Гражданската организация „Спаси София“ сигнализира за критичното състояние на градския транспорт в столицата. Заради хроничния недостиг на водачи, голяма част от превозните средства не излизат на линия, а гражданите са принудени да чакат на спирките и по над 40 минути. “Само днес, от тролейбусно депо Надежда няма да излязат 17 тролейбуса, които са били планирани да обслужват пътниците. Това е над 20% от всички тролейбуси. Ситуацията е резултат от хроничния недостиг на водачи в Столичен автотранспорт и особено в Столичен електротранспорт.” - заяви Борис Бонев от „Спаси София“.
В изпратени до „Спаси София“ документи се вижда, че най-критична е ситуацията с тролейбусни линии 6 и 7, обслужващи Люлин - най-големият столичен квартал. По линия 7, например, над 30% от предвидените за деня курсове на превозните средства няма да се осъществят. Припомняме, че това е и последната тролейбусна линия, която беше открита от Йорданка Фандъкова като алтернатива на закрития от нейната администрация трамвай 6 в Лозенец. “От „Спаси София“, заедно с гражданите, бяхме против, но градската управа не ни чу. Като резултат, вместо трамвай през 10 минути, имаме тролейбуси през 40 минути.” - категоричен е Гергин Борисов от организацията.
“В момента за всеки неизпълнен курс, Столичният електротранспорт плаща глоба на ЦГМ – тоест не само, че сме принудени да чакаме на спирките толкова време, но накрая с нашите пари се плаща за некадърното управление на общинските дружества”, допълни Борис Бонев.
Активистите от „Спаси София“ припомнят, че през пролетта имаше протести за заплатите и мизерните условия на труд в градския транспорт. Освен вдигането на заплатата, условията остават тежки, основно заради лошата организация на работа и феодалните отношения на началниците към водачите и персонала в депата и гаражите. “Спомняте си, че предупредихме Столичната община, че кризата с недостига на водачи ще се задълбочи, ако не се вземат спешни мерки - изграждане и ремонт на тоалетни, изготвяне на месечни графици за работа, така че да има предвидимост и възможност за планиране, както и ново ръководство на дружеството, което да се отнася с уважение към служителите. Нищо от това не се случи и това в крайна сметка се отразява върху гражданите, разчитащи на градския транспорт.” - заяви Борис Бонев от „Спаси София“.
Градските активисти припомнят, че това е поредният проблем в Столичния електротранспорт. Затова те искат ново ръководство и освобождаване от длъжност на директора, Евгений Ганчев. “Проблемите в дружеството са много: стари депа с грохнала техника, изгубено доверие между ръководството и персонала, критично състояние на релсовия път и контактната мрежа, липсата на достатъчно почивки и преумора на водачите.” - завършват от организацията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Благой
Коментиран от #9
11:56 18.10.2019
2 Кой му пука
11:57 18.10.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Миризлив пор
12:00 18.10.2019
5 Читател
12:03 18.10.2019
6 шоп
Я си стойте на село!
12:03 18.10.2019
7 сектант
12:04 18.10.2019
8 месара
12:27 18.10.2019
9 onq s konq
До коментар #1 от "Благой":
Как пък забрави да сложищ Единицата отпред?...ОФИЦИАЛНО Обявата е:"Търсят се шофьори за градския тролейбусен автопарк със заплата БРУТО 1800лв + 100лв за "добре свършена работа".Тука обаче "по русофилски" си плачете че всички в БГ "масово" работят за 560лв до припадък.След което обаче НЕ ЗАБРАВЯТЕ да допълните и "Тиквата да си ходи"!А супертайната ви идея е да бъде сменен не от някой Прогресивен лидер,а от такъв от ПРО-РУСКА ПАРТИЯ /"Възраждане",който да извади БГ от ЕС и НАТО,за да може Бялата мечка да положи Тежка лапа върху Крехка България!Коментиран от #11
13:03 18.10.2019
10 паламуди
13:09 18.10.2019
11 Миризлив пор
До коментар #9 от "onq s konq":
Зависи за къде и за какво става въпрос когато се работи за заплати. Кога говорим за движението в София е едно, кога говорим за 50 километра след околовръстното е друго. Преди около седмица ходих на такова място, заплатите са под минималната и то ако има работа и се плаща кога на чорбаджията му е кеф, 3-етажна къща с малък двор ми я предложиха за 15 000 лева при уговорка че има и договаряне, за 70 километра се разминах с 2 коли. Иначе съм писал - масово с тези книжки стават камионджии за 2-ни пари и не се занимават с местните идиоти и да се бутат из трафика.13:49 18.10.2019
12 София
14:33 18.10.2019
13 Гошо
18:02 18.10.2019
14 параграф 17 тролея
20:19 18.10.2019
15 Машинист
10:17 20.10.2019
16 То от пловдив
13:30 17.11.2019