1 017 19

1 г. от трагедията край Своге, пътят все така опасен

Ефект няма и от ремонта на пътния участък

1 г. от трагедията край Своге, пътят все така опасен
Снимка: БГНЕС/Архив

Една година след тежката катастрофа край Своге, граждани и близки на жертвите ще почетат паметта им със заупокойна молитва и осветяване на паметната плоча на мястото на инцидента. При трагедията тогава автобус излезе от платното и се преобърна, а 20 от пътниците в него загинаха.

Една година по-късно – след политически оставки, пътни експертизи и ремонти, какво се промени: „Сложиха мантинели, направени по безумен начин. Влизаш зад мантинелата, където се намира тротоарът и стигаш доникъде. За да можеш да продължиш трябва да се прекачваш през нея или да пролазваш отдолу... и излизаш на пътната настилка“, казва пред БНР Лилия Георгиева от инициативния комитет, оглавил протестите.

Така хората отново са на пътното платно в продължение на километри, твърди тя.

Ефект няма и от ремонта на пътния участък, който остава все така опасен:

„Ако сега минете по пътя, той е същият. Просто само положиха нов асфалт, сложиха шумяща маркировка, което не решава проблема“.

Обещаните две пасарелки също ги няма.

Недоволни са и жителите на село Световрачане, което даде най-много жертви в катастрофата. Днес се очаква близките и съпричастни да се съберат, за да почетат паметта на загиналите и отново да напомнят на властта за обещаното и неизпълненото.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 3 гласа.

Още по темата

  • "Пътят край Своге е пълен с дефицити"

    "Пътят край Своге е пълен с дефицити"

    "Пътят край Своге продължава да бъде опасен и продължава да бъде пълен с дефицити, свързани с пътната безопасност". Това твърди пред БНР ...
    26.08.2019
    1 071
    7

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Живите мъртви на България

    8 1 Отговор
    Жалко за хората! Къде е Гешев да арестува виновните? По-голямо престъпление от това да убиеш 20 души, къде? И виновният е ясен, кара по България с една джипка, но там не минава.
  • 2 Азз

    13 2 Отговор
    Ами толкова умеят нашите фирми... НЕ ЗНАМ защо властта не нае примерно немска фирма, да дойдат хората и за 7 дни да направят всичко ТОП?

    Коментиран от #11, #16

  • 3 Алфа Вълкът

    3 1 Отговор
    Ааа бе, има още народ у тъз държава за трепване! За какво да се притеснява някой, като останем 100 човека ще го мислим!
  • 4 Шляхтиц

    6 7 Отговор
    Пътят е планински и условията са трудни. Все пак СЛАВА БОГУ и преди катастрофата и една година след нея всеки ден по ТОЗИ ПЪТ преминават хиляди превозни средства и НЕ КАТАСТРОФИРАТ. Да не изпадаме в ИСТЕРИЯТА на Корнелия Нинова, която по повод катастрофата с автобуса нарече всички депутати от управляващото мнозинство УБИЙЦИ. Бог да прости невинните жертви.

    Коментиран от #10

  • 5 да се знае

    6 1 Отговор
    Ми те една трева и храсти немогат да окосят вие чакате пасарелки да ви сложат......, след Своге към Мездра, 70% от знаците не се виждат от клони и храсти, няма елементарна подръжка на пътя. В Лакатник има 3 огромни кратера насред пътното платно и това е от месеци наред никой нищо не пипа, хората си траят....за нищо не ставаме, чакат пак да умрат 10 човека за да си мръдне някой гнусния пърдялник и да си свърше работата, срам и позор за България и българите! Срам и позор че в този край са уж най-много останалите етнически Българи, а е най мизерно и гадно точно там! Наистина много жалко! А най-жалкото е че АПИ много добре е запозната с тези неща, отдавна знаят че не се чистят клоните и храстите и това е предпоставка за смъртни случаи, но нищо не предприемат.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор


  • 7 Ddddd

    7 1 Отговор
    И в Германия,Италия,Австрия,Франция има планини и много по-сложни терени,но хората преди да построят нещо бело то път,мост или тунел,първо мислят после правят.У нас е точно обратното първо правят а после мислят.Затова не само пътищата а цялата държава ни е такава.
  • 8 Пътят

    1 1 Отговор
    е все така опасен, а Нанков е все така министър. Даже довлече от Ловеч шеф на пътната агенция, че от по-рано са си свикнали да крадат заедно с Терзийски.

    Коментиран от #14

  • 9 Топ оферта

    0 1 Отговор
    Лошо
  • 10 ПРАВ СИ

    5 0 Отговор

    До коментар #4 от "Шляхтиц":

    НА ГАНЬО ВСЕ НЯКОЙ ДРУГ МУ Е КРИВ,ВМЕСТО ДА ПОГЛЕДНЕ СЕБЕ СИ.......ПЪТЯ НЕ ВИ Е ВИНОВЕН,А ИМА КАЛПАВИ ШОФЬОРИ,КОИТО КАРАТ НЕХАЙНО.......
  • 11 Bubbles

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Азз":

    Не е така. Българските фирми си могат, ОБАЧЕ тия дето са на бако и свакои вечно печелят конкурсите за строежи и ремонти на държавни и общински обекти правят УМИШЛЕНО всичко колкото да отбият номера, замажат всичко така че да изглежда чудесно и воаля. После при първия дъжд примерно почват проблемите, налагат се ремонти и т.н. а ремонтите пак се правят от тнякоя такава фирма ако не и същата и пак се прибират едни парички и така ремонт след ремонт след ремонт след ремонт... ...а овците си блеят...
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор

  • 13 КМЕТОВЕТЕ на Своге и Световрачане

    0 1 Отговор
    Свалени ли са от длъжност ! Ако ни са - ще е същата х/йня и те така. Под съд изпълнителя на пътя /козметолог/ даден ли е ? Финасова независима проверка во ОТПУСНАТИ и ВЛОЖЕНИ средства правена ли е ? Администрато.а има една ЦЕЛ - ОБЛАГОДЕТЕЛСТВАНЕ ! Кражба демек ! Съвест няма и НЕДЕЙ чака да ви считат за ХОРА И НАРОД ! Вие сте им нужни само за изборите ! Е/и ги в /ъзъ !

    Коментиран от #17, #19

  • 14 Папурсакли

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Пътят":

    На калпавия шофьор със скапания автобус който отдавна е за музея и пътя не му е виновен ! На всички, които си вадят хляба с превоз на хора задължителен психо-тест всяка година ! Който е луд да убива само себе си,а не да почерня други семейства.
  • 15 Едно време...

    2 0 Отговор
    Едно време нямаше асвалт по пътищата. Бяха касдаръмени. Сега всеки зад волана натиска газ до ДУПКА. После мисли кой да му е виновен ако остане жив.
  • 16 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Азз":

    Сещате ли се как точно властта онеправда виновните: те промениха изисканите експертизи да проверят размера на гранулите в асфалта, а не качеството му, което е варовик, а не баластра, а това го прави хлъзгав при намокряне и мек и некачествен слой. Точно властта покри случката, а факта, че след година дори делото не е стартирало е достатъчно, за да се види колко им пука за загиналите. Одобриха ремонт, който също както пътя е некачествен и то платен от данъци, а не като гаранция или наказателно постановление. Всичко в държавата е леш, без изключение.

    Коментиран от #18

  • 17 Арменския поп

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "КМЕТОВЕТЕ на Своге и Световрачане":

    Съвестта на шофьора причинил смърта на невинните хора трябва да вълнува и журналистите. А, не да пишат макзали за асфалта а не за неспазените правила за движение по пътищата.
  • 18 Голям залък....

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Добре, че ГЕРБ работи по въпроса за да имаме пътища и магистрали. Къде са сега онези отворковци, които ревяха залпово по матросовски,че ,,асфалт не се яде".
  • 19 На кривата ракета,космоса и е виновен

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "КМЕТОВЕТЕ на Своге и Световрачане":

    Има закони, но шофьорите не ги спазват. Затова се увеличава смътността по нашите пътища.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.