2 381 15

До 90 лева на камион за транзит през България

Вече работят четири демонстрационни центъра в София, Пловдив, Варна и Русе

До 90 лева на камион за транзит през България

90 лева ще струва преминаването през България на най-замърсяващите камиони категория над 12 тона с четири и повече оси. С 30 лева по-евтино ще излиза транзитът на камионите EURO 6. Сметката е за изминати 350 км между граничните пунктове Капитан Андреево и Калотина, показва изчислението на калкулатора на Националното тол управление и са на база тестова тарифа и обхват на пътищата с тол такса.

От вчера работят четири демонстрационни центъра в София, Пловдив, Варна и Русе, в които превозвачите могат да тестват издаването на маршрутни карти за тежкотоварни автомобили. Заложените тестови тарифи са между 18 и 25 ст. за километър, но реални суми няма да се начисляват. Въпреки това превозвачи бяха учудени, че трябва да платят 80 лева за маршрута София - Варна, защото на последното заседание на Консултативния съвет за обхвата и цените на тол системата са дискутирани по-ниски цени: между 12 и 15 ст. за най-екологичните тирове EURO 6, 16-17 ст. за най-масовите Евро 3 и 5 и 18-19 ст. за най-замърсяващите камиони.

В тестовите центрове с помощта на служители на Националното тол управление ще може да се тества купуването на маршрутни карти от четирите канала, по които АПИ ще ги продава - терминал за самообслужване, сайта www.bgtoll.bg, мобилното приложение и от гише. Тестове са част от техническата експлоатация на тол системата, като в нея поетапно ще бъдат включвани отделни компоненти. След като тя приключи успешно, до няколко месеца, но не по-късно от 1 март 2020 г., ще започне и търговската ѝ експлоатация, при която тежкотоварните автомобили ще преминат от винетки към тол такси.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 3 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Очаквайте

    11 0 Отговор
    Скоро чиновниците в държавната администрация ще разполагат със стойността на БВП.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Ердоган

    2 2 Отговор
    Налага се да звънна на Бай Бостан Тиквич. А най добре лично да се яви в харема ми.
  • 4 Просто като гъбена чорба

    11 0 Отговор
    Щом в Белгийско е 15 евоцента на км. То в Българско трябва да е 15стинки на км. Щото по подръжка и строитество на пътища работят Българи с Български заплати , а не Белгийци

    Коментиран от #10

  • 5 kvy

    11 3 Отговор
    Само не мога да разбера, каква е връзката между пътищата и евро стандарта на камионите? Пътищата се разбиват от тежестта на машините, а не от вредните емисии. Или пак начин да лапаме на воля!

    Коментиран от #6

  • 6 Екологията

    3 8 Отговор

    До коментар #5 от "kvy":

    Освен, че разбиват пътищата камионите замърсяват атмосферата. По висок клас Еко, по-малко пари за такси.

  • 7 kvy

    12 1 Отговор
    Чакай сега. Парите от тол таксите отиват за подръжка набпътища, уж. За по нисък клас евро стандарт се плаща по висок данък. И сега в крайна смета този евро стандарт си го плащаш два пъти. Чрез тол системата и чрез данъка.

    Коментиран от #9

  • 8 Димов

    18 0 Отговор
    И никакво излизане от страната, докато не си плати глобите, които е направил тук. Докато не си плати, няма да пускат други камиони на същата фирма да влизат. Отстрани, на паркинга - плащаш си за престоя, а ние те чакаме да узрееш за идеята. И за колите да е същото. Аман от изборен туризъм и анадолски гастарбайтери, преминаващи, сякаш сме разграден бостан.
  • 9 Димов

    8 1 Отговор

    До коментар #7 от "kvy":

    Причините почват да се преплитат, защото вече няма как да се оправдае стригането. Важното е да се стриже до кокал.
  • 10 321

    7 5 Отговор

    До коментар #4 от "Просто като гъбена чорба":

    Верно си прост като гъбена чорба. Най-малкия компонент от цената на поддържане на пътищата е човешия труд или заплатата. Бетонът, асфалтът, баластрата, металът, механизацията - навсякъде струва едно и също. От един ремонт или изграждане на път не повече от 2-3 % са разходите за трудови заплати. И в тази връзка щом в Белгия е 15 евроцента км, то в България едва ли може да е много по-малко. Ако е 20 ст. означав, че е с 30 % по-евтино при същите разходи за поддръжка. И за философите - данъка е местен данък - като караш камиона в Общината. И там има отстъпка за по-висок евростандарт. Така, че е нормално освен по тонаж при тол таксата да се спазва същия принцип - на по-незамърсяващите камиони - по-ниски цени. Но, Евростандарта освен емисиите определя също, колко старо е МПСто. За старите камиони е много по-възможно да дефектират и да причинят ПТП - след което има най-малко увреждане на пътя. Така, че браво - дано запазят поне 20 ст. на километър. Е ще има рев на провозвачите, ама нищо няма да си купуват всяка година нова лимузина, ще трябва да изчакат поне две.

    Коментиран от #11

  • 11 Да ама не

    11 0 Отговор

    До коментар #10 от "321":

    Знаеш ли как се оферират първокласни, скъпоструващи материали, а се купуват и вграждат нискокачествени, евтини боклуци? Това е основен трик при участията в подобни търгове. Има цайси РейБан за 350лв, и аз ще ти ги оферирам за толкова, но ще ти купя и вградя РейБан за 50лв. И ще има и сертификат за доказан произход.

    Коментиран от #12

  • 12 Onq s konq

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Да ама не":

    Мани го този галош, той е неспасяем. Как да му обясниш че всичко се строи с български материяли на европейски цени, ама по документи. И камъните и цимента са български.

    Коментиран от #15

  • 13 Onq s konq

    4 0 Отговор
    Я ко съм министър 10г. Ще асвалтирам цела България, трева да няма къде да поникне. Даже имам идея за определени хора да чукат камани безплатно. И такси нема да има.
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Да ама не

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Onq s konq":

    Ръководил съм няколко години подобни търгове. Офертите и изпълнението бяха върхът на човешката злогенийна, изобретателна мисъл. Но, някой хора, като колегата, си мислят, че редът е непристъпен и всичко е по буква и по конец.

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.