаветата нема кво да ядьт дома на масата , апа на тебе не ти аресали колите , това да не ти е невеста да я мандьрсаш , аре бегаи на село да ковеш пирони с теслата , и леко да не се прекьлцаш с нея ,щото ще ядеш немиен .
  • 53 Дъ Клаш

    8 15 Отговор
    Да го дуат ФВ.Мноу мразя германия дейва кочината долна.
  • 54 Faschist

    7 17 Отговор
    През крив макорон, абе хора. То вече гларуситене не стоят по морето. Българите се изнесоха на запад вие сиганите, всички които сте в Бг. Чакате завот.

    Коментиран от #56

  • 55 цигането

    9 10 Отговор

    До коментар #49 от "Турчин.рв":

    яла бако да те почистим и тебе отзаде с моьо уи , маикати на гяурин , марш туркистан , а вие това тираджиите ,мочате у шишета , и замьрсявате ни ливадите покраи пьтя , нещастници , аиде марш отика .

    Коментиран от #112

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор

  • 57 Челмето.

    9 5 Отговор
    Как може даизпишете толкова глупости излезли от устата на този ненормалник
  • 58 Мдааа

    5 6 Отговор

    До коментар #38 от "Бай Хуй":

    😀 Начи да не се чудя като Десито забременее рЕзко и 😀 уж роди в "7 месец" близнаци 😀 нЕма да се питам 😀😀😀😀 коййй ли е тати 😀😀😀😀. РЪЪЪЪГАЙЙЙ КУМЕЕЕ.
  • 59 Townboy

    10 12 Отговор
    Като стигнах до Росен п-са и разбрах че статията е партенка. Защо му давате трибуна тука на тоя миндил? Там в дневника с Иво са аркадаши ами вие?
  • 60 шшшт тихо бе

    12 2 Отговор
    хайде малко позитивно, и без обиди, ако го вземем завода ще е добре, но още от сега виждам, как ще се напълни с навлеци от съседните държави, привлечени от приличните заплати, ако поне 50% от наетите са български граждани, ще е добре
  • 61 Pepe

    18 2 Отговор
    Русе какво чакате???? Привличайте инвеститори. Хайде. Имате река граница и жп транспорт
  • 62 софиянец инж немски въспитаник

    20 23 Отговор
    Такава МОЩНА фирма нито се интересува от ефтина работна ръка / дали ще плаща 1 000 или 2 000 € все тая / нито се интересува от квалифицирана / ще си я обучи ...като немският инж. те гледа в ръцете ...аси шавнал - а си АУТ ...който е работил с немци знае / ! ЕДИНСТВЕНО ги интересува - ДА ИМА работна ръка в изобилие ! НАЙ-КОНКУРЕНТЕН е СФ ….развалините на МК / БРЕЖНЕВ / . При НРБ Кремиковци ПРИВЛЕЧЕ половин БГ - и СФ стана 1 милион . А и от разклонението за Перник за Драгичево ...по аутобана Струма ….до Кремиковци е 20 минути по аутобана и Северната тангента . БРАВО на Плевнелиев -той движи от началото преговорите - немците го познават / ИМА СТРОЙТЕЛНА ФИРМА .регист. и работеща в Германия ...с бг работници /

    Коментиран от #70

  • 63 Фейк нюз от тиквата

    10 13 Отговор
    Да завода ще е в България ама на куково лято
  • 64 Опикано туркофилче

    8 5 Отговор
    Ей ся жа са оплача на чичко путин
  • 65 Кире

    14 12 Отговор
    Пълни глупости.Завода ще е в Турция.Предизборни измишльотини.
  • 66 СссереМ

    7 5 Отговор

    До коментар #15 от "Патриот":

    Щото сте все със лилаво - синя или червена кръв, демек некадърници.
  • 67 ГЛУПОСТТА ЦАРУВА

    11 8 Отговор
    Има само един единствен аристократичен град на Черно море който може да спечели VW за България но не и тези 4 града. Най накрая е станало ясно на един човек че Сф и Пл абсолютно не стават за тази цел. Но трябваше месеци за да го проумее. Но от инат продължава с непечеливши карти. Жалко за България.
  • 68 Манго

    10 5 Отговор
    Завода на Фолксваген , че е у София у кв.Факултето. Малиии,що железа , че има за краднене.
  • 69 Кво знаят немците за нас

    15 9 Отговор
    Ние не сме им умрели за мижавите 1,5 млрд., та ние за толкова си купуваме самолети и то само 8.
  • 70 Бесен Язовец

    4 7 Отговор

    До коментар #62 от "софиянец инж немски въспитаник":

    Селянче от далеко муришеш на продажен нагаждачески прованс!
  • 71 Бесен Язовец

    15 9 Отговор
    Немците ще ви сглобат един завод за часовници с кукувици да произвеждате за да ви напомнят колко сте прости! Славчо от Лучндол ще свири на откриването та прованса да куфее!!
  • 72 Bubbles

    8 6 Отговор
    А защо не във Видин, Монатана, Враца, Лом? Защо северозапада вечно трябва да духа супата?

    Коментиран от #73

  • 73 Бесен Язовец

    17 6 Отговор

    До коментар #72 от "Bubbles":

    Щото Лом, Видин, Монтана, Враца вече са на квартира в София у Люлин и Бутонец!!!
  • 74 Мунчо

    4 3 Отговор
    Ако в Германия преобладават Мунчовци , може и да стане !
  • 75 чичо

    3 2 Отговор
    аз си мисля че кандидати бяха освен нас Румания и Сърбия ако не се бъркам те също са балкански страни?кой на кого ще се сърди се замислям ама много серйозно.
  • 76 Gosta

    3 5 Отговор
    Явно има доста имоти за продаване в тези градове. Моля инвестирайте там че жален Плевнелиев ще фалира.
  • 77 Градове ноито имат население и кадри

    8 5 Отговор
    София- заплатите няма да отговарят на очакваното от софиянци, инфраструктурно и като кадри е ОК; Пловдив- там вече има много фирми занимаващи работещи и обслужващи автосектора: Ст Загора- гова пък кой го измисли и с какви доводи; Бургас- ако затворим очи за мутрагените, то защо не; Други варианти са Варна (голям град,, пристанище) и Русе (индустриален град, също пристанище). Вероятно ще е около Пловдив- и ако се реализира, но това означава че северна България е мъртва (не че вече не е де)

    Коментиран от #81

  • 78 Random

    4 2 Отговор
    Да вземат да го направят до село Гиген, частите ще ги пускат по Дунав, продукцията през Дунав-мост и готово
  • 79 Симеон Аспарухов

    6 2 Отговор
    Вместо някой да ни оглежда за щяло и нещяло като ромска булка, можехме да изтъргуваме и завода на VW и изтебителите F16 само срещу лоялност,.... ама нямаме политици и държавници....
  • 80 Георги Илиев Митев

    2 3 Отговор
    ПЕСЕНТА НА ВИТОШАРА САМО ОТ СПОРТИСТ В ПЛАНИНАТА ТИ ЩЕ СЕ СПАСИШ, ЗАЩОТО ДОЛУ Е ПОЛИЦИЯ ГОРЕ Е МИЛИЦИЯ И НАВСЯКЪДЕ Е АВИАЦИЯ БЕЗ КОМУНИКАЦИЯ.
  • 81 333

    7 2 Отговор

    До коментар #77 от "Градове ноито имат население и кадри":

    Coфия- зaплaтитe нямa дa oтгoвaрят нa oчaквaнoтo oт coфиянци, инфрacтруктурнo и кaтo кaдри e OК; Плoвдив- тaм вeчe имa мнoгo фирми зaнимaвaщи рaбoтeщи и oбcлужвaщи aвтoceктoрa: Cт Зaгoрa- гoвa пък кoй гo измиcли и c кaкви дoвoди; Бургac- aкo зaтвoрим oчи зa мутрaгeнитe, тo зaщo нe; Други вaриaнти ca Вaрнa (гoлям грaд,, приcтaнищe) и Руce (индуcтриaлeн грaд, cъщo приcтaнищe). Вeрoятнo щe e oкoлo Плoвдив- и aкo ce рeaлизирa, нo тoвa oзнaчaвa чe ceвeрнa Бългaрия e мъртвa (нe чe вeчe нe e дe) При положение, че местят завода от Словакия, в София заплатите ще им се струват жълти стотинки. Вероятно около София ще има логистични проблеми. Пловдив е ОК, да, ама не знам какво е положението с трафика около Пловдив. Стара Загора е доста добре развита индустриално, заедно с Казанлък. Мутрагените по черноморието не са фактор. Варна няма магистрала. Русе също, за съжаление. За северна България има време - тепърва там правят по-дребни производства. Който очаква VW да плащат европейски заплати се лъже. Щяха да направят завода в Румъния, че им е по-близко. В Румъния очевидно им е скъпо. Но мисля, че по-скоро извиват ръцете на Ердоган да даде още пари. От друга страна, в Турция ситуацията хич не е розова. Там имат фактическа гражданска война с кюрдите, а и Ердо се е засилил да воюва и в Сирия. Вече има европейски санкции срещу турция, понеже не е много управляем, и вероятно ще има още. За да стане нещо там, Ердоган трябва да си плати риска предварително. Инвестицият
  • 82 Уйчов

    8 4 Отговор
    Ще има инвестиции кога цъфнат дедовите . Абе българията я загубихте още преди 75 години. Още колективизацията погуби инициативата у българите. Сега сърбате последствията.
  • 83 Баба Ванга

    6 8 Отговор
    Бургас ще е
  • 84 бал съм ви

    7 1 Отговор
    завода
  • 85 Тоти

    2 3 Отговор
    Площадката вече е подготвена,бившия завод "Кремиковци".
  • 86 Ставрю

    4 2 Отговор
    Ние сме гирди членове на ЕС - но гладни. Иначе работна ръка без пари има за по 800 лв. А и ЕС не са обещавали храна.

    Коментиран от #88

  • 87 Шуменския

    3 4 Отговор

    До коментар #18 от "БАРС":

    Защото КТА Мадара е на частник от 20год. И сигурно от 10 си произвежда сеялки и веялки- селскостопански прикачен инвентар
  • 88 кака Мара

    2 3 Отговор

    До коментар #86 от "Ставрю":

    Кат ми бачкаш на тръстиката гладен ще си Като бачкаш в завода гуша Пеликанче Лапчо
  • 89 Държат

    6 2 Отговор
    все още България като алтернатива, за да притискат турците. Не са се доразбрали за бонусите, които Ердоган ще дава, и затова ни оставят в играта. Щото ако не даде, ей я България.
  • 90 Гост1

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "русенец":

    Ако си русенец ти би трябвало да знаеш кой последно е инвестирал (подсказка - телеугояването) 😀
  • 91 Този коментар е премахнат от модератор

  • 92 В държава,

    2 4 Отговор
    С под 50 милиона евентуални потребители, такъв завод е нерентабилен!
  • 93 ГОШО

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "El boko":

    Сега не става има санции които ние спазваме
  • 94 ДОКО

    8 1 Отговор
    НАЙ ВЕРОЯТНО ЩЕ ИЗБЕРАТ БАНКЯ..
  • 95 Стария

    5 1 Отговор
    Кот кажът хамериканците, туй то..
  • 96 Пена

    6 2 Отговор
    Завода ще е в двора на Баце в Банкя
  • 97 Варна защо не е избрана

    6 4 Отговор
    заблуждават ни че оглеждали, докато вземат решение в кой град да е в България, вече половината завод ще е изграден в Турция. Замазват ни очите. Така преди 10 години някъде стана със завод за стъкло в Силистра, докато оглеждаха къде да е завода, вече го бяха направили в Румъния !!!
  • 98 Ку.миЯнко

    4 3 Отговор

    До коментар #12 от "Бесен Язовец":

    Къв Москвич бе чичка ? Пак си спал на мокри вестници!!
  • 99 МлрдиЛи

    10 6 Отговор
    Какви милиарди ... само земята им даваме, те дори винтчетатаи панелите за халетата си карат от Германия. Не говорим за техника, машини - всичко идва от там. Това не са милиарди инвестиции ... това е начин да клекнеш да ти поставят условия кога и дали да плащаш данъци и да им намираш и евтина работна ръка. Това е частна фирма в условията на капитализъм, няма да похарчи и едно странично евро като го остави в България.
  • 100 prostaka

    5 3 Отговор
    dano da nqma zavod ne iskam nekfi mrusni shvabi da si praqt koli v tatkovinata mi. ne stiga he im izgarqme bokluka na tiq 54.3 miliona ami sega i koli shte im pravim maika im da eba zapadna smurt za katolicite i islqmistite da jivee hristqnstvoto radikalno hristiqnsko dvijenie rhd
  • 101 Димов

    10 1 Отговор
    Да отворят в София, че да хукнат натам още 1000 души от провинцията, да подбият софиянци с ниски искания за заплати, а после софиянци да реват, че столицата им се напълнила със селяни.
  • 102 Asmodeus

    6 4 Отговор
    Затова ли имота край Измир е изчистен, а местната управа е предопредила населението в рамките на 200км за нови работни места в завода. Мики Маус пак глупости казал - VW не ги интересува демокрацията а евтината и що годе кадърна работна ръка която е в изобилие само в Турция а не у нас или в Сърбия. Ако VW ги интересуваше демокрацията нямаше да имат заводи в Китай и Русия.
  • 103 vovovo

    1 1 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Volkswagen оглежда четири града в България- написаното гласи че наистина ги оглежда!!! Публикувано във факти.бг: София, Пловдив, Стара Загора и Бургас са четирите града в България, които биха привлекли Volkswagen да изгради своя завод-думата биха е в бъдеще време,не извършено събитие. Да не се чудите че с тя подвеждаща информация само и само да напишете новина,що ви псуват хората.
  • 104 От провинцията

    5 3 Отговор
    От една страна завод на Фолксваген в България е супер. От друга страна, този завод построен в южна България означава официалното закриване на Северна България.

    Коментиран от #105

  • 105 110

    3 1 Отговор

    До коментар #104 от "От провинцията":

    Да ви кажа ли защо няма нищо в северна/северозападан България? От мой познат чух, дошли някакви италианци в Монтана да правят прозиводство, казали че никой не говори бъкел език и отичли някъде към Дупница. Извода е, че трябва да се набляга на учене, само с мрънкане не става.
  • 106 Reptile

    3 1 Отговор
    Не харесвам Плевньо, но в индустрята е професионалист, а се начуи и на политика, като Президент. Има много кратки, ясни и точни послания, с които се цели освен икономически и политически натиск над VW. Има стремеж да бъдат привлечени чисти политици да лобират за нас ... и дано САЩ да ни върнат услугата за поръчката на изтребителите на тези космически цени! Все някаква компенсация трябва да има.
  • 107 Що за СТРАТЕГИЯ

    4 1 Отговор
    Спокойно - Главния бил взел нещата в свои ръце. Новата стратегия е - да подарим завода на Ердоган. А за нас лошата реклама. То и за глупаците е ясно, че София и Пловдив са отхвърлени. Ако бяха подходящи досега всичко щеше да приключи. А това, че се предлагат още 2 които не могат да се мерят с Измир подкрепя напълно супер стратегията на Главния.
  • 108 VW board

    2 3 Отговор
    https://www.reuters.com/article/volkswagen-turkey-plant/update-1-volkswagen-to-build-new-plant-in-turkey-magazine-idUSL8N24D1MQ
  • 109 ТОЧКАТА

    0 3 Отговор

    До коментар #32 от "Баси":

    интересно становище,че североизточна българия е ТУРЦИЯ>>>>Точноооо...А другият фактор е отношението на САЩ към ТУРЦИЯ!!!!Санкции и прочие простотии от род Ц400 бъркат ГЛОБАЛНИЯТ бизнес на Фолкса.....И ПО ПРИНУДА!!!!ще падне в българия ,като я наведе достатъчно,по-вече от Турция...И на тов отгоре пак туци да работят....ТЕЗИ Фирми давали 4% от БВПто!!!!А ти ми кажи колко от него остава ТУК????
  • 110 Месершмит 109

    5 2 Отговор
    ОГЛЕЖДАТ 4 ГРАДА В БЪЛГАРИЯ И НАКРАЯ В РУМЪНИЯ,СЛОВЕНИЯ,ПОЛША И ТАКА НАТАТЪК

    Коментиран от #123

  • 111 Arteon

    1 2 Отговор

    До коментар #8 от "Васил":

    Да не се окаже Пунра Кана! :-)
  • 112 Този коментар е премахнат от модератор

  • 113 Насран русофилистик

    5 4 Отговор
    Русофилистиците кръв серат. И заедно с утрепаната фуражка Гумен Десов се молят, дано не стане. Родоотстъпницииииии
  • 114 Този коментар е премахнат от модератор

  • 115 Пернишки гоуф

    1 4 Отговор
    Е остана ли някой да вярва, че ФВ някога изобщо са имали инвестиционни намерения на наша територия?!
  • 116 И така, и така може

    5 1 Отговор
    Ако Фолксваген неочаквано изберат България, ще заповядам на родата да гласува за ГЕРБ до смърт! Лошото е, че страната се развива неравномерно. Не е нормален този пустош в северо-запада. Вече толкова години. Ето платихме милиард и отгоре за самолети дето никаква работа няма да ни вършат, а чета, че България била единствената държава в ЕС без нито един спасителен въртолет! Прагматизъм и икономика са ни нужни!
  • 117 Osman

    4 2 Отговор
    В България Фоксваген не може да си позволи да построи завод защото няма да има 5000 специалисти които да произведат около 20 000 автомобила на ден. Турция има традиции и специалисти в автомобилостроенето от десетилетия. Напразни илюзии имат българите. Дори и Хюндай няма да построи завод за сглобяване на автомобили точно по тези причини. В България могат единствено да се сглобяват отделни малки части и нищо повече. Тези уж 250 фирми в голямата си част са дребни фирмички с по максимум 50 работника.За каква конкуренция може да става дума
  • 118 Грую

    2 1 Отговор
    Елате в Полски Тръмбеш. Няма по-добро място!
  • 119 Вероника

    3 1 Отговор
    Крайно време е държавата да помисли за инфраструктурата на по-малките градове, защото и там живеят хора и те искат да работят. Докога ще се отварят заводи само в София и Пловдив и още два три други града?
  • 120 Ники

    1 0 Отговор
    Този завод ... отдавна е решен да се прави в Турция ... нашите понеже много приказваха .. сега още дрънкат глупости .. явно имат някаква стратегия за излизане от положението ...
  • 121 Гост

    3 0 Отговор
    Първият в списъка е Перник.
  • 122 И така, и така може

    0 2 Отговор
    Ако Фолксваген неочаквано изберат България, ще заповядам на родата да гласува за ГЕРБ до смърт! Лошото е, че страната се развива неравномерно. Не е нормален този пустош в северо-запада. Вече толкова години. Ето платихме милиард и отгоре за самолети дето никаква работа няма да ни вършат, а чета, че България била единствената държава в ЕС без нито един спасителен въртолет! Прагматизъм и икономика са ни нужни!
  • 123 ТРТР

    1 0 Отговор

    До коментар #110 от "Месершмит 109":

    Отдавна е решено че ще бъде във Турция. Кой я написа тая статия нз ама е голям тъпанар
  • 124 Кротушка

    1 0 Отговор
    Абе да минат изборите и ще стане ясно!
  • 125 господин чичков

    0 0 Отговор
    Ние сме дружки с германците, отдавнашни съюзници! Сега сме, така да се каже, в една държава-ЕС. Не е възможно да се изложат като изберат Турция. Господа германци, да си имаме уважението!
  • 126 ЧИЧОЛИНА

    2 0 Отговор
    Сега ще се разбере ще се роди ли нещо добро за нас, след непорочното зачатие, чрез целувки и прегръдки с Ангела Меркел!
  • 127 Ryazan

    1 2 Отговор
    A be ganyovtsi viye kide se slagate infra struktura li imate imali magistrali da vi pilaya na magistralite kripki navsyakide gradovete vi bedni sku4ni trotoarite vi zatinali. Germantsite da ne sa prosti da izgradyat zavoda v tsiginistan BG v gengirlika gradivete vi sa kato timna indiya tuk tame sveteshti lampi potomstvo na hayduti.Haydutin ozna4ava sishto kato bashi bozuk.Nyama za vas zavod folksvagen stoyte si v belene.Glipavi bilgari zavistlivi smotani i bedni apashi kradlivi plemena Vis 2 korona ins tem podobni grupirovki po novo mu a po staro mu haydushki drujini.da go edete na ERDO rezaniya i na Boyko sopata.
  • 128 Bilgarin da se nari4am pirva radost e za

    1 1 Отговор
    Bilgarin da se nari4am pirva radost e za mene.Zavod za Folksvagen v bolgaristan. Ha haaaaah ne me razmivayte bednyatsi.
  • 129 Хаха

    0 0 Отговор
    Ей обрязан ли си ,рязан ли си бедняците са в пуйкистан,тука в България никой няма да им работи на тия педали за 1.2 евро/час (стартово)

  • 130 Иве

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Кой68":

    Да но приятел без магистрала никой няма да отвори голям бизнес, жива мъка е за камионите по тия умрели пътища.
  • 131 Валентин

    1 0 Отговор
    Това са глупости герб води политика да няма инвеститори в България работещите да емигрират и да вкарват пари от чужбина. Никога няма да допуснат Фолцваген да влезе у нас преди изгониха Пежо и те направиха завод в Русия
  • 132 ЗА VW КАДРИ ЩЕ ИМА

    4 0 Отговор
    Работил съм в чужди фирми и мога уверено да твърдя че нещата не стоят така. Даже съм бил и ръководител поточна линия с над 300 човека. В Чехия, Словакия, Румъния фирмата също има заводи но от българите бяха супер доволни, а в другите държави работниците само хленчели. Не се вързвайте на тази заблуда ширеща се тук че българите са неквалифицирани и несръчни. Въпросът е на организация и дисциплина а също и на правилно вложени капитали. За разлика от българските фирми чуждите отделят достатъчно много средства за обучения стимули и квалификация. Всяко едно работно място е различно и изисква определени умения за да работиш и е невъзможно да се обучиш на друго място до такава степен. Затова в учебните заведения се преподават фундаментални знания а после сам надграждаш чрез курсове. Турците и да имат кадри то те работят вече в другите им заводи. Така, че VW и там ще обучава нови кадри и това че са повече народ няма никаква гаранции че ще намерят повече качествени кадри. Самата Словакия го доказва с 5 милиона народ има 8 завода или около 36000 човека работят в тях. Тя е световен фаворит като производител а Турция даже с население от 82 милиона не може да се съревновава изобщо с тях и или с Унгария а да не говорим с Чехия. Това си е само реклама на Турците за да спечелят VW. Докато у нас се прави умишлена анти реклама в това отношение чрез насаждане на мнение че след като няма нито един такъв завода българите са неквалифицирани и не стават. Пълни глупости от уплашен
  • 133 Meн

    1 1 Отговор
    Аз лично не бих си купил Volkswagen произвеждан в Бьлгария и Турция
  • 134 Haha

    0 0 Отговор
    Българските анализатори отново се из-ха. Фолксваген първо огледа друг град, но нашите велики анализатори го отказаха. Ако се бяха съобразили можеше и вече да е приключила драмата. Но понеже насила толерираме тези 4 града и губим инвеститори. А анализаторите показват какви анализатори са. Линията Дунав - Черно море е най-търсена, но нашите политици я отхвърлят. Това е и причината световният бизнес да е в Румъния. Иска му се на някой селата в южна България да са велики, ама тези с големите пари не мислят така.
  • 135 Алов

    0 0 Отговор
    Първо южна България без София е същата, като северна - това всеки икономист (не комплексар) го знае (справка световната банка и много други подобни одитори). Второ - наистина ли някой нормален човек вярва, че за бизнеса в 2019 г., трябва задължително АВТО-магистрала. Трето - най-важната от икономическа гледна точка пътна инфраструктура в северна Бългярия отдавна е изградена Варна - Русе (заедно с близките Букурещ - Констанца оформят голям икономически регион). Проблемът е, че заради ДПС, които реално управляват от много години се опитваме да набутаме всичко в южна, за да е близо до Турция (по много съмнителни и притеснителни причини). Докато тъп-т народ не се осъзнае така ще бъде.
  • 136 Кой68

    0 0 Отговор
    ДАЙТЕ ЖИВОТ НА СЕВЕРОЗАПАДНА БЪЛГАРИЯ?.ДАЙТЕ РАБОТА НА ХОРАТА.?СПАСЕТЕ СЕВЕРНА БЪЛГАРИЯ........
  • 137 GRAND CHEROKEE

    0 0 Отговор
    Русе е идеален, но големите шефове не дават да се развива, че може да се обедини с Румъния /не че румънците няма да го изкупят/. Та така, карайте си джиповете и да не ви пука.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.