24 Януари, 2020 12:46 3 905 15

Ватманката виновна за катастрофата

  • трамвай-
  • катастрофа-
  • ватманка

Според експерт техническото състояние на ударилият другите три трамвая, е било отлично

Ватманката виновна за катастрофата - 1
Снимка: БГНЕС

„Най-вероятно в първите 80 метра ватманката не е внимавала достатъчно. Когато тя е била на около 20 метра и евентуално е започнала да спира електрически, вече е нямало достатъчно време, за да обезопаси трамвая. Видими следи от спирачен път не бяха установени”. Това каза в „Здравей, България” по „Нова телевизия“ Иво Василев, заместник - директор на Столичен електротранспорт.

Припомняме, че вчера верижна катастрофа с четири трамвая отне живота на 30-годишен мъж. Инцидентът се случи на булевард „Искърско шосе” в столичния квартал „Дружба”. Първоначално на релсите спира трамвай заради авария. След него идват втори и трети, които също спират. Млад мъж - пътник от едното превозно средство, решава да пресече релсите между втория и третия трамвай. Докато пресича, идва и четвърти трамвай, който не спира, удря се в спрелите мотриси и те премазват пресичащия мъж.

Няколко души са с различни наранявания след удара.

„Предполагаемата скорост на последния трамвай е около 15 км/ч, но аз само предполагам това. Тази скорост е достатъчна да предизвика инцидент”, казва още Иво Василев.

„Ранените вече са освободени от болничните заведения. Само ватманката е с травми, които налагат болнично лечение”, допълва още той.

Василев обясни, че всеки спрял трамвай е с активирана паркинг спирачка, която е много повече от ръчната спирачка при колите.

„Хипотезата е, че ватманът на последния трамвай е отклонил вниманието си”, допълва Василев.

Василев подчерта, че техническото състояние на превозното средство е било отлично. Той е излязъл от ремонт преди 20 дни и е в най-доброто състояние от всички други. Всеки ден преди началото на смяна, както и в нейния край, се извършвали и тестове за алкохол.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гого

    23 3 Отговор
    Отлично техническо състояние,не може да спре за 20 метра

    Коментиран от #4

  • 2 124

    33 3 Отговор
    Може да е зяпала фейсбука

    Коментиран от #3

  • 3 месара

    22 4 Отговор

    До коментар #2 от "124":

    поствала е, и е лайквала, ама може и тарлъци да е плела!
  • 4 Сух

    10 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гого":

    С 15км/ч..

    Коментиран от #12

  • 5 Вече няма да бърза

    29 2 Отговор
    Ватманката виновна или не, това тепърва ще се установява, но този, който вече не е между живите, от какъв зор тръгва да минава между трамваите?

    Коментиран от #10

  • 6 Мнение

    12 0 Отговор
    Релсовите превозни средства както знаеме са с по-особен статут на движение и според мен при такива ситуации е редно да се сигнализира на идващите отзад защото дори и навреме да набие спирачка си представям как пътниците хвърчат към кабината на ватманката тъй че не мога да кажа дали само тя има вина , на влаковата композиция наоример се организира сигнализация километри преди запречването
  • 7 НАТО ВЕЦ

    17 0 Отговор
    Тъй то. За тази катастрофа виновна ватманката, а за катастрофата на държавата .... Батман. Те и машинистите "виновни" за Хитрино, ма цистерните не били предназначени за превоз на такъв товар!!! Логика баце.
  • 8 Аз ли съм кьорав

    11 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Най-вероятно в първите 80 метра ватманката не е внимавала достатъчно. - катастрофата не е ли в завой, дето няма 80м видимост?!
  • 9 Последния софиянец

    5 2 Отговор
    С 15 км в час и поместила два трамвая на ръчни спирачки!!!! Да не са били 150 км/ч.
  • 10 ддд

    8 8 Отговор

    До коментар #5 от "Вече няма да бърза":

    Тръгва да минава точно защото са спрели, никой ен предполага, че последния ще се наниже. Пътникът не е претичал пред движещ се трамвай, а те вече са били в покой, все едно те да не пресичаш на пешеходна пътека когато колите са спрели и чакат, да някой камион може да не спре и да отнесе колите заедно с теб, ама ти ще ли пресечеш? Ти не си ли преминавал между влакове на гарата когато са спрели? А това, че машината им била на преглед преди 20дни абсолютно нищо не означава, знае се как се правят ремонти и прегледи при влаковете, не е по-различно и при тези. В България всичко е 6 на хартия и документи, а реалността е съвсем друга благодарение на корупцията.

    Коментиран от #13

  • 11 Грую

    3 7 Отговор
    Ватманката се е гримирала и е говорила по телефона, за това не е могла да реагира на време! Често виждам жени да го правят в колата зад мен и честно казано ми се изправя косъма! То само да кара, не може да кара пък и още куп други работи да прави не виждам как ще стане! Лошото е, че страдат невинни хора от това дебелогъзие...
  • 12 goni

    1 3 Отговор

    До коментар #4 от "Сух":

    Прав си! Не знам къде е зяпала!
  • 13 някой

    5 0 Отговор

    До коментар #10 от "ддд":

    Ти малоумен ли си? Какви сравгения правиш изобщо? Там кадето е преминал мужду трамваите има храсталаци и градна мрежа именно за да не пресича никой трамвайното трасе.Само че ганьовците са скъсали мрежата да могат да минават напреко за по бързо. И сега друг виновен..
  • 14 Петров

    6 0 Отговор
    Спирката на трамвая е преди кръстовище. След кръстовището следва ограден скоростен участък само за трамваи. В началото е ~40 м прав, след което следва десен завой с ограничена видимост, заради оградата и растителност. Вероятно ватманката, след като е получила разрешителен сигнал е ускорила, преминала е през кръстовището и навлязла в правата, като е продължила да увеличава скороста до обичайната за този участък. Когато трамваят е навлязъл в завоя е нямало нито време, нито път за реакция. Следствито трябва да установи истината. А защо г-н Василев пропуска в хипотезите си тези обстоятелства - не знам.
    Г-н Василев казва, че предупредили двата трамвая след авариралия, но не били длъжни да предупреждават четвъртия.
    Защо да не е необходимо да бъде предупреден четвъртия трамвай !?!? Ситуациата и опасността е същата като за предните два, а т. е. спрял на линията трамвай. Дори за него е било още по-необходимо, предвид, че тази ситуация се развива непосредствено след завоя.
  • 15 Шаран БГ

    3 0 Отговор
    На № 14 Петров. Далеч съм вече от София, но ако всичко е така,както Вие го описвате и не се споменава от Иво Василев, можем да си мислим само две неща. Въпросният шеф не е наясно със ситуацията или иска да прикрие някой некадърник, който не си е свършил работата !! Ако водачът на четвъртият трамвай е бил во време предупреден, нямало е да засили толкова много, че да не може да спре след завоя. След като се движат по един и същи релсов път, всички водачи трябва да бъдат предупредени,дори и тези ,които се движат по насрещният коловоз. Не се знае какво и накъде може да изхвърчи от сблъскалите се мотриси.
    В 1970 год., ако се не лъжа, присъствах на една от най-тежките трамвайни катастрофи в София. Знам, че беше петък. Купих си от РЕП-а на ъгъла в-к "Стършел". Видях, че трамвай се движи към ЖП гарата по "Хр.Ботев". До гарата /старата/ имаше такси стоянка за камиони - на мен ми трябваше един. Не бях направил и 20 -тина крачки към гарата, когато чух писъци зад гърба си . С обръщането си назад видях как трамвая за Илиенци дерайлира и падна на дясната си страна. Задният вагон след като падна, описа дъга влачещ се по паважа и с тавана си удари будката на РЕП-а, дето преди малко пазарувах. Тя отскочи на около 2 метра като играчка. Имаше много жертви и много кръв. Засилилият се надолу към гарата трамвай не може да бъде спрян от ватмана и долу следва завой на ляво, където се случи това нещастие..........
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове