3 417 31

Криза! БДЖ няма машинисти, няма локомотиви, няма вагони

Служителите на превозвача са силно притеснени как ще работи компанията занапред, какво е тяхното бъдеще и какви ще са условията на работните им места

Криза! БДЖ няма машинисти, няма локомотиви, няма вагони
Снимка: БГНЕС
Мария Атанасова

Националният железопътен превозвач БДЖ е изправен пред сериозна кадрова криза, алармират от БНР. През тази година са напуснали 32-ма машинисти, съобщи пред националното радио Александър Александров - директор на поделение „Пътнически превози“- София, който присъства на среща днес по покана на локомотивни машинисти от държавната жп компания, притеснени за работата си и за състоянието на компанията заради отмяната на влакове.

Дружеството за пътнически превози в момента има необходимост от 130 локомотива, 350 вагона и 40 мотриси. За следващата година е заложено между 2 и 5% увеличение на приходите на пътническите превози.

Целта на срещата бе да се привлече вниманието на всички парламентарни сили към изключително тежкото състояние на железницата, а тези, от които зависят политическите решения, да видят ситуацията на терен и да представят визията си за бъдещето на БДЖ.

Експертът Марио Нинов, който от години се занимава с проблемите на БДЖ, коментира, че основните притеснения са свързани със състоянието на подвижния състав, ремонтите и изобщо бъдещето на БДЖ.

„Основните неща, които безпокоят хората, са най вече визията за това как ще работи компанията занапред и какво е тяхното бъдеще и работните им места. Хората се безпокоят и от това, че БДЖ е държавна компания и е подписала договор за обществена услуга с държавата и изпълнява този договор, но се получава един парадокс – самата държава някак позволява БДЖ да не изпълнява този договор, като има влошени показатели на подвижния състав и самото БДЖ не може да ги изпълнява. В последно време се отменят официално влакове, вече няма да има влакове, а автобуси. Колегите-машинисти се притесняват дали ще е необходимо да изкарват курсове за C категория, за да карат автобуси“.

По думите му работещите в железниците си задават и въпроси, свързани с пари, но и с управлението на тези пари.

България
Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 8 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 ЕвроЗона

    64 4 Отговор
    За това пък администрацията е отлична!

    Коментиран от #18

  • 2 кнаус 485

    61 2 Отговор
    БДЖ няма машинисти, няма локомотиви, няма вагони-Та какво има тогава....а бяха времена когато като студент от Горна до София пътувах правостоящ...

    Коментиран от #9

  • 3 Pompev

    21 8 Отговор
    Ми тогава и тях даги няма

    Коментиран от #15

  • 4 1234

    74 1 Отговор
    с 1.3 млрд евро за 8 стари самолета можеха да се вземат 72 бр ИЦЕ2, 205 м дълги с 396 места, по 36 самолета за северна и южна България. Следващите 30 г щяха да се спестят 10000 човешки живота, разбити семейства и хиляди часове път! Но герб решиха еднолично да св нагъзят на козяк за пореден път за наша сметка, Граждани за Еничарство на Република България
  • 5 гост

    60 1 Отговор
    Миналият месец хванах влака, качих се и се оказа, че преди час е трябвало да мине влак, но въобще не е минал и хората чакаха по пероните един час до следващия влак. Кондуктурът ми каза, че това редовно се случвало. Преди това съм пътувал и тогава влака закъсня с 1.5 часа, а ми казаха че предходната седмица закъснението било почти 3 часа. Навсякъде по света железопътният транспорт е най-надежден и точен. Да, може да се случи авария или закъснение от някоя минутка, ама не и часове. Нулева надеждност. Машинистите ги насилват да рабоят извънредно докато има десетки назначени калинки без никаква дейност на заплата, извършват фиктивни ремонти, плащат огромни пари за употребявани вагони, как да се получи? Имал съм приятел машинист и през 2005 му плащаха под 500лв,а се скъсва от работа и отговорност, е напусна човека и беше гастарбайтер, за да си изхранва семейството, не за друго.
  • 6 гост

    4 11 Отговор
    бнр оправиха тях си тръгнали да мислят за бджто хахахахаах

  • 7 Коко55

    53 2 Отговор
    Автобусното лоби утрепа железниците!
  • 8 та дъв та дъв

    13 22 Отговор
    Да назначават пенсионери, те са алчни за работа.
  • 9 да ама

    42 0 Отговор

    До коментар #2 от "кнаус 485":

    За това пък има АДМИНИСТРАЦИЯ, ти знаеш ли какво е това-леля, вуйна и свако.
  • 10 4321

    11 2 Отговор
    Епа то има ли БДЖ
  • 11 големите успехи на демокрацията

    43 1 Отговор
    държавата е в разпад, нищо не работи, от крадене на министри и прочие чиновници не им остава и минута време да свършат поне малко работа за която си получават заплатата. Но пък кой ти разчита на заплата. Никой не знае в какво състояние е повереният му ресор и никой нищо не прави ако от тази работа не може нещо да се открадне. Да живей крадливата демокрация.
  • 12 Реалист

    13 18 Отговор
    Предайте бдж на Турция:) ще оправят цялата система.
  • 13 Митев

    25 0 Отговор
    Ама то и с автобусите в Пазарджик е същото. Нямат кадри и как ще имат като момчетата работят от 5 и 30 сутринта и вечерта до 8часа с трошливи апарати, който не пускат билети и с трошливи автобуси. И много често автобусите са пълни с работещи и ученици, значи пари има ама ганчо за пореден път гледа да ги сложи в собствения си джоб вместо да влага в работници и техника. Колко пъти вече пише, че в 12 има автобус а той идва в 13:30.Тая държава отива все по зле, заради такива шефове, къде гледат само себе си а работника си го имат за роб.
  • 14 SAAB

    31 1 Отговор
    Ами развитата икономика на главанака няма нужда от речен , морски и железопътен транспорт ! Слага асфалт и през 30 км кантонерка да събира пари........:)
  • 15 Dean

    12 0 Отговор

    До коментар #3 от "Pompev":

    Нека да няма .Да дойде доброто старо време .
  • 16 Next

    31 0 Отговор
    Забележете какво има БДЖ. БДЖ има неизплатени заплати на работници, има задължения за извършени ремонти и най вече има управители-крадци. Никак не е малко това дето има БДЖ.
  • 17 Метгонтан

    7 0 Отговор
    Мчи каква криза е тогава ? Сичко си НЯМА на място ......😂😂😂
  • 18 Рошко

    22 1 Отговор

    До коментар #1 от "ЕвроЗона":

    Администрация и синдикати врата до врата, будалите да бачкат за жълти стотинки
  • 19 ОТКАЧАЛНИК

    8 1 Отговор
    ЗАКРИВАИ
  • 20 Кенефка

    6 0 Отговор
    Отивам, като нямам работа, колкото толкова, тя не е трудна работата, никой не пречи в движението..!
  • 21 ПЕНКО

    6 4 Отговор
    ПРИЛИЧНО ПЛАТЕНИ МАШИНИСТИ ; ЛОКОМОТИВИ ИМА ; ВАГОНИТЕ СА МАЛКО -ПОРАДИ РАЗХИЩЕНИЕ !!!! ИМАМЕ НЕРЕНТАБИЛНИ И ПОЛИТИЧЕСКИ ПОТДРЖАНИ ЖП ЛИНИИ !!! ПРОДАДЕН ТОВАРЕН ЖП ТЛАНСПОРТ НА МАФИОТЧЕТА -ПО ПОЛИТИЧЕСКА ЛИНИЯ /КОИТО ЛЪЖАТ И НЕ СИ ПЛАЩАТ / !!! "СИМЕНС " НИ ДАВА БЪДЕЩЕ !!!
  • 22 Сименс ти дава бъдеще...!

    9 0 Отговор
    Но само на локомотиви, сложи си на главата красива шапка, а се облечи в парцали и цървули...!
  • 23 Не се бойте

    11 1 Отговор
    ще пуснат трамваи по жп линиите с ватмани. Фандъковска ще им ги внесе ефтино...

  • 24 Йозеф

    9 2 Отговор
    БДЖ и НКЖИ са хранилки.
  • 25 Пацо

    15 0 Отговор
    докато има частни автобусни компании които се приближени на управляващата власт повечето гербаджии компанията така ще фалира тя е умишлено се унищожава разберете го заради частните превозвачи и затова умишлено се спират някое влакове които се обслужват от автобуси защото автобусните фирми са частните приближени на Герб и по този начин държавната компания се източват пари в нечии частни джобове за там се разпределят към приближените от власта
  • 26 Гост

    9 2 Отговор
    То и БДЖто отдавна го няма....
  • 27 А защо

    5 2 Отговор
    Метрополитен и бдж не се обединят и да пускат метра по релсите на влака
  • 28 Метредеже

    5 0 Отговор
    Или на мутродеже може да се прекръстят
  • 29 Анадол&Факти&Бъркоч$Сач&Холдинг

    7 2 Отговор
    Слушам коментарите и се чудя,КОЙ избира Гробаджийте ,та вече три мандата клатят електората?????Питам и отговор не искам....КОЙ?
  • 30 Пешеходец

    5 2 Отговор
    С категория е за камион бе умници...Д е за автобус !!!
  • 31 ДОКО

    1 0 Отговор
    НО ПЪК ЗА ТОВА ИМА ОЗДРАВИТЕЛЕН ПЛАН..

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.