„Най-вероятно в първите 80 метра ватманката не е внимавала достатъчно. Когато тя е била на около 20 метра и евентуално е започнала да спира електрически, вече е нямало достатъчно време, за да обезопаси трамвая. Видими следи от спирачен път не бяха установени”. Това каза в „Здравей, България” по „Нова телевизия“ Иво Василев, заместник - директор на Столичен електротранспорт.
Припомняме, че вчера верижна катастрофа с четири трамвая отне живота на 30-годишен мъж. Инцидентът се случи на булевард „Искърско шосе” в столичния квартал „Дружба”. Първоначално на релсите спира трамвай заради авария. След него идват втори и трети, които също спират. Млад мъж - пътник от едното превозно средство, решава да пресече релсите между втория и третия трамвай. Докато пресича, идва и четвърти трамвай, който не спира, удря се в спрелите мотриси и те премазват пресичащия мъж.
Няколко души са с различни наранявания след удара.
„Предполагаемата скорост на последния трамвай е около 15 км/ч, но аз само предполагам това. Тази скорост е достатъчна да предизвика инцидент”, казва още Иво Василев.
„Ранените вече са освободени от болничните заведения. Само ватманката е с травми, които налагат болнично лечение”, допълва още той.
Василев обясни, че всеки спрял трамвай е с активирана паркинг спирачка, която е много повече от ръчната спирачка при колите.
„Хипотезата е, че ватманът на последния трамвай е отклонил вниманието си”, допълва Василев.
Василев подчерта, че техническото състояние на превозното средство е било отлично. Той е излязъл от ремонт преди 20 дни и е в най-доброто състояние от всички други. Всеки ден преди началото на смяна, както и в нейния край, се извършвали и тестове за алкохол.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гого
Коментиран от #4
12:49 24.01.2020
2 124
Коментиран от #3
12:49 24.01.2020
3 месара
До коментар #2 от "124":
поствала е, и е лайквала, ама може и тарлъци да е плела!12:53 24.01.2020
4 Сух
До коментар #1 от "Гого":
С 15км/ч..Коментиран от #12
12:53 24.01.2020
5 Вече няма да бърза
Коментиран от #10
13:04 24.01.2020
6 Мнение
13:08 24.01.2020
7 НАТО ВЕЦ
13:14 24.01.2020
8 Аз ли съм кьорав
13:19 24.01.2020
9 Последния софиянец
13:30 24.01.2020
10 ддд
До коментар #5 от "Вече няма да бърза":
Тръгва да минава точно защото са спрели, никой ен предполага, че последния ще се наниже. Пътникът не е претичал пред движещ се трамвай, а те вече са били в покой, все едно те да не пресичаш на пешеходна пътека когато колите са спрели и чакат, да някой камион може да не спре и да отнесе колите заедно с теб, ама ти ще ли пресечеш? Ти не си ли преминавал между влакове на гарата когато са спрели? А това, че машината им била на преглед преди 20дни абсолютно нищо не означава, знае се как се правят ремонти и прегледи при влаковете, не е по-различно и при тези. В България всичко е 6 на хартия и документи, а реалността е съвсем друга благодарение на корупцията.Коментиран от #13
13:30 24.01.2020
11 Грую
13:32 24.01.2020
12 goni
До коментар #4 от "Сух":
Прав си! Не знам къде е зяпала!16:02 24.01.2020
13 някой
До коментар #10 от "ддд":
Ти малоумен ли си? Какви сравгения правиш изобщо? Там кадето е преминал мужду трамваите има храсталаци и градна мрежа именно за да не пресича никой трамвайното трасе.Само че ганьовците са скъсали мрежата да могат да минават напреко за по бързо. И сега друг виновен..16:16 24.01.2020
14 Петров
Г-н Василев казва, че предупредили двата трамвая след авариралия, но не били длъжни да предупреждават четвъртия.
Защо да не е необходимо да бъде предупреден четвъртия трамвай !?!? Ситуациата и опасността е същата като за предните два, а т. е. спрял на линията трамвай. Дори за него е било още по-необходимо, предвид, че тази ситуация се развива непосредствено след завоя.
10:32 25.01.2020
15 Шаран БГ
В 1970 год., ако се не лъжа, присъствах на една от най-тежките трамвайни катастрофи в София. Знам, че беше петък. Купих си от РЕП-а на ъгъла в-к "Стършел". Видях, че трамвай се движи към ЖП гарата по "Хр.Ботев". До гарата /старата/ имаше такси стоянка за камиони - на мен ми трябваше един. Не бях направил и 20 -тина крачки към гарата, когато чух писъци зад гърба си . С обръщането си назад видях как трамвая за Илиенци дерайлира и падна на дясната си страна. Задният вагон след като падна, описа дъга влачещ се по паважа и с тавана си удари будката на РЕП-а, дето преди малко пазарувах. Тя отскочи на около 2 метра като играчка. Имаше много жертви и много кръв. Засилилият се надолу към гарата трамвай не може да бъде спрян от ватмана и долу следва завой на ляво, където се случи това нещастие..........
22:11 26.01.2020