Ръководството на БДЖ се фокусира върху подобряване управлението на компанията и намаляване на разходите, както и върху предоставяне на по-качествена услуга на клиентите. Това заяви Григорий Григоров - председател на Съвета на директорите на холдинг БДЖ на среща с машинисти в „Локомотивно депо“ - София, предава БНР.
Срещата бе по покана на локомотивните машинисти и на нея бяха поставени проблеми с недобрите условия на труд и на местата за почивка, масовото напускане на машинисти, полагането на извънреден труд, заплащането и качеството на ремонтите на подвижния състав, необходимостта от нови влакове.
През тази година са напуснали 32-ма машинисти, съобщи след срещата Александър Александров - директор на поделение „Пътнически превози“- София, който потвърди кадровата криза в БДЖ.
Дружеството за пътнически превози в момента има необходимост от 130 локомотива, 350 вагона и 40 мотриси. За следващата година е заложено между 2 и 5% увеличение на приходите на пътническите превози.
Целта на срещата бе да се привлече вниманието на всички парламентарни сили към изключително тежкото състояние на железницата, а тези, от които зависят политическите решения да видят ситуацията на терен и да представят визията си за бъдещето на БДЖ.
Един от поканените на нея бе експертът Марио Нинов, който от години се занимава с проблемите на БДЖ. В предаването „Преди всички“ той посочи, че основните притеснения са свързани със състоянието на подвижния състав, ремонтите и изобщо бъдещето на БДЖ:
„Основните неща, които безпокоят хората, са най вече визията за това как ще работи компанията занапред и какво е тяхното бъдеще и работните им места. Хората се безпокоят и от това, че БДЖ е държавна компания и е подписала договор за обществена услуга с държавата и изпълнява този договор, но се получава един парадокс – самата държава някак позволява БДЖ да не изпълнява този договор, като има влошени показатели на подвижния състав и самото БДЖ не може да ги изпълнява. В последно време се отменят официално влакове, вече няма да има влакове, а автобуси. Колегите-машинисти се притесняват дали ще е необходимо да изкарват курсове за C категория, за да карат автобуси“.
По думите му работещите в железниците си задават и въпроси, свързани с пари, но и с управлението на тези пари.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 видял
14:55 09.10.2019
2 Bubbles
Щото в момента българската железница е машина времето, хващаш влака и се връщаш в 60-те, за кражбите и шашмите по служба нема да говориме.
Коментиран от #5
14:56 09.10.2019
3 Асан
Коментиран от #4
15:20 09.10.2019
4 Айше
До коментар #3 от "Асан":
Аз подкрепям Асан, защото може да стане ТОВАРАЧ в ТОВАРНА ГАРА на ТОВАРНИТЕ ПРЕВОЗИ.15:30 09.10.2019
5 антрашпиц
До коментар #2 от "Bubbles":
В бг няма "независими"....16:04 09.10.2019
6 Запознат
03:16 10.10.2019
7 Случаен
04:10 10.10.2019
8 Бай хой
18:33 10.10.2019