90 лева ще струва преминаването през България на най-замърсяващите камиони категория над 12 тона с четири и повече оси. С 30 лева по-евтино ще излиза транзитът на камионите EURO 6. Сметката е за изминати 350 км между граничните пунктове Капитан Андреево и Калотина, показва изчислението на калкулатора на Националното тол управление и са на база тестова тарифа и обхват на пътищата с тол такса.
От вчера работят четири демонстрационни центъра в София, Пловдив, Варна и Русе, в които превозвачите могат да тестват издаването на маршрутни карти за тежкотоварни автомобили. Заложените тестови тарифи са между 18 и 25 ст. за километър, но реални суми няма да се начисляват. Въпреки това превозвачи бяха учудени, че трябва да платят 80 лева за маршрута София - Варна, защото на последното заседание на Консултативния съвет за обхвата и цените на тол системата са дискутирани по-ниски цени: между 12 и 15 ст. за най-екологичните тирове EURO 6, 16-17 ст. за най-масовите Евро 3 и 5 и 18-19 ст. за най-замърсяващите камиони.
В тестовите центрове с помощта на служители на Националното тол управление ще може да се тества купуването на маршрутни карти от четирите канала, по които АПИ ще ги продава - терминал за самообслужване, сайта www.bgtoll.bg, мобилното приложение и от гише. Тестове са част от техническата експлоатация на тол системата, като в нея поетапно ще бъдат включвани отделни компоненти. След като тя приключи успешно, до няколко месеца, но не по-късно от 1 март 2020 г., ще започне и търговската ѝ експлоатация, при която тежкотоварните автомобили ще преминат от винетки към тол такси.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Очаквайте
12:52 21.08.2019
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Ердоган
13:23 21.08.2019
4 Просто като гъбена чорба
Коментиран от #10
13:31 21.08.2019
5 kvy
Коментиран от #6
14:17 21.08.2019
6 Екологията
До коментар #5 от "kvy":
Освен, че разбиват пътищата камионите замърсяват атмосферата. По висок клас Еко, по-малко пари за такси.14:21 21.08.2019
7 kvy
Коментиран от #9
14:29 21.08.2019
8 Димов
16:27 21.08.2019
9 Димов
До коментар #7 от "kvy":
Причините почват да се преплитат, защото вече няма как да се оправдае стригането. Важното е да се стриже до кокал.16:28 21.08.2019
10 321
До коментар #4 от "Просто като гъбена чорба":
Верно си прост като гъбена чорба. Най-малкия компонент от цената на поддържане на пътищата е човешия труд или заплатата. Бетонът, асфалтът, баластрата, металът, механизацията - навсякъде струва едно и също. От един ремонт или изграждане на път не повече от 2-3 % са разходите за трудови заплати. И в тази връзка щом в Белгия е 15 евроцента км, то в България едва ли може да е много по-малко. Ако е 20 ст. означав, че е с 30 % по-евтино при същите разходи за поддръжка. И за философите - данъка е местен данък - като караш камиона в Общината. И там има отстъпка за по-висок евростандарт. Така, че е нормално освен по тонаж при тол таксата да се спазва същия принцип - на по-незамърсяващите камиони - по-ниски цени. Но, Евростандарта освен емисиите определя също, колко старо е МПСто. За старите камиони е много по-възможно да дефектират и да причинят ПТП - след което има най-малко увреждане на пътя. Така, че браво - дано запазят поне 20 ст. на километър. Е ще има рев на провозвачите, ама нищо няма да си купуват всяка година нова лимузина, ще трябва да изчакат поне две.Коментиран от #11
16:39 21.08.2019
11 Да ама не
До коментар #10 от "321":
Знаеш ли как се оферират първокласни, скъпоструващи материали, а се купуват и вграждат нискокачествени, евтини боклуци? Това е основен трик при участията в подобни търгове. Има цайси РейБан за 350лв, и аз ще ти ги оферирам за толкова, но ще ти купя и вградя РейБан за 50лв. И ще има и сертификат за доказан произход.Коментиран от #12
17:26 21.08.2019
12 Onq s konq
До коментар #11 от "Да ама не":
Мани го този галош, той е неспасяем. Как да му обясниш че всичко се строи с български материяли на европейски цени, ама по документи. И камъните и цимента са български.Коментиран от #15
19:25 21.08.2019
13 Onq s konq
19:45 21.08.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Да ама не
До коментар #12 от "Onq s konq":
Ръководил съм няколко години подобни търгове. Офертите и изпълнението бяха върхът на човешката злогенийна, изобретателна мисъл. Но, някой хора, като колегата, си мислят, че редът е непристъпен и всичко е по буква и по конец.15:48 22.08.2019