745 6

София подобрява услугите с дигитална платформа

Срокът за изпълнение е до 18 месеца и е част от общата промяна за е-управление на града

София подобрява услугите с дигитална платформа
Снимка: shutterstock

Столичната община създава дигитална платформа ''Профил на гражданина'' и ''Профил на бизнеса'', с които да подобри услугите, които общината предоставя на гражданите и бизнеса и да стимулира иновационния потенциал на местните компании.

В дигиталната платформа ще има не само обобщена информация за социално-икономическия живот в града, но ще бъде и централизирано място за заявяване на услуги и обмен на документи с администрацията.

Платформите са част от внесената на 23.01.2020 г. за обсъждане и разглеждане от Столичния общински съвет "Стратегията за дигитална трансформация" на София. Нейното изпълнение е в създадения по инициатива на кмета на София Фандъкова нов ресор „Дигитализация, иновации и икономическо развитие“ със зам.-кмет Владимир Данаилов.

Профилите са част от подобряването на услугите и качеството на живот и чрез обръщане на административните услуги към бизнеса и гражданите. Предвижда се свързване на общината със системите на другите институции и регистри, включително и с цел и за автоматично излъчване на документи. Срокът за изпълнение е до 18 месеца и е част от общата промяна за е-управление на града. Тя ще стартира и с увеличаване на електронните услуги от 50 до над 150 като в срок от една година ще се стартира с първите 15, които са най-използвани. Стратегията за дигитална трансформация цели София да бъде един от иновационните лидери в Европа и превръщането му в град, стимулиращ иновационния потенциал на местните компании.

По данни на ЕС отварянето на административните данни може да доведе до 1,8 млрд. евро спестени разходи. Отварянето на данните позволява да се вземат информирани решения и да се стимулира предприемачеството при разработването на нови услуги и продукти, съобщава БНТ.

Документа предвижда и възможности за решаване на актуални градски решения чрез предлагането и стимулирането на дейности, които са част от т.нар. „интелигентен град“. Става дума за разработване на платформи като интегрирана система за мобилност, споделено пътуване по квартали, интегрирана система за таксуване при услугите за мобилност, информационна платформа за разходите за комунални услуги в реално време и много други. Това ще даде възможност на бизнеса да използва възможностите на София като тестова площадка за създаването на подобни съвременни решения.

Поставете оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Коментари

Коментарите са сортирани от стари към нови
  • 1 Да, ама не

    4 0 Отговор
    Вярвайте си. Поредната бездна яма.
  • 2 ?????

    4 0 Отговор
    А 50 годишните перфоратори в трамвайте и тях ли ще ги премахнете след 18 месеца, дигитална платформа, до шията затънали в боклуци,смях.
  • 3 Белият Хакер, ще ни опраЙ

    3 0 Отговор
    Бля, бля, бля !?!? Аз освен разтягане на локуми в стил Мара Габриел друго не прочетох !!! Вариантите са два или искат да ни ползват, като опитни мишки по заръка на ЕС или, ще има поредното източване, като "Електронното правителство" в което се изляха стотици милиони и накрая едно НИЩО ! Което и да е от двете само да припомня източените на всички българи данни от НАП и избушването на фирмените регистрипреди това ? Честита ви нова придобивка, главанаци!
  • 4 Йозеф

    0 0 Отговор
    За колко пари говорим?

    Коментиран от #5

  • 5 Боко дигиталния

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "Йозеф":

    'Кво те интересуват МОИТЕ пари, главанак ?
  • 6 дедо

    2 0 Отговор
    Искат да следат сичко гадовете :) - аз затова и фейсФъкк нямам! Ама има тъпаци слагат си сичко у облако - не че имам какво да крия, ма на тепсия не давам на никой!

Напиши коментар:


Публикувай
ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки.