Новите правила за кандидат-шофьорите вече са готови и съгласувани между институциите. Часовете за кормуване се увеличават от 31 на 42.
За първи път се предвижда нощно шофиране, за да знаят водачите как се пускат фарове, както и кормуване в силен трафик, на магистрала и в мъгла. Не се въвежда обаче задължението за кормуване на полигон.
Селфито между курсист и инструктор е безсмислено, но всички останали мерки ще са положителни, заяви пред бТВ Ивелин, който е в средата на обучението си.
Селфито ще става след сдвояване на двата смартфона чрез специалното мобилно приложение.
Снимките ще доведат до отлив на инструктори, предупреждават от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка. Според тях тази мярка ги третира като престъпници.
От съюза прогнозират, че не е изключено още следващия месец да има протести на инструктори.
На противоположното мнение са в Асоциацията за квалификация на автомобилистите. Позицията на държавата пък е, че трябва да има гаранция за добросъвестното провеждане на часовете.
И браншът, и държавата са единодушни, че основната полза при новото обучение е повечето часове по кормуване. В историята отиват т.нар. "картони", в които се отбелязваше колко часове на пътя е преминал кандидатът за книжка. Те стават електронни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пенчо
Коментиран от #5
08:27 12.11.2019
2 Фитипалди
08:44 12.11.2019
3 Дидо
Коментиран от #6
09:08 12.11.2019
4 И по лошо ще става
09:16 12.11.2019
5 Сатаната
До коментар #1 от "Пенчо":
Били са шест месеца. По мое, /наше/ време бяха три. В ОСО /Организация за съдействие на отбраната/, бяха 45 дни.09:29 12.11.2019
6 Гостилничаря
До коментар #3 от "Дидо":
Точно! Пак търсят причините на други места! Проблемите са комплексни и решенията им също. Възпитание, което отсъства, контрол, който го няма отдавна, образование, което е умряло преди 30 години и което умишлено се доубива от управляващите. Всичко е свързано едно с друго. И 1000 часа да стане кормуването, закоравелият рецидивист само ще изчака то да приключи и ще си кара пак както си знае. Наказанията (ако въобще може да се говори за такива) на практика дават още повече самочувствие на престъпниците на пътя, че всичко се разминава безнаказано и ги стимулира пак да се качват и да вършат същите неща, отно и отново. Трябва да се учим от развитите страни не само по цените и данъците им, а и по правораздаването.09:30 12.11.2019