Last news in Fakti

18 Октомври, 2019 11:53 3 934 16

„Спаси София“: Градският транспорт е в колапс

  • градски транспорт-
  • софия-
  • спаси софия

20% от тролейбусите не излизат на линия

„Спаси София“: Градският транспорт е в колапс - 1

Гражданската организация „Спаси София“ сигнализира за критичното състояние на градския транспорт в столицата. Заради хроничния недостиг на водачи, голяма част от превозните средства не излизат на линия, а гражданите са принудени да чакат на спирките и по над 40 минути. “Само днес, от тролейбусно депо Надежда няма да излязат 17 тролейбуса, които са били планирани да обслужват пътниците. Това е над 20% от всички тролейбуси. Ситуацията е резултат от хроничния недостиг на водачи в Столичен автотранспорт и особено в Столичен електротранспорт.” - заяви Борис Бонев от „Спаси София“.

В изпратени до „Спаси София“ документи се вижда, че най-критична е ситуацията с тролейбусни линии 6 и 7, обслужващи Люлин - най-големият столичен квартал. По линия 7, например, над 30% от предвидените за деня курсове на превозните средства няма да се осъществят. Припомняме, че това е и последната тролейбусна линия, която беше открита от Йорданка Фандъкова като алтернатива на закрития от нейната администрация трамвай 6 в Лозенец. “От „Спаси София“, заедно с гражданите, бяхме против, но градската управа не ни чу. Като резултат, вместо трамвай през 10 минути, имаме тролейбуси през 40 минути.” - категоричен е Гергин Борисов от организацията.

“В момента за всеки неизпълнен курс, Столичният електротранспорт плаща глоба на ЦГМ – тоест не само, че сме принудени да чакаме на спирките толкова време, но накрая с нашите пари се плаща за некадърното управление на общинските дружества”, допълни Борис Бонев.

Активистите от „Спаси София“ припомнят, че през пролетта имаше протести за заплатите и мизерните условия на труд в градския транспорт. Освен вдигането на заплатата, условията остават тежки, основно заради лошата организация на работа и феодалните отношения на началниците към водачите и персонала в депата и гаражите. “Спомняте си, че предупредихме Столичната община, че кризата с недостига на водачи ще се задълбочи, ако не се вземат спешни мерки - изграждане и ремонт на тоалетни, изготвяне на месечни графици за работа, така че да има предвидимост и възможност за планиране, както и ново ръководство на дружеството, което да се отнася с уважение към служителите. Нищо от това не се случи и това в крайна сметка се отразява върху гражданите, разчитащи на градския транспорт.” - заяви Борис Бонев от „Спаси София“.

Градските активисти припомнят, че това е поредният проблем в Столичния електротранспорт. Затова те искат ново ръководство и освобождаване от длъжност на директора, Евгений Ганчев. “Проблемите в дружеството са много: стари депа с грохнала техника, изгубено доверие между ръководството и персонала, критично състояние на релсовия път и контактната мрежа, липсата на достатъчно почивки и преумора на водачите.” - завършват от организацията.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 13 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Благой

    18 2 Отговор
    За 8-900 кинта няма смисъл

    Коментиран от #9

  • 2 Кой му пука

    11 8 Отговор
    Фъндъка ще направи летящи тролей с обществените пари. С 2.60 лв билет.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Миризлив пор

    16 2 Отговор
    Обикновено когато търсенето надвишава предлагането се повишава цената, пише го във всеки учебник а и всеки го знае от пазара. В случая от Столична община определят бюджета и заплатите са спрямо бюджета. Защо се нахвърляте върху директора? от къде да вземе пари за да плати на работниците по-добри заплати? А и те са професионални шофьори, много добре знаят че някъде се плаща повече и няма смисъл да карат тролейбус като може за 2-но повече пари да карат камион.
  • 5 Читател

    17 7 Отговор
    Истината е че ГЕРБ тотално изпуснаха града. При такъв ресурс и с такава подкрепа от правителството е срамота всичко да върви с такива огромни темпове надолу. И не е само градският транспорт с проблеми. С просто око се вижда, че заради определени интереси и лобита унищожават всичко само и само да напълнят нечия гуша. Не знам наистина с кои гласове ще ги преизберат.
  • 6 шоп

    10 17 Отговор
    Абе вие къде живеете? Около мене транспорта е супер. Редовен, нови автобуси и тролеи. Метро.
    Я си стойте на село!
  • 7 сектант

    1 1 Отговор
    това е истината за тоя се гласува ако имаш акъл
  • 8 месара

    11 9 Отговор
    гласувайте за пчеличката мая, тя ще оправи София,.... ама отзад
  • 9 onq s konq

    4 5 Отговор

    До коментар #1 от "Благой":

    Как пък забрави да сложищ Единицата отпред?...ОФИЦИАЛНО Обявата е:"Търсят се шофьори за градския тролейбусен автопарк със заплата БРУТО 1800лв + 100лв за "добре свършена работа".Тука обаче "по русофилски" си плачете че всички в БГ "масово" работят за 560лв до припадък.След което обаче НЕ ЗАБРАВЯТЕ да допълните и "Тиквата да си ходи"!А супертайната ви идея е да бъде сменен не от някой Прогресивен лидер,а от такъв от ПРО-РУСКА ПАРТИЯ /"Възраждане",който да извади БГ от ЕС и НАТО,за да може Бялата мечка да положи Тежка лапа върху Крехка България!

    Коментиран от #11

  • 10 паламуди

    4 4 Отговор
    Елате във Варна, града на потника. Всичко е топ, чисти улици, гладки без кръпки улици, чисти плажове, чиста морска градина, чист въздух под налягане, няма задръстване по Васил Лявски, нито по моста нито край кръговите, всичко точ. Транспорта върви и пее, редовно когато го има, направо Портата няма работа и общинарите също. Ударили са го предизборно на рахат.
  • 11 Миризлив пор

    4 1 Отговор

    До коментар #9 от "onq s konq":

    Зависи за къде и за какво става въпрос когато се работи за заплати. Кога говорим за движението в София е едно, кога говорим за 50 километра след околовръстното е друго. Преди около седмица ходих на такова място, заплатите са под минималната и то ако има работа и се плаща кога на чорбаджията му е кеф, 3-етажна къща с малък двор ми я предложиха за 15 000 лева при уговорка че има и договаряне, за 70 километра се разминах с 2 коли. Иначе съм писал - масово с тези книжки стават камионджии за 2-ни пари и не се занимават с местните идиоти и да се бутат из трафика.
  • 12 София

    3 3 Отговор
    Спаси София от "Спаси София"!
  • 13 Гошо

    1 1 Отговор
    И кво ще направят? Освен всички пендели и джендери да станат шифьори?
  • 14 параграф 17 тролея

    2 0 Отговор
    Столична община ще глоби общинското дружество Столичен Електротранспорт, защото не си върши работата, понеже ръководството му е назначено от Столична община.
  • 15 Машинист

    0 0 Отговор
    Мислите ли ,че в БДЖ е по различно.Вчера един колега почина на работното си място преди да тръгне с влака от ц. гара
  • 16 То от пловдив

    0 0 Отговор
    Не само кадри няма но и това че софия разчита на субсидии при минус от обороти също натоварва системата трябва като пловдив цена на билет 1 лева.и кондуктори в всеки превоз и съм сигурен че печалбите ще надхвърлят и най големите фантазии сигурно има някой дето не иска това да стане
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове