4 584 19

17 граждански организации срещу предателството на Радан Кънев

Автомагистрала „Струма“ е важен обект от транспортната система на Европейския съюз като част от Паневропейски транспортен коридор номер 4, свързващ Германия и Гърция

17 граждански организации срещу предателството на Радан Кънев

Писмо срещу опитите на Радан Кънев да провали изграждането на автомагистрала „Струма“ в района на Кресненското дефиле изпращат в Брюксел 17 граждански организации от България, разкрива в. „Труд“.

Текстът е адресиран до председателя и членовете на Комисията по петициите в Европарламента и е в отговор на кампанията, която евродепутатът започна срещу страната ни. Миналата седмица той придвижи за гласуване петиция, с която лобира срещу изграждането на автомагистрала „Струма“ през пролома.

Сред подписалите писмото са Българската асоциация на пострадалите при катастрофи, Български ловно-рибарски съюз, ПК „Екогласност“, Сдружение „Зелена кресна“, Федерация на потребителите в България.

Ето какво заявяват гражданските организации до председателя и членовете на Комисията по петициите:

Уважаема госпожо председател Долорес Монсерат, уважаеми госпожи и господа евродепутати от Комисията по петициите в Европейския парламент.

Преди четири дни в българските медии излезе информацията, че тази седмица в Комисията по петициите ще бъде разгледана и предложена за гласуване Петиция № 0527/2018, внесена от Димитър Василев, с българско гражданство, относно въздействието на автомагистрала „Струма“ върху Кресненското дефиле и региона, България.

Като представители на част от неправителствения сектор в България и на местни общности в района на общините Кресна, Симитли и цяла Югозападна България, изразяваме несъгласието си този документ въобще да бъде подложен на гласуване и още повече да бъде приет.

Автомагистрала „Струма“ е важен обект от транспортната система на Европейския съюз като част от Паневропейски транспортен коридор номер 4, свързващ Германия и Гърция. Участъкът от 17 километра между Кресна и Крупник трябваше да бъде готов още през 2004 година за Летните олимпийски игри в Атина. От тогава до сега, по различни причини и процедурни прийоми, свързани с одобряването на проекта от ЕК, той не е реализиран. В тази кратка отсечка само за последните години са загинали десетки шофьори и пътници, а стотици са ранените. Това прави съществуващия пътен участък в Кресненския пролом един от най-опасните в България и Европа.

Ние споделяме аргументите, че официалните власти трябва да защитават биологичното разнообразие на България. Припомняме, че страната ни вече е установила своята мрежа от обекти от Натура 2000, която покрива около 34% от територията на страната.

Обаче държим да отбележим, че Европейската комисия неведнъж е била категорична, че Натура 2000 не е система от стриктни природни резервати, в които човешките дейности са изключени. Нейните цели не са да не се допуска икономическа дейност, а по-скоро да се поставят параметрите, по които тя може да се извършва заедно с опазване на биологичното разнообразие на Европа. За тази цел директива 92/43/ЕИО постановява разпоредбите за оценка на плановете и проектите, които имат потенциал да застрашат значително обектите на Натура 2000. Такива планове и проекти могат да се допускат след увереност, че те няма значително да увредят природните ценности. Освен ако тези дейности не са от важен обществен интерес, какъвто е случаят с магистрала „Струма“ и се предприемат адекватни компенсаторни мерки. - такива мерки нашата страна се ангажирала да реализира. Тоест евродирективата 92/43/ЕИО не забранява изграждането на Лот 3.2 Крупник – Кресна от АМ „Струма“.

Ние съзнаваме, че петицията няма директно законодателно действие. Но смятаме, че ако се гласува и бъде одобрена, това ще забави процеса по одобряване на подадената от българските власти апликационна форма за европейско съфинансиране на лот 3.2. Ще създаде разделение и допълнителна конфронтация в българското общество.

Освен тежките пътно-транспортни произшествия, които ще продължат да се случват, забавянето ще доведе и до сериозни антиевропейски настроения, каквито вече се зараждат в България поради бавните и мудни процедури заради екологични причини в реализирането на инфраструктурите проекти.

За жалост през последните 12 години у нас не се проведе информационна кампания за целите и задачите на Натура 2000 и голяма част от обществото ни не припознава и не участва в опазването на биоразнообразието и околната среда.

Същевременно, ако не се реализира проектът, това ще доведе до огромни загуби за българската държава – 1 милиард евро: страната ни ще трябва да финансира изграждането на лот 3.2 от Републиканския бюджет. Отделно ще трябва да връща и европейското съфинансиране за вече изградените участъци от магистралата, вместо да вложи тези средства в развитието на нова българска и европейска инфраструктура.

Накрая, но не на последно място - ако проектът се забави, ЕС още дълго време няма да разполага с напълно завършен Паневропейски коридор номер 4, което е в ущърб на европейските данъкоплатци, страните от Западните Балкани и развитието на икономическите връзки между Румъния, България и Гърция. Ще продължи и застоя на местно ниво, защото изграждането на АМ „Струма“ в района на Кресна ще даде огромен икономически тласък на развитието на местния бизнес.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 11 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 слаботоков

    14 0 Отговор

    До коментар #2 от "Balgarin":

    Абе ти не можеш ли да пишеш на кирилица бе!? Хайде първо се научи и след това сядай по форумите че докато ти разчета глупостите на латински ме заболя главата! Хайде къш!
  • 4 Миризлив пор

    25 4 Отговор
    Предлагам екозащитниците да се преброят, след това да се преброят хората загубили близки, грижещи се за инвалиди от този път и... Ако зелените глави не се усетят как вредят на хората около тях... Да се обявят списъците, аз за зелени глави работещи срещу моя интерес не гласувам!!!
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Behemoth

    18 16 Отговор
    България днес много прилича на това което съм чел за първите десет двайсет години на комунизъма ....скоро очаквам и процеси срещу враговете с партиен билет....по места вече тече война между гербераските фракции а на вожда Тиква му се клати стола и отива на инструктаж при другаря Тръмп ....дали ще има априлски пленум и другаря Цв.Цв дали ще оглави партията и държавата?

    Коментиран от #8


  • 7 Зеленко Червенков

    28 9 Отговор
    Тия работи дето прави Радан определено не са безплатни - що си траят прокуратурата и ДАНС ?
  • 8 Фани ме за куро

    6 6 Отговор

    До коментар #6 от "Behemoth":

    и ме поразкарай малко
  • 9 СПРАВЕДЛИВ

    23 10 Отговор
    Това зло адвокатче заслужава една голяма тояга,предназначена за предател на българските интереси
  • 10 слаботоков

    18 8 Отговор
    Радка малката пиратка да оближе моята голяма пат......
  • 11 ГосТ

    16 17 Отговор
    Браво бе Радане ! Точно това му е майката- за всяка злоупотреба и кражба- директно в ЕК ! Трябва да им се спрат парите час по скоро на тия мутри и да стане ясно, че тея не крадат само от българина,а и от европейският данъкоплатец ! Така сами ще се махнат. А после не е зле да им се потърси сметка. Пак от там. Щото октопода у бг нема го направи. Да се надяваме на добросъвестното изпълнение на задълженията от Кювеши.

    Коментиран от #16

  • 12 Ачо

    15 7 Отговор
    Кво стана, тиквата прати Раданчо и Сашо Йорданов в Брюксел на платено лежане по 20 бона в евро заплатка, Раданчо неблагодарен рита срещу господаря си. След няколко години депутатин вече никога няма да му се налага да бачка, дреме му.
  • 13 Тръмп

    9 4 Отговор
    ДеБъ са терористи!!!:):):)
  • 14 Кака Рада защо още се появява помедииТи

    12 4 Отговор
    Не мога да я гледам тази
  • 15 Абе "факти",

    5 3 Отговор
    Къде видяхте "предателството на Радан Кънев" " Преди четири дни в българските медии излезе информацията, че тази седмица в Комисията по петициите ще бъде разгледана и предложена за гласуване Петиция № 0527/2018, внесена от Димитър Василев, с българско гражданство, относно въздействието на автомагистрала „Струма“ върху Кресненското дефиле и региона, България."
  • 16 Николай

    9 4 Отговор

    До коментар #11 от "ГосТ":

    После при бай Ставри, а на тяхно място в управлението слагаме Радан Кънев, заедно с Христо Иванов и Мая Манолова, и заедно с Корни, и БСП започва ново разграбване на държавата.
  • 17 Смучачос

    6 4 Отговор
    Кака Радка Дълбоката е острието на Комунистическите престъпници и олигарси
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 дядо Пешо

    2 1 Отговор
    браво на гражданските организации, този Радан от край време работи срещу България и е национален предател, който трябва да отговаря пред съда за делата си!

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.