1 699 27

Инструктор: Масово не знаят как се работи с волана, газта и спирачката

Няма разбиране какво е безопасното шофиране, разтревожен е Васил Жеков

Инструктор: Масово не знаят как се работи с волана, газта и спирачката
Снимка: БГНЕС

На 14 януари автоинструкторите излязоха на протест срещу заповедта, с която броят на часовете по кормуване се увеличава от 31 на 42. Те се обявиха и против въвеждане на GPS система за проследяването на обучението. Според тях тези мерки прикриват корупционна схема, при която и обучаеми, и обучаващи се трябва да плащат на частна фирма, която поема контрола върху процеса.

"Увеличаването на часовете е една кръпка, тя не се прави за безопасност на движението, а за контрол над обучението от определена частна фирма" – каза пред БНР Емил Панчев, председател на СБА.

"България е страната с най-много часове по кормуване и най-много пътно-транспортни произшествия – категоричен е Богдан Милчев от Института по пътна безопасност. Според него проблемът не е в броя часове, а в изпита и начините на провеждането му.

В студиото на БНР темата коментира и Васил Жеков, инструктор в Академията за безопасно шофиране, който изрази недоумение от възможността изпитът по кормуване да бъде даден "честно или нечестно". Той вижда проблема другаде, не в изпита и практиката, не и в броя часове, а в манталитета и липсата на култура на пътя.

"Качеството на обучението не е високо, един куп важни и полезни неща не се учат – са наблюденията му над водачите. – У нас няма разбиране какво е безопасното шофиране. Няма базови умения как се работи с волана. Елементарни неща – как се работи с газта и спирачката – липсват и у хора, които имат самочувствие на опитни шофьори.

"Заблудата е, че стажът учи" – каза още той и добави, че в редица случаи у хората са изградени погрешни инстинкти.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 5 гласа.

Още по темата

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 111

    36 0 Отговор
    На курса карат като уплашени зайци само в града и само на 1-ва и 2-ра с 20-30 км/ч, а като вземат книжка нямат никакви реални умения и придобиват един куп опасни и вредни шофьорски навици когато почнат да карат със скоростта на останалия трафик.
  • 2 Данаилов

    17 3 Отговор
    С лоста, с лоста е важно да знаят какво да правят КУРсистките
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор

  • 4 липсва възпитание

    25 5 Отговор
    Основна причина за катастрофите е липса на възпитание и говоренето и писането по телефона,чак след това е неумението да шофираме.Тъп народ остана тук,де що имаше нешо разумно всичко избяга. Бягайте и вие,които можете да четете и пишете.

    Коментиран от #24

  • 5 Станчо

    10 1 Отговор
    Най-много часове, баце като разправяше,че материала е такъв. Още по-зле ще стане ще мрем поне в собствените си ......
  • 6 8765

    26 1 Отговор
    Има и лесно решение; при инциденти поради неопитност да се проведе изпит по кормуване на водача от оторизирана комиция и ако се установи "негоден водач", фимата издала книжка поема всички разходи по щетите, глоба и плаща разходите по проверката за годността на водача. При три такива случая, люпилнята на убийци-водачи се закрива.

    Коментиран от #20


  • 7 Три неща

    32 1 Отговор
    Първо да се подложат на изпит Инструкторите защото две трети от тях са некомпетентни да упражняват професията Второ увеличаване на часовете и задължителен полигон и трето железен и безкомпромисен изпит на курсистите
  • 8 Умен

    11 6 Отговор
    Въведете в изпита смяна на гума.
  • 9 Хммммм

    21 0 Отговор
    Незнам защо се вайка тоя , ми нали вие ги учите, няма лоши ученици има алчни и корумпирани инструктори свързани и оплетени, като свински черва с изпитващите !
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор

  • 11 Синдикат на Ало Измамниците

    13 1 Отговор
    Ами господин Жеков заедно с татко си(запознатите знаят кой е) да организират евтини курсове за безопасно шофиранеа не да искат м/у 1000 и 2500 за тридневен курс и после да излизат да обясняват колко са зле новите водачи, защото наистина сегашните инструктори само се возят с курсистите от точка А до точка Б.

    Коментиран от #15

  • 12 Мнение

    15 1 Отговор
    Ми нали за това са тия шофьорски курсове, да обучиш кандидата как да оперира с МПС, тия съвсем се разпасаха. Нито обучават като хората, нито обясняват като хората, вместо задължителните 24 часа кормуване се връзват, я има, я не 5-6 часа щото треа гориво да спести, отгоре на всичко инструктор и ДАИ-жия изпитващ са дупе и гащи и делят далавери от сещате се какво и т.н.
  • 13 мали мали

    2 0 Отговор
    Волана върти натиска и газта а спирачката е на заден ред,хахаха
  • 14 Кой68

    9 0 Отговор
    Нали вие сте за това-ДА ГИ ОБУЧИТЕ/НАУЧИТЕ как да управляват безопасно и как да се държат на пътя?Но от повечето инструктори-чеп за зеле нестава............
  • 15 Точно Жеков

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "Синдикат на Ало Измамниците":

    Иди го питай що ги биха и изгониха от Сливен.....а и жеков казва и показва 2 неща .... апел контраапел ай дай 2к... ще те научи на найси
  • 16 Алфа Ромео

    1 1 Отговор
    Вярно е, даваха един инструктор май от Сливен беше който имаше щкола за обучение на хора които вече имат книжка. Той казваше че даже много дългогодишни професионални шофьори записали се при него реагират грешно в екстремни ситуации!
  • 17 Ventura

    3 0 Отговор
    Задължителен психо- тест на начинаещия! Но в корумпирана България, всичко е ден до пладне.
  • 18 Газта

    3 0 Отговор
    Най лесно се натиска..затова...!
  • 19 Ами

    2 1 Отговор
    Ами кат продължавате да продавате шофйорски книжки ко искате а?

  • 20 123456

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "8765":

    Искам да попитам кой са тези фирми които издават книжки??????? Аз си мислех, че книжките ги издават КАТ.....ама нали сме много умни......та да кажем нещо.
  • 21 Джуган

    5 0 Отговор
    Как да са подготвени? Инструкторите ги обучават съгласно закона и правилника, което няма нищо общо с дивашкото шофиране по пътищата.
  • 22 кючук чобан Калитко

    2 0 Отговор
    Преди 52 години, когато за първи път седнах зад волана на учебния автомобил („Варшава" комби), инструкторът най-напред ми обясни как да си регулирам седалката най-удобно, след това огледалото за обратно виждане и накрая как да държа волана без напрежение. "Караш спокойно и се кефиш! Ако седиш "на тръни" – винаги си готов за нарушения и катастрофи!" Това, според него, беше в основата на безопасното шофиране. Е, останалото е практика без келешлъци. Сега не знам на какво първо ги учат, но съм виждал много "съвременни" шофьори как управляват автомобилите си: или като че ли са "захапали" "геврека", или стоят зад него вдървени като манекени. За отношението им към Закона и правилата за движението по пътищата – не ми се коментира.
  • 23 кючук чобан Калитко

    2 0 Отговор
    А, да. И още нещо се сетИх (както би казАл ... – сещате се кой), след като прочетох нЕкои коментари. В братските Съединени американски щати такова животно като "Курсове за шофьори", почти нЕма. Там децата се учат в автомобилите на родителите си, докато навършат 16 години. След това се явяват на изпит за самостоятелно шофиране, демек за драйв лиценз. Изпитът по кормуване е с автомобила, на който са се учИли, и продължава близо час, като преди това има тест по правилата за движение. Ако нЕкой на стари години е решил да става шофьор, процедурата е малко по-друга, но пак със собствен автомобил. Таксите за изпита са доста сериозни и е силно рисковано, направо е невъзможно купуването му.

    Коментиран от #25

  • 24 333

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "липсва възпитание":

    Липса на контрол е основната причина. Контрол не означава да крият радарите в гората току зад знака за населено място. Това не осигурява по-безопасни пътища.
  • 25 333

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "кючук чобан Калитко":

    Не е само в САЩ така. Ама на жената пелеменника от дете е там. Там при ония строгите се е учил да кара. Тук караше като изоглавен. Явно не е въпроса само до ученето. Там му бяха взели книжката няколко пъти. Тук дали ще му я вземат?
  • 26 дедо йоцо гледа

    2 0 Отговор
    И 100 часа за кормуване да сложат, маймуната шофьор няма да стане. Който може да чете, знае че от всяко дърво свирка не става. Проблемът е в матряла, не в часовете.
  • 27 Синдром

    3 0 Отговор
    Проблема е единствено в манталитета на българина.Докато не се изкорени синдрома "он на мен че ми каже как да карам и как и къде да паркирам" така ще е. А това става само по един единствен начин налагане на съществуващите и сега глоби .Не е нужно да са високи нужно е да се събират .А за това е нужно КАТ да почнат да работят поне по 6 часа на смяна.

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.